- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat verzamelen jullie?
Wat verzamelen jullie?
stephan73
-
- 6269 messages
- 14443 votes
Sinds een maand of twee verzamel ik ook oude videobanden. Voornamelijk pulpfilms uit de jaren '80. Zit nu op ongeveer 57 tapes. Ik zal binnenkort eens een foto maken!
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11867 votes
ik verzamel Lego.
en ik maak geen grapje
Een speciaal soort Lego, of gewoon alles? Mijn broertje verzamelde vroeger Star Wars Lego en dat heeft hem flink wat opgebracht toen hij de hele boel verkocht.
Sinds een maand of twee verzamel ik ook oude videobanden. Voornamelijk pulpfilms uit de jaren '80. Ik zal binnenkort eens een foto maken!
Wel interessant, mijn stiefvader heeft er ook heel erg veel, echt die hele oude in die grote doosjes, het lijken net boeken. Ik durf ze alleen niet meer af te spelen, aangezien de helft altijd kapot uit de speler komt! Doe mij maar DVD's.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Die heb ik een hele tijd geleden met een paar kindjes gelezen, ze waren zo geschrokken van dat boek dat ze dr helemaal stil van waren, één kindje begon zelfs te huilen!
Echt een prachtig boek, het raakt die kleintjes echt, dat is de kracht denk ik van die boeken, ze doen iets met je.
Dus jij zou ook zo'n illustraties kunnen tekenen?
Nou, iedereen heeft zijn eigen stijl natuurlijk, maar ik kan wel tekeningen maken die gericht zijn op kinderboeken en dergelijke.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
@Lui:
eigenlijk gewoon lukraak wat ik mooi vind.
is bijna altijd City Lego:
dus huizen ,auto's etc.
Geen technisch.
Ook geen ruimte, geen duplo etc
maar ik hoef tniest als ik het niet mooi vind, ook als he tbijzonder is of zeldzaam.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nou, iedereen heeft zijn eigen stijl natuurlijk, maar ik kan wel tekeningen maken die gericht zijn op kinderboeken en dergelijke.
Sjiek zeg, goed kunnen tekenen vind ik echt een kunst, ik kan het totaal niet, heb er weinig gevoel voor, maar zou het wel graag kunnen.
Doe je er nog steeds iets mee, ik concludeerde uit je bericht dat je de opleiding niet meer volgt?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
@Lui:
dus huizen ,auto's etc.
Geen technisch.
maar ik hoef tniest als ik het niet mooi vind, ook als he tbijzonder is of zeldzaam.
Lego is cool! 
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Sinds een maand of twee verzamel ik ook oude videobanden. Voornamelijk pulpfilms uit de jaren '80. Zit nu op ongeveer 57 tapes. Ik zal binnenkort eens een foto maken!
Ben benieuwd naar de foto's!
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11867 votes
@Lui:
dus huizen ,auto's etc.
Geen technisch.
Drie jaar geleden ben ik naar Legoworld geweest, omdat mijn broertje er toen nog zo gek van was, en het was heel erg interessant om te zien, sommige mensen hadden echt hele bouwwerken meegenomen!
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Sjiek zeg, goed kunnen tekenen vind ik echt een kunst, ik kan het totaal niet, heb er weinig gevoel voor, maar zou het wel graag kunnen.
Doe je er nog steeds iets mee, ik concludeerde uit je bericht dat je de opleiding niet meer volgt?
Nee, die heb ik al lang en breed afgerond.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Ik heb tot over enkele jaren terug voornamelijk stripboeken verzameld, ik bezit er zo'n 1650. Ik ben er mee begonnen door men vader die zelf ook hele kasten vol met strips heeft, ik moet toen een jaar of 7 zijn geweest, ik kon toen nog niet (goed) lezen maar de plaatjes spraken genoeg tot de verbeelding. Een paar jaar later kreeg ik daardoor ook nog een tweede hobby; tekenen, maar dat is een ander verhaal.. . Ik ben begonnen met stripreeksen te verzamelen zoals Jommeke, Suske & Wiske en Urbanus, en tot over enkele jaren terug heb ik ook nog ander reeksen helemaal bij elkaar gekregen: Buck Danny, De Rode Ridder, Piet Pienter en Bert Bibber,... . Men vader heeft er ook nog enkele duizenden. Mijn duurste stripboek is een Robbedoes-almanak uit 1944 met een goedkeuringsnummer van Nazi-Duitsland die toen voor 40 Belgische franken verkocht werd (ongeveer € 1) en die nu, 65 jaar later, zo'n € 240 waard is.
Binnenkort post ik van mijn verzameling wel eens een paar foto's.
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11867 votes
Vroeger spaarde ik ook Suske en Wiskes, nadat ik van stiefvader een hele stapel kreeg. Helaas heb ik de serie nooit compleet gekregen, maar wat was dat een mooie tijd
Helaas interesseert het me nu totaal niet meer!
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Ik heb hetzelfde voor, het interesseert me eigenlijk gewoon niets meer.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Zappa op Vinyl

Verder heb ik Sheik Yerbouti en Hot Tats (ook op vinyl dus) in bezit.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik verzamel beflapjes.
En hoe groot is je verzameling? 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Ik heb een hele wand volgespijkerd met gebruikte 
leidsehoodie
-
- 506 messages
- 412 votes
Oeh, heb je ook dubbele? Dan wil ik wel ruilen. Ik heb zelf 4 dubbele, van de keren dat één lapje het geheel niet afdekte.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik verzamel geld. Geld is eerder op dan je lief is 
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Ik verzamel geld. Geld is eerder op dan je lief is
Geld raakt nooit op. Wanneer al het voedsel op aarde op is, is er nog geld.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Ik ben op het idee gekomen om kamelen te gaan verzamelen. Dus mochten jullie nog een kameel over hebben of iemand kennen die zijn kameel weg wil doen dan hoor ik het graag. Hoe meer hoe beter. 
Oh ja, naast kamelen verzamel ik ook al een tijdje alle platen en cd's van Orbital, FSOL, Fluke en The Orb. Nooit van gehoord? Check MusicMeter.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik ben op het idee gekomen om kamelen te gaan verzamelen. Dus mochten jullie nog een kameel over hebben of iemand kennen die zijn kameel weg wil doen dan hoor ik het graag. Hoe meer hoe beter.
Egypte misschien 
Walkure
-
- 1690 messages
- 0 votes
Ben momenteel Taschen kunstboeken aan het verzamelen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh ja, naast kamelen verzamel ik ook al een tijdje alle platen en cd's van Orbital, FSOL, Fluke en The Orb. Nooit van gehoord? Check MusicMeter.
Ik heb wel een vakantievriendje gehad die excursies verkocht waaronder kamelenritjes... misschien kan hij iets voor je regelen?