- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hebben jullie dat nou ook?
Hebben jullie dat nou ook?
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
In navolging van MusicMeter introduceer ik dit topic ook hier bij MM:
Ik zat net te zappen en ik kwam voorbij RTL 5 en ik had nog geen seconde beeld gezien van de film die hier vertoond werd. Ook wist ik niet welke films er vanavond op tv zouden kunnen zijn. Toch zei ik meteen tegen mijzelf: 'Papillon' en het klopte. Ik heb alleen die hele film nog nooit gezien. Ik heb dat wel vaker bij films. Dat ik wel snel weet welke film dat het is zonder hem ooit gezien te hebben. Hebben jullie dat ook weleens?
(ps. Ik heb het nooit bij 'Uit welke film komt deze scene?' spel, vreemd genoeg.)
Erg herkenbaar inderdaad.
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
In Film > Algemeen > Hebben jullie dat ook wel eens....?:
Dat je een film ooit hebt gezien toen je enorm stoned was en je hem vaag kon herinneren en dat het kijken overkwam als een geweldige ervaring? En dat ´ie dan later als je´m nuchter ziet, best eens tegenvalt?
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Je bent duidelijk stoned geweest bij het typen van dit bericht. Dus waarschijnlijk als je het later nuchter en al terug leest, dan begrijp je dat dit topic nergens op slaat! 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Dit topic hoeft toch niet per se over blowen te gaan? Besides blowen en films gaan niet hand in hand tenzij Sylverster Stallone erin zit (m.n. Copland).
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Je bent duidelijk stoned geweest bij het typen van dit bericht. Dus waarschijnlijk als je het later nuchter en al terug leest, dan begrijp je dat dit topic nergens op slaat! 
Dit is echt de vreemdste reactie die ik ooit ergens heb gelezen, jij snapt het gewoon niet blijkbaar. Ik was volkomen nuchter toen ik dit typte, ik was zelfs op mn werk. Dit topic gaat wel degelijk ergens over, namelijk dat in benevelde toestand films (en muziek etc) veel mooier en intenser over kunnen komen dan (later) in nuchtere toestand. En ik was benieuwd of nog meer mensen dit gevoel hebben. Als je dat onzin vindt, is het blijkbaar niet herkenbaar voor jou.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7935 votes
Alles wat ik ooit gekeken heb als ik stoned was, was echt geweldig komisch. Van Tell Sell tot The Godfather tot Lingo tot Memento tot Kindergarten Cop tot elke willekeurige reclame. Kortom: slechte dingen werden erg leuk en goede dingen werden verpest en was zonde van de kijkervaring. In een deuk liggen bij Memento bijvoorbeeld is natuurlijk niet wat je wilt.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Mwoah, in een deuk liggen bij Memento is prima. Dan heb je tenminste nog vermaak aan die film.
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7935 votes
Dat zeg ik, slechte dingen worden leuk en goede dingen worden min of meer verpest. En wat als goed en slecht wordt beschouwd verschilt natuurlijk per persoon.
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
Dat zeg ik, slechte dingen worden leuk en goede dingen worden min of meer verpest. En wat als goed en slecht wordt beschouwd verschilt natuurlijk per persoon.
Goede dingen worden juist extra goed in mijn ervaring.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Goede dingen worden juist extra goed in mijn ervaring.
Hangt er vanaf *wat* je er goed aan vindt. Goede comedy's kunnen inderdaad extra leuk worden, goede horror extra spannend (je leeft wellicht meer in), maar goede psychologische drama's bijv. worden warrig en oppervlakkig.
Je gaat meer op je gevoel kijken, en denkt minder na over de film.
(is mijn ervaring)
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7935 votes
Bij een goede comedy of horror zou het kunnen werken inderdaad. Ik moet altijd overal om lachen en binnen deze twee genres kan dat versterkend werken. Hangt er wel weer vanaf wat voor horrorfilm je kijkt, bij The Evil Dead bijvoorbeeld is het wel leuk, bij wat serieuzere horror niet.
jeanintjuh
-
- 95 messages
- 258 votes
In Film > Algemeen > Eerst zelf dvd kijken voordat je hem cadeau doet:
Bekijken jullie zelf wel eens eerst de dvd voordat je hem cadeau aan een ander doet? Of vind je dat echt niet kunnen?
Ik ben benieuwd 
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Nog nooit meegemaakt, maar ik kan me best voorstellen dat ik wel eens zou kijken uit nieuwsgierigheid mocht ik een bepaalde film nog niet gezien hebben die ik cadeau doe aan iemand die er gek van is. Moet kunnen vind ik. Doet niks van afbreuk aan de DVD an sich ofzo, dus waarom niet...
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
In navolging van MusicMeter introduceer ik dit topic ook hier bij MM:
Ik zat net te zappen en ik kwam voorbij RTL 5 en ik had nog geen seconde beeld gezien van de film die hier vertoond werd. Ook wist ik niet welke films er vanavond op tv zouden kunnen zijn. Toch zei ik meteen tegen mijzelf: 'Papillon' en het klopte. Ik heb alleen die hele film nog nooit gezien. Ik heb dat wel vaker bij films. Dat ik wel snel weet welke film dat het is zonder hem ooit gezien te hebben. Hebben jullie dat ook weleens?
(ps. Ik heb het nooit bij 'Uit welke film komt deze scene?' spel, vreemd genoeg.)
Voortdurend, is leuk spelletje: zappen en zeggen om het eerst zeggen welke film het is, welke acteurs in beeld komen, regisseur, componist en release-jaar noemen. Eventueel de volgende 5min dialoog meezeggen...
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Dit topic hoeft toch niet per se over blowen te gaan? Besides blowen en films gaan niet hand in hand tenzij Sylverster Stallone erin zit (m.n. Copland).
LOST en blowen daarentegen... 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5824 votes
Dat je je op MM ergert aan beweringen van gebruikers die we maar aan moeten nemen als feit. Ik heb het dus niet over meningen, maar over zogenaamde kennis, zonder enige bron, bewijs of referentie. Pure bluf, onvermogen te googlen of gemakzucht. Ik weet het niet. Kunnen we niet gewoon afspreken dat iets discutabels gewoon niet waar is tot je hebt aangetoond dat het wel zo is?
Zie o.a. de discussie bij Rosemary's Baby.
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11856 votes
waar ik me ook aan kan ergeren zijn mensen die je zowat aanvallen
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
waar ik me ook aan kan ergeren zijn mensen die je zowat aanvallen
Omdat je een minnetje geeft aan een of andere celeb op een foto bijvoorbeeld, waar gaat het heen..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb iets met sausen. Daar smeer ik me altijd mee in voor het filmkijken. Doen jullie dat ook?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Alleen bij films onder de 45 minuten, vandaar dat er ook geen topic over mag op het forum.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Ik krijg dat ook redelijk snel dat ik een film doorheb zonder die ooit in mijn leven gezien te hebben. Het probleem meer bij mij is dat ik al zo lang films zie dat ik al na een 15 minuten ook de plot en deel van het script, kan zelfs bij een dialoog aanvullen :s Heb ik zo sinds mijn 14 jaar.
Ik heb ook een andere aanpak bij films dan denk ik andere mensen, ik probeer mee te doen met de film en probeer iemand van de cast te pakken waarbij ik mijzelf kan vergelijken en probeer mij in te leven hoe het zou zijn om zo iets mee te maken.
Spreek ook meestal tegen mijn eigen als ik een film zie 
Weet,enorm raar.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5734 votes
Ik denk dat dat eerder een teken is om naar minder voorspelbare films te gaan zoeken
.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Dat je een DVD besteld, die 5 dagen later bezorgd wordt en binnen een week blijkt 'ie ook op tv te komen...
Is mij al erg vaak overkomen in ieder geval
Komt mij bekend voor 
--
- Ik heb gisteren de film ''Heat'' binnen gekregen. Hij verschijnt vandaag op Veronica. Dus het gebeurd mij weer eens.. Een voordeel: ik hoef de film niet met reclame te kijken. Scheelt weer een uur 
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Als ik heel vroeger een film keek met 1 van m'n maatjes, dan kozen we allebei iemand uit en dan waren we zogenaamd beide iemand uit de film.
En ik realiseer me nu dat we dat eigenlijk nog steeds doen.
Cole-
-
- 92 messages
- 1077 votes
dat je als je wat aangeschoten bent of in een opschepperige bui zegt dat je honderden films hebt gezien en dat je er verstand van hebt en dat iemand dan een film opnoemt die die persoon heel goed vond en dat je dan moet bekennen dat je daar nog nooit van hebt gehoort.
en het ook nog eens een best bekende film blijkt te zijn
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Ja op een gegeven moment denk je alles wat de niet filmfreaks gezien hebben gezien te hebben maar dat valt toch tegen.
Resh
-
- 701 messages
- 609 votes
Ik heb meestal als ik films koop of gehuurt heb of wat anders dat het dan dezelfde week nog op tv komt.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
ik heb heel vaak dan koop ik een normale 1 editie dvd voor 9,99 euro. (die koop ik dan) En dan een uurtje later sta ik in een andere winkel en dan zie ik dezelfde dvd maar dan in een hele mooie special of Steelbook editie voor hetzelfde geld. 
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Komt mij bekend voor 
--
- Ik heb gisteren de film ''Heat'' binnen gekregen. Hij verschijnt vandaag op Veronica. Dus het gebeurd mij weer eens.. Een voordeel: ik hoef de film niet met reclame te kijken. Scheelt weer een uur
En nog maals:
Na een tijd zoeken naar de film ''The Dam Busters'' eindelijk gevonden. Paar minuten geleden de film binnen gekregen en dan zegt kos opeens dat de film volgende week op tv komt 
Eigenlijk nog eerder dan volgende week, as zondag