- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoe kom je aan je nickname?
Hoe kom je aan je nickname?
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Ik kan de meest hilarische of ontroerende anekdotes omtrent de naam Pruim en z'n ontstaan geven, maar feitelijk is het niks anders dan mijn echte (achter)naam. En omat ik een waardeloze klote voornaam heb, noemt eigenlijk vrijwel iedereen me ook zo, al word ik ook nog wel eens Proeme genoemd. Das Grunnigs voor Pruim. Er is dus niks zoetsappigs aan de naam Pruim verder. Ken't ook nait help'n!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Nu word ik wel nieuwsgierig wat die waardeloze klote voornaam is dan, als dat nog 'erger' dan Pruim is..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dan moeten zijn ouders wel hele gemene mensen zijn Frank. 
Pruim
-
- 1483 messages
- 723 votes
Geloof me Eline. De achternaam Pruim is als (bij)naam stukken beter dan mijn voornaam. Ik draag de naam Pruim/Proeme verder ook met trots, ondanks zijn dubbele betekenis. Bovendien ben ik verder niet zo creatief in het bedenken van een (coole) bijnaam!
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Zuur?
zou wel een goeie zijn.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Proeme klinkt inderdaad leuk.
Pruim blijf ik associëren aan.. tsja.. you know what.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Ben ondertussen wel benieuwd naar die bijzondere voornaam van ja
.
Poepgezicht
-
- 298 messages
- 1247 votes
Desley, Wiebe of Bob? Vind ik altijd van die hondennamen 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Adolf desley albert repelsteeltje Pruim?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Eigenlijk is het raar om je hond een mensennaam te geven; dat heeft te maken met het feit dat wij boven de honden staan, maar ze zijn wel een onderdeel van ons leven en maatsschappij. Daarom geef je honden altijd sarcastische namen van de grootsten der aarde bijvoorbeeld: Markies, Nero, Caesar, Caligula, Einstein, Picasso, ... Wanneer je je hond bijvoorbeeld Henk noemt is dat schokkend, vooral tijdens het uitlaten. Vissen of vogels, die hun eigen gemeenschap naast die van de mensen hebben in een aquarium of voiliere, mogen wel weer hendrik en maria worden genoemd. Omdat ze niet echt bij ons horen... Volgens mij is deze theorie van Levi-Strauss (niet de spijkerbroekenman).
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
ken je dan iemand die zijn hond genoemd heeft naar markies de sade?
Goeie theorie wel btw.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik zou het kunnen doen 
Ik gelukkig geen hond.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Onze hond heet Sita, niks sarcastisch aan dus.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Hier staat wat. Volgens mij heb ik hier van
Lévi-Strauss, zo heeft zijn Nederlandse bewonderaar Rudy Kousbroek ooit verhelderd in een briljante analyse, onderscheidt diersoorten aan de hand van hun relatie met de mensenwereld. Zo vormen vogels een eigen gemeenschap, een ‘volkje’, een soort duplicaat van de mensenmaatschappij. Parallel eraan, maar niet deel ervan. Daarom laten kouwtjes of kanaries zich makkelijk Piet of Gerrit noemen. Honden echter, aldus Lévi-Strauss, vormen een deel van de mensenmaatschappij – waarin zij dan wel een lagere rang hebben. Daarom, aldus Lévi-Strauss, heten zij Rex, Sultan of Azor. Krijgen zij een mensennaam (Henk, Ernst, Herman), dan gebeurt dit ‘niet zonder een gevoel van malaise, zoniet een licht gevoel van schandaal’ teweeg te brengen.
Met koeien ligt het weer anders: zij zijn deel van onze techno-economische huishouding. De namen van renpaarden, eveneens in te delen in niet-menselijke rang, zijn ‘stukken taal’. Eigenaren van vroegere en actuele hippische attracties als Jojo Buitenzorg, en Exploit de Roulard zullen dit laatste mogelijk beamen. Maar wat zijn de systemen van Lévi-Strauss verder waard voor het universele baasje of vrouwtje?
Vlekje, Sokje, Max en Laadvermogen - Archief - de Volkskrant
Onze hond heet Sita, niks sarcastisch aan dus.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1621 votes
Hoe kom ik aan mijn nickname? Uhm, dat is alweer een tijdje terug, ik begin me dat zelf ook elke keer af te vragen maar ik weet het antwoord niet, sorry 
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Hoe kom ik aan mijn nickname? Uhm, dat is alweer een tijdje terug, ik begin me dat zelf ook elke keer af te vragen maar ik weet het antwoord niet, sorry
Het heeft vast met blu-ray te maken, of computers. Of je hebt je aangemeld toen je bezopen was, de volgende dag zag je TragieStar.*
en dacht: "Hm fair enough" 
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1621 votes
Haha, ja
Dat zou idd best kunnen
Alles is mogelijk in mijn leven..
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2931 votes
Je maakt me nieuwsgierig jongedame..
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik zie nu pas dat het HarmJanStegenga is ipv Stegema.
.
Is dat ooit veranderd?