• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Hoe kom je aan je nickname?

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Ik kan de meest hilarische of ontroerende anekdotes omtrent de naam Pruim en z'n ontstaan geven, maar feitelijk is het niks anders dan mijn echte (achter)naam. En omat ik een waardeloze klote voornaam heb, noemt eigenlijk vrijwel iedereen me ook zo, al word ik ook nog wel eens Proeme genoemd. Das Grunnigs voor Pruim. Er is dus niks zoetsappigs aan de naam Pruim verder. Ken't ook nait help'n!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nu word ik wel nieuwsgierig wat die waardeloze klote voornaam is dan, als dat nog 'erger' dan Pruim is..

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Zuur?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dan moeten zijn ouders wel hele gemene mensen zijn Frank.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Geloof me Eline. De achternaam Pruim is als (bij)naam stukken beter dan mijn voornaam. Ik draag de naam Pruim/Proeme verder ook met trots, ondanks zijn dubbele betekenis. Bovendien ben ik verder niet zo creatief in het bedenken van een (coole) bijnaam!

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

zou wel een goeie zijn.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Proeme klinkt inderdaad leuk. Pruim blijf ik associëren aan.. tsja.. you know what.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik ben gek op pruimen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja.. ik ook.

Pruim

• 1483 messages
  • 723 votes

Wat lief allemaal. Ik ook van jullie hoor

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Niet te pruimen je voornaam ?

wyatt earp

• 5006 messages
  • 2629 votes

Ben ondertussen wel benieuwd naar die bijzondere voornaam van ja .

planet_of_death

• 3962 messages
  • 178 votes

Adolf?

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

.

Poepgezicht

• 298 messages
  • 1247 votes

Desley, Wiebe of Bob? Vind ik altijd van die hondennamen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik dacht aan Albert.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Repelsteeltje.

zucht....

Erwinner

• 33715 messages
  • 3079 votes

Of een combi daarvan

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Adolf desley albert repelsteeltje Pruim?

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Eigenlijk is het raar om je hond een mensennaam te geven; dat heeft te maken met het feit dat wij boven de honden staan, maar ze zijn wel een onderdeel van ons leven en maatsschappij. Daarom geef je honden altijd sarcastische namen van de grootsten der aarde bijvoorbeeld: Markies, Nero, Caesar, Caligula, Einstein, Picasso, ... Wanneer je je hond bijvoorbeeld Henk noemt is dat schokkend, vooral tijdens het uitlaten. Vissen of vogels, die hun eigen gemeenschap naast die van de mensen hebben in een aquarium of voiliere, mogen wel weer hendrik en maria worden genoemd. Omdat ze niet echt bij ons horen... Volgens mij is deze theorie van Levi-Strauss (niet de spijkerbroekenman).

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

ken je dan iemand die zijn hond genoemd heeft naar markies de sade?

Goeie theorie wel btw.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Ik zou het kunnen doen

Ik gelukkig geen hond.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Onze hond heet Sita, niks sarcastisch aan dus.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Hier staat wat. Volgens mij heb ik hier van

Lévi-Strauss, zo heeft zijn Nederlandse bewonderaar Rudy Kousbroek ooit verhelderd in een briljante analyse, onderscheidt diersoorten aan de hand van hun relatie met de mensenwereld. Zo vormen vogels een eigen gemeenschap, een ‘volkje’, een soort duplicaat van de mensenmaatschappij. Parallel eraan, maar niet deel ervan. Daarom laten kouwtjes of kanaries zich makkelijk Piet of Gerrit noemen. Honden echter, aldus Lévi-Strauss, vormen een deel van de mensenmaatschappij – waarin zij dan wel een lagere rang hebben. Daarom, aldus Lévi-Strauss, heten zij Rex, Sultan of Azor. Krijgen zij een mensennaam (Henk, Ernst, Herman), dan gebeurt dit ‘niet zonder een gevoel van malaise, zoniet een licht gevoel van schandaal’ teweeg te brengen.

Met koeien ligt het weer anders: zij zijn deel van onze techno-economische huishouding. De namen van renpaarden, eveneens in te delen in niet-menselijke rang, zijn ‘stukken taal’. Eigenaren van vroegere en actuele hippische attracties als Jojo Buitenzorg, en Exploit de Roulard zullen dit laatste mogelijk beamen. Maar wat zijn de systemen van Lévi-Strauss verder waard voor het universele baasje of vrouwtje?

Vlekje, Sokje, Max en Laadvermogen - Archief - de Volkskrant

moviemafketel wrote:

Onze hond heet Sita, niks sarcastisch aan dus.

Sjonnie en anita zijn ook grappige hondennamen.

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1621 votes

Hoe kom ik aan mijn nickname? Uhm, dat is alweer een tijdje terug, ik begin me dat zelf ook elke keer af te vragen maar ik weet het antwoord niet, sorry

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Tragiesch

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

TragieStar.* wrote:

Hoe kom ik aan mijn nickname? Uhm, dat is alweer een tijdje terug, ik begin me dat zelf ook elke keer af te vragen maar ik weet het antwoord niet, sorry

Het heeft vast met blu-ray te maken, of computers. Of je hebt je aangemeld toen je bezopen was, de volgende dag zag je TragieStar.*

en dacht: "Hm fair enough"

TragieStar.*

• 3473 messages
  • 1621 votes

Haha, ja Dat zou idd best kunnen Alles is mogelijk in mijn leven..

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Je maakt me nieuwsgierig jongedame..

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik zie nu pas dat het HarmJanStegenga is ipv Stegema. .

Is dat ooit veranderd?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.