- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Zet hier een foto van je film- of postercollectie
Zet hier een foto van je film- of postercollectie
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Incidenteel komt het wel eens voor dat ik twijfel, maar weet over het algemeen uit m'n hoofd wat ik heb.
DVD's staan allemaal in DVDprofiler.
CD's niet, nog niet de goede software voor gevonden.
copic
-
- 17 messages
- 0 votes
I have a dream, that someday, i'll have such a collection
Ben thuis mijn kamer aan het verbouwen en zit ook te denken aan eenzelfde opstelling. Niet van eenzelfde formaat, omdat ik niet echt veel ruimte ervoor heb en met een schuin dak zit.
Mocht het zover zijn, zal ik een foto ervan maken.
Een foto van mijn huidige collectie volgt snel.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Waarom kopen mensen toch zoveel DVD's? 
Pure geldverselling toch? Alles komt vroeg of laat toch es op TV.
(En als je geen tijd hebt die dan te zien pak je even een oude VHS casette en neemt die film op en kijkt er de dag erna naar en wist hem direct).
En de meeste (95%) wil je toch geen 2de keer zien. (of heb je geen tijd voor). 
En als je er per sé een wilt zien: Limewire openklappen. Zijn die smeerlappen toch nog ergens goed voor.

Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Waarschuw jij me even als Tokyo.Sora en Yume no Ginga op tv komen?
Verder is het herkijken van films soms erg fijn, geldt zeker voor meer dan 5%.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
(En als je geen tijd hebt die dan te zien pak je even een oude VHS casette en neemt die film op en kijkt er de dag erna naar en wist hem direct).
En als je er per sé een wilt zien: Limewire openklappen. Zijn die smeerlappen toch nog ergens goed voor.

Dat is het verschil tussen een filmkijker en een filmliefhebber 
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Alles komt vroeg of laat toch es op TV.
Verknipt tot pan&scan versie met permanente ondertiteling, mooi hoor.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik ben blij dat ik door films te kopen de filmmakers kan steunen die zulke mooie films maken.
Als iedereen was zoals AGE-411 werden er veel minder films gemaakt.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat is het verschil tussen een filmkijker en een filmliefhebber 
Idd, dat is ook de reden dat ik veel actiever ben op MuMe en dat ik hier maar kom als ik toevallig/per ongeluk een leuke film heb gezien op TV of wanneer men broer jackass the movie heeft gedownload op Limewire.
(En dat laatste probeer ik zo weinig mogelijk te gebruiken, zelf op MuMe, waar ik alles waar ik op stem probeer aan te schaffen) 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes

Op tv vaak 4:3. Films ouder dan 1985 worden niet meer uitgezonden en voor de rest is het meeste wat ze uitzenden thuis in het rijtje Stalone-Van Damme-Segal. En ook bijna nooit DC of Extended Edisions.
Er zijn heel veel films die ik vaker kijk. Bijv. Mijn top 10. Maar ga maar eens zitten wachten tot ze de Exteded Edision van Dances with Wolves of Lonesome Dove uitzenden.
En op Linmwire staat werkelijk bijna niks. Geen films ouder dan 2006.
Heb je ooit op tv de extra's gezien die op dvd's zitten?
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
DVD's 2100 plus en CD's stuk of 1200.
DVD's alfabetisch op titel, CD's alfabetisch op artiest en volgorde van opname.
Wat voor speler heeft u? Ik bedoel, een televisiescherm of een beamer?
Bij zo'n collectie past ,mijns inziens een groot scherm met een projector.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Een aanzienlijk deel van mijn collectie komt nimmer op de televisie en een behoorlijk deel valt zelfs niet op het internet terug te vinden, programma's als limewire, bit torrent enz. ten spijt.
Bovendien sluit ik me bij Kappeuter aan, het betreft ook een vorm van principekwestie. Door films aan te schaffen creëert men een animo om film distributeurs te doen besluiten films ook daadwerkelijk uit te brengen die anders eenvoudigweg niet te vinden zijn.
Tot slot zijn films die men kan downloaden vaak van slechte kwaliteit en mis ik vaak de "extra's", zoals een interview met de regisseur, casting enz. op de gedownloade versie van de film in kwestie.
p.s. neemt niet weg dat ik soms ook films download, toegeef, maar als ik een film goed vind komt deze steevast op mijn "te koop" lijstje te staan, gedownload en/of al bekeken of niet.
blabla
-
- 2070 messages
- 5243 votes
Wat voor speler heeft u? Ik bedoel, een televisiescherm of een beamer?
-LG Plasma scherm 106 cm
-Yamaha DVD speler
-Yamaha DVD recorder
-Yamaha surround versterker
-Cambridge Audio CD speler
-'Inovative Sound' Boxen (voor, links + rechts)
-'Inovative Sound & de afwerking' voor de rest van de surround boxen (4 stuks).
-Yamaha subwoofer
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
-LG Plasma scherm 106 cm
-Yamaha DVD speler
-Yamaha DVD recorder
-Yamaha surround versterker
-Cambridge Audio CD speler
-'Inovative Sound' Boxen (voor, links + rechts)
-'Inovative Sound & de afwerking' voor de rest van de surround boxen (4 stuks).
-Yamaha subwoofer
Een mooie lijst! Toch kan ik een beamer aanraden ook al levert die plasma scherm van 106 cm breedte ongetwijfeld een hoop kijkplezier op. 3 Meter beeld geeft mijns inziens een aardige bioscoop ervaring namelijk. Een uitermate goede beamer kosten tegenwoordig nog maar iets van 1600 euro en dan heeft men zelfs al HD Ready beeld en een contrast ratio van 10.000 op 1. Zwart is dus echt diep zwart en de kleuren zijn prachtig warm en levendig.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Een aanzienlijk deel van mijn collectie komt nimmer op de televisie en een behoorlijk deel valt zelfs niet op het internet terug te vinden, programma's als limewire, bit torrent enz. ten spijt.
Bovendien sluit ik me bij Kappeuter aan, het betreft ook een vorm van principekwestie. Door films aan te schaffen creëert men een animo om film distributeurs te doen besluiten films ook daadwerkelijk uit te brengen die anders eenvoudigweg niet te vinden zijn.
Tot slot zijn films die men kan downloaden vaak van slechte kwaliteit en mis ik vaak de "extra's", zoals een interview met de regisseur, casting enz. op de gedownloade versie van de film in kwestie.
p.s. neemt niet weg dat ik soms ook films download, toegeef, maar als ik een film goed vind komt deze steevast op mijn "te koop" lijstje te staan, gedownload en/of al bekeken of niet.
--> Extra's kun je allemaal op Youtube zien hoor 
--> Je kunt ook een DVD gaan huren (gratis, in de bibliotheek)
--> Ik vindt het gewoon geldverspilling om films te kopen aangezien ze toch op TV komen. Limewire kost tevens ook zoveel niet: 0€ om precies te zijn.
(PS: We hebben wel iets gelijk: Muziek downloaden in MP3 files en op je MP3speler zetten vind ik voor vrouwen, janetten en moslims. Er gaat niks boven een echt album te gaan kopen en er naar te luisteren, of naar een 2de hands zaak te fietsen, zeldzame plaat te kopen voor een appel en een ei, op te leggen en het gekraak te horen van een oude vinylplaat vooraleer de muziek start.
Dat is ook weer de reden dat ik op MuMe dagelijks verschillende berichten post en MoMu probeert te vermijden) 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
[i](PS: We hebben wel iets gelijk: Muziek downloaden in MP3 files en op je MP3speler zetten vind ik voor vrouwen, janetten en moslims.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Zo lust ik nog wel een paar inderdaad. Films downloaden is voor mietjes. etc. etc.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
--> Ik vindt het gewoon geldverspilling om films te kopen aangezien ze toch op TV komen. Limewire kost tevens ook zoveel niet: 0€ om precies te zijn.
(PS: We hebben wel iets gelijk: Muziek downloaden in MP3 files en op je MP3speler zetten vind ik voor vrouwen, janetten en moslims. Er gaat niks boven een echt album te gaan kopen en er naar te luisteren, of naar een 2de hands zaak te fietsen, zeldzame plaat te kopen voor een appel en een ei, op te leggen en het gekraak te horen van een oude vinylplaat vooraleer de muziek start.
Dat is ook weer de reden dat ik op MuMe dagelijks verschillende berichten post en MoMu probeert te vermijden) 
Gefeliciteerd. Ik download juist alleen maar muziek en GOEDE films koop ik op DVD, of ze moeten goedkoop zijn of ik moet er dingen over gelezen waar ik me in kan vinden. Ik download ook wel eens wat, maar dan koop ik het vaak alsnog als het bevalt.
Het is gewoon mooi om goede films te hebben en met een mooi hoesje in de kast te hebben staan.
En trouwens, als je heden ten dage nog LimeWire gebruikt mag je wel eens op zoek naar betere alternatieven als je zo'n downloader bent.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Films op tv komen altijd op een moment dat je ze niet kan zien, zijn kwalitatief niet even sterk en worden onderbroken of te vroeg afgebroken. En die extra's zijn niet allemaal te vinden op You Tube en dat is dan weer van slechte kwaliteit. Trouwens zijn niet alle films te zien op tv. Dezelfde reden waarom je muziek beter origineel koopt is dezelfde reden als een dvd kopen. Om films op een goeie manier te kunnen bekijken en meer dan 1 keer. Ook handig voor de extra's en de commentaartrack in sommige gevallen. Een echte filmliefhebber gaat voor het beste. Dat wil zeggen dat je naar gelang je budget natuurlijk zelf films koopt of huurt of in de bioscoop bekijkt.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
PS: We hebben wel iets gelijk: Muziek downloaden in MP3 files en op je MP3speler zetten vind ik voor vrouwen, janetten en moslims.

dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
- nee hoor -
zoals ik al eerder schreef, een behoorlijk aantal titels zijn gewoon niet online te downloaden evenals de extr'as.
Ja, een boek kan men ook in de bibliotheek lezen. Daar heb ik ooit iets over gehoord. Maar zoals ik al eerder schreef zijn niet alle films online te krijgen, een bibliotheek heeft ook niet "alle" titels op voorraad die ik zou willen zien.
Volgens mij heeft u moeite met begrijpend lezen. Voor de vijfde maal, een behoorlijk aantal titels zijn gewoon niet online te downloaden.
(PS: We hebben wel iets gelijk: Muziek downloaden in MP3 files en op je MP3speler zetten vind ik voor vrouwen, janetten en moslims.
Wartaal.
Er gaat niks boven een echt album te gaan kopen en er naar te luisteren, of naar een 2de hands zaak te fietsen, zeldzame plaat te kopen voor een appel en een ei, op te leggen en het gekraak te horen van een oude vinylplaat vooraleer de muziek start.
Waarvan akte, maar wat heeft dit films kopen te maken?
Dat is ook weer de reden dat ik op MuMe dagelijks verschillende berichten post en MoMu probeert te vermijden)[/i] 
Waarvan akte. Wat dit met films kopen te maken heeft ontgaat mij wederom.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
- nee hoor -
zoals ik al eerder schreef, een behoorlijk aantal titels zijn gewoon niet online te downloaden evenals de extr'as.
Ja, een boek kan men ook in de bibliotheek lezen. Daar heb ik ooit iets over gehoord. Maar zoals ik al eerder schreef zijn niet alle films online te krijgen, een bibliotheek heeft ook niet "alle" titels op voorraad die ik zou willen zien.
Volgens mij heeft u moeite met begrijpend lezen. Voor de vijfde maal, een behoorlijk aantal titels zijn gewoon niet online te downloaden.
Wartaal.
Waarvan akte, maar wat heeft dit films kopen te maken?
Waarvan akte. Wat dit met films kopen te maken heeft ontgaat mij wederom.
Het gaat er gewoon over dat ieder z'n ding heeft.
Dus val me niet steeds aan. 
Gefeliciteerd. Ik download juist alleen maar muziek en GOEDE films koop ik op DVD, of ze moeten goedkoop zijn of ik moet er dingen over gelezen waar ik me in kan vinden. Ik download ook wel eens wat, maar dan koop ik het vaak alsnog als het bevalt.
Dit is wat ik bedoel mensen. Ieder z'n ding. Op die manier compenseren we mekander 
PS: Ik ben geen frequent downloader (probeer ik nu net uit te leggen).
Gebruik het mss 1 keer in 2 maand. 

Die quote komt trouwens niet van mij (Maar uit iets zalig van het JUST A JOKE topic (Op MuMe, hier is dat verboden
))
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Hoezo gratis in de bibliotheek? Volgens mij kost het bij ons 2,50
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Ik val u aan? 
Ik reageerde slechts op uw reactie aan mij. Vandaar de "quotes" die zijn daarvoor uitermate goed voor geschikt, dan weet u dat ook bij deze.
Voorts komt u telkens aanzetten met het "argument" dat men alles op het internet kan downloaden terwijl ik al een aantal keren heb aangegeven dat dit niet mogelijk is.
Daar wijs ik op, niets meer en niets minder.
Dus beter lezen de volgende keer.
Vriendelijke groet,
D.D.Dragsel
MXO
-
- 1449 messages
- 532 votes
Muziek downloaden in MP3 files en op je MP3speler zetten vind ik voor vrouwen, janetten en moslims.
Ontzettende misselijke discriminerende opmerking. Volgens mij doel je op een vergelijking tussen stelen en downloaden, om daar moslims, janetten en vrouwen bij te betrekken is natuurlijk belachelijk, niet echt grappig naar mijn inziens. Daarbij vind ik het vreemd dat je het stelen van films wel goed keurt en het stelen van muziek niet. Vreemde redenatie.
-
- 31148 messages
- 5448 votes
@ AGE-411, no offence... maar als je zo'n voorstander bent van downloaden zal je je er niet populair mee maken. Dat is als downloaden van muziek of doping pakken bij wielrennen. Het wordt gedaan, het helpt bij de uitvoering maar liefhebbers vinden er niks aan en het maakt alles kapot. En absurd om op een filmsite iets tegen een DVD-Collectie te hebben.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Overige discussie over downloaden van films kan hier:
copic
-
- 17 messages
- 0 votes

Hoi,
Ik had even een vraagje mbt. bovenstaande afbeelding.
De dvd-edities van Leon, T2 enzo staan hier ergens op.
Mijn vraag is WAAR staan ze op? =) Zijn dit een soort rekjes of houders ofzo?
Ik heb ook een aantal special editions en metal cases en ik vind het wel een gaaf gezicht die ook op eenzelfde manier neer te zetten.
Alvast bedankt voor de info!
Jeff
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Martin Koolhoven zal trots zijn dat ie hier tussen staat.