• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.638 votes
Profile

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Waarom dan maar een 3,5 (Gewoon benieuwd )

Ter verduidelijking:

0,5=onvoorstelbare rotzooi

1=slecht

1,5=benedengemiddeld

2=gemiddeld

2,5=bovengemiddeld

3=goed

3,5=zeer goed

4=meesterwerk

4,5=meesterwerk met een griffel

5=perfect

Vriendelijke groet.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Naja dan zie jij dat weer iets anders..

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Verzin je dat schema nu zelf of is het officieel van moviemeter?

Ik vind deze persoonlijk beter:

0,5 = De definitie van pure puinzooi

1,0 = Zeer slecht

1,5 = Slecht

2,0 = Beneden gemiddeld

2,5 = Gemiddeld

3,0 = Boven gemiddeld

3,5 = Goed

4,0 = Topper (ik haat dat woord)

4,5 = Meesterwerk

5,0 = Perfect

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

JacoBaco wrote:

Verzin je dat schema nu zelf of is het officieel van moviemeter?

Ik vind deze persoonlijk beter:

0,5 = De definitie van pure puinzooi

1,0 = Zeer slecht

1,5 = Slecht

2,0 = Beneden gemiddeld

2,5 = Gemiddeld

3,0 = Boven gemiddeld

3,5 = Goed

4,0 = Topper (ik haat dat woord)

4,5 = Meesterwerk

5,0 = Perfect

Inderdaad, dat lijstje van hem was meer een persoonlijke versie van het beoordelen van een film (Terwijl logisch gezien een 2,5/5 pas voldoende is)

psycholamp

• 1960 messages
  • 580 votes

Heb ik het zelfs privé al met Zinema over gehad. Ik blijf 2,0 als gemiddelde van de 10 stemmen, die je kunt geven ook erg vreemd vinden.

thunderball

• 5880 messages
  • 1414 votes

Omdat iedereen toch maar een eigen sterrensysteem hanteert zet ik tegenwoordig eerst het punt er bij en daarna hoeveel sterren dat bij mij is, om enige verwarring te doen voorkomen.

Bv ik geef hem (de bewuste film) een zeven, ofwel 3,5 ster.

Duidelijker kan niet, denk ik.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5828 votes

Mijn 4 sterrenlijst rijst de pan uit. De ene 4 sterren beoordeling is de andere niet. Als ik een film goed vind (in tegenstelling tot slecht) beloon ik dat hier snel met 4 sterren. Zo is mijn 4 sterren beoordeling van the Chase (leuke ondersshatte film) in tegenstelling tot een the Band wagon (tegen 4,5 sterren aan) een wereld van verschil. Ik zie een groot kwaliteitsverschil, maar beoordeel ze met hetzelfde cijfer. Vind 3,5 sterren voor een grote groep films echt te laag en 4,5 sterren films voor een grote groep echt te hoog. En dan zit je.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik hanteer onderstaande beoordelingen. Ik gebruik ze allemaal, zodat mijn gemiddelde op 2,5 uitkomt. Bij de films vanaf voldoende tot en met meesterwerk heb ik voorbeelden genoemd.

0,5 = geheel overbodig

1,0 = grotendeels overbodig

1,5 = zeer slecht

2,0 = slecht

2,5 = matig

3,0 = voldoende, goodfellas (1990)

3,5 = ruim voldoende, de uitverkorene (2006)

4,0 = goed, the godfather (1972)

4,5 = zeer goed, il conformista (1970)

5,0 = meesterwerk, la seconda volta (1995)

gmx

• 1034 messages
  • 778 votes

Zinema wrote:

(quote)

Ter verduidelijking:

0,5=prul

1=slecht

1,5=benedengemiddeld/matig

2=gemiddeld

2,5=bovengemiddeld

3=goed

3,5=zeer goed

4=meesterwerk

5=perfect

Vriendelijke groet.

Als 0.5 het minimale is wat je kan geven en 5 het maximale, dan zou een gemiddelde score op 2.75 moeten liggen. Ik gebruik 2.5 zelf altijd als 'gemiddeld' en 3 als 'bovengemiddeld', maar goed dat moet je uiteraard zelf weten

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

@ gmx.

Thx

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

Bij Sin City (2005):

Zinema wrote:

Enorm sterke en sfeervolle misdaadfilm die stiekum al een klassieker is. Zéér goed.

en dan geeft je het een 3.5

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

N811 wrote:

(quote)
en dan geeft je het een 3.5

Idd ik vind hem nl zeer goed, niets meer dan dat (nét geen meesterwerk dus).

Ter verduidelijking:

1=slecht

1,5=benedengemiddeld/matig

2=gemiddeld

2,5=bovengemiddeld/redelijk

3=goed

3,5=zeer goed

4=meesterwerk

5=perfect

Vriendelijke groet.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Bij Carrie (1976):

Friday the 13 th wrote:

Hahahahaha ja, was ik gisteren ook aan het denken toen ik dit hier las.

Als een 2 gemiddeld is en een 3 goed.. Dan is een 2,5 BOVENGEMIDDELD. Ik snap dat het misschien best een ingewikkeld woord is

Een bovengemiddelde film is er eentje die niet goed is maar óók niet slecht... Eentje met bijvoorbeeld potentie, of bij vlagen goede stukken maar die dit niet kan volhouden en bijv. wordt afgeraffelt o.i.d. Door de goede stukken is het niet je gemiddelde film maar nét iets meer.

Ter verduidelijking:

1=slecht

1,5=benedengemiddeld/ matig

2=gemiddeld

2,5=bovengemiddeld/ redelijk

3=goed

3,5=zeer goed

4=meesterwerk

5=perfect

Vriendelijke groet.

Friday the 13 th

• 2558 messages
  • 2023 votes

Zinema wrote:

(quote)

Als een 2 gemiddeld is en een 3 goed.. Dan is een 2,5 BOVENGEMIDDELD. Ik snap dat het misschien best een ingewikkeld woord is

Een bovengemiddelde film is er eentje die niet goed is maar óók niet slecht... Eentje met bijvoorbeeld potentie, of bij vlagen goede stukken maar die dit niet kan volhouden en bijv. wordt afgeraffelt o.i.d. Door de goede stukken is het niet je gemiddelde film maar nét iets meer.

Ter verduidelijking:

1=slecht

1,5=benedengemiddeld

2=gemiddeld

2,5=bovengemiddeld

3=goed

3,5=zeer goed

4=meesterwerk

5=perfect

Vriendelijke groet.

Waaauw dit is inderdaad een ingewikkelde stemtabel. Maar hoe kan een 2 gemiddeld zijn (als het in feite minder dan de helft is??). In principe zou de films gebuisd moeten zijn als je een 2/5 geeft. En hoe kan een 2,5 bovengemiddeld zijn als je met dat cijfer juist het gemiddelde neemt?

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Friday the 13 th wrote:

Waaauw dit is inderdaad een ingewikkelde stemtabel. Maar hoe kan een 2 gemiddeld zijn (als het in feite minder dan de helft is??). In principe zou de films gebuisd moeten zijn als je een 2/5 geeft. En hoe kan een 2,5 bovengemiddeld zijn als je met dat cijfer juist het gemiddelde neemt?

Ehhhhh.....

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Friday the 13 th wrote:

(quote)

Je moet wel goed lezen natuurlijk

Misschien komt het omdat ik de oude stemtabel van de Speelfilmencyclopedie een beetje aanhoudt. Of mischien beter bekend, het sterrensysteem van de Veronica-gids. Tsja.. Je zult mij ook niet zo snel 5 sterren zien geven, omdat ik vind dat zo een film perfect moet zijn. Ik zie dat jij Sex & The City 5 sterren geeft, iets wat waarschijnlijk net zo lastig te onderbouwen valt als het feit dat ik 2 sterren gemiddeld vind bij een 5 sterrensysteem (ik neem tenminste voor het gemak aan dat je die film niet perfect vind maar slechts een meesterwerk).

Smaken verschillen en sterren ook

Vriendelijke groet!

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Deze film heeft een naar sfeertje. Vooral door de soundeffects. John travolta als jong broekie is best grappig.

Dat lijstje van hem ben ik al vaker tegengekomen trouwens.

Ben het er ook niet mee eens.

Je zou zeggen:

0,5 = Waardeloos

0,1 = Buitengewoon slecht

1,5 = Slecht

2,0 = Onder gemiddeld (matig)

2,5 = Gemiddeld

3,0 = Boven gemiddeld (redelijk)

3,5 = Goed

4,0 = Topper

4,5 = Meesterwerk

5,0 = Perfect

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

JacoBaco wrote:

Deze film heeft een naar sfeertje. Vooral door de soundeffects. John travolta als jong broekie is best grappig.

Dat lijstje van hem ben ik al vaker tegengekomen trouwens.

Ben het er ook niet mee eens.

Je zou zeggen:

0,5 = Waardeloos

0,1 = Buitengewoon slecht

1,5 = Slecht

2,0 = Onder gemiddeld (matig)

2,5 = Gemiddeld

3,0 = Boven gemiddeld (redelijk)

3,5 = Goed

4,0 = Topper

4,5 = Meesterwerk

5,0 = Perfect

With all due respect Als je écht héééééél goed oplet zie je dat het exact hetzelfde lijstje is als de mijne. Want ik heb zo een donkerbruin vermoeden dat jouw 3 sterren ook rond de 6 (IMDB) ligt. Zoiets als voldoende (er ook een beetje vanuit gaande dat jouw 5 sterren = perfect gelijk staan aan een 10)

But anyway, laat ons weer mooie films kijken..

Vriendelijke groet.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Zinema wrote:

4=meesterwerk

5=perfect

Dit vind ik maar raar.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Wouter wrote:

(quote)

Dit vind ik maar raar.

Dat mag wouter.. Dat mag Mischien als ik het woord topper gebruik, vind je het ineens weer minder raar..

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Zeker.

Apster

• 1461 messages
  • 6920 votes

Een meesterwerk is bij mij toch echt 5*.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

En 2 is natuurlijk nooit gemiddeld op een schaal van 5.

psycholamp

• 1960 messages
  • 580 votes

Als je het zelfs goed bekijkt, dan is 2,75 pas gemiddeld en dat zou ik dan iid. afronden naar beneden. Zinema's redenatie begrijp ik nog steeds niet, ook al legt ie het uit. Zou je dit, zoals sommigen doen, vertalen naar een 1 t/m 10-schaal, dan is 2,5 een 5 en dus zelfs onvoldoende. Hoe dan ook kom ik met 2,5 niet bovengemiddeld uit en halen Zinema's beoordelingen dus sommige gemiddelde echt naar beneden.

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

Lord Flashheart wrote:

En 2 is natuurlijk nooit gemiddeld op een schaal van 5.

jawel hoor, lees maar.

Ik houd een beetje de oude 5-sterren tabel van de Speelfim Encyclopedie aan, of bijv. de Veronica-tabel.

Waarschijnlijk ben je het niet geheel eens met de woordkeuze maar ik vermoed dat ook jij een 3,0 rond de voldoende hebt liggen. En als ik rond 4 sterren Topper zet, begint het je misschien ook al een stuk minder te bevreemden. 5 sterren is in mijn optiek de perfecte film, ben hem zelf nog niet tegen gekomen helaas. Maar mijn eerste 4,5 staat uiteraard in mijn top 10: Pulp Fiction, die krijgt net zo veel sterren als bij jouw Top 10 Conan The Barbarian. Waarmee ik wil zeggen dat smaken verschillen en sterren ook.

Vriendelijke groet!

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

wibro wrote:

Voor mij is het verwarrend. Bijna geen enkele film krijgt bij mij bij herziening hetzelfde waarderingscijfer. Meestal komt dat omdat ik weet hoe de film afloopt en daardoor minder boeiend wordt. Wat dan gebeurt is dat een cijfer van 5,0 naar 4,5 gaat of van 4,5 naar 4,0 etc. Al dat geschuif met 0,5; wat heeft dat eigenlijk voor zin. Wat voor mij wel belangrijk is of de film zo gauw hij op DVD verschijnt door mij aangeschaft moet worden of niet. Een waardering van 5,0* betekent voor mij; altijd aanschaffen. Een waardering van 4,0*; misschien.

En wat de lage waarderingen betreft;

Wat maakt het eigenlijk nu uit of ik een film slecht of zeer slecht vind? Die film wil ik zowiezo toch niet meer zien.

En wat het stemmen verder betreft;

Ik kan mij goed voorstellen dat er MM gebruikers zijn zoals Halcyon en Combi die helemaal niet willen stemmen. Het is gewoon heel moeilijk om een film goed te kunnen waarderen. Die cijfers zijn allemaal zo relatief.

btw de waarderingen te vertalen in rapportcijfers (0 t/m 10) wat vele MM gebruikers doen, vind ik helemaal zinloos. Zo zie je door de bomen het bos niet meer. Dus houd ik het in het vervolg gewoon kort; 1 t/m 5 afgerond naar helen.

Wijziging van mijn waarderingen betreft voorlopig alleen films die ik dit jaar gezien heb. De rest wijzig ik na herzien.

Dat klopt. Maar een film die jij een 5 geeft, hoor je na een herziening nog altijd een 5 te geven vind ik. En na nog een herziening weer, en nog een, en nog een etc. Ik vind namelijk dat mensen te snel een 5 geven. Een 5 betekent niet Zeer Goed. Een 5 is gewoon 'volmaakt'. Zo'n film vind je na 30 x nog leuk. En dan kunnen mensen nog zeggen 'Ja, maar dan verdienen bijna geen films een 5...' En dat is ook zo. De enige films die ik een 5 heb gegeven zijn 'Les Triplettes de Belleville', 'Amelie' & 'Angels in America'. Maar goed, dat is natuurlijk weer mijn mening.

timburton

• 1296 messages
  • 632 votes

mister blonde wrote:

Mijn 4 sterrenlijst rijst de pan uit. De ene 4 sterren beoordeling is de andere niet. Als ik een film goed vind (in tegenstelling tot slecht) beloon ik dat hier snel met 4 sterren. Zo is mijn 4 sterren beoordeling van the Chase (leuke ondersshatte film) in tegenstelling tot een the Band wagon (tegen 4,5 sterren aan) een wereld van verschil. Ik zie een groot kwaliteitsverschil, maar beoordeel ze met hetzelfde cijfer. Vind 3,5 sterren voor een grote groep films echt te laag en 4,5 sterren films voor een grote groep echt te hoog. En dan zit je.

Ik heb ook altijd gevonden dat ze op MovieMeter het IMDB-stemsysteem zouden moeten gebruiken.

But who am I?

Zinema (crew films)

• 10270 messages
  • 7279 votes

timburton wrote:

(quote)

Ik heb ook altijd gevonden dat ze op MovieMeter het IMDB-stemsysteem zouden moeten gebruiken.

But who am I?

Volledig mee eens

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Ik heb zelf :

0,5 absolute bagger tot op het punt dat het niet eens leuk meer is

1 rotzooi maar toch nog enigszins uitgekeken zonder om de halve minuut naar de klok te kijken

1,5 zou rotzooi geweest zijn als ik er niet stiekem een paar lichtpuntjes in heb kunnen ontdekken

2 niet heel veel bijzonders maar heb er bij tijden toch van genoten

2,5 ik heb er van genoten maar het stelt als geheel net te weinig voor

3 het zit allemaal redelijk in elkaar en ik heb me niet verveeld, kortom net voldoende

3,5 ruime voldoende, deze film had zeker wel iets

4 een toppertje die me net te weinig deed om met de groten mee te doen

4,5 fantastische film waarin bijna alles goed was

5 meesterwerk ! beter dan dit worden ze niet zo snel

5,5 La Passion de Jeanne D'Arc

Resh

• 701 messages
  • 609 votes

0.5 ; zie geen positiefe punt, van alle kanten slecht, verspilling van tijd

1 : zeer slecht, maar beter dan de slechtste film

1.5: Nog steeds zeer slecht, maar kon wel een lichtpuntje zien

2: een matige film die opzich goed kan zijn maar niet volges mij smaak en dus slecht is

2.5: een redelijk film, die redelijk boeiend is maar niet een voldoende verdient

3; een voldoende, zeer boeiende film, toch een 3.5 zou kunnen maar net niet voor de ''goede'' film

3.5: een goede/spannende film. waarvan ik zeer genoten heb, en wat ik meerdere keren zou willen bekijken. Een aanrader!

4 : Een zeer goede film die net niet bij de topfilms zou kunnen meedraaien. Maar zeer fantastisch die je zou moeten zien en op dvd zou moeten hebben

4.5: Zeker een meesterwerk, 1 van de beste films die ik ooit heb gezien tot nu toe, heeft een grote impact op me gemaakt en blijft altijd in mn hoofd spoken. Must see Movie.

5 : Geniaal, fenomenaal, ongelovelijk, beste film wat je kan bedenken op alle punten na, je kan geen 1 minpuntje in vinden!

Cijfer beoordeling ;

Acteerwerk; ....

Verhaal; .....

Film in Genre: .....

Film totaal; .......

Film indruk;.........

+----------------------- :5 =

cijfer

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.