• 178.227 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.227 votes
Profile

MM Memorabele Quotes

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

ja, vind ik wel.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Ik snap de grap niet eens.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

is ook geen grap, het is memorabel voor mij. ik moet er de hele tijd aan denken.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Dat was eigelijk een reactie op iemand anders die zei dat hij hem voor 1,45 van Blokker had gehaald.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5747 votes

Bij Cannibal Holocaust:

PsYchoW wrote:

Vindt de verkrachtingsscene wel een beetje vrouw onvriendelijk

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

. lol .

davidov

• 3466 messages
  • 2166 votes

haha, die is inderdaad erg goed, bijna aandoenlijk ook

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Sorry, maar dat kan toch gewoon?

Zie niet zo wat grappig is.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hij beseft niet met die simpele post hoe 'vrouwonvriendelijk' hij zelf is.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik ook niet.

De discussie hoe vrouwonvriendelijk bepaalde verkrachtingscenes zijn (bij met name sommige expolitatiefilms), is toch geen vreemde?

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

Bestaan er dan vrouwvriendelijke verkrachtingscenes?

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Als je vindt dat sommige verkrachtingsscenes een beetje ''vrouwonvriendelijk'' zijn, dan betekent dat dat je ook ''vriendelijke'' verkrachtingen gezien hebt, is dat niet raar?? Vooral het woord beetje doet het hem..

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Ik geloof dat jullie niet het verschil zien tussen een verkrachting en een film. Of de scene vrouwonvriendelijk is, wordt bepaald hoe hij in beeld wordt gebracht. Als, zoals in sommige exploitaitefilms, het duidelijk de bedoeling is om je erop te verlustigen, is dat niet erg vrouwvriendelijk, wel?

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Ik begrijp het al. Ik heb het over wat de verkrachter doet en jij hebt het over de kijker.

Wat de verkrachter doet, blijft hoe dan ook altijd vrouwonvriendelijk, maar de kijker kan dat natuurlijk anders opvatten.

davidov

• 3466 messages
  • 2166 votes

Wat ik bedoelde is dat een verkrachting (er vanuit gaande dat de vrouw degene is die men verkracht) simpelweg altijd vrouwonvriendelijk is. Tevens was ik onder de indruk dat Psychow het had over de verkrachting in het algemeen, niet over de desbetreffende scene als onderdeel van een film.

Vandaar dat toen hij zei dat de verkrachting vrouwonvriendelijk was dat ik moest lachen, ik kon me immers geen andere situatie inbeelden waarin het wel vriendelijk zou zijn.

ps. een quote kan ook nog erg grappig zijn als hij in zijn context wel klopt, maar als je de context weglaat dat er dan iets heel anders staat. Misschien iets wat hier een beetje het geval is.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

davidov wrote:

Wat ik bedoelde is dat een verkrachting (er vanuit gaande dat de vrouw degene is die men verkracht) simpelweg altijd vrouwonvriendelijk is. Tevens was ik onder de indruk dat Psychow het had over de verkrachting in het algemeen, niet over de desbetreffende scene als onderdeel van een film.

Dan zou het een hele domme quote zijn. Nu ben ik eerder geneigd te denken dat jullie er wat dom over dachten.

Memorabele quote:

Bij

What the #$*! Do We (K)now!? (2004) :

"Persoonlijk ben ik vrij subjectief ingesteld"

davidov

• 3466 messages
  • 2166 votes

Wouter wrote:

Dan zou het een hele domme quote zijn. Nu ben ik eerder geneigd te denken dat jullie er wat dom over dachten.

Memorabele quote:

Bij

What the #$*! Do We (K)now!? (2004) :

"Persoonlijk ben ik vrij subjectief ingesteld"

Dom zou ik het niet noemen. Het is gewoon naar mijn idee dubbelop "vrouwonvriendelijke verkrachting". "je moet schieten anders kan je niet scoren"....

Eigenlijk past dat in het zelfde hokje als die nieuwe quote van je, lijkt mij toch ook vrij dubbel op? Of ken je mensen die objectief zijn?

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Daarom plaatste ik hem. Bij die verkrachting is het echter een prima opmerking. Er stond namelijk dat de scene vrouwonvriendelijk was, niet de verkrachting.

davidov

• 3466 messages
  • 2166 votes

Mja ok ik zie je punt. Desalniettemin vind ik het wel een grappige opmerking. Memorabel is misschien in dit geval niet het juiste woord.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ik vind hem wel erg grappig. Wouter zoekt er alleen te veel achter en kijkt er te taaldeskundig naar.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Omdat die een ander betekenis er aan geeft. Een betekenis die de schrijver ook had, lijkt me.

Tommeh

• 7317 messages
  • 3296 votes

Ik begrijp wel wat Wouter bedoelt. Als de schrijver het in die context bedoelt is het helemaal niet grappig, maar een normale kritische opmerking.

davidov

• 3466 messages
  • 2166 votes

Tommeh wrote:

Ik begrijp wel wat Wouter bedoelt. Als de schrijver het in die context bedoelt is het helemaal niet grappig, maar een normale kritische opmerking.

En dan nog kan een quote grappig zijn. Als iemand een normale uitspraak doet maar die alleen logisch is in een bepaalde context, maar laat men dat weg dan staat er opeens iets heel anders.... Vereist misschien wat meer inlevingsvermogen (net als dubbelzinnigheid van uitspraken etc) maar het kan zeker weten nog wel grappig zijn

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Anarchist wrote:

FANTASTIC

finally a movie with some BALLS

excuse me for typing in english but jake is too drunk and lazy to type in german

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Hehe

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

lol.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

german

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Thomas Ft. Moi wrote:

Mijn cijfer heb ik trouwens alleen een 5 gegeven omdat het gemiddelde veel te laag zit. Anders gaf ik het een 3 !

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.