• 178.096 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.961 votes
Profile

Vakantie

Joy4ever

• 4610 messages
  • 1833 votes

De quetzal van de Superdierenplaatjes van AH

Supergave foto's Reinbo. Costa Rica staat al jaren strak op nummer één om naartoe te gaan. Al dan niet in combinatie met Panama. Maar ik zie nu wel duidelijk het verschil in kwaliteit van camera. Pieuw. Heb je geen last van spinnen en ander kruipend ongedierte in je huisje? Of dat iemand gillend het toilet uit rent omdat er een slang zit?

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Er schijnen daar zelfs nog jaguars en poema's rond te dolen.

Mochten we niets meer van je vernemen....

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja, ik bleef ook maar zeuren bij de gids in Corcovado dat ik nog een jaguar wilde zien, maar die zien zelfs de rangers daar nooit. Een poema wordt nog wel eens gespot. Maar ik kan nu eenmaal niet alles mee hebben..

Joy4ever wrote:

Supergave foto's Reinbo. Costa Rica staat al jaren strak op nummer één om naartoe te gaan. Al dan niet in combinatie met Panama. Maar ik zie nu wel duidelijk het verschil in kwaliteit van camera. Pieuw. Heb je geen last van spinnen en ander kruipend ongedierte in je huisje? Of dat iemand gillend het toilet uit rent omdat er een slang zit?

Nee, gelukkig geen last van creepy crawlers en er zitten nu zelfs erg weinig muggen. Het is regenseizoen, maar regent nog veel te weinig (volgens de Costa Ricanen. Mogelijk heeft dat er mee te maken. Mij hoor je niet klagen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

SelmaDuim wrote:

Nou Reinbo, nu moet je ophouden hoor. We zien hier allemaal hartstikke groen van jaloezie!

Echt prachtige foto's!

Sorry, komt nog meer aan. Hopelijk ook nog wat zeeschildpadden....

Dank voor het compliment.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Wat een prachtige foto's op de laatste pagina, Reinbo. Complimenten.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik wil die kikkers hebben.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Voor Eiline (en de rest)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Gaaf man

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Ook weer terug jammer genoeg. Kan alleen maar zeggen: Grieken Griekenland

Zo mooi als bij Reinbo was de natuur net niet, maar we hebben dan wel weer gezwommen in de Styx

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@Montosori:

In de Styx?

Dan mag het een wonder heten dat je terug bent gekomen

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

het was eigenlijk de Acheronrivier, ook een rivier van de onderwereld, zelfde laken een pak allemaal, maar ik dacht dat de Styx dezelfde was. Maar blijkbaar hadden ze er toen meerdere.

In ieder geval was het een erg mooie omgeving met super fris water net uit de bergen.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Nu ook net weer een weekje thuis na een 2 maanden durende reis in Azie! Voornamelijk in Bangkok verbleven en wat uitstapjes gemaakt naar Hong Kong -Macau. Verder in Thailand nog de Full Moon Party meegepakt op het eiland Koh Phanang. Was me een vakantie wel kan ik je zeggen !

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Full Moon Party, cool.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Welkom Back $pecial

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ben inmiddels ook weer thuis. Zoals jullie aan de foto's kunnen zien is Costa Rica zeker een aanrader. Prachtig en prima te bereizen land. Helaas geen foto's mogen maken (terecht overigens) van de eierleggende zeeschildpad. Was wel bijzonder om te zien, maar eigenlijk horen we die beesten op dat moment nog minder te storen. Werd overigens wel goed opgetreden door de ranger om de dieren geen (zo min mogelijk) stress te bezorgen.

Zo, nu even een mooie selectie maken uit ruim 2700 foto's.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Welkom Back Reinbo

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Kickse foto's, Reinbo, mijn favoriet is die van de Toekan. Ik heb dit prachtige dier ooit een keer in de tuinen van het Windsor castle park gezien en van dichtbij lijkt het alsof die vogel van pluche is, zo mooi.

Ik hoop dat jullie sarcastisch zijn over Rotterdam. Ik ben mijn stad beter gaan waarderen na honderden steden over heel europa gezien te hebben. Rondwandelen rond het maritiem museum, de oude haven, hardlopen langs het noordereiland of de watertoren in kralingen, de molens in het kralingse bos, het zicht vanaf Blaak, de noorse en de schotse kerk, onze eigen royal crescent en golden gate..bovendien schiet de moderne hoogbouw als paddestoelen uit de grond, zo mooi als het centraal station nu is, daar kunnen diverse europese steden niet aan tippen. Ik woon hier als toerist in mijn eigen stad.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Rotterdam wordt enorm onderschat door zij die er nooit of zelden komen. Vergeet ook niet de Biergarten , Bird en Route du Nord. Verder niet erg. Zit niet op volle toeristenbussen of vrijgezellenclubjes te wachten. Laat die maar lekker naar het Leidse Plein gaan. Hoewel het NSJ wel weer voor een lekker sfeertje zorgt, maar dat is dan ook een heel ander type.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Reinbo wrote:

Ben inmiddels ook weer thuis.

Oef!

Ik begon me al af te vragen of er daar iets gebeurd was (slangenbeet of zo ) vanwege de stilte in dit topic.

Maar gelukkig weer heelhuids retour dus.

Nog bedankt voor al die fantastisch mooie plaatjes, en succes met uitsorteren van al die opnames.

Nog een doosje van die mini-kikkertjes meegebracht voor Eline?

(grapje, grapje...geen dieren meenemen uiteraard)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Laatste paar dagen zat ik in de moerassen van Tortugero zonder internet.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

PEN15 wrote:

bovendien schiet de moderne hoogbouw als paddestoelen uit de grond, zo mooi als het centraal station nu is, daar kunnen diverse europese steden niet aan tippen. Ik woon hier als toerist in mijn eigen stad.

De stations zijn in veel andere steden echt duizend maal mooier is. Maar dat is smaak. Vind het maar een kaal ding. En er moet echt nog wat gedaan worden met die lege ruimte onder dat schuine dak.

Overigens vind ik de hoogbouw in Rotterdam niet onaardig, maar wel te veel verspreid om echt indrukwekkend te worden. Dit vind ik dan wel weer mooi. Die hoogbouw zo vanuit de woonwijk. Zag laatst dit op tv, zag er nog beter uit dan zo snel via google te vinden is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat is dan inderdaad een kwestie van smaak, vind het juist schitterend zo leeg. Lekker minimalistisch met de focus op het panorama op de stad door de ruit heen van binnen af bezien. Wat betreft de buitenkant kan ik me geen impossanter station voor de geest halen. Of het moet wellicht die in Kyoto zijn. Absolute wereldklassse. Verder begint de hoogbouw redelijk goed aan te sluiten. In Europa zijn enkel Frankfurt, Londen, Parijs en misschien Berlijn, hoewel ik het juist daar te verspreid en weinig mooi vind op dat vlak indrukwekkender. (Moskou daargelaten) Of vergeet ik nog een stad. Ken ze natuurlijk niet allemaal.

Welke (moderne) stations vind jij dan (1000 keer) mooier?

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Berlijn, als het om moderne stations gaat. (al vind ik stiekem Zoologischer Garten veel mooier, lekker smerig en groezelig, zoals een station hoort te zijn). Roma Termini, ook kaal, vind ik dan wel weer alleraardigst.

Utrecht wordt trouwens nu gewoon een terminal van eender welk vliegveld in de wereld, ook apart als station. Net als Kuala Lumpur Sentral. Het oude station is wat dat betreft veel mooier, en in elk geval bijzonderder.

Maar ben meer fan van klassiek. Absolute nummer één in Grand Central Station in New York. Wat een fenomenale hal heeft dat ding. Melbourne heeft zowel een klassiek (Victoria) als modern (Southern Cross) die erg mooi zijn. Al is dat alles niet in Europa. Binnen Europa zijn München, Frankfurt, Amsterdam, Haarlem, Gare du Nord, al een paar voorbeelden. Rotterdam vind ik vooral een lelijke hal hebben, het gedeelte waar de treinen rijden is dan wel aardig.

Arnhem heeft denk ik wel het lelijkste station in Nederland.

En de hoogbouw heb je dan wel gehad ja. Madrid wellicht nog. Of je telt Benidorm nog mee.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Madrid heeft afgezien van die twee scheve totens weinig bijzonders aan hoogbouw. Verder vind ik het lijstje van stations (New york, Parijs, Berlijn) geen schande om voor te laten gaan als 'klein stadje'. En die van Rotterdam is ook nog niet af. voorplein moet nog helemaal worden opgeleverd.

Heb zelf dan weer minder met oude gebouwen al zijn Haarlem, Amsterdam, Holland Spoor en Groningen best mooi (maar veelal klein). Utrecht heb ik geen beeld van, lijkt me gezien de ligging, lastig om iets van te maken. Mist een echte entree.. Eindhoven is ook heel lelijk. Verder heeft Zoo inderdaad ook zijn Charme.

Overigens komt er qua hoogbouw voorlopig niets meer bij. Enkel de Markthal komt volgend jaar af en de Kubus van Koolhaas staan nog op de planning, maar verder lijkt het geld op. Heb ook liever niet dat er in crisistijd veel bijkomt, wordt toch goedkoop en lelijk. Zie de bouwsels uit de jaren 80.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

mjk87 wrote:

Maar ben meer fan van klassiek.

Binnen Europa zijn München, Frankfurt, Amsterdam, Haarlem, Gare du Nord, al een paar voorbeelden.

Antwerpen

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Reinbo wrote:

Haarlem, Amsterdam, Holland Spoor en Groningen best mooi (maar veelal klein). Utrecht heb ik geen beeld van, lijkt me gezien de ligging, lastig om iets van te maken. Mist een echte entree.. Eindhoven is ook heel lelijk. Verder heeft Zoo inderdaad ook zijn Charme.

Groningen lijkt me een kleinere versie van Amsterdam. Vind het klassieke station wel erg mooi, jammer dat het aanzicht zo verpest wordt door zo'n moderne stadsbalkon Een doorn in het oog van veel Groningers. Laat staan dat foeilelijke Groninger Museum in het water voor het station, enkel het Museumbrug is een verademing voor alle fietsende en lopende Stadjers.

(afbeelding)

Kan jammer genoeg geen goede foto's vinden van het aanzicht in combinatie met het klassieke gebouw. Verder is google your friend natuurlijk.

Utrecht CS is enkel vanaf de binnenkant de moeite waard, doordat het zo groot is en van alle gemakken is voorzien. Je waant je inderdaad op een klein vliegveld daar, qua shops.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik ervaar Hoog Catherijne eerder als armoedig, soort Zuidplein.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Hoog Catherijne is natuurlijk ronduit verschrikkelijk. Gewoon een winkelcentrum uit duizenden maar dan nog grauwer en lelijker.

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Maar Utrecht CS is niet Hoog Catharijne natuurlijk. Waar het één begint stopt het ander. Dat HC lelijk is staat verder buiten kijf. Overigens wordt de nieuwe terminal echt heel anders. Blauwer, grijzer, clean en kil maar wel erg ruim.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik kan de grens daar niet in ontdekken. Die hal boven de sporen vond ik net zo lelijk als de rest van het complex. Maar heb nog niks gezien van de nieuwbouw.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.