• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.146 actors
  • 9.373.066 votes
Profile

Vakantie

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Dat was het voor ons ook, een droomreis. We wilden zo'n reis altijd nog eens maken. Is ook niet iets wat je elk jaar doet. Volgend jaar gewoon weer 3 weken naar de playa in Spanje waarschijnlijk

Nee daarom. 2/3 jaar sparen en het moet vrij goed te doen zijn denk ik als je wat ruimte hebt om geld weg te zetten.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Het kan wel goedkoper. Wij hadden vrij luxe hotels in SF en LA. 3x auto gehuurd (hoeft ook niet persee). Als je de rondreis met een auto maakt, en in goedkope motels slaapt (of een tentje op campings) kan het ook wel voor minder als 5k denk ik.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Als ik zoiets dan toch ga doen ga ik niet op de centen zitten letten.

• 10971 messages
  • 2790 votes

Montorsi wrote:

Als ik zoiets dan toch ga doen ga ik niet op de centen zitten letten.

Dat was ook onze redenatie

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

Welkom terug @jarno1975

mooi foto's...

Mooi cowboy paarden.. Mooi omgeving...

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Erg mooi Jarno

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

@jarno1975 >

(afbeelding)

• 10971 messages
  • 2790 votes

Uuh, Brix, ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt haha

Brix

• 19677 messages
  • 5114 votes

Groen van jaloezie

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Jaloers hoor, en behoorlijk duur voor drie weken trouwens. Maar lijkt me onvergetelijk daar, wat daar allemaal te zien is.

• 10971 messages
  • 2790 votes

Brix wrote:

Groen van jaloezie

Owww, hahaha, ik vat hem

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

kos wrote:

Snap niet zo goed wat iedereen met Barcelona heeft, Madrid is veel en veel mooier. Steden als Malaga en Valencia trouwens ook.

Berlijn is idd tof (met name Oost-Berlijn), maar London en Parijs zijn ook nice. New York is natuurlijk onovertroffen qua citytrip.

Tokyo en Buenos Aires staan bij mij hoog op de wishlist.

Wauw Kos, dat lijkt alsof ik het zelf geschreven zou kunnen hebben. Dat ben ik geheel met je eens, Valencia is verdomd ondergewaardeerd en Malaga veegt de vloer aan met Barcelona. Madrid wist me alleen niet zo te boeien, het was alsof er daar alleen maar standbeelden zijn om te tellen.

Tokio moet je zeker eens gaan doen, ik verzeker je dat je daarna niet meer naar Londen, parijs of New York toe wilt gaan.

• 10971 messages
  • 2790 votes

Wat trouwens nog wel leuk is om te vertellen. We reden onverwachts nog over een filmset heen We reden midden in de desert richting het plaatsje Twentynine Palms. Op een gegeven moment staat er een politieauto langs de kant van de weg met zwaailichten. Vond het al raar in the middle of nowhere. Toen we bocht om reden komt er ineens een zwarte auto me tegemoet (2 baans weg) waar 2 grote camera's opgemonteerd zaten op de motorkap en langs de kant van de weg. Er achter reed nog een zwarte bmw. Daarnaast stond er een vrij grote filmset langs de weg. Een 15-tal vrachtauto's, 2 grote kranen met stadionlampen, etc. Komen wij daar aanrijden met onze camper haha.

Ik heb nog gezocht op internet om er achter te komen om welke film het gaat maar kan er niets over vinden helaas. Als iemand anders er iets over kan vinden hoor ik het graag, Ben toch wel benieuwd

Het was op Amboy Road, net voor het plaatsje Twentynine Palms in Californië. En volgens mij was het vorige week woensdag.

Ik ben er wel achter gekomen dat hier wel vaker films zijn opgenomen. O.a. scenes van The Hitcher met Rutger Hauer en ook de setting van Cars is hier op gebaseerd.

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Halcyon wrote:

Tip voor de citytrippers: Stockholm.

Ik vertrek binnenkort naar Thailand.

Stockolm vond ik geweldig. Zoveel natuur daar, die karaktersistieke felgekleurde, vissershut-achtige huizen, al die eilandjes die met bruggen zijn verbonden, gamla stan, mooie vrouwen en zelfs ook mooie mannen, een taal die verdomd dicht bij Nederlands ligt dit maakt het erg leuk om de taal op te pikken, een gigantische stad waar je niet uitgekeken raakt. Ik zou er graag dit jaar weer naar toe willen, maar heb mijn plannen voor dit jaar al rond.

Een stad die ik veel beter vind dan Rome (qua oudheid) en Istanboel (qua ligging in de Balkan) is Athene. Ik was er slechts vier dagen, maar het voelde alsof ik er vier minuten ben geweest. Dat was persoonlijk een van de mooiste steden waar ik ooit ben geweest.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Als ik die foto's zo eens bekijk kan ik maar moeilijk jaloers worden. Om het een beetje cru te stellen lijkt die rondreis me zelfs geen fuck aan. Een weekendje helemaal naar de klote gaan in Vegas lijkt me nog wel leuk, maar verder is het enige plaatje waar ik een beetje warm van word die van Hackleberry General Store langs Route 66; dat is het enige beeld dat een beetje authentiek aanvoelt. Van de rest word ik niet vrolijk. Kijk dit dan:

(afbeelding)

Kunnen er niet nog meer toeristen bij? Een culturele rondreis zou ik veel liever in het zuidoosten doen. Zoiets lijkt me veel en veel boeiender.

Wat betreft de natuur... Yosemite vind ik in het niet vallen vergeleken met de nationale parken in de Rocky Mountains en zelfs de Cascades, en bij de Grand Canyon moet ik altijd denken aan deze scene uit The guilt trip.

Maar mooi dat jullie het er wel naar je zin hebben gehad.

• 10971 messages
  • 2790 votes

En als er nu echt iets is wat vol met toeristen stond was het wel Hackleberry General Store. En die foto die je aanhaalt, die dikke met het blauwe shirt was de gids, verder zie ik 4 andere mensen, poeh wat een crowd. Maar zal eerlijk zijn we waren met een groep van 14 man daar.

Weet niet hoe oud je bent, maar als je een jaar of 20 bent is een week los gaan in Vegas zeker tof, maar die tijd heb ik wel een beetje gehad. Been there done that.

Daarnaast geef je aan dat je zelf ook in Yosemite, Grand Canyon, Rocky Mountains en Cascades bent geweest. Dus heb je lijkt me zelf ook een rondreis gemaakt. Over die laatste 2 kan ik niet oordelen, nooit geweest. Grand Canyon vond ik zelf ook wat tegenvallen vergeleken met bijvoorbeeld Zion, Bryce of Capitol Reef.

Authentiek?? Ja daar moet je vooral voor naar Amerika gaan, waarschijnlijk het land met de minste historie ter wereld.

Maar ieder zijn meug

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

We hebben eigenlijk al vanalles in Europa. Ijsgrotten, hooggebergtes, wouden, fjorden, woestijnen, klippen, stranden.. Een stuk ten zuiden van Pamplona, maar nog halverwege Zaragoza heb je Bardenas Reales, ik had het graag willen doen.. het ziet eruit als een droom, maar ik moest met minimaal vier personen zijn om zo'n quad te huren

• 10971 messages
  • 2790 votes

Als je in Europa een mooie vakantie wil hebben, en je houdt van natuurschoon, raad ik je Noorwegen ten zeerste aan. Prachtig land!

PEN15

• 1281 messages
  • 637 votes

Ik bekeek zojuist je kiekjes van Noorwegen van een aantal bladzijdes terug en vond de omgevingen waar je geweest bent schilderachtig mooi. Om zijn imponerende natuur is Noorwegen het mooiste land in Europa. Ik was een aantal jaar terug al op de Lofoten geweest. Het heeft slechts een nadeel, het kan er ongelovelijk slecht weer zijn. Ik had in zeven dagen slechts vier uur zonneschijn gehad. Aan de zuidkant van de lofoten is er minder harde wind, maar ik heb een keer hetzelfde meegemaakt als op die foto waarin je nauwelijks meer over een brug kunt lopen. Ik wil mijn ouders al een tijdje een cruise cadeau doen die langs Bergen,geiranger, alesund etc gaat, maar wellicht wil ik ook mee!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Apollinisch wrote:

Maar mooi dat jullie het er wel naar je zin hebben gehad.

Zo nu en dan ontkom je op bepaalde plekken natuurlijk niet aan toeristen. Maar het is zo fucking groot daar dat je makkelijk rustigere plekjes kan vinden hoor. Sowieso is San Fran een super leuke stad. Had ook soort gelijke reis gemaakt 13 jaar geleden inmiddels (yikes) maar het is sowieso een andere wereld. Dat is toch wel een van de leukste dingen met reizen. Een andere wereld betreden. Ging toen ook door Phoenix. Treurenis puur sang, maar daardoor ook weer een onvergetelijke ervaring.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

PEN15 wrote:

Tokio moet je zeker eens gaan doen, ik verzeker je dat je daarna niet meer naar Londen, parijs of New York toe wilt gaan.

Sinds ik in Japan geweest ben, maakt geen enkele vakantie nog echt veel indruk. Zo waren we een paar maanden na onze rondreis door Japan in Istanbul en ik vond het best mooi, maar echt indrukwekkend was het niet voor mij. Voor ons is het even gedaan met de grote en dure rondreizen (nu eerst wat kindvriendelijke reizen), dus wat dat betreft was Japan een mooie 'afsluiter'. Tokyo is een gigantische en drukke stad. Maar gek genoeg ervaar je het vele malen rustiger dan bijvoorbeeld New York.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik ben van plan om met een kameraad naar de Manga tentoonstelling in Rotterdam te gaan maar we zijn nog aan het twijfelen om gewoon 's morgens te vertrekken en 's avonds terug te komen (vanuit Antwerpen is dat toch maar ongeveer anderhalf uur) of om een overnachting en wat extra sightseeing te doen. Iemand wat tips wat we sowieso gezien moeten hebben?

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Ik ben daar laatste geweest, wel het Boymans gezien. Geen idee of kunst je trekt, maar er hangt best interessant werk. Ook veel van jullie Rubens. Maar je kan je er prima twee dagen redden, ligt vooral eraan waar je van houdt. Tour door de havens per boot, diergaarde Blijdorp, fotomuseum, veel moderne architectuur. Maar echte Rotterdammers weten wel meer te melden denk ik.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Die lelijke stinkstad kan je best mijden als de pest.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Rotterdam .

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Interessante link, bedankt! De rest is blijkbaar niet zo'n fan van Rotterdam?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Alleen De Kuip is wat waard, de rest mijden . Rotvolk ook.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Metalfist wrote:

(vanuit Antwerpen is dat toch maar ongeveer anderhalf uur)

Niet eens, of je moest niet boven de 100 uitkomen op de autosnelweg. Je bent verrassend snel in Rotterdam. En er gewoon een beetje rondhangen is al leuk (als je een beetje van moderne architectuur houdt ten minste).

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Naomi Watts wrote:

Alleen De Kuip is wat waard, de rest mijden . Rotvolk ook.

Dat is nou net het meest lelijke in, aan en van Rotterdam. Die club ook.

Hebben ze in Amsterdam toch beter voor elkaar. En een mooie stad. En een mooie club.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.