• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.146 actors
  • 9.373.066 votes
Profile

Vakantie

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Geloof wel dat dan prima vertoeven is. Ben er al een aantal keer geweest maar blijkt toch niet mijn stad te zijn.

Same here. Paar keer in Londen geweest (zelfs een keer met de Amsterdam Admirals), maar viel mij eigenlijk elke keer tegen. Doe mij maar Parijs, Rome of Barcelona.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Of Amsterdam

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Ja, voor jou ja. Ik kom er al elke dag. Uiteraard wel de mooiste stad van Nederland met de mooiste club van Nederland. Dat onderschrijft Naomi zelfs.

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

gillie24 wrote:

Misschien toch maar eens op vakantie in Kroatië (strand 5)

Been There in Rovinj

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Amsterdam

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Movie-Addicted wrote:

(quote)

Been There in Rovinj

Lucky you.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Onderhond wrote:

Amsterdam

Antwerpen (zo zou Rotterdam eruit hebben gezien als het niet plat was gegaan in de oorlog; vol met buitenlands tuig en mét mooie oude gebouwen + een grote haven)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Londen is fantastisch! Ga over twee weekjes weer even die kant op. Ik heb dan weer helemaal niks met Barcelona. Rome, Boedapest vind ik samen met Londen wel de leukste hoofdsteden van Europa.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Antwerpen (zo zou Rotterdam eruit hebben gezien als het niet plat was gegaan in de oorlog; vol met buitenlands tuig en mét mooie oude gebouwen + een grote haven)

Ik vind zowel Antwerpen als Amsterdam erg fijne steden, mag dat ook?

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Macmanus wrote:

Londen is fantastisch! Ga over twee weekjes weer even die kant op. Ik heb dan weer helemaal niks met Barcelona. Rome, Boedapest vind ik samen met Londen wel de leukste hoofdsteden van Europa.

Londen is vooral relax. Erg vriendelijke mensen voor een grootstad verder, kom er graag. Alleen niet echt de mooiste stad. Barcelona vond ik trouwens ook erg aangenaam, vooral als het weer meezit een ideale combo tussen citytrippen en uitblazen op strandterrasjes.

Heb verder zelf niet veel met Antwerpen, maar ik woon er dan ook al een jaar of 10.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Londen vind ik redelijk saai eerlijk gezegd. Heb meer met Berlijn bijvoorbeeld. Lijkt ook erg op Rotterdam qua sfeer. New York vind ik ook erg leuk, maar wel op een andere manier.

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

Londen vond ik niet saai. Mooi omgeving daar...

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Londen had ik niets mee, geen idee waarom. Genoeg te zien, mooie tuinen, maar geen gevoel. Berlijn is fantastisch, maar dat vind ik sowieso van Duitsland en Duisters, New York ook, die stad leeft echt en heeft zoveel te bieden. Zelfs Sydney, Singapore of Melbourne waren fijner, ondanks dat daar minder te doen is. Vooral Melbourne, heerlijke stad. En Rome natuurlijk, maar dat vooral voor alle kunst en oudheid daar.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Kan natuurlijk ook aan jezelf liggen dat het er saai was

Nee Barcelona miste wat voor me. Was lekker weer maar de mensen, de gebouwen ik vond het niet veel soeps. Londen heeft een echt leuk centrum aardige mensen met humor. Boedapest is qua plek met goed weer imo een veel leuker alternatief tov Barcelona. Erg leuk uitgaan gelegenheden. Maar ik vind Spanjaarden ook echt hele lame mensen.

Berlijn ben ik ooit eens geweest maar daar hoor ik meer goede dingen over.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Macmanus wrote:

de gebouwen ik vond het niet veel soeps.

Echt? Architecturaal de mooiste stad waar ik al geweest ben denk ik. Naast Parijs misschien, maar da's een stuk klassieker (buiten La Défense dan).

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Moet ik toegeven dat ik daar weinig kaas van heb gegeten. Architectuur. Hoorde dat het heel mooi was. Maar ik vond het maar zo zo en de stad miste voor mij wat sfeer, wat spanning. New York is dan wel mijn favoriet. Maar binnen europa vind ik Boedapest veel sfeervoller. Gaat ook om de manier hoe het bij elkaar zit en wat het uitstraalt. Bij Barcelona liep ik wat af maar echt meegesleept worden door de stad werd ik nooit.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Qua city planning vind ik Parijs echt onovertroffen. Maar voor de vriendelijke mensen moet je er zeker niet zijn. Het omgekeerde is ook charmant. Venetië is één grote mesthoop van huizen en straten, maar wel erg tof om door te baggeren. Jammer dat er verder bijna niks te doen is.

NY is nog een niveautje groter natuurlijk tov de Europese steden. Jammer genoeg nog niet geweest. Singapore, HK en (uiteraard) Tokyo zou ik ook niet afslaan, al ben ik ook niet 's werelds grootste city tripper. Vind het meestal iets te vermoeiend, daarmee dat Barcelona (inclusief lekker relax hotel) wel een goede indruk heeft achtergelaten.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Tip voor de citytrippers: Stockholm.

Ik vertrek binnenkort naar Thailand.

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

Stockholm was ik een keer in November met -15.. ik zou toch de zomer aanraden mocht je het overwegen. Vooral ook omdat het dan niet half 4 al donker is.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Ja, als je veel wil beleven i.v.m film, muziek & kunst is NY the place to be!.

Na jaren in Azië hebben rondgezworven heb ik pas in NY de Aziatische film leren kennen. Had ooit wel eens een Kurosawa gezien maar toen ik (in '93) van de videorental om de hoek Tetsuo kreeg aangeboden was ik wel even weggeblazen. Ja dat piepkleine videoshopje heeft me ook nog Miike, Kitano en véél meer laten kennen.

Hetzelfde geld voor muziek. Een onuitputtelijke aanbod van alle stijlen, meestal gebracht in kleine sfeervolle zaaltjes/cafés. Zelfs het bekende CBGB's is niet groter dan een (sfeervol) kippenhok.

Na een periode NY ben je wel erg verwent op gebied van cultuur en was het wel eventjes afkicken eens terug in het Belgenlandje.

Cellulord

• 597 messages
  • 2382 votes

Halcyon wrote:

Ik vertrek binnenkort naar Thailand.

Heb je nog plaats in je koffer? Ben uiterst licht en slank.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Klinkt als een roerig/avontuurlijk leven, Cellulord

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Onderhond wrote:

NY is nog een niveautje groter natuurlijk tov de Europese steden. Jammer genoeg nog niet geweest. Singapore, HK en (uiteraard) Tokyo zou ik ook niet afslaan, al ben ik ook niet 's werelds grootste city tripper.

Wat betreft architectuur is Singapore niet heel spannend (voor zover ik kon beoordelen) Het is schoon -al is clean een beter woord wellicht- en netjes en vooral relaxed en lekker warm. New York is wel mooi, maar vooral als je liefhebber bent van Art Deco. En het leeft daar echt op straat ondanks alle hoogbouw. De menselijke maat lijkt nooit vergeten. Voor de moderne bouwkunst zou ik dan naar Azië gaan ja. Dat jij daar nog niet bent geweest met je filmsmaak (zo ik lees uit je bericht).Parijs is mooi inderdaad, al zou ik Petersburg nog hoger schalen. Ook heel strak en zakelijk, maar toch oud en charmant.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

(afbeelding)

Ieder zijn ding natuurlijk ... Azië is verder wat duur om te gaan citytrippen. Wel al een keertje in Thailand geweest, maar da's niet echt een architecturaal hoogtepunt (Bangkok).

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Zo mooi ziet het er normaal en vanaf de straat zeker niet uit Orchard Road nog wel met de moderne gebouwen, brede laan en palmbomen. De rest is vanaf beneden niet heel bijzonder. Maar zo op die foto wel natuurlijk.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4691 votes

Fijnste citytrips die ik heb gedaan waren naar Stockholm (2x al), Sint-Petersburg en Parijs. Ook de moeite waard: Madrid, Tallinn en Vilnius (maar op een dagje heb je alles wel gezien bij die laatste 2). Niet voor herhaling vatbaar: Riga en Helsinki.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Tallinn is wel erg klein inderdaad, dat hebben wij gecombineerd met een bootreis naar Helsinki. Een goede combinatie vond ik, want ook daar hoef je niet dagen rond te dwalen.

In Europa ben ik vooralsnog het meest te spreken over Parijs. Elke vijf minuten lopen kom je weer een of ander monumentaal pand of prachtig plein tegen. De sfeer bevalt me daar heel erg, en met Fransen kan ik het best vinden, al hebben ze meestal wel een gebruiksaanwijzing.

Maar ik heb me ook uitstekend vermaakt in Istanboel, Londen, Rome, Barcelona, Praag en Stockholm. Berlijn was ook leuk maar toen ik daar was regende het onafgebroken en dat zorgt toch voor een mindere sfeer.

In september ga ik naar New York, erg veel zin in .

mjk87 (moderator films)

• 14516 messages
  • 4514 votes

Kijk gelijk of je de tennis kan meepakken daar, best leuk eens zo een Grand Slam te bezoeken. Zeker in het Arthur Ashe. Kaarten zijn makkelijk te bestellen en het is goed te bereizen met de metro. Dit jaar zag ik Murray spelen daar. Leuk hoor. Verder weinig sport in die periode, enkel American Football dacht ik zo. En die kaarten zijn reteduur.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.