• 178.142 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.593 votes
Profile

Vakantie

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lekker zeg, ik ben jaloers. Ik merk toch wel dat ik het dit jaar mis hoor, vakantie. Maar ik mag niet klagen, ik ben eind 2011 naar Amerika geweest, dat heeft genoeg centjes gekost. Even een jaartje sparen!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Minotaures wrote:

Als je maar plezier en veiligheid beleeft. En zo te lezen ben je best een levensgenieter. We wachten met smart af op leuke foto's wanneer je terug bent, 606

Ja van zo'n vakantie geniet ik zeker, even lekker niks nergens aan denken. Lekker kopje koffie s'morgens met uitzicht op zee. alles vergeten wat dit jaar weer gebeurd is.

Elineloves wrote:

Lekker zeg, ik ben jaloers. Ik merk toch wel dat ik het dit jaar mis hoor, vakantie. Maar ik mag niet klagen, ik ben eind 2011 naar Amerika geweest, dat heeft genoeg centjes gekost. Even een jaartje sparen!

Ja er zijn best veel mensen jaloers dat wij dikke 4 weken weg gaan.

Ik was jaloers dat jij naar The USA ging, daar heb ik geen geld voor.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Wat een schitterende plaatjes de laatste twee pagina's. Ben zelf in juni met een kameraad op road trip geweest door West-Amerika, hier staan de foto's.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@SilverGun:

fantastisch mooie fotoserie !

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Cool. Ik nog 2 weekjes tot roadtrip Noord-oost USA. Heb er zin in!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik krijg ook weer zin om terug naar Amerika te gaan als ik dat zo allemaal zie. Twee jaar geleden al weer. Have fun people!

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Sinds gisterenmorgen ben ik terug in België van mijn vakantie in Canada. Het was geweldig. De eerste drie dagen zijn we op familiebezoek geweest in Simcoe, Ontario. De tweede dag hadden we tijd om even naar de Galaxy Cineplex bioscoop te gaan. Dat was een fantastische ervaring.

De woensdag zijn we vertrokken met het vliegtuig richting Calgary, Alberta. Daarna hebben ze zes uren gereden naar Jasper door twee nationale parken: Banff National Park en Jasper National Park. In Jasper hebben we geslapen en wat rondgetrokken.

De volgende dag zijn we vertrokken naar Lake Louise. Daar zijn we twee nachten gebleven. We hadden tijd voor een hikingtocht. 3,8 km naar boven (klinkt niet zo veel, maar is niet te onderschatten) over losse stenen en zand. Niet ver van Lake Louise ligt Moraine Lake. Het mooiste meer uit de Rockies.

Dan reden we terug naar Banff City. Een groot commercieel gedoe. Winkels, restaurants,... De enige plek in het Banff National Park met winkelketens. Daar sliepen we weer en vertrokken we terug naar Ontario voor één dagje. Dan was het tijd om naar huis te keren. Acht daagjes waren iets te weinig vond ik.

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Foto's!

Een viewpoint langs de weg:

(afbeelding)

Takkakaw Falls, British Columbia:

(afbeelding)

Emerald Lake, ook in BC:

(afbeelding)

Moraine Lake:

(afbeelding)

Elke dag kwamen we wel iets van wild tegen langs de weg. Een berggeit, een hert,... Maar dit was toch het spectaculairste. Op 10 meter afstand van ons stond een wilde zwarte beer te eten. Erg mooi maar ook best eng, aangezien dat er veel mensen erg dicht gingen staan.

(afbeelding)

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Welkom terug ibendb leuk verhaal en zo te lezen ga je vast een terug voor een langere vakantie

EDIT: Mooie foto's

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Dank je wel! Ja, binnen drie jaar gaan we waarschijnlijk nog een keer en dan weer voor 10 dagen. In 2009 zijn we ook geweest en toen was het ook zo lang.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ibendb wrote:

Dank je wel! Ja, binnen drie jaar gaan we waarschijnlijk nog een keer en dan weer voor 10 dagen. In 2009 zijn we ook geweest en toen was het ook zo lang.

Dacht ik al, logisch als ik de foto's zie

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

@ibendb:

Woooow !!! Overweldigend mooie natuur Iben.

Daar voel je je als mensje toch wel nietig denk ik?

Dat houten huis aan 't Emerald Lake, is dat misschien te huur of te koop?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Mooie foto's!

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Brix: Ja, prachtige natuur. Die zes uren rijden blijven boeiend omdat je overal wel iets moois ziet. Ik ben vooral blij dat we niet de 'droge' kant van de Rockies hebben gedaan. En dat huisje is een Teahouse. Een cafeetje aan het water.

SelmaDuim: Dank u!

blackcat13

• 660 messages
  • 136 votes

Schitterende foto's ibendb, ik ben onder de indruk!

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Sfeervolle foto's.

ibendb

• 5037 messages
  • 3219 votes

Dank je!

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

In mijn serie stedentrips was afgelopen week Barcelona aan de beurt. Mooie en levendige stad met een aangenaam klimaat. Overdag voldoende cultuur, 's avonds lekker eten en een gezellig uitgaansleven. Een paar foto's:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Van boven naar beneden: Sacristia de la Catedral, La Sagrada Família, omgeving Park Güell, omgeving La Sagrada Família, Palau Nacional & Font Màgica, Museum in Palau Reial de Pedralbes, Arc de Triomf.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Het parkje bij de Arc meegepikt? Fantastische plek. Voorlaatste foto is trouwens absoluut

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

In het park verderop bij de dierentuin hebben we even in de schaduw uitgepuft. Barcelona is wel goed in parkjes, trouwens.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

Yup De paarden zijn inmiddels verguld..

(afbeelding)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Hmm, was nog niet toen wij er waren (een 6-tal jaar geleden ondertussen). Staat wel iets sierlijker

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Barcelona, daar ga ik over twee weken naartoe. Iemand nog een tip voor een leuke camera die ik kan kopen? Zat te denken aan de Canon 1100D maar ik heb niet zo gek veel interesse in gehannes met lenzen.

Welke camera heb jij Observator, in goede handen maakt die in ieder geval mooie fotos.

Observator

• 18281 messages
  • 3579 votes

De Canon 600D met (nu nog) een zeer eenvoudige zoomlens. En veel plezier

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Ja! Daar ben ik ook geweest. Prachtig park waar veel studenten van de universiteit aldaar in vertoeven (en toeristen natuurlijk) en waar mensen zomaar zingen en gitaar spelen enzo. Barcelona... aaah.

Niet te vergeten het strand, aan de stad vast dus je loopt er zo op Ik heb vooral genoten van de Gaudi bouwsels door de stad en in het Gaudi park, maar ook van overige architectuur in de stad.

La Sagrada Família is voor mij de mooiste kathedraal op aarde (denk ik tot nu toe:)), maar die gotische Kathedraal is ook fantastisch mooi, ben ik ook in geweest.

En 's avonds is het inderdaad erg gezellig en levendig, met kunstenaars op de Ramblas bijvoorbeeld en allerlei pleintjes en straten met gezelligheid. En lekker warm natuurlijk

Verder ook mooie foto's inderdaad!

PS: Het is ook leuk om eens met de trein langs de kust van de Costa Brava te rijden met zicht op de Middellandse Zee en enkele van die kustplaatsjes aan te doen. Ik deed dat de andere kant op naar Barcelona toen ik ooit eens eerder een week in Lloret was. Later dus nog een stedentrip speciaal naar Barcelona gedaan. Ook het binnenland van Catalonië is trouwens de moeite waard om te bezichtigen.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Dreiecke wrote:

En 's avonds is het inderdaad erg gezellig en levendig, met kunstenaars op de Ramblas bijvoorbeeld en allerlei pleintjes en straten met gezelligheid.

Hm.. vind de Ramblas rond vakantietijd een regelrechte ramp eigenlijk.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

maar niet in september

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Voor het eerst in jaren eens een kampeertripje naar Oostende gepland. Drie dagen gevuld met vrienden en waarschijnlijk wel wat alcohol. Lekker goedkoop buiten het seizoen en ze voorspellen goed weer (tot nu toe toch) dus dat is ook alweer mooi meegepakt.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Vanaf morgen richting USA. Tot over 2 weken .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.