• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Zijn er hier meer mannelijke dan vrouwelijke gebruikers?

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

Ik vraag me af hoe de verhouding tussen het aantal mannelijke versus vrouwelijke gebruikers ligt. Soms denk ik een bericht te lezen afkomstig van een vrouw, gezien de avatar, maar kijk ik in het profiel dan is het een hij . Dit maakte mij nieuwsgierig of mannen meer naar films kijken of dat ze gewoon meer op dit forum zitten.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Er zijn (veel) meer mannelijke dan vrouwelijke gebruikers. Net als de rest van het internet dus (behalve de typische vrouwen sites).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vermoed dat er maar iets van 10...20 vrouwen ook (erg) actief zijn op de site. De rest zijn mannen.

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

Lefgozer wrote:

Er zijn (veel) meer mannelijke dan vrouwelijke gebruikers. Net als de rest van het internet dus (behalve de typische vrouwen sites).

Dat vermoedde ik al, een van die typische vrouwensites is het Viva forum waar ook een Topic is over films. Maar nog meer over tv-series. Helaas gaat het daar gauw off-topic en dan ben ik weg. Tot nu toe vind ik het hier gezellig. Vanavond weer een filmpje kijken op FOX. Het onderwerp spreekt mij aan dus ik ben benieuwd.

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:
Ik vermoed dat er maar iets van 10...20 vrouwen ook (erg) actief zijn op de site. De rest zijn mannen.

Maar 10 of 20 zo weinig? Daar schrik ik van, ik zag laatst een nieuwe gebruiker, Emmaanoniem maar misschien is zij een meelezer geworden. Volgens mij heb je als je ingelogd bent iets meer extra functies dacht ik zoals de updates.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bij bepaalde films en bepaalde onderwerpen zijn wat meer vrouwen, maar het zijn echt weinig, altijd al zo geweest.

Boven de 40 zijn ook steeds minder users.

niethie

• 7319 messages
  • 7239 votes

Ik heb juist het idee dat dat vroeger (2004/10) een stuk meer in balans was (geregeld kwam je een Linda, Geronimo, Katie Morosky of Dustyfan tegen) De meeste hebben hun account nog wel en loggen nog regelmatig in maar stemmen of berichten nooit meer. Apart is dat altijd.

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Ik ben een vrouw, misschien wist je dat al.

En ik hou van films, niet alles maar ik lees altijd wel de nieuwe berichten over films, tv enz.

Avatars zeggen mij niet zoveel, er zijn er genoeg die een 'onzijdige' hebben.

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

Bij bepaalde films en bepaalde onderwerpen zijn wat meer vrouwen, maar het zijn echt weinig, altijd al zo geweest.

Boven de 40 zijn ook steeds minder users.

Dus ik behoor bij de krasse ( vrouwelijke) knarren. Ik ben jonger dan movsin maar ouder dan speedy23

Mijn generatie kijkt heel veel films maar hebben niets met internet, zijn er soms zelfs een beetje huiverig voor.

Decec

• 6741 messages
  • 8581 votes

Dk2008 wrote:

Hoe weet je allemaal? Dat meer mannen dan vrouwen? Volgens mij niet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Decec wrote:

(quote)

Hoe weet je allemaal? Dat meer mannen dan vrouwen? Volgens mij niet.

Ik schrijf toch:

Dk2008 wrote:

Ik vermoed

Als mensen niet (eens) hun geslacht invullen wordt het lastig. In het verleden heb we het wel eens over gehad en toen kwam ook naar voren dat er veel meer mannen op de site waren.

Er zijn wel heel wat meer, hier o.a. Gooische Vrouwen (2011). Alleen wat is actief?

Jij bent al een flinke tijd op de site en bezig met toevoegen en reageren bij films, dus dat is erg actief. Maar een account aanmaken, een paar maandjes op de site komen en wat stemmen/berichten plaatsen maar het daarna weer voor gezien houden, weet niet of dat dan actief is.

n1d0

• 35 messages
  • 646 votes

Admin zou deze gegevens eventueel makkelijk kunnen opvragen?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Qua leeftijd is denk ik de nieuwste gebruiker (Miss Hazel Flag) wel weer iemand die 40+ zal zijn. Als ik bij een film zit met veel ' grijze kuiven' (waartoe ik zelf dan misschien ook al wel behoor) zijn dat films die over het algemeen veel minder stemmen en activiteit op MovieMeter laten zien dan dingen als Ex Machina en zo.

Over vrouwen. Ik tel 12 vrouwelijke gebruikers in de Top 250 van meningen (die mogen we toch wel actief noemen). Decec, soom, Fran, Elineloves, wendyvortex, Norma, Rianneke_Dan, Linn, J.Ch., Parisa, Henny Blossom, xxc (renske zal ook wel een vrouwelijke gebruiker zijn, van een aantal heb ik eigenlijk geen idee, zoals Insignificance). Moet zeggen dat ik die niet allemaal dagelijks tegenkom. Benicio Del Toro kom ik nog wel regelmatig tegen - die staat niet in die lijst.

soom heb ik wel eens ontmoet op een meeting, maar als er bij festivals wordt afgesproken zijn het toch wel uitsluitend mannen. Op het IFFR nevyn en Fueldable eens ontmoet. De eerste is niet meer actief op de site. Ingrid is iemand die in de begintijd heel actief was en ook op meetings was en actief in de pakketservice, maar die heb ik nooit ontmoet.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja, die viel me ook meteen op. 40+/50+ gaan vaak meteen naar oude films toe. Iemand van rond de 20 zie ik dat (met uitzonderingen) niet zo snel doen.

Verder hangt het af welke genre films je interesseert. De hier op de site als "vrouwenfilms" bestempelde romantische komedies, waar ik er toch ook al heel wat van heb gezien, daar zul je ook wat vaker vrouwen tegenkomen die je bij andere films ook tegenkomt en romantische films. Zo ben ik TragicStar.*, m1701 en Fran... ook al vrij vaak tegengekomen. Bij familie-animatiefilms zijn ook redelijk veel vrouwen.

Mijn ervaring is dat vrouwen bijvoorbeeld graag naar series kijken, soaps en detectives.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zie zelf vaker vrouwen bij films reageren dan op 't forum. Maar ook daarbij maar een handjevol die wekelijks schrijven.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Denk dat Lefgozer wel gelijk heeft, op andere fora of dat nu van films is of wat anders zijn de mannelijke gebruikers in de meerderheid of het moeten van die typische vrouwensites zijn of onderwerpen waar weinig mannen zich voor zouden interesseren.

Denk ook wel dat vrouwen eerder meer series dan films kijken, maar heel zeker ben ik er niet van. En zo heb je natuurlijk genres die meer vrouwen trekken zoals romcoms en meer mannen trekken zoals actie.

Maar meer actievere mannelijke gebruikers in posten en vooral stemmen levert volgens mij toplijsten op die toch nogal mannelijk getint zijn.

Bij horror/thriller lijk ik dan wel een meer evenredige verdeling van geslachten te zien, daarom misschien niet hier op MM maar toch op andere fora waar ik kom zoals imdb. Het zullen over het algemeen meer mannen zijn die actief zijn maar zeker niet zo buitenproportioneel als bij vele andere genres.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Van die meer algemene fora, maatschappelijke dingen of gezondheid bijvoorbeeld, valt het best mee.

Weet verder niet waar het aan ligt. Vrouwen discussiëren vaak wel op een wat andere manier, vaak zijn ze ook wat serieuzer.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Fifty Shades of Grey (2015)

Sowieso 437 actieve vrouwen dus.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Zou dat niet durven zeggen eigenlijk. Misschien dat vrouwelijke gebruikers zich over het algemeen minder geroepen voelen om berichten te plaatsen, terwijl zij even zo vaak of vaker stemmen achterlaten dan mannelijke gebruikers. Of misschien klopt de eerder gestelde claim dat internetfora over specifieke hobby's in het algemeen inderdaad meer mannen trekken dan vrouwen. Het lijkt mij ook wel een mannending om je ervaringen over films te willen becijferen en openlijk conflicten aangaan wanneer de normering van anderen niet lijkt te deugen.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Apollinisch wrote:

Fifty Shades of Grey (2015)

Sowieso 437 actieve vrouwen dus.

Zie John Milton Stephan BBarbie HarmJanStegenga er anders óók tussen staan.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

moviemeter.nl Site Overview - alexa.com:

Relative to the general internet population, males are overrepresented at this site.

Relative to the general internet population, females are underrepresented at this site.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Na wat meer oriëntering toch wel meer vrouwen dan ik zelf dacht.

Donkerwoud wrote:

Het lijkt mij ook wel een mannending om je ervaringen over films te willen becijferen en openlijk conflicten aangaan wanneer de normering van anderen niet lijkt te deugen.

Lijkt me ook.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Donkerwoud wrote:

(quote)

Zie John Milton Stephan BBarbie HarmJanStegenga er anders óók tussen staan.

Cool, ik ben een actieve vrouw!

Ja ik had er liever niet gestaan, maar ik moest eraan geloven thuis

Wat het percentage vrouwen betreft, ja dat is beduidend lager. Maar allicht hoger dan op Tweakers.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

Maar allicht hoger dan op Tweakers.

Dus niet. http://www.alexa.com/siteinfo/www.tweakers.net

Bij IMDb zijn er meer vrouwen dan mannen.

http://www.alexa.com/siteinfo/www.imdb.com

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Zo zie je maar weer dat niet alles altijd is zoals je denkt.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Donkerwoud wrote:

Zo zie je maar weer dat niet alles altijd is zoals je denkt.

Ik kan me dat zó niet voorstellen, dat ik gelijk kanttekeningen plaats bij de betrouwbaarheid van die informatie.

Edit: ha ik lijk gelijk te hebben!

In ieder geval kunnen we constateren dat het aantal nieuwe tweaksters in de afgelopen jaren explosief is gestegen, van 902 in 2010 tot 3385 in 2013 tot nu toe.
(http://tweakers.net/plan/720/tweakers-passeert-mijlpaal-van-500000-geregistreerde-gebruikers.html)

3385 vrouwelijke gebruikers op half miljoen. Die Alexa.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Ik kan het mij ergens wel voorstellen van Tweakers. Hoe moeten single vrouwen des vaderlands anders erachter komen hoe hun favoriete gebruiksvoorwerp werkt?

Edit: oh, John Milton heeft gelijk.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Nee hoor. 3385 vrouwelijke gebruikers van de in totaal 47696 NIEUWE gebruikers. Zo'n 7% dus, en niet 0,7% zoals John Milton doet voorkomen.

Daenelia

• 210 messages
  • 178 votes

Maakt het wat uit? Je kunt altijd generaliseren, en dan komt er altijd iemand die zegt 'nee joh, ik toch niet?'

Vrouw (met 'vrouwelijke' avatar), kijk meer films dan series, kijk meer films dan mijn gozer, boven de 40 maar heb mij gozer min of meer verplicht om alle Marvel films nou eens te bestellen. ... Tuurlijk ben ik een uitzondering.

Maar ik ken eigenlijk wel heel veel uitzonderingen.

Oh, en ik vul nooit in een profiel in of ik man of vrouw ben. Hier dus ook niet. En ik denk eerlijk gezegd dat meer vrouwen dan mannen dat doen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.