• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Even voorstellen

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Over een kleine 4 uur ben ik op vakantie!!!!

Tot 'ziens' in augustus!

yosemite44

• 1241 messages
  • 1314 votes

same here. copacabana

frenzy

• 139 messages
  • 54 votes

hallooww iedereen. mijn naam is frans (vandaar de nickname frenzy) ik ben 19 en kom uit eindhoven en ik vind moviemeter echt een relaxte site, vooral als je ff wat informatie over een bepaalde film zoekt. mijn lievelingsregisseur is terrence mallick (the thin red line is mijn all time favourit) verder vind ik kubrick p.t.a. en christopher nolan films geweldig. dit is de eerte keer dat ik een bericht hier op et forum plant (wie weet misschien niet de laatste keer). maar omdat ik nu eenmaal een account heb aangemaakt en omdat ik bij een paar films wat comments heb gepost, dacht ik van goh...ff voorstellen. dus bij deze.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Welkom op de site groetjes Henk Stinissen.

gandalf

• 366 messages
  • 387 votes

Ik wist helemaal niet dat dit topic bestond joh, maar zag hem opeens staan bij de topics.

Ik heet Daan en ben momenteel zo'n beetje een half jaar gebruiker...

verder heb ik nu een pizza in de oven staan en ga even kijken of ie al goed is...

Daar ben ik weer. Nou ik heb ondertussen wel zo'n beetje de halve videotheek leeggehuurd, en de films die ik goed vind koop ik meestal. Met meer dan 14000 films en een fijne opzet (geel doet geen pijn aan je ogen, overzichtelijk) kan ik deze site wel waarderen.

Over het algemeen vind ik de reacties op films wat negatief. Vaak heb ik na het kijken van een film er wel een positief gevoel over en dan lees ik de negatieve reacties en denk: Tja daar hebben ze eigelijk wel gelijk in en dan ga je daar op letten bij een volgende kijkbeurt en ga je die film zelf ook wat minder goed vinden (niet altijd, veel mensen kraken schwarzennegger in bv. Lastactionhero af maar dat blijft voor mij gewoon een top-klassieker)

Verder heb ik het meer op met films uit deze tijd. 1990 tot heden. Ik ben niet zo'n fan van de oudere films. (uitzonderingen daargelaten)

Nou dat was het, de groeten van Gandalf...

P.s. Ja beste mensen, dat is die oude grijze man met lange baard uit Lord of the Rings.

frenzy

• 139 messages
  • 54 votes

gandalf wrote:

(niet altijd, veel mensen kraken schwarzennegger in bv. Lastactionhero af maar dat blijft voor mij gewoon een top-klassieker)

hehe ik snap wat je bedoelt gandalf. schwarzenegger heerscht !!!

ik hoor bijvoorbeeld ook haast nooit lovende kritieken over conan the barbarian, maar dat vind ik dan juist een zwaar ondergewaarde briljante klassieker. sorry dat ik dit hier post, maar ik moest het gewoon even kwijt na de comment van gandalf

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

frenzy wrote:

mijn naam is frans (vandaar de nickname frenzy)

Ik denk dat velen (incl mij) toch iets anders dachten. Het blijft toch een filmsite nl.

Zachery Glass

• 575 messages
  • 584 votes

Hmm, aan iedereen die ik vergat welkom te heten: sorry! Bij deze dus een welkom aan iedereen op deze site

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

frenzy schreef:

[...] en kom uit eindhoven [...]

Oké!

Eindhoven de gekste!

frenzy

• 139 messages
  • 54 votes

Yak schreef:

Eindhoven de gekste!

hehe klopt yak, eindhoven zeker de gekste

EmDee schreef:

(quote)
Ik denk dat velen (incl mij) toch iets anders dachten. Het blijft toch een filmsite nl.

ik heet dan wel frenzy, maar zo'n grote hitchkock fan ben ik niet

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

kappeuter wrote:

De meeste films die jij noemt zijn vrij luchtige komedies. Te luchtig om voor zwarte komedie door te gaan.

Fargo is een zwarte komedie en misschien in minder mate Fight CLub ook.

Een goed voorbeeld van zwarte komedie is Festen. Verder kom ik nog op C'est arrivé près de chez

vous.

Luchtig, maar toch te plaatsen in de categorie zwarte komedie. Dat bedoelde ik ook met de mate waarin zwart in de genre komedie en dus in de film heerst. Hoe je het ook wendt of keert, we bedoelen uiteindelijk hetzelfde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Aha, nu begrijp ik je beter.

Toch vind ik luchtig slecht te verenigen met zwarte komedie. Dus ik hanteer een wat engere definitie van het begrip zwarte komedie.

frenzy

• 139 messages
  • 54 votes

kappeuter wrote:

Een goed voorbeeld van zwarte komedie is Festen.

festen categoriseren als 'komedie' uberhaupt vind ik al erg ver gaan. ik zou festen ook geen zwarte komedie willen noemen (noem het dan een drama of misschien speelfilm). maar eigenlijk vind ik dat festen alleen te categoriseren is als een dogme 95 film

chiquita

• 1109 messages
  • 1683 votes

kappeuter wrote:

Aha, nu begrijp ik je beter.

Toch vind ik luchtig slecht te verenigen met zwarte komedie. Dus ik hanteer een wat engere definitie van het begrip zwarte komedie.

Aha, we begrijpen elkaar. Zie hierboven reactie van Frenzy. Hij plaatst ''Festen'' in een andere categorie en ontleent zodanig dus ook een andere betekenis aan de film. Ieder zo zijn interpretatie en oordeel dus.

Categoriseren wordt steeds moeilijker, op bijna alle gebieden.

Consurgo

• 107 messages
  • 222 votes

Mijn naam is Niels, ben hierheen gesleept door BJ aka Goodfella.

Ben zelf niet zo een super film kenner ofzo, maar ik krijg wel eens wat mee van bijvoorbeeld BJ.

Ben 19 jaar en ik ga volgend jaar Kunstgeschiedenis & Archeologie studeren in Nijmegen, hobbies zijn fitness, karate, games en wat lezen.

En ik zal wel zien hoe lang ik het hier uithoud tussen al die kritische filmzeikerds hier

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

welkom consurgo. Als je niet al te onzinnige berichten plaatst zoals ik zul je het best wel leuk vinden op MovieMeter. Tip: haal geen top100 films naar beneden want dan kan je veel mensen tegen je krijgen.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Nick Kang wrote:

welkom consurgo. Als je niet al te onzinnige berichten plaatst zoals ik zul je het best wel leuk vinden op MovieMeter. Tip: haal geen top100 films naar beneden want dan kan je veel mensen tegen je krijgen.

Tenzij je het met steekhoudende argumenten kunt staven. Iets waar Nick aanvankelijk wat moeite mee had. (Maar het gaat inmiddels al een stuk beter Nick! )

Consurgo

• 107 messages
  • 222 votes

Hahaha, ik zal die tips onthouden.

Maar als newbie wordt het natuurlijk juist min of meer van me verwacht dat ik de verkeerde dingen doe

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Welkom Consurgo!

(dat werd tijd )

vdc

• 825 messages
  • 618 votes

Wat mij opvalt aan deze site is dat er zo weinig dertigers en veertigers zijn. Zijn die dan allen uitgeblust ? Of met hun carrière bezig ?

Ikzelf ben 37, en vind het een prima leeftijd om me wat meer in films te verdiepen. Traditionele watertjes doorzwommen (prima jeugd, gezinnetje, eigen zaak), en dus op zoek naar nieuwe horizonten (om die midlife crisis uit te weg te gaan zeker ?). Het is echt wel een verademing hoor, voordien was ik maar weinig met films bezig (vorig jaar bezat ik nog niet eens een videorecorder). En de site is een prima handleiding !

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

vdc wrote:

Wat mij opvalt aan deze site is dat er zo weinig dertigers en veertigers zijn. Zijn die dan allen uitgeblust ? Of met hun carrière bezig ?

Nog zo'n anderhalve maand, dan kan deze meneer zich ook bij de dertigers scharen.

Er zijn er meer op de site.

Redlop, Troy, Sydney, Wouter, Cor, EmDee, titan, Stephan

- allen (begin) dertigers

Fisherking, Petey, stinissen - veertigers

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Ik voelde me in Nijmegen bij de meeting iig wel een beetje een ouwe lul.

Gelukkig kwam Petey nog.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

blij dat ik nog ergens goed voor ben op mijn leeftijd.

Gelukkig ben ik niet de oudste actieve MM-er, er zijn er een aantal die een nog eerder bouwjaar hebben.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Maar die ben ik nog niet IRL tegen gekomen.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Maar gelukkig hebben we ook nog de jonge en vooral knappe MM-gebruikers.

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Maar die heb ik ook niet gezien IRL in Nijmegen.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

nou zijn me ogen wel achteruit gegaan, maar die heb ik ook niet kunnen ontdekken.

Zag wel dat iemand niet van het achterwerk van iemand anders kon afblijven (zal geen namen noemen)

Drank, de kater, komt later.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Dan zal dat dat schaap wel geweest zijn.

Dustyfan

• 5607 messages
  • 0 votes

Nog zo'n anderhalve maand, dan kan deze meneer zich ook bij de dertigers scharen.

Er zijn er meer op de site.

Redlop, Troy, Sydney, Wouter, Cor, EmDee, titan, Stephan

- allen (begin) dertigers

Fisherking, Petey, stinissen - veertigers

Nog een dertiger. (31)

blabla

• 2070 messages
  • 5243 votes

Ik ben van 1962, 41 dus

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.