- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Chiquita, ik doelde eigenlijk meer op de zwarte komedies die je noemde. Noem eens een paar favorieten als je wilt.
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Chiquita, ik doelde eigenlijk meer op de zwarte komedies die je noemde. Noem eens een paar favorieten als je wilt.
Dit komt nu even in me op: Fargo, Pulp Fiction, The Boondock Saints, Fight Club, Lock/Stock and 2 Smoking Barrels (Jason Statham en Vinnie Jones
.
Snatch ook wel cool, alleen wat minder dan bovengenoemde films.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ach so, haal dan maar het woordje 'zwart' voor komedies weg. Da's toch andere koek.
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Ach so, haal dan maar het woordje 'zwart' voor komedies weg. Da's toch andere koek.
Wees wat directer. Wat bedoel je nou te zeggen?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Het zijn niet allemaal zwarte komedies eigenlijk, die films die je opnoemt. (FC wel vind ik.....)
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Pulp Fiction behoort ook wel tot de zwarte comedies vind ik.
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Het zijn niet allemaal zwarte komedies eigenlijk, die films die je opnoemt. (FC wel vind ik.....)
'eigenlijk'? Wat moet ik me hier bij voorstellen? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er zijn maar weinig zwarte komedies denk ik.
Happiness en American Beauty zijn de namen die me meteen te binnen schieten. De Noorderlingen wordt wel een luchtige surrealistische zwarte komedie genoemd.
chiquita
-
- 1109 messages
- 1683 votes
Ik beschouw bovengenoemde films wel als 'zwarte komedies'.
Tot hoeverre is een film dan wel een 'zwarte komedie'? Wat bepaalt het begin van de lijn die loopt naar de grens van zwart voor komedie? Wat als 'zwarte komedie' ervaren wordt, kan je ook niet pats boem in een hokje stoppen.
Voor elk persoon weegt de gehalte zwart wat zwaarder en voor de ander wat minder.
Het verschilt... zo ook met cult movies.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
About Schmidt is een perfecte zwarte komedie.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De meeste films die jij noemt zijn vrij luchtige komedies. Te luchtig om voor zwarte komedie door te gaan.
Fargo is een zwarte komedie en misschien in minder mate Fight CLub ook.
Een goed voorbeeld van zwarte komedie is Festen. Verder kom ik nog op C'est arrivé près de chez
vous.
Pierre1
-
- 271 messages
- 271 votes
welkom Pierre !
(misschien als je commentaar wenst te geven bij films er op letten dat je je niet beperkt tot enkel korte, nietszeggende slogans als "goede film", "Tarantino was weer perfect" of zo)
Is goed jongen, zal er op letten 
Pierre1
-
- 271 messages
- 271 votes
welkom Pierre !
(misschien als je commentaar wenst te geven bij films er op letten dat je je niet beperkt tot enkel korte, nietszeggende slogans als "goede film", "Tarantino was weer perfect" of zo)
Ben al bezig. Merk al dat je hier niet de verkeerde dingen moet zeggen, anders wordt je genadeloos neergesabeld.
C'est arrivé près de chez
vous, was inderdaad behoorlijk zwart (wit;-)) Lesje lichaam verzwaren 
Pierre1
-
- 271 messages
- 271 votes
[quote]Pierre1 schreef:
[quote]Tonyvdb schreef:
Ben al bezig. Merk al dat je hier niet de verkeerde dingen moet zeggen, anders wordt je genadeloos neergesabeld.
Hiermee doelde ik niet op jou hoor Tony, je hebt gelijk. 
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
We zijn nog maar 38 gebruikers van de 3000 verwijderd, overigens.
zappaz
-
- 15 messages
- 12 votes
G'dag, de naam is Dave en was altijd een imdb-dweller totdat ik deze site ineens ontdekte, erg mooi initiatief. Iets kalmer ook dan imdb volgens mij, daar maken ze elkaar gruwelijk af. Wil meteen ff excuses maken voor de spoiler in mijn Shawshank redemption bericht, ben niet zo ervaren met forums, dus begreep het ff niet, nu dus wel, so pretty please, with sugar on top, forgive me
Latort!
bylar
-
- 160 messages
- 174 votes
Hoi, ben al een tijdje bezig hier maar echt stevig nog niet tot nu toe: misschien dat ik eens per drie weken inlogde (waardoor mijn updates erg traag tevoorschijn komen, als ze al..).
Zal eens kijken of ik er eens per week van kan maken. 
Groetjes.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Hoe groot is die vertegenwoordiging dan? Hebben jullie nooit ruzie aan tafel? 
De Yak-vertegenwoordiging bestaat momenteel uit 46 personen die om beurten een bericht mogen posten. 
Dustyfan
-
- 5607 messages
- 0 votes
Hallo, mijn echte naam is Paula en ik ben heel happy dat ik deze site gevonden heb, ik vind het hier heel gezellig!
Tegelijkertijd merk ik nu pas, hoe veel films ik eigenlijk nog wil zien! Ik heb pas een DVD-speler gekocht, dus dat helpt!
Dat ik een fan ben van Dustin Hoffman hadden sommigen van jullie al meteen door - ik ben niet zo goed in nicknames - hopelijk is dat geen bezwaar. Ik zal daar echt niet oeverloos over doorzwetsen en ook heb ik geen blinde vlek voor andere films.
Grote groet en een fijne zomer! 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Welkom op de site zou ik zeggen. En Dustin Hoffman vind ik ook echt niet verkeerd.
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Dat ik een fan ben van Dustin Hoffman hadden sommigen van jullie al meteen door. Ik zal daar echt niet oeverloos over doorzwetsen en ook heb ik geen blinde vlek voor andere films.

bellenkim
-
- 19 messages
- 31 votes
hallo! allemaal
ik ben kim bellen uit belgie
ik kijk graag films en
vind deze site perfect om na te gaan welke films goed zijn enzo!!
greetz sharky