- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik zou 'm graag willen zien Renske, maar deze film van Bernardo Bertolucci heb ik in geen enkele Utrechtse videotheek kunnen vinden. Ze hebben wel andere films van 'm.
Net zo onvindbaar als Fellini's Amarcord.
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Il Conformista kwam in de nacht van 5 op 6 april 2002 nog op Net 5 (bron), dus met een beetje geluk komt die binnen een jaar of twee nog wel een keertje langs. (opmerkelijk dat ik 'm toen niet opgenomen heb eigenlijk, was in april '02 toch al begonnen met 'actief' klassiekers kijken)
pinky
-
- 373 messages
- 1999 votes
Zo, tuig.
Ik zit al weer een vette maand mee te doen aan de MovieMeter en jullie vragen je natuurlijk af wie ik ben. Dat ga ik nu bekend maken. (Vrij naar Theo en Thea.)
Aan mijn filmkeuze te oordelen zit ik al tien jaar in het bejaardentehuis, maar dat valt nog wel mee. Ok, ik ben een veertiger en dus een stuk ouder dan de gemiddelde MovieMeterManiak. Maar waarom dan toch die voorkeur voor STOK-ouwe films, hoor ik jullie vertwijfeld uitschreeuwen? Ik heb 3 verklaringen voor deze misvorming.
1.Ik ben opgegroeid met STOK-ouwe films. Als klein mannetje keek ik bijvoorbeeld naar de zaterdagmiddagfilms op de BRT (nu TV1) en die waren toen al oud.
2.Als eenvoudig te beïnvloeden puber kocht ik ooit Halliwell's Filmgoer's Companion (voor de kenners: 5e druk). Die Leslie Halliwell is nu nogal vergeten, geloof ik, maar in die tijd was dat een authoriteit die precies dicteerde welke films goed waren en welke niet. Helaas hield die brave man voornamelijk van STOK-ouwe films. Ik ben er nooit van los gekomen.
3.Ik ben gewoon ouderwets.
Gelukkig is het later nog een beetje goed gekomen, o.a. door een paar jaar werken in de videotheek. Ik hou (veel) meer dan gemiddeld van comedy; doe niet zo mee aan de rage om keiharde films 5 sterren te geven (oude hippie, peace en zo) en ik ben bijna categorisch allergisch voor filmhuisfilms, in het bijzonder Bergman.
Mijn stokpaardje op filmgebied is dat comedies systematisch worden ondergewaardeerd. Klein voorbeeldje: ik las van de week hier op de site de forum-berichten over Analyze This! (This dus, niet That dus). De ene na de andere lovende kritiek. En wat staat daar aan sterrenwaarderingen bij? Het komt niet voorbij de 3½e ster. Wat moet een komedie dan nog meer doen om op 4 of meer sterren uit te komen? Filmmakers zeggen het zelf vaak genoeg: niks lastiger dan een goeie filmkomedie maken.
Sinds mijn videotheek-tijd houd ik in een verkruimeld exemplaar van Leonard Maltin's TV Movies sterrenwaarderingen bij. Die heb ik net overgezet naar de IMDB en ik ben voor de aardigheid begonnen ze ook in de MovieMeter in te voeren. Het worden er uiteindelijk een stuk of 1000. (Heb er veel meer gezien, maar vergeten te noteren wat ik er van vond.)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
discussie over komedies naar "films > algemeen > komedies" verplaatst
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
Een verzoekje:
Zou de heer Moviefreak#1 zich even voor willen stellen, na nauwelijks 2 weken is hij al hard op weg om de top stemmers in te halen.. Ik ben er reeds aan voor de moeite, Tovenaar is neXt...
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Misschien ook wel een keer tijd dat ik me hier ff officieel voorstel.
Ik ben Daniel 18 jaar woonachtig in doetinchem. Ik ben op de site terecht gekomen doordat Goodfella me hier naar toe sleepte.
Echt veel oude films heb ik nog niet gezien maar ik ben nu bezig met het inhalen daarvan. Ik ben een redelijk fan van animé.
Dit lijkt me wel genoeg informatie voor nu, de rest krijgen jullie wel te horen bij de meeting.
Padd0
-
- 804 messages
- 3074 votes
Ach ja ik denk hé wat zie ik daar voor een topic Even voorstellen?? Ach ja laat ik daar eens reageren dus vandaar
.
El Ninjo
-
- 329 messages
- 2317 votes
Hoi,
Mijn stemgedrag was bij enkelen onder jullie niet onopgemerkt gebleven dus even tijd voor een kort voorstelrondje wie El Ninjo is.
Ik ben 38, woonachtig in Zeeuws-Vlaanderen en ben werkzaam in de IT (als SAP consultant). Ik ben eigenlijk tegen het einde van mijn studententijd (en die heeft even geduurd
) van “muziekfreak” langzaam tot “filmfreak” omgevormd. Dat begon met eens wat anders te huren dan de standaard Hollywood films en resulteerde al snel in het fanatiek doornemen van complete (uiteraard voor zover de import/cult videotheek het toestond) oeuvres van regisseurs als bijv. Bergmann, Bunuel, Fassbinder, Fellini, Godard, Kubrick, Kurosawa, Rossellini, Tarkovsky, Truffaut etc etc.
De laatste jaren helaas niet altijd even veel tijd om alles bij te houden. Bioscoopbezoek is met periodes heel frequent maar ligt jammer genoeg door drukke werkzaamheden soms ook een aantal maanden compleet stil. Zeeuws Vlaanderen staat verder niet bekend om z’n goede videotheken dus ik probeer zoveel mogelijk films van tv mee te pikken. Verder heb ik met een viertal collega-vrienden een filmclubje – betekent in ieder geval 4x per jaar een hele zaterdag films (5 of 6 per keer) kijken en natuurlijk een verplicht bezoek aan het filmfestival in Rotterdam.
Verdere hobby’s zijn sport (zaalvoetbal, squash en verder veel passief kijken) en muziek (varierend van bands als Pearl Jam, Radiohead, Smashing Pumpkins, Queens of the Stone Age, Live, Red Hot Chili Peppers tot Massive Attack, Faithless, Moby, The Prodigy tot Coldplay, Tori Amos en Nick Cave).
Afijn, lijkt me voorlopig wel even genoeg als introductie voor dit moment.
Gr. El Ninjo
PS: Complimenten voor de site, ziet er bijzonder goed uit.
gimli f
-
- 1454 messages
- 0 votes
Ik denk dat je met jouw filmsmaak veel mensen blij maakt, Ninjo!
Ook jouw muzieksmaak mag er wezen trouwens.
Veel plezier op de site!
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik denk dat je met jouw filmsmaak veel mensen blij maakt, Ninjo!
Ook jouw muzieksmaak mag er wezen trouwens.
Veel plezier op de site!
Inderdaad ! 
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Precies, goede smaak zo te zien. En je komt ook uit Zeeland 
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Hey mensuh ik zal me ook maar ff voorstellen, mijn naam is Jeroen, ik ben 20 en ben geboren en getogen in Dommelen (ja idd van het Dommelsch bier). Zoals mijn naam al dat vermoeden ben ik een gigantische moviefreak en ben eigenlijk pas net begonnen om de wat oudere films te gaan bekijken. Verder zou ik willen toevoegen dat deze site heel erg mooi en leuk is !
Mijn muzieksmaak bestaat uit Classic Rock en de wat nieuwere Mainstream-Rock maar vooral CCR,Jimmi Hendrix en Deep Purple zijn niet uit mn discman en cdspeler weg te denken
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
maar vooral CCR,Jimmi Hendrix en Deep Purple zijn niet uit mn discman en cdspeler weg te denken
RESPECT!
Pitbull
-
- 558 messages
- 1424 votes
Top 3 CCR:
Have you ever seen the rain
Proud Mary
Long as I can see the light
Mik
-
- 1504 messages
- 1094 votes
1. looking out my backdoor
2. bad moon rising
3. down on the corner
jay73
-
- 1184 messages
- 1388 votes
CCR Top 3:
I Put a Spell on You
2 Who'll Stop the Rain
3 Fortunate Son
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Aaargh dat is een moeilijke 
Kan wel een top 50 samenstellen volgens mij.
Nou deze drie dan maar in willekeurige volgorde:
Green River
Ramble Tamble
Someday Never Comes
Voor CCR-liefhebbers is The Brandos zeer interessant. Zang komt dicht bij Fogerty en ze spelen ook nummers van CCR!
narva77 (crew films)
-
- 12723 messages
- 6540 votes
Have you ever seen the rain?
The Brandos ken ik wel, uit de tijd dat ik nog zoekende was 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
1. Put a Spell on You
2. Looking Out My Backdoor
3. Born on the Bayou
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Have you ever seen the rain?
The Brandos ken ik wel, uit de tijd dat ik nog zoekende was 
sn@ke
-
- 2077 messages
- 888 votes
Cool!Hier kan ik mij even voorstellen. Ondanks ik al een tijdje de site bezoek begin ik nu pas met stemmen... Ik vind moviemeter gewoon de beste filmsite die er is. Ik heet Christoph en ben 14 jaar en woon in Aalst(Belgie).Mijn hobby is natuurlijk film ,maar ik vrees dat ik nog niet zo veel films heb gezien als de meeste hier, maar ik doe mijn best. Ik hoop dat ik samen met jullie nog veel kan discussieren over films. Hier laat ik het voorlopig bij. groetjes
Agony
-
- 1985 messages
- 1256 votes
Ben weer terug uit Italië... begon al MM-afkickverschijnselen te vertonen 
Woofer
-
- 1 messages
- 14 votes
Woofer, 19 jaar en een echte filmliefhebber.
Ik ben nu bijna een maandje actief op deze site en ik vindt het een goede site, informatief enzo.
Groetjes, Woofer
roda
-
- 1670 messages
- 961 votes
je hebt Die Hard with a vengeance in je top 10,dus je hebt in ieder gaval een goede smaak.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Hier was toch ergens al een topic over? Misschien handig om deze dan even samen te voegen...