• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.166 actors
  • 9.373.533 votes
Profile

Filmmarathon

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Ja idd en niet in slaap vallen

sheill

• 8 messages
  • 3 votes

[REC] WAS ZO ENG!!!! ZO spannend, mijn hart zat echt in mijn keel! En dat einde, met dat donkere kamertje en dat anorexia monster, ooooh zo eng. Echt een goede film!

The Descent was verhuurd, dus we hadden Eden Lake genomen. Heeel spannend, totaal niet voorspelbaar ook. En alles in die film was ontzettend realistisch!! Erg toffe film, maar niet echt horror horror. Maar sowieso wel een van de betere films onder het horror genre.

En the Exorcism of Emily Rose hadden ze niet, dus moesten we een andere film.

Een vriendin van mij zweerde dat Halloween een hele eng film was en we die moesten zien. Dus die werd het.... Wat een langdradige, typische film.

Ook keken we deze film na [REC], dus het was sowieso moeilijk om ons te laten schrikken aangezien bij de vorige het niveau zo hoog lag. Al gebeurde dat toch een enkele keer

En Drag me to Hell was een fijne afsluiter, haha wat een kut film! Ik vraag me best af waar de schrijvers de drang vandaan haalden om steeds dat oude vrouwtje overal op en in te laten kotsen Eigenlijk was alles in die film zo lame dat het grappig was.

Al met al, zeeeeeeer geslaagd

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Echt goede horror? Waarom geen klassiekers?

Night of the Living Dead (George A. Romero)

Dolls (Stuart Gordon)

Texas Chainsaw Massacre (Tobe Hooper)

Dead & Buried (Gary Sherman)

Ambiance gegarandeerd

Of misschien een nostalgische romantische horror zoals "Vampire Lovers" (Roy Ward Baker)?

Psycho van Hitchcock is natuurlijk ook een aanrader.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 951 votes

Als ik uit een impuls een filmmarathon doe, dan zet ik film1 aan en zoek ik steeds bij elk kanaal de beste film die ik nog niet gezien heb. Als er dan echt niets is, als ik op alle kanalen alles al gezien heb, dan zet ik een dvdtje er tussendoor op.

Maar een geplande filmmarathon doe ik alleen in vakanties, dan heb je toch zo vaak niets te doen dat je wel een hele dag film kan kijken, dan kijk ik meestal van 11.00 tot half 2 's nachts. Natuurlijk met heel veel fris en eten!

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Enkele dagen Satantango in 1 ruk bekeken. Dat mag zich een marathon noemen vind ik. Pf, dat was zwaar !

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Een zondag de 3 millennium films achter elkaar gezien met elke keer een 10-15 minuten pauze. Ik snap dan ook echt niet hoe sommige mensen het voor elkaar krijgen om zoveel films achtereen te zien. Na 7 uur was ik doodop en had ik het echt wel allemaal gezien en dan vond ik de 3 films nog erg goed...

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Hahaha ja ik heb ze ook alle drie achter elkaar gezien in de bios, was ik wel blij om want toen ik dat deed was deel drie nog niet uit en als je deel 2 ziet en je kan daarna niet meteen 3 zien baal je als een stekker. Maar zeker de moeite waard he Metalfist?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het was in ieder geval fantastisch maar na een tijd geraakte ik echt beu gezeten. Mijn uithoudingsvermogen zal niet zo goed zijn als dat van sommige hier zeker

Pipoo!

• 446 messages
  • 2635 votes

Tha-Joker wrote:

Als ik uit een impuls een filmmarathon doe, dan zet ik film1 aan en zoek ik steeds bij elk kanaal de beste film die ik nog niet gezien heb. Als er dan echt niets is, als ik op alle kanalen alles al gezien heb, dan zet ik een dvdtje er tussendoor op.

Maar een geplande filmmarathon doe ik alleen in vakanties, dan heb je toch zo vaak niets te doen dat je wel een hele dag film kan kijken, dan kijk ik meestal van 11.00 tot half 2 's nachts. Natuurlijk met heel veel fris en eten!

Precies ja, in vakanties. Over die luxe beschik ik niet meer tegenwoordig. Echte marathons zitten er dan ook niet meer in. Vroeger wel, 4 dvd's achter elkaar op een dag was een eitje

Nu heb ik hier af en toe de zondag nog voor, maar goed kan niet altijd.

Tha-Joker

• 1048 messages
  • 951 votes

Iedereen heeft toch recht op vakantiedagen? Of doe je een hele bijzondere school/beroep. Of gewoon een drukke zelfstandig ondernemer?

Q Jones

• 3524 messages
  • 2880 votes

Tot maandag examens en dan lekker vrij

Pipoo!

• 446 messages
  • 2635 votes

Tha-Joker wrote:

Iedereen heeft toch recht op vakantiedagen? Of doe je een hele bijzondere school/beroep. Of gewoon een drukke zelfstandig ondernemer?

Afstuderen + fulltimebaan, maar ach, in deze tijden mag ik echt niet klagen om meteen een baan te hebben nog voordat ik uberhaupt afgestudeerd ben.

Vanavond even gauw een dvdtje kijken. Zal niet eerder worden dan half 12 vannacht, maar vooruit maar hehe.

Trouwens, hebben jullie geen last van je 'omgeving' als je een filmmarathon wil houden in de vorm van vriendin/ouders/zussen etc?

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

Onlangs dit gedaan met wat vrienden:

Bronson (Eerste keer: 3,5*)

Braveheart (Herziening)

Vacancy (Herziening : blijft 4,0*)

Day of the Dead (Eerste keer: 1,0*)

Eden Lake (Herziening: blijft 4,0*)

Hostel (Eerste keer: 2,5*)

The Hills Have Eyes (Herziening: van 4,5* naar 4,0*)

300 (Herziening: 4,0* blijft 4,0*)

Van ongeveer 18h00 tot 06h30

Films staan in volgorde.

Conclusie: goede marathon, met als hoogtepunt Bronson en als dieptepunt Day of the Dead.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

JDSsmetje wrote:

Day of the Dead

The Hills Have Eyes

De originele of de remakes?

JDSsmetje

• 6568 messages
  • 2313 votes

De remakes. Bij Day of the Dead is dat een helaas, bij The Hills Have Eyes zeker niet.

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Een tijdje geleden nogal een varierende marathon gehouden, maar het was wel geslaagd!

Begonnen met: 2001 a space oddesey, ik was de enige die het kon waarderen, iedereen zat te zeuren en te zeuren, dus was het nogal moeilijk voor mij om er van te genieten, binnenkort dus herzien

Toen was het Dear John, voor de vrouwen zodat zij niet begonnen te zeuren en de rest verpestte. Ik vond er niet veel aan.

Vervolgens Fantastic Mr. Fox, echt een leuke film, veel beter dan verwacht!

Gevolgd door de Koreaanse Chugyeogja. Aardige film, niet bijzonder.

Inmiddels was het avond geworden en waren we begonnen met Zombieland, blijft een zeer leuke film!

Als afsluiter wilde ik mijn passie voor de Franse cinema delen met m'n vrienden en had ik maar gekozen voor een goeie hardcore-horror: À l'Intérieur. Voor de 2e keer gezien en ik kon het meer waarderen, blijft toch een extreem harde film!

Iedereen was gebroken, maar tijdens het scrollen door m'n mediacentre kwamen we nog op het idee om JCVD te kijken, de helft sliep al, maar het was een leuke afsluiter.

Na 14,5 uur (11.00 tot 1.30) ging ik ook maar op een oor liggen, maar een marathon is zeker voor herhaling vatbaar In de vakantie weer eens wat inplannen

Amity

• 1786 messages
  • 147 votes

Space Oddesey om mee te beginnen?! Vind het knap dat iedereen is gebleven voor de rest A l'Interieur is dan weer de beste aflsuiter die je je maar kan wensen

$pecial

• 1147 messages
  • 553 votes

Haha ja, de rest van m'n vrienden vergeven me het nooit meer dat ze om 11.00 's morgens moesten kijken naar 2001 a Space Oddesey De volgende marathon laat ik ze wat meer inspraak hebben bij het kiezen van de films haha.

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

JDSsmetje wrote:

Braveheart (Herziening)

Waarom Braveheart?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zo kun je toch bij elke film die vraag stellen? Of wil je daadwerkelijk ergens heen met die vraag?

clockwork72

• 2780 messages
  • 1739 votes

Als het deze vakantie nog wat minder heet is ga ik nog 1 mega marathon doen. Lijstje komt nog.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Zelfde als die van de meivakantie?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Elineloves wrote:

Zo kun je toch bij elke film die vraag stellen? Of wil je daadwerkelijk ergens heen met die vraag?

De rest is toch redelijk aan de horrorkant.

Freckles

• 488 messages
  • 544 votes

Morgen houd ik een kleine filmmarathon met 4 films.

Punisher: War Zone

Notorious

Burn After Reading

Shutter

We zijn met z'n 4 en iedereen kon een film kiezen uit m'n collectie

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Wel 't origineel mag ik hopen, van shutter ?

chevy93

• 12754 messages
  • 1324 votes

Freckles wrote:

en iedereen kon een film kiezen uit m'n collectie

Dan heb je gegarandeerd een leuke marathon!

clockwork72

• 2780 messages
  • 1739 votes

Vandaag is het sience-fiction marathon!

- Blade Runner (1982)

- The Terminator (1984)

- Alien (1979)

Freckles

• 488 messages
  • 544 votes

chevy93 wrote:

(quote)
Dan heb je gegarandeerd een leuke marathon!

Inderdaad, maar gelukkig heb ik maar 1 van de 4 films gezien dus dat komt goed uit

Freckles

• 488 messages
  • 544 votes

Tonypulp wrote:

Wel 't origineel mag ik hopen, van shutter ?

Ja, het origineel. De remake heb ik namelijk al gezien

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Top filmpje

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.