- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Toptitels bij de Aldi
Toptitels bij de Aldi
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Voor de liefhebbers:
Volgende week heeft de Aldi een aantal TOPtitels voor 5 euro in de bakken liggen:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_07/OFF16.HTM
"keuze uit diverse titels, o.a.: Memoires of a Geisha, Saving Private
Ryan, Titanic, The Godfather, The Last Emperor en Gladiator "
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
5 euro is tegenwoordig meer een mid-price dan low-price.
The Last Emperor ligt ook in de 3 euro bakken bij Bart Smit. Gladiator, Saving Private Ryan, Titanic zijn titels die je voor 5 euro extra bij de Film Valley erbij krijgt.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
The Last Emperor ligt ook in de 3 euro bakken bij Bart Smit. Gladiator, Saving Private Ryan, Titanic zijn titels die je voor 5 euro extra bij de Film Valley erbij krijgt.
OK, dat wist ik niet, eigenlijk. Ik zag ook geen titel die mij aansprak (behalve misschien toch wel The Pianist), maar ik dacht dat er misschien wel iemand zou zijn die wel baat heeft bij deze actie van de Aldi.
(ik houd de prijzen niet zo bij, maar voor 5 euro laat je een film die je hebben wilt toch ook niet liggen.)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
OK, dat wist ik niet, eigenlijk. Ik zag ook geen titel die mij aansprak (behalve misschien toch wel The Pianist), maar ik dacht dat er misschien wel iemand zou zijn die wel baat heeft bij deze actie van de Aldi.
(ik houd de prijzen niet zo bij, maar voor 5 euro laat je een film die je hebben wilt toch ook niet liggen.)
The Pianist en Memoirs of Geisha vind ik toch wel aardig geprijst, heb ik nergens zo goedkoop gezien! Bdankt voor de tip!
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Jep maar, 5 euro extra is tog best veel, voor het zelfde geld kun je er daar 2 kopen!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Over het algemeen ligt er bij zo'n actie dan maar 1 exemplaar van de goede films (zoals The Godfather) en ligt er als je in de winkel komt, alleen nog maar troep.
wo2-Freak
-
- 834 messages
- 0 votes
Ik denk het niet, anders prijzen de top titels tog niet af, die doen het juist goed. Als er alleen troep ligt kunnen ze het vergeten en hebben ze de rest (de niet top-titels) voor niets gekocht!
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ik denk het niet, anders prijzen de top titels tog niet af, die doen het juist goed.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
The Pianist en Memoirs of Geisha vind ik toch wel aardig geprijst, heb ik nergens zo goedkoop gezien! Bdankt voor de tip!
The Pianist bij de FRS in Rotterdam Centrum ook voor 5 euro zien liggen.
Memoirs of Geisha bij de MediaMarkt Rotterdam Centrum voor 5 euro.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
The Pianist bij de FRS in Rotterdam Centrum ook voor 5 euro zien liggen.
Memoirs of Geisha bij de MediaMarkt Rotterdam Centrum voor 5 euro.
Je geeft me bijna het idee dat ik me moet schamen dat ik deze tip even doorgaf.
Volgende keer zal ik het niet meer doen hoor, al woont niet iedereen in Rotterdam.
(Of de Aldi de titels ook werkelijk in huis heeft, en of het 'format' wel deugdelijk is, dat kan ik natuurlijk niet bepalen uitgaande van zo'n summiere advertentie. Dat is eigen verantwoordelijkheid.)
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Zo'n tip geven is juist heel goed, hoor! Ik probeerde alleen mensen van teleurstelling te besparen.
5 euro vind ik nog steeds geen geld.
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
5 euro is inderdaad geen geld. Wel jammer dat ik (bijna) alle films tijden terug al voor de volle prijs heb aangeschaft...
JohnMcLane
-
- 281 messages
- 1027 votes
5 euro is inderdaad geen geld. Wel jammer dat ik (bijna) alle films tijden terug al voor de volle prijs heb aangeschaft...

Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Titanic heb ik geloof ik rond de 10 euro voor betaald maar heb deze ook veel later aangeschaft.
Maar ja als ik dat toen geweten had had ik toch niet gewacht want is heel wat jaartjes geleden.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Titanic heb ik geloof ik rond de 10 euro voor betaald maar heb deze ook veel later aangeschaft.
Maar ja als ik dat toen geweten had had ik toch niet gewacht want is heel wat jaartjes geleden.
Jij verdient een monument. 80 gulden betalen voor een film die (ook indertijd) gemakkelijk te krijgen was.
Nogmaals: ik houd de prijzen niet bij, als ik iets hebben wil probeer ik het te krijgen, en ben bereid er wat voor neer te leggen, maar 80 gulden voor een blockbuster van nog geen tien jaar oud? Waren de prijzen van de DVD's indertijd echt zo hoog (zoiets staat me wel bij inderdaad).
Jij moet een heel groot liefhebber zijn, of heel rijk !
Anyway: voor mensen die nu willen gaan werken aan de collectie is dit natuurlijk een aantrekkelijke aanbieding van de Aldi. Ik heb in elk geval besloten om The Pianist proberen te bemachtigen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Alleen in het oerbegin betaalde je voor titels iets 80 gulden. Maar dat waren allemaal van die kale snapper dvd's. Gladiator en Saving Private Ryan waren gewoon rond de 20 euro bij release.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
is inderdaad zo'n 7 of 8 jaar geleden en ik geloof dat de goedkoopste dvd's toen iets van 40 gulden kosten.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Nou dat klopt ook niet helemaal, enfin. Maar 80 gulden voor de Gladiator dvd toen ie uitkwam.....
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Jij verdient een monument. 80 gulden betalen voor een film die (ook indertijd) gemakkelijk te krijgen was.
Nogmaals: ik houd de prijzen niet bij, als ik iets hebben wil probeer ik het te krijgen, en ben bereid er wat voor neer te leggen, maar 80 gulden voor een blockbuster van nog geen tien jaar oud? Waren de prijzen van de DVD's indertijd echt zo hoog (zoiets staat me wel bij inderdaad).
Jij moet een heel groot liefhebber zijn, of heel rijk !
ik heb nu zo'n 600 dvd's en zeker 200 van deze dvd's heb ik 40 tot 60 gulden voor betaald of zelfs meer. Ze waren in het begin nu eenmaal erg duur en als je een echte filmfan bent en je ziet een dvd die je graag wil hebben koop je die, ook als is die duur zo denk ik er teminste over.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik heb net even zitten zoeken naar die prijzen van toendertijd. Heel erg vreemd dat er schijnbaar zaken waren die daar 80 gulden voor vroegen. Had de dvd zelf bij release voor 50.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Nou dat klopt ook niet helemaal, enfin. Maar 80 gulden voor de Gladiator dvd toen ie uitkwam.....
en ja 80 gulden vor Gladiator bij FR ik dacht dat ik die in 2001 gekocht had maar kan ook 2000 geweest zijn, in ieder geval toen die pas uit was op dvd.
ook voor The Patriot(Mel Gibson) heb ik zo'n 70 gulden betaald toen die pas uit was bij van leest. Ik had toen nog geen computer dus kon niet via internet gaan zoeken en kon dus alleen in de winkels in de omgeving dvd's kopen.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Het wordt wat off topic, maar ik meen me toch ook te herinneren dat eind jaren '90/begin jaren '0 er nogal wat hele dure DVD's bestonden.
Het is in elk geval niet voor niets dat ik pas een jaar of 4, 5 geleden begonnen ben met het kopen van DVD's, omdat het toen echt betaalbaar werd.
Maar natuurlijk zijn er liefhebbers die veel meer over hebben voor een film dan ik. Zondermeer.
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Het wordt wat off topic, maar ik meen me toch ook te herinneren dat eind jaren '90/begin jaren '0 er nogal wat hele dure DVD's bestonden.
Maar dat weerhield me er niet van om toch films aan te schaffen, was meer een verslaving toen en nog steeds eigenlijk 
Ze zijn gelukkig nu stukken goedkoper.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Ze waren in het begin nu eenmaal erg duur en als je een echte filmfan bent en je ziet een dvd die je graag wil hebben koop je die, ook als is die duur zo denk ik er teminste over.
Een lovenswaardige instelling, en nogmaals: je verdient een monument.
Helaas ben ik naast filmfan ook nog fan van een hoop andere dingen, en bruin kan dat allemaal niet trekken.
Toch geweldig dat je indertijd gewoon 'rucksichtlos' kocht wat je hebben wilde. 
Twiggertje
-
- 167 messages
- 453 votes
Een lovenswaardige instelling, en nogmaals: je verdient een monument.
Omdat de laatste tijd steeds vaker dvd's bleven hangen op mijn oude sony player heb Ik heb vorige week een nieuwe dvd speler gekocht(weer sony DVP ns38s) en koste maar €70 met ook nog 's meer opties zoals afspelen van divx.
En heb ook nog een dvdrecorder in de tvkast staan, ook al de 2e in 4 jaar tijd.
Ik heb dus 2 dvdspelers in de kast(sony en jvc) en een dvdrecorder(sony). 2 dvdspelers vind ik wel handig want je hebt altijd wel 's dat een dvd niet goed afspeelt of blijft hangen op de ene speler en op de ander niet.
Toch geweldig dat je indertijd gewoon 'rucksichtlos' kocht wat je hebben wilde. 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Tegen de tijd van die Gladiator release waren ook de goedkoop in elkaar geflanste dvd's al op de markt. Kocht Escape From New York voor 5 gulden toen. Ik probeer het enkel iets genuanceerder te brengen.
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Ik leef in een compleet andere wereld. 
Spijtoptant
-
- 170 messages
- 0 votes
Ik heb net even zitten zoeken naar die prijzen van toendertijd. Heel erg vreemd dat er schijnbaar zaken waren die daar 80 gulden voor vroegen. Had de dvd zelf bij release voor 50.
Ook off topic, maar misschien kan dit veroorzaakt zijn door winkels/bedrijven die niet helemaal in de DVD geloofden? Dachten dat het een hype was? Dus eerst of teveel geld vroegen uit angst, of teveel geld vroegen uit hebzucht?
(Tjee, het woord 'hype' is zelf al een hype.
)
(Een topic over de geschiedenis van het commerciele filmaanbod kan ik niet vinden, maar dat zou best interessant kunnen zijn.)
NightWolf
-
- 339 messages
- 527 votes
Voor de liefhebbers:
Volgende week heeft de Aldi een aantal TOPtitels voor 5 euro in de bakken liggen:
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_07/OFF16.HTM
"keuze uit diverse titels, o.a.: Memoires of a Geisha, Saving Private
Ryan, Titanic, The Godfather, The Last Emperor en Gladiator "
Hmm, morgen eens naar de Aldi dus 
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Net gekocht bij de Aldi (eindelijk weer dvd's te vinden in mijn dorp)
-Saving Private Ryan
-Tsotsi
-Titanic

Toch trouwens minder films dat ik had verwacht en ik baal dat ze daar ook Gladiator verkopen in zon lelijk KUT doosje met zo'n scheve poster. Ik vervloek Universal dat ze dat hebben gedaan met de films.