• 177.896 movies
  • 12.200 shows
  • 33.966 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.369.886 votes
Profile

Wehkamp

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Boefje

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Ik vind het weer tijd voor een code het is tenslotte Herfst

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Spam verwijderd.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

de grunt wrote:

Ik vind het weer tijd voor een code het is tenslotte Herfst

wehkamp kortingscode - wehkamp.nl

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Winter is in aantocht Wehkamp, het wordt steeds kouder...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Amazon en Bol.com hijgen in de nek van Wehkamp | Economie | AD.nl

AD wrote:

Retaildeskundigen verwachten dat onlinereus Amazon - vooral in Amerika heel groot in kleding - volgend jaar Nederland ‘binnenvalt’. En dat Bol.com meer in kleding gaat doen, ligt volgens diezelfde experts voor de hand. Wat zeker niet meewerkt, is dat het online warenhuis een paar financieel zwakke jaren achter de rug heeft.

Retaildeskundige Cor Molenaar is het stelligst. Hij geeft Wehkamp ‘nog een jaar’ om een list te bedenken. Ook hoogleraar marketing Kitty Koelemeijer van Nyenrode Business Universiteit ziet donkere wolken: ,,Het is bepaald geen rocket science om te constateren dat het er niet bijster goed voor staat.”

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Wehkamp schrikt van enorme stapel retourzendingen en komt met ‘ultieme’ maatregel: 'Soms shocking’ | Binnenland | AD.nl

AD wrote:

Wehkamp is om en laat klanten ‘vanaf heel binnenkort’ retourkosten betalen. Het is niet de eerste maar wel de grootste Nederlandse webwinkel die daarmee begint. Doel is de enorme stapel retourzendingen - bij sommige artikelen zoals damesjurken is dat meer dan 70 procent - terug te dringen. Experts zien in de stap van Wehkamp ‘een doorbraak’.

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Is ook geen houdbaar systeem dit gratis retourneren, zeker gezien de verhogingen waarmee postnl gaat komen.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

Desondanks is dit altijd het systeem van Wehkamp geweest.

Als ze dit door gaan zetten, dan krijgen ze gewoon veel minder omzet.

Maar ze zullen de rekensom vast al uitgebreid gemaakt hebben...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bij kleding vind ik het wel een must.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb er geen moeite mee. Deze consumptiemaatschappij mag wel een beetje minderen met alles wat los en vast zit te kopen om het daarna te retourneren.

Maar kopen mensen nog veel via Wehkamp? Dat was voor mijn gevoel een bedrijf dat 20 jaar terug relevant was, maar nu niet meer.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Veel mensen bestellen kleding in twee maten tegelijk, om dan het kledingstuk te retourneren dat niet goed past.

Ik heb er jaren geleden voor het laatst iets besteld. Ik bestel nu meestal bij BOL of Amazon en voor kleding bij andere zaken.

Wehkamp ziet omzet exploderen en neemt kleertjes.com over | Regio | destentor.nl

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Wehkamp is juist een voorbeeld van een bedrijf dat verbazingwekkend goed de overgang naar Internet heeft gemaakt en relevant is gebleven. De postorderconcurrenten van Wehkamp hebben het grotendeels niet overleefd en Wehkamp zit in de top webwinkels qua omzet in Nederland.

Webwinkels zijn met die gratis retourzendingen begonnen om mensen de fysieke winkel uit te lokken. Wehkamp is dusdanig groot dat als zij het initiatief nemen anderen gaan volgen. Ik voorspel dat over een jaar of twee gratis retourzendingen bijna nergens meer kan. (Bijna) Elke webwinkel wil hier vanaf, vaak is er dan een grote die het moet doen om de anderen te laten volgen. Voor Wehkamp is het een rekensom, zijn de kosten van dit handhaven (en die zijn enorm) groter dan de extra omzet die er door behalen? Kennelijk denkt Wehkamp dat dat inmiddels zo is. Dat halen ze waarschijnlijk uit uitgebreid marktonderzoek. Binnen een paar maanden volgen andere grote vissen als Bol en Zalando en ook winkels die in andere dingen doen als Coolblue. Er zal wellicht een apart iets komen voor beschadigde of kapotte artikelen, maar niet meer de verkeerde maat broek of een trui in vier kleuren bestellen en thuis kiezen welke je wil.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

kappeuter wrote:

Veel mensen bestellen kleding in twee maten tegelijk, om dan het kledingstuk te retourneren dat niet goed past.

Ik heb er jaren geleden voor het laatst iets besteld. Ik bestel nu meestal bij BOL of Amazon en voor kleding bij andere zaken.

Wehkamp ziet omzet exploderen en neemt kleertjes.com over | Regio | destentor.nl

Ah, kleding. Koop ik niet altijd online, soms past het ook fijner in een winkel. Maar elektronica, films, games etc haal ik liever bij een Bol of Amazon ja.

ZAP!

• 5448 messages
  • 3621 votes

kappeuter wrote:

Ik heb lang geleden in het magazijn van W. gewerkt. Toen al (jaren '90) werd er onder het personeel beweerd dat mensen iets bestelden voor het weekend, het droegen naar een feestje en het daarna retourneerden. Of het ook echt zo gebeurde (en gebeurd)...?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.