Boudisque
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Voorheen moest je altijd eerst betalen. Ik neem aan dat dat niet is veranderd.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Volgens mij is dat alleen als je in de winkel iets besteld, maar of dat ook zo is via hun website? Lijkt me stug!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik heb eerdere bestellingen in mijn mail gecheckt en het is eerst betalen en dan pas wordt het verstuurd.
stephan73
-
- 6269 messages
- 14440 votes
Dus je moest eerst geld overmaken, voordat je bestelling er door was?
Ik moet toegeven dat ik nooit via internet bij Boudique heb besteld, maar dit lijkt me niet een normaal iets.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dit is een mail van Boudisque naar aanleiding van een bestelling van mij (uiteraard de persoonlijke gegevens verwijderd):
Dit is een ontvangstbevestiging van de volgende order met ordernummer 00000:
Artiest: Leuke film
ArtikelNr: 00000
Drager: DVD
Prijs: 13,99
Verzendkosten: EUR 1,50
Totaalbedrag: EUR 15,49
Dit artikel wordt (na ontvangst van de betaling) verstuurd naar:
SelmaDuim
Adres...
NL
We nemen de bestelling zo spoedig mogelijk in behandeling en houden je op de hoogte.
Het is ook mogelijk om online de actuele status van de bestelling te volgen, via Boudisque.
Met vriendelijke groet,
Boudisque
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Had pas in een ander topic een licht kritische toon over Boudisque, maar die slik ik bij deze in. Had This Gun for Hire en Murder my Sweet besteld, maar door de steeds minder wordende kwaliteit van TNT, deze dvd's nooit ontvangen.
1 mailtje was voldoende en ik krijg ze weer toegestuurd. Geen gedoe, geen gezeik, geen wantrouwen. Bij deze roep ik vanwege de voortreffelijkie service, iedereen op bij Boudisque te bestellen. Voor sommige films (waaronder 2 genoemden) zijn ze zelfs goedkoper dan bijv. Play.com.
Poisonthewell
-
- 4939 messages
- 13393 votes
Voor sommige films (waaronder 2 genoemden) zijn ze zelfs goedkoper dan bijv. Play.com.
^daarnaast hebben ze regelmatig wel import dvd's die ik bij play niet kan vinden (bijvoorbeeld een aantal boxen uit Criterion's Eclipse serie)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Wat een verschrikkelijke website heeft dat Boudisque zeg. Amper wijs uit te worden.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Neen hoor, ik vind het overzichtelijk genoeg!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
uiteraard had ook niet anders verwacht Nomak.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Hoe bedoel je moviemafketel? Ik begrijp echt niet wat er zo verschrikkelijk aan is.
Combustibility
-
- 1287 messages
- 345 votes
Ook ik geef moviemafketel gelijk. Maak wel mijn weg erin wijs, maar vind het niet echt overzichtelijk.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Wat wel zo is, is dat er meer productinformatie over de dvd's mag staan. Als je een leuke box van Haneke wil aanschaffen (om maar wat te noemen) moet je gokken welke films er in zitten, of het het juiste beeldformaat is etc.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ook in Utrecht gaat het doek dan toch vallen. Het was ook bijna niet te doen in de bouwput en het werd steeds rustiger... Beneden bij de klassiek afdeling bleef het wel altijd redelijk druk. Niet echt verrassend, maar ik had een beetje het idee dat ze het nog wel even konden uitzingen...
Na een enthousiaste en veelbelovende doorstart op het Vredenburg in 2009, leek het mogelijk met ons mooie assortiment een vaste plek in dit winkelgebied te behouden.
Echter de vertraagde bouw van het Muziekpaleis Vredenburg aan de overkant, de herinrichting van het omliggende gebied en het (tijdelijk) verdwijnen van de bushaltes, hebben ervoor gezorgd dat het Vredenburg als winkelstraat onaantrekkelijk en moeilijk begaanbaar is geworden. Mede als gevolg hiervan hebben wij de omzet dusdanig zien dalen dat het voortbestaan van Boudisque als fysieke winkel niet meer mogelijk is.
De webwinkel blijft wel. Erg balen voor diegenen die er werken!
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Nu nog wachten tot het doek valt voor de webwinkel. Gun het ze meer dan van harte, maar met de huidige sell-thru-cijfers...
hellboy.ray
-
- 2056 messages
- 2100 votes
daar gaat DE winkel met de aparte dvd's waar de dvd's ook echt
fysiek te koop waren/zijn.
Ook enorme klote voor het vriendelijke personeel dat er werkt!
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Argh balen dit. Naja dan zal ik er in mei nog wel ff rondsnuffelen op koopjes.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ah jammer! Was sinds het uit Amsterdam weg was voor mij al redelijk dood. Maar toch jammer dat die enkele keer dat ik in Utrecht ben ik er niet meer heen kan.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Erg spijtig inderdaad, groot gemis van een goede speciaalzaak. Ik bestel er wel eens online, dat kan dus voorlopig nog steeds.
Jammer dat de website zo onoverzichtelijk is mbt films. Zitten soms mooie arthouse aanbiedingen bij (2 voor 10,-; 2 voor 15,-)
De Free Record Shop zal uiteindelijk ook meer en meer uit het straatbeeld verdwijnen.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
In de binnenstad van Utrecht heeft Boudisque de FRS zelfs nog "overleefd".
We hebben nu nog Fame (in de Bijenkorf), Plato (dat staat zo ongeveer gelijk aan alles van QFC, Homescreen en Lumìère maar dan ook geen titel extra) en MediaMarkt. Voor koopjes van reguliere titels kan je dus nog wel ergens terecht, maar verder...
Probleem van de speciaalzaak is dat er geen massa zit in de verkoop (die zit in de winkels hierboven) en in dit geval Boudisque als speciaalzaak zich wilde (moest?) concentreren op teveel uiteenopende specialiteiten (muziek én film, klassiek, rock én metal, klassiekers, import van kwaliteitslabels én cult). Dat gaat niet, want je hebt eigenlijk net nooit de goede titels op voorraad en wat je hebt kom je niet vanaf. En door de risico's in voorraden waren ze toch wel aan de prijs. Zeker qua Regio 2 - die waren gewoon onbetaalbaar - als het je het vergelijkt met Silver Screen in Amsterdam bijvoorbeeld. Regio 1 en regio 3 titels waren over het algemeen prima geprijsd in vergelijking met internet.
Dat heeft ze denk ik wel de das opgedaan, naast het teruglopen van de verkopen en de rottige locatie in de bouwput die Utrecht heet. De webwinkel van Boudisque vind ik trouwens een ramp. Als ze dat niet serieus verbeteren gaan ze daar de oorlog niet mee winnen...
FatMike
-
- 631 messages
- 1976 votes
Nu 20& korting bij Boudisque dus zeker langs gaan!!!!!!!
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
Ja, dan ben ik toch in Utrecht. Maar anders was ik ook wel even langs gegaan - optimaal gebruik maken van m'n laatste jaartje OV. 
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Misschien kunnen we er morgen met zijn drieën naartoe? 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik ben er morgen ochtend, want s middags ben ik in Amsterdam.
Dus de leukste dingen zijn dan al weg