- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Virgin Megastore
Virgin Megastore
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Gister even in Parijs ... blijkt dat de laatste keten van Virgin Megastores in de Westerse wereld - de Franse - inmiddels ook failliet is. Zonde hoor.
93.9
-
- 3124 messages
- 4209 votes
Er gaat cultuur veloren... Deze culturele armoede ga je over een paar jaar merken. let maar op.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4509 votes
Ach ja, alle pure downloaders - en die hebben een meerderheid- zullen ongetwijfeld in hun nopjes zijn met dit nieuws. Dat lijkt hun doel immers, anders kan je zoveel domheid niet verklaren.
Overigens zat die op Times Square ook al niet meer. Ben dan tien jaar terug nog geweest, maar vorig jaar ook verdwenen.
Asaharo
-
- 1042 messages
- 624 votes
Het is een moeilijke kwestie. Ikzelf ben ook vatbaar voor nostalgische gevoelens als ik een winkel binnenstap en de verschillende producten fysiek kan voelen en zien, maar de tijden veranderen nu eenmaal. Er zijn ook zat van online-sites die betalend films en muziek aanbieden en ik denk eerder dat dat de doodslag is voor de winkels. Ik bedoel illegale downloads gaan niet eeuwig blijven bestaan hoor, we leven in opwindende tijden. Op een dag zal de industrie het internet getemd hebben en vele vrijheden die wij nu kennen zal een kostprijs bevatten. Daar ben ik van overtuigd.
En dan zullen ze in de toekomst verhalen vertellen, over wat een fantastisch mooi tijdperk dit was, waar jonge idealisten het geprobeerd hadden, om geheel buiten de gevestigde waarden een nieuwe wereld te creëren, om het gecorrumpeerde systeem achter al die mooie kunstwerken in muziek en film buitenspel te zetten, en dat voor een hele kleine periode in de geschiedenis van de mens, kennis en cultuur toegankelijk was voor éénieder die wou en geen of een beperkte kostprijs bedroeg. Was het naïef? Ja. Zijn onschuldige mensen die er niets mee te maken hadden en gewoon hun job deden hiervan het slachtoffer geworden? Ja. Maar vanachter hun computerscherm hebben ze de wereld proberen te hertekenen. Ze hebben de opgedrongen consumptiedrang gebruikt om hun punt te maken. Wat een daden, wat een dromen.
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4509 votes
Er zijn ook zat van online-sites die betalend films en muziek aanbieden en ik denk eerder dat dat de doodslag is voor de winkels.
Maar ja, die kan ik niet in mijn kast zetten. Verder interessante analyse hoor, al denk ik dat de redenen achter downloaden meer pragmatisch zijn en niet onder het mom van enig wereldideaal of rebellie.