• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Prijzen huren films

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

(quote)

Erg flauw.

Wat is flauw? Ik vind het oprecht relatief goedkoop, 4 euro, aangezien dat minder is dan wat ik 15 jaar geleden voor een dagfilm betaalde.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Oh neem me niet kwalijk. Ik dacht dat het cynisch bedoeld was. Dan was/is die videotheek wel erg duur.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Tja marktwerking, waarom zou je het goedkoper maken als je schappen met hoge prijzen ook leeg zijn?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

kappeuter wrote:

Op die site staat dat je een kopie voor eigen gebruik mag hebben als je de film al bezit.

Op de site staat "Downloaden is ook Kopiëren". In tegenstelling tot software en games mag je van films en muziek wel een kopie maken, maar alleen voor eigen gebruik.

Dus je mag deze wel downloaden maar niet verspreiden. Je hoeft de originele DVD of CD zelf niet te hebben. Het staat allemaal heel duidelijk en eenduidig uitgelegd onder het kopje "De B.I.G. regels".

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hier staat het nog wat duidelijker: http://www.anti-piracy.nl/Opinie/Wat_mag_niet.html

Vreemd.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

kappeuter wrote:

Op die site staat dat je een kopie voor eigen gebruik mag hebben als je de film al bezit.

Dat is niet nodig Bron.

Je mag van media een kopie maken voor eigen studie, oefening of gebruik. Je mag dus een kopie van een geleende CD/DVD maken (of je die nu van de videotheek of de buurman hebt geleend). Je mag ook een kopie maken van je eigen schijfje. Maar je mag niet een kopie maken voor iemand anders (ook niet van je eigen schijf).

Of je kopieerbeveiligingen zomaar mag omzeilen, daarover heb ik nooit iets overtuigends gehoord of gelezen.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

weggehaalde post waarin Zelva aantoonde dat het vervaardigen van een kopie voor iemand anders in opdracht van die persoon ten behoeve van die persoon zelf wel OK was

Dan sta ik gecorrigeerd. Mijn info kwam van email contact met auteursrecht.nl.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

cornelis wrote:

(quote)

Dan sta ik gecorrigeerd. Mijn info kwam van email contact met auteursrecht.nl.

Nee, je had toch gelijk. Daarom heb ik hem weggehaald. Een kopie in opdracht is niet toegestaan als dat "op enig voorwerp dat bestemd is een werk ten gehore te brengen of te vertonen" gebeurd. Via internet of een harde schijf of iets dergelijks, mag het dus wel.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Overigens zeei een jurist me wel dat, zelfs al mag het volgens de letter van de wet niet, het zal snel als 'normaal' gebruik worden gezien, nog afgezien van het gegeven dat je niet of nauwelijks kan controleren wie de kopie heeft gemaakt.

De kopie mag je overigens alleen zelf gebruiken en niet uitlenen, begreep ik.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Je kan nu bij Esquire voor 7 euro 50 een 3 maanden proefabo nemen. Dan krijg je ook 1 maand onbeperkt dvd's huren (maximaal 2 in huis) van Videoland Online. Toevallig had ik net zo'n zelfde abo bij Videoland afgesloten voor 19,95, maar gelukkig kan ik die goedkope tot 1 juli alsnog ook afsluiten

http://www.esquire.nl

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Mijn videotheek:

€ 8,00 voor 3 DVD's

€ 12,00 voor 5 DVD's

€ 5,00 voor een recente film (zoals P.S. I love you).

Hmmm....het valt nog wel een beetje mee.

Maar het blijft een dure zaak.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

5 euro voor 1 film? Damn vind ik wel veel.

Hier is het 3,5 euro voor een nieuwe film, is dan wel maar voor 1 dag. Oudere film ook 3,5 euro voor 2 dagen, en wanneer je er meerdere huurt wordt er gewoon een prijsje gemaakt en iets afgesproken, 't is een kleine videotheek dus vrij makkelijk daarin.

Je kan ook verschillende abonnementen kopen, bij een abonnement van 100 euro komt het op ongeveer 2,20euro nog per film dus voor iemand die vaak huurt zéér voordelig.

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Dat vind ik ook erg duur hoor. Voor 5 euro kun je ook een hele leuke film kopen. Zo'n film als P.S. I Love You kun je over een paar maanden ook gewoon voor een euro of 7 kopen en binnen het jaar voor 5 euro of minder. Dan loop ik toch echt liever een jaar achter met "nieuwe" films.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Ja, of je leent de film van iemand...

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

moviefreak#1 wrote:

Dat vind ik ook erg duur hoor. Voor 5 euro kun je ook een hele leuke film kopen. Zo'n film als P.S. I Love You kun je over een paar maanden ook gewoon voor een euro of 7 kopen en binnen het jaar voor 5 euro of minder. Dan loop ik toch echt liever een jaar achter met "nieuwe" films.

Niet alle films zijn binnen een jaar 5 euro. Disneys zullen (bijna) nooit in prijs dalen. Neem b.v. Pirates 3 nog steeds €20,-!

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

De prijzen in mijn videotheek vallen heel goed mee:

- € 3.00 voor nieuwe film

- € 2.50 vanaf de tweede

- € 2.00 voor 'oudere' films (dit gebeurt vrij snel; meestal binnen de drie maanden), die je bovendien een week mag houden als je er minstens vier mee neemt.

Maar meestal ga ik toch naar de bibliotheek om mijn films: € 1.00 voor één week.

Bart Simpson

• 2153 messages
  • 0 votes

Martin Van K wrote:

De prijzen in mijn videotheek vallen heel goed mee:

- € 3.00 voor nieuwe film

- € 2.50 vanaf de tweede

- € 2.00 voor 'oudere' films (dit gebeurt vrij snel; meestal binnen de drie maanden), die je bovendien een week mag houden als je er minstens vier mee neemt.

Maar meestal ga ik toch naar de bibliotheek om mijn films: € 1.00 voor één week.

Maar als je een eigen videotheek hebt kun je ze toch ook gratis zien?

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

Maar als je een eigen videotheek hebt kun je ze toch ook gratis zien?

Met 'mijn' videotheek bedoelt hij waarschijnlijk gewoon de videotheek waar hij gaat

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Bart Simpson wrote:

(quote)

Niet alle films zijn binnen een jaar 5 euro. Disneys zullen (bijna) nooit in prijs dalen. Neem b.v. Pirates 3 nog steeds €20,-!

Ik heb de trilogy van Pirates of the caribbean voor 26 euro gekocht dus...

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Valt nog mee

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Ik ga tegenwoordig nu altijd naar de bib. Bij onze plaatselijke videotheek betaal je zo'n €3,5 voor één dvd en de volgende dag moet je hem alweer terugbrengen. In de bib betaal je zo'n €1,5 per dvd en je mag hem 3 weken bijhouden. En bij onze lokale bib zitten er ook goede titels tussen ook een paar uit de pakketservice zoals Vozvrashcheniye (The Return) en A Hole in My Heart hebben ze daar ook. Gisteren heb ik er nog 5 gehuurd.

- Control X (2008)

- C'est Arrivé près de chez Vous (1992)

- Elephant (2003)

- Mystic River (2003)

- La Zona (2007)

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

In onze bieb betaal je 50 euro per jaar en daarvoor krijg je 400 strippen waar je ook DVD's voor kunt huren. De kwaliteit van de DVD collectie is vele malen beter dan de videotheken hier.

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Vroeger huurde ik vrij vaak een film, maar de laatste keer dat ik in een videotheek ben geweest is alweer jaren geleden.

Celluloid Dreams

• 510 messages
  • 510 votes

Ik was vroeger ook vaak in de videotheek. Toen had je 10 weekfilms voor 10 euro, en 4 euro voor een dagfilm. Ben er al jaren niet meer geweest. Laatste keer dat ik een film huurde moest ik 35 euro boete betalen en had ik hem niet eens gezien. Zag gisteren in de fame die film nog liggen voor een tientje.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik huur erg veel. Bij de ene videotheek meestal 10 weekfilms voor 8,5 euro en de andere 3 dagfilms voor 3 dagen voor 12,50. Maar omdat je daar 75 euro tegoed krijgt voor 50 euro is dat dus eigenlijk 8,40 euro.

Grote voordeel van huren vind ik dat mijn kast niet nog voller raakt. Vroeger keek ik films meermaals, maar tegenwoordig steeds minder. Kopen is daarom minder interessant. Koop vooral wat niet te huur is.

Bieb in Rotterdam heeft ook een geweldige collectie, maar ben geen lid meer. Daar kost het geloof ik 2,70 per week per film en 30 euro lidmaatschap. Best prijzig, maar nog steeds een stuk goedkoper dan kopen.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik vroeg het me al een tijdje af wat dat bij de bibliotheek in Rotterdam kost inderdaad. 30 euro lidmaatschap per jaar dan neem ik aan?

Ik hoor ook wel redelijk vaak.. hier in de buurt een videotheek waar je voor 20 euro 30 euro tegoed kan krijgen, en dan huur je 3 weekfilms voor 7,50. Goed aanbod ook. Bij mijn ouders, als ik daar nog eens ben, een vreselijk slechte videotheek met echt een aanbod van derderangs straight-to-dvd films en wat grote nieuwe titels.

Kraay

• 6190 messages
  • 1474 votes

@ Reinbo: 10 weekfilms voor 8,50, welke videotheek is dat? Die ander is zeker de MovieMax.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

ik ga gewoon naar de plaatselijke bibliotheek.

mag 5 Dvds per keer huren. en ze moeten binnen een week terug.

per jaar betaal ik €35,-

Ze hebben daar egt bijna alles, mis alleen nog the godfather-serie, Magnolia en the good the bad and the Ugly.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Er verdwijnen steeds meer videotheken. De meesten hebben ook maar een matig aanbod. Videoland heeft best een breed aanbod nieuwe films, helaas zijn de meeste nieuwe films van bedenkelijke kwaliteit... Gelukkig bestaan er nog alternatieven als Cultvideotheek Amsterdam, hoewel ze niet alles hebben, maar best veel. En op internet is uiteraard veel te koop

Karl van H.

• 2808 messages
  • 2251 votes

Als ik huur, dan huur ik het liefst zeven weekfilms voor een tientje. Natuurlijk, ik zou ook 'n dagfilm voor €3,50 kunnen pakken, maar daarvoor ben ik 'n te gierige Nederlander die te weinig geeft om het feit of een film nieuw is of niet.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.