• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.279 votes
Profile

Online dvd's huren

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Nu.nl heeft een artikel geplaatst over het Belgische bedrijfje Zenobe waar je met een maandabonnement via internet DVD's kunt huren. Men is nog behoorlijk sceptisch, volgens mij.

"Het werkt als volgt: voor dertig euro sluit je een maandabonnement af, en stel je, na registratie, een voorkeurslijst samen van tien dvd’s die je graag wilt zien. De eerste keer stuurt Zenobe je de top drie van je lijst. Als je de dvd hebt bekeken, stuur je deze middels een antwoordenvelop terug. Je hoeft hiervoor geen verzendkosten te betalen. Zenobe stuurt je dan weer een nieuwe dvd van je lijstje en blijft dat doen zolang je abonnement loopt. Bovendien zijn er geen verplichte retourdata en hoef je dus, zolang je lid blijft, nooit meer een boete te betalen wegens te laat terugbrengen. Je dvd-lijst kan je voortdurend online aanpassen."

Volledig artikel

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Ik kwam laatst een stukje tegen in de computer totaal waarin een klein stukje stond over online DVD's huren. Ik weet niet of dit al bekend was maar voor degene die het nog niet wisten...

Je meldt jezelf aan, betaalt bij de meeste iets minder dan 30 euro per maand voor 3 DVD's tegelijk in huis, heb je ze gezien dan stuur je ze terug en krijg je automatisch de drie volgende die op je verlanglijstje staan.

Zelf heb ik er niet zo gek veel aan omdat de cinematheek niet zo ver van me vandaan is...maar voor sommige is het mischien wel handig. Opzich is 30 euro niet zo duur, als je het elke week doet.

De links

Plusdvd

Zenobe

Moviemile

DVDdirect

Zenobe heeft mijn voorkeur, kan je zoeken op regisseur, acteur, gerne, jaartal, ze hebben ook aardig wat. (in vergelijking met bijv. videoland)

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

PlusDVD heeft nu een actie. Een maand lang gratis huren en dan pas kijken of je lid wil worden of niet. Ik heb het eens even door gelezen en zo te zien zit er geen addertje onder het gras.

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Had ik ook al gehoord van een vriendin Gotti. Je moet wel je bankrekeningnummer geven (voor als je na de proefperiode lid wil worden) maar voor de rest zitten er geen rare fratsen ofzo bij. Ik heb me afgelopen dinsdag aangemeld en had donderdag al mijn eerste film binnen en dat dan een maandje lang, dan moet je zeker 5 films kunnen kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Linda wrote:

Je moet wel je bankrekeningnummer geven

Als het maar geen oplichters zijn...

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik heb me vandaag aangemeld en alles opgetsuurd, wat er opgestuurd moest worden. Respiro staat boven aan, aangezien die kl**tzakken bij de videoland hem weer eens niet hebben. En ik hoop maar voor jou Kappeuter dat ie ook echt goed is.

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

ik vond hem ook goed, dus je hoeft je hoofd niet te breken hoe je Kapp zou moeten straffen.

Vooral het einde is zo mooi gefilmd, dan kan je niet anders dan de film goed waarderen.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Ik straf jou gewoon.

gandalf

• 366 messages
  • 387 votes

Ik heb nu een gratis proefabonement aangevraagd bij plusdvd.nl en heb de eerste dvd nu binnen. Ik vraag me echter af of er ook echt 5000 titels aanwezig zijn op deze site. Hooguit de helft denk ik, inclussief het erotiek gedeelte.

De voordelen zeggen ze dat je de titel zo lang kan houden als je wilt. Dat is misschien wel zo, maar zolang je deze titel niet terugzend dan krijg je geen nieuwe. Stel dat ik 'm 1 maand hou krijg ik geen boete maar betaal wel 14,95 abonement voor 1 dvd. Dat betaal ik ook in mijn stam videotheek, (50 euro cent per dag voor een niet dagfilm, 0,50 * 30 = 14,95) dus dat argument vind ik niet gelden. Verder heb ik geen keuzevrijheid maar moet ik liefst een lijst van 25 films maken zodat zij er altijd 1 op voorraad hebben. Dus kies je automatisch de films die je graag nog eens wil zien, aangezien ik best selectief kijk, als ik een film kijk dan wil ik er van genieten, gooi ik alle 'crap' eruit, wat resulteerde in een lijst van hooguit 125 dvd's (van de 5000). Nee, ik denk niet dat ik mn proefabonement omzet in een vast abonement.

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

I doe dit al meer dan een jaar - dit is hoe ik de meeste films kijk (naast TCM).

stinissen (crew films & series)

• 23434 messages
  • 76919 votes

Check moviemile die vind ik persoonlijk zeer goed

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Moviemile is mij ook erg goed bevallen! De dvd's waren bij mij ook vaak iets eerder binnen dan bij plusdvd. Ook vind ik het filmaanbod een stuk beter.

Phooze

• 2544 messages
  • 597 votes

Ik ga nu Moviemile uittesten. Ik heb vanaf vandaag een proef abo voor 45 dagen voor 19,95. Ik zet hier wel mijn bevindingen !

francorosso

• 11 messages
  • 718 votes

bij De Site > Algemeen > DVD Internet Verhuur:

Er wordt driftig geadverteerd met 2 internet DVD verhuurders, DVDPlus en Keeno. Op beide sites kan je een wenslijst invullen en wordt de DVD per post naar je opgestuurd, inclusief een retourenvelop.

Ik ben nu gratis, Bowling for Columbine. Helaas was het niet de docu. maar was het de bonusschijf. Foutje.

Ik vind het persoonlijk nogal duur, 14,95 per maand (het goedkoopste) en de keuze is nogal beperkt. Wat vindt dit onvolprezen forum ervan.

En trouwens, wat zij kunnen, kunnen wij Moviemeters beter! Wie wil hier over meedenken?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Voor luie mensen is het ideaal. Ik hou het voorlopig nog maar even bij mijn eigen videotheken.

francorosso

• 11 messages
  • 718 votes

gotti wrote:

Voor luie mensen is het ideaal. Ik hou het voorlopig nog maar even bij mijn eigen videotheken.

Het is niet bedoelt voor luie mensen. Het is voor mensen die hard moeten werken/studeren en een tijd hebben om naar een videotheek te slenteren en daar wat doelloos rond te hangen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Doelloos rond te hangen ?

francorosso

• 11 messages
  • 718 votes

kappeuter wrote:

Doelloos rond te hangen ?

bij van wijze van spreken dan.

Maar daar gaat het bij het beginnen van dit bericht niet over.

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

gotti wrote:

Voor luie mensen is het ideaal.

Idd ideaal voor luie mensen! . Ik ben nu ongeveer een half jaar lid van Moviemile en zal daar ook zeker nog een tijd lid van blijven.

Het filmaanbod is best goed (Zeker als je nog een hoop klassiekers te gaan hebt) en het is ongeveer even duur als de videotheek. En als er toevallig eens een film kwijtraakt (Dat is bij mij 1 keer voorgekomen) lossen ze dat ook netjes op.

Kessels

• 43 messages
  • 248 votes

Tot nu toe heb ik (proef)abonnementen gehad op de volgende online DVD-verhuurservices:

Keeno: aan de prijzige kant, maar met diverse voordelen: duidelijk e-mailbericht van verzending en ontvangst van DVD's, inzicht in de beschikbaarheid van DVD's, zeer snelle omruilservice (meestal dezelfde dag). Een nadeel is echter dat veel films al heel lang niet beschikbaar zijn (sommige al drie maanden).

Moviemile: minder duur, maar een aantal DVD's werd, nadat ze al in de lijst "in uw bezit" waren gezet, weer verwijderd omdat ze beschadigd bleken te zijn. Het ging hier om een vrij groot percentage (zo'n 20%). Films waarvoor je wel abonnee wordt, maar die je nooit worden toegestuurd. Omwisseling verliep vrij traag en er werden geen berichten van verzending of ontvangst verzonden.

PlusDVD: heeft een enorm assortiment (pretendeert ALLE DVD's aan te schaffen die uitkomen) en is niet zo duur. Altijd duidelijk bericht van verzending en ontvangst. Nadeel is dat het aantal exemplaren van elke film vrij beperkt lijkt te zijn. Daardoor kan het heel lang duren voordat je de films toegestuurd krijgt die op de eerste plaatsen van je selectielijst staan. Omwisseling niet altijd even snel.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Deze is hier nog niet besproken:

http://www.emmys.nl

Korte impressie:

1 Kurosawa

1 Anh Hung Tran

2 Tykwers

5 Medems

0 Solondz

0 Kitano

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik heb niks aan die dingen. Alleen handig voor grootverbruikers. 25 euro per maand haal ik er nooit uit.

dekkeh

• 3 messages
  • 0 votes

Omdat ik het zelf nodig had, heb ik een overzichtje en vergelijking gemaakt van Nederlandse online DVD-verhuurders. Zie link

Hopelijk heeft iemand er wat aan.

Groet,

Hans

Tommeh

• 7317 messages
  • 3291 votes

Ziet er zeker goed uit Hans. Bedankt voor je handige overzicht. Ik ga er denk ik wel gebruik van maken

Aleen deze snapte ik nie helemaal:

14,95 per maand, 1 DVD tegelijk, onbeperkt omwisselen.

19,95 per maand, 1 DVD tegelijk, onbeperkt omwisselen.

24,95 per maand, 1 DVD tegelijk, onbeperkt omwisselen.

streeter

• 1436 messages
  • 6799 votes

Ik snapte dat ook niet echt.

Ik heb al heel lang in Amerika een abonnement bij GreenCine, waar ik heel blij mee ben. Ze speciaaliseren in independent, oudere en buitenlandse films.

De DVD-verhuurders in het overzicht hebben verschrikkelijke selectie, is mij opgevallen. Misschien zijn ze beter met de nieuwste films.

FeZ

• 460 messages
  • 3170 votes

Misschien is het financieel niet aantrekkelijk om in Nederland te specialiceren in oudere, independant, niet hollywood films. Het is en blijft een klein land , en niet zoveel mensen kijken dit soort films én zijn ook nog eens bereid via internet te huren. Maargoed, als consument weet ik daar natuurlijk niet zo heel veel van af.

dekkeh

• 3 messages
  • 0 votes

Tommeh wrote:

Ziet er zeker goed uit Hans. Bedankt voor je handige overzicht. Ik ga er denk ik wel gebruik van maken

Aleen deze snapte ik nie helemaal:

14,95 per maand, 1 DVD tegelijk, onbeperkt omwisselen.

19,95 per maand, 1 DVD tegelijk, onbeperkt omwisselen.

24,95 per maand, 1 DVD tegelijk, onbeperkt omwisselen.

Dit betekent dat je 1 DVD tegelijk in huis mag hebben (en dus ook telkens 1 opgestuurd krijgt). Er zit geen beperking op hoevaak je die per maand mag omwisselen. Sommige andere abonnementsvormen hebben die beperking wel.

dekkeh

• 3 messages
  • 0 votes

streeter wrote:

Ik snapte dat ook niet echt.

Ik heb al heel lang in Amerika een abonnement bij GreenCine, waar ik heel blij mee ben. Ze speciaaliseren in independent, oudere en buitenlandse films.

De DVD-verhuurders in het overzicht hebben verschrikkelijke selectie, is mij opgevallen. Misschien zijn ze beter met de nieuwste films.

Daar ben ik wel van uit gegaan. Maar als je dacht dat dit slecht was: er zijn bijzonder weinig videotheken waar je dit soort films kunt lenen. De meeste hebben alleen het snel roulerende werk, dus films met 'sterren'.

Hans

www.hansdekker.com[/url]

jepnapper

• 1 messages
  • 0 votes

Sinds kort ook online: interdvd.nl (staat hier op iedere filmpagina)

Kun je speciaal abonnement voor het weekend aansluiten.

Forrest G

• 59 messages
  • 106 votes

en hoe staat het momenteel met de online verhuur? zijn de catalogussen al uitgebreid en de prijzen omlaag?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.