• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.620 votes
Profile

iCheckMovies

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, dat is zonde in ieder geval want ik vind het wel een erg handige functie. Gelukkig dat het gros van mijn stemmen alreeds geïmporteerd is en ik enkel de recentste 10 ofzo moet doen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Probleem is dat IMDb volgens mij de stemmen eigenlijk niet publiekelijk beschikbaar stelt voor andere sites. Daarom dat zo'n ICM ook je url moet hebben. Die bekijkt de pagina dan en gaat zelf alles proberen uitlezen.

Probleem is dan, als IMDb iets aan de pagina verandert, kan ICM het 9 van de 10 keer niet meer lezen, waardoor ze wss hun scripts weer moeten aanpassen. Lastige situatie voor ICM, want volgens mij is het ook niet helemaal legaal wat ze doen.

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Inderdaad gewijzigd door IMDb. Hier de bevestiging vanuit IMDb.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

M.a.w. Dit is vooralsnog een blijvende verandering? Dat zou ik kwalijk vinden

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Heb een nieuwe account gemaakt en heb nu structureel alle films aangevinkt (zover ze er in staan, ben nog bezig met toevoegen) die ik heb gezien, inclusief series, shorts en zo. Kom op het randje van de Top 50 met Toplistchecks. Het aantal 'mooie' lijsten is wel toegenomen en daarmee is er een hoop verbeterd. Al moet ik nog eens in de cartoons (Looney Tunes met name), Laurel & Hardy, Buster Keaton en zo duiken om het écht compleet te maken. Maar het moet ook leuk blijven...

De films die in de meeste ICM-lijsten voorkomen en die ik nog niet heb gezien (dat is met name Jaren 20 werk).

17 – The Crowd

16 – Greed

15 – Safety Last! (ik twijfel of ik niet ooit de hele film al eens zag)

15 – Trouble in Paradise

13 – Broken Blossoms or the Yellow Man and the Girld

13 – The Cameraman

13 – Napoléon

12 – Nuit et Brouillard

11 – 42nd Street

11 – Hoop Dreams

11 – I Am a Fugitive from a Chain Gang

11 – The Phantom of the Opera

11 – Shoah (ooit delen van gezien)

11 – Triumph des Willens (ooit delen van gezien)

Top 10 films “iCheckMovies – Most Checked” – nog niet gezien

o V for Vendetta

o Iron Man

o Jumanji

o I Am Legend

o Transformers

o The Simpsons Movie

o Sherlock Homes

o Home Alone 2: Lost in New York

o The Mummy

o Harry Potter and the Deathly Hollows – Part 1

Tsja - wat zal ik er van zeggen.

Top 10 film ‘iCheckMovies – Most Favorite”- nog niet gezien

o Kimssi Pyoryugi =Castaway on the Moon

o It’s Such a Beautiful Day

o Her

o The Fall

o Medianeras

o Third Star

o Happy End

o Suzumiya Harushi no Shositsu =The Disppearance of Harushi Suzumiya

o Short Term 12

o Jaane Bhi Do Yaaro =Who Pays the Piper

Dit is denk ik al leuker om eens af en toe in te grasduinen.

Mijn 20 ‘beste’ lijsten waar ik in de Top 40 sta (op volgorde). Fijn dat Berlijn, Venetië en landen als Korea (maar dat is nog altijd marginaal) en Iran dan opduiken. En mijn Afrika-odyssee is ook merkbaar nu.

o AFI’s 100 Years…100 Movies

o Dutch Film Top 50

o Nederlands Film Festival – Gouden Kalf

o Cahiers du Cinéma – Yearly top 10s

o Belgian Film Awards

o Berlin International Film Festival – Golden Bear

o Kinema Junpo Top 100 Japanese Movies

o Venice Film Festival – Golden Lion

o Academy Award Best Foreign Language Film Nominee

o Akira Kurosawa’s A Dream os a Genius

o iCheckMovies – Most Favorite

o Criterion Eclipse Collection

o César Award – Best Film

o ICM Forum’s 500<400

o Spike Lee’s Essential Film List

o 366 Weird Movies (Certified Weird)

o 100 Korean Films

o FESPACO – Étalon de Yennenga

o 1990s

o Total Film’s 50 Amazing Films You’ve Probably Never Seen

o Film Magazine’s Best Iranian Films (2009)

De lijsten waar ik het laagste sta (> #1000)

o Top 100 Animated Features of All Time

o Amanda Award – Best Film

o Documentary

o 2000s

o Sport

o TV Mini-series

o 2010s

o Shorts

o Best Cartoons Ever

o iCheckMovies – Most Checked

o All-Time Worldwide Box office

Met de lijsten “All-Time Worldwide Box Office” en “Most Checked” zo laag . Ik leef mischien tóch onder een steen met oogkleppen op. Het is ook altijd zo donker om mij heen als ik een film zie...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Vink je series echt per episode aan of gewoon in het algemeen? Ik weet dat ze dat op IMDB ook doen, maar ik vind het lastig om echt per episode een score te geven.. Meestal ligt dat dan toch rond hetzelfde, dus ik geef gewoon een algemene score op IMDB

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ondanks de L&H talkies, en de vele Tom and Jerry / Looney Tunes / Disney... Cartoons....., zit ik nog steeds op 1 award. Hoewel toch diverse in de lijsten zijn opgenomen.

Thumbs down doe ik niet, thumbs up (favorites) wel. Dat laatste doet me wel deugd, te zien dat anderen die ook waarderen.

Bij de meeste series had ik het na een paar afleveringen al gezien, danwel het is van lang geleden. Die vat ik in één stem samen. Enkele doe ik wel per episode of een aantal losse afleveringen of een seizoen.

De meeste mensen houden alleen speelfilms, shorts bij en geen series en vooral geen afleveringen heb ik de indruk. Maar ik vind het leuk en daarom doe ik het.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Metalfist wrote:

Vink je series echt per episode aan of gewoon in het algemeen? Ik weet dat ze dat op IMDB ook doen, maar ik vind het lastig om echt per episode een score te geven.. Meestal ligt dat dan toch rond hetzelfde, dus ik geef gewoon een algemene score op IMDB

Als ik series nu herkijkof voor het eerst zie doe ik het vaak wel, maar ik ga niet van series die ik jaren terug gezien heb individuele epi's raten. Ik rate zoveel mogelijk, maar als ik er 60 Lumière shorts van een minuut doorheen jas ga ik die niet allemaal raten, er zijn zelfs bij mij grenzen

Dk2008 wrote:

Thumbs down doe ik niet, thumbs up (favorites) wel.

Ik deed het eerst automatisch, maar als je ook series of zelfs af en toe een game op IMDb rate wil je die niet op ICM in je favorites terugzien. Nu ik check is dat bij mij dus wel het geval. Toch maar eens een uurtje aan besteden. Zolang IMDb import niet meer werkt hoef ik toch niet bang te zijn dat ik het in een onnadenkend moment overwrite.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

John Milton wrote:

Als ik series nu herkijkof voor het eerst zie doe ik het vaak wel, maar ik ga niet van series die ik jaren terug gezien heb individuele epi's raten. Ik rate zoveel mogelijk, maar als ik er 60 Lumière shorts van een minuut doorheen jas ga ik die niet allemaal raten, er zijn zelfs bij mij grenzen

Ik geef enkel een score wanneer ik een reeks volledig heb gezien, wat meestal een hoge score is want ik kijk geen reeksen uit die ik niet goed vind. Shorts rate ik wel apart, maar het kortste dat ik tot nu toe heb gehad zijn Laurel & Hardy en Buster Keaton. Die staan op zich nog meer apart van elkaar dan episodes uit een televisieserie naar mijn gevoel.

Blijf het jammer vinden dat de IMDB import niet werkt, het merendeel van mijn televisieseries vind ik op ICM niet terug.. Aan thumbs doe ik ook niet mee. Lijsten favoriten wel, alleen maar omdat die dan daarna makkelijk zijn terug te vinden.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Metalfist wrote:

Ik geef enkel een score wanneer ik een reeks volledig heb gezien, wat meestal een hoge score is want ik kijk geen reeksen uit die ik niet goed vind.

Echt waar? als ik een nieuwe serie kijk, zoals bijvoorbeeld 'Fringe' 2 jaar geleden en ik denk na 5 episodes 'dit is echt slechte network televisie' (uiteraard met redenen waarom) ,dan rate ik dat rustig een 5/10 hoor. Ga me echt niet door 3 seizoenen simpele onzin waar van alles aan mankeert heen worstelen om een ècht volledig oordeel te kunnen geven. Dan zou ik Beauty and The Beast of Arrow ook compleet moeten kijken, terwijl 5 epi's echt genoeg is om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt... Maar daar zijn we het over eens. Ik kijk ze ook niet uit:

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Ik check geen series die ik niet helemaal af heb gekeken. Net als dat ik geen films check die ik halverwege afzet (doe ik eigenlijk nooit, maar dat terzijde). Volgens mij is The Wire tot op heden de enige serie die ik gecheckt heb op iCM.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

John Milton wrote:

Echt waar? als ik een nieuwe serie kijk, zoals bijvoorbeeld 'Fringe' 2 jaar geleden en ik denk na 5 episodes 'dit is echt slechte network televisie' (uiteraard met redenen waarom) ,dan rate ik dat rustig een 5/10 hoor. Ga me echt niet door 3 seizoenen simpele onzin waar van alles aan mankeert heen worstelen om een ècht volledig oordeel te kunnen geven. Dan zou ik Beauty and The Beast of Arrow ook compleet moeten kijken, terwijl 5 epi's echt genoeg is om te weten wat voor vlees je in de kuip hebt... Maar daar zijn we het over eens. Ik kijk ze ook niet uit:

Fringe is juist het perfecte voorbeeld hiervoor Het eerste seizoen vond ik niet zo denderend en ik heb me er wat doorgeworsteld. Vanaf seizoen 2 begint de serie echter fenomenaal goed te worden en is het uitgegroeid tot één van mijn favoriete reeksen. Hetzelfde had ik ook met Buffy. Dat eerste seizoen is qua kwaliteit niet te vergelijken met wat we in seizoen 2-7 te zien krijgen.

Net zoals bij Harco het geval is, wil ik dus echt een compleet beeld kunnen hebben van een serie/film en dat kun je alleen maar als je ze helemaal hebt gezien.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Metalfist wrote:

(quote)

Fringe is juist het perfecte voorbeeld hiervoor Het eerste seizoen vond ik niet zo denderend en ik heb me er wat doorgeworsteld. Vanaf seizoen 2 begint de serie echter fenomenaal goed te worden en is het uitgegroeid tot één van mijn favoriete reeksen. Hetzelfde had ik ook met Buffy. Dat eerste seizoen is qua kwaliteit niet te vergelijken met wat we in seizoen 2-7 te zien krijgen.

Net zoals bij Harco het geval is, wil ik dus echt een compleet beeld kunnen hebben van een serie/film en dat kun je alleen maar als je ze helemaal hebt gezien.

ok, nou wellicht mis ik daardoor af en toe een serie die na S1 opeens oppikt, maar om daarachter te komen moet je je door talloze sloten schijt heen werken (Beauty & The Beast, Arrow, Agents of Shield, Teen Wolf, etc). Die wil ik echtniet allemaal compleet uitzien in de hoop dat het beter wordt of om ècht eerlijk te kunnen zeggen dat mijn oordeel volledig gebalanceerd is...

Maar ik denk dat series als Fringe en Buffy sowieso niet aan mij besteed zijn hoor

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

http://www.icheckmovies.com/lists/icm+forums+500dashleft400/

De tiplijst van ICM (als ik m zo mag noemen) bevat toch wel leuke dingen. Van alles door elkaar en daarom ook wel een favoriete lijst van me. Het is geloof ik ook één van de weinige lijsten (samen met de Kinema Junpo lijst denk ik) waar ik boven moviefreak#1 sta met bijna de helft gezien

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Maar 38 van gezien. Waaronder nog eens heel wat slechte films. Misschien maar eens registreren daar

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

http://www.icheckmovies.com/lists/icm+forums+500dashleft400/

De tiplijst van ICM (als ik m zo mag noemen) bevat toch wel leuke dingen. Van alles door elkaar en daarom ook wel een favoriete lijst van me. Het is geloof ik ook één van de weinige lijsten (samen met de Kinema Junpo lijst denk ik) waar ik boven moviefreak#1 sta met bijna de helft gezien

Boven mij ? Nou ja zeg!

Dit is inderdaad een erg leuke lijst, we hebben ook veel plezier gehad met het samenstellen van de lijst. Van mijn 50 genomineerden hebben uiteindelijk 25 titels de lijst gehaald. Eigenlijk ben ik de lijst daarna een beetje vergeten (of ik had andere prioriteiten). Tijd om er weer eens in te duiken.

Overigens zijn er wel weer lijsten waar jij hoger staat. De Cahiers du Cinema jaarlijsten en de lijsten uit Iran, Brazilië, Spanje, Tsjechië en Polen.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ondanks dat dit natuurlijk films zijn met minder dan 400 checks (niet echt veel) zijn het wel favorieten van de forumleden, over het algemeen wel de bikkels heb ik het idee.

Ik kwam tot mijn verbazing toch nog op 58 checks, geen slechte score vind ikzelf, al verbleekt het natuurlijk bij meer dan 250. Maar ach, ik ben deze maand pas anderhalf jaar bij ICM en daarvoor kwam ik er simpelweg niet mee in aanraking, dat soort titels uit het onontdekte pareltjes hoekje.

Mochizuki Rokuro ik kan je niet vinden op ICM, niet via je recent op MM uitgebrachte stemmen of je plek op de hier besproken lijst (iig boven 250 checks).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De naam Rokuro was ineens al bezet.
dus ik heet nu YUME= droom in het Japans, dat is bijna zo mooi als rock 'n roll

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Het lukt mij trouwens niet om de pagina van de MM community te bekijken. Meer mensen die daar last van hebben?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Is dat nog steeds zo? Ik kwam er een paar weken geleden al niet op.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Ik kom er heel af en toe op. Heb wel vaker dat groepen op iCM niet (goed) werken.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

With all due respect, er gebeurt toch amper iets in die MM groep op ICM? Heb er paar keer gekeken maar ik zag voornamelijk oude berichten. Of ik kijk op de verkeerde plek natuurlijk.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

het importeren van de IMDb votes lukt weer, door op de pagina waar je vroeger de url van invoerde onderaan op export list te klikken, op te slaan en dan op ICM in het vakje 'IMDb ratings file' de locatie van het opgeslagen bestand (ratings.csv) te selecteren.

Fijn!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja, ik zag gisterenavond ook dat het weer werkte. Alleen snap er niks van. Moet je eerst de IMDb pagina op je computer bewaren en die vervolgens importeren.....

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Beetje omslachtiger geworden, maar bon. Ik ben blij dat het terug werkt. De zoekfunctie van ICM zelf was nu niet altijd iets om over naar huis te schrijven.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dk2008 wrote:

Ja, ik zag gisterenavond ook dat het weer werkte. Alleen snap er niks van. Moet je eerst de IMDb pagina op je computer bewaren en die vervolgens importeren.....

Als je je ratings ziet op IMDb helemaal naar beneden scrollen tot je knopje export list ziet, en aanklikken. Hij wil dan je ratings opslaan als een soort excel bestand (.csv) en je hoeft alleen lokatie te kiezen en evt naam aan te passen, ik heb mijne gewoon 'ratings' laten heten en opgeslagen in mijn documenten.

Vervolgens op ICM kun je bovenin als vanouds op je naam klikken bovenin, import imdb ratings kiezen en op de plek waar je vroeger de url copypaste van je ratings pagina, blader je nu naar dat ratings.csv bestand waar je hem opgeslagen hebt, kiest openen en je kunt van van start.

Uiteraard verandert dat bestand niet mee als je nieuwe films rate op IMDb, dus de volgende keer (over een week, een maand een jaar, dat kies je zelf) moet je dat bestand opnieuw vanaf IMDb weer export list kiezen op je ratings pagina, opslaan, (als zelfde locatie is als vorige keer, bijvoorbeeld wèèr in mijn documenten, doe je gewoon vervangen) en rest is hetzelfde!

Is tikkie omslachtiger maar is niet veel werk om eens in de zoveel tijd te doen. Ik had meer dan tien dingen wel op IMDb gerate die op ICM niet waren doorgekomen.

Metalfist wrote:

Beetje omslachtiger geworden, maar bon. Ik ben blij dat het terug werkt. De zoekfunctie van ICM zelf was nu niet altijd iets om over naar huis te schrijven.

precies de reden dat ik die checks gemist had

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dank je wel. Nou is het gelukt. Eens in de zoveel tijd lijkt me wel voldoende. Gewoon handmatig (als het niet veel films zijn) werkt ook wel goed.

Het zoekscherm is niet altijd duidelijk dat klopt wel, sommige films vindt hij niet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Mooi dat de service er weer is, toch onmisbaar voor deze site. Zelf aanvinken vind ik persoonlijk niet te doen (en overbodig omdat het een derde site zou zijn waar ik dit zou moeten doen), met de import van IMDb heb je het voordeel van alle ICM functies zonder de moeite (of ocharme 2 minuten om de zoveel weken).

Ze zouden misschien iets beter kunnen communiceren rond dit soort problemen, maar verder

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Onderhond wrote:

Mooi dat de service er weer is, toch onmisbaar voor deze site. Zelf aanvinken vind ik persoonlijk niet te doen (en overbodig omdat het een derde site zou zijn waar ik dit zou moeten doen), met de import van IMDb heb je het voordeel van alle ICM functies zonder de moeite (of ocharme 2 minuten om de zoveel weken). Ze zouden misschien iets beter kunnen communiceren rond dit soort problemen, maar verder

Ik ben er ook erg blij mee, inderdaad wat gek dat ze zoiets niet even melden op de site bij 'news' oid. Ik ging gewoon eens kijken of het het niet stiekem weer deed, dacht hee dit is iets veranderd, eens proberen en hop het blijkt stilletjes aangepast te zijn en weer te werken. Gegeven paard, maar ze hadden dat ook even kunnen melden inderdaad

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Vermoed eerlijk gezegd dat ze het wat stil wilden houden? Het scrapen van informatie valt eerder in de grijze zone van het toelaatbare. Deze nieuwe manier is in dat opzicht véél beter, aangezien IMDb de informatie nu zelf aanbiedt op een eenduidige en verwerkbare manier.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.