- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Ik bedoel eigenlijk meer, op welke site de korte film het best vertegenwoordigd is. ICM of Letterboxd. Ik heb alleen MM, geen imdb account. Ik zie veel korte films, vindt het leuk om er op te stemmen en bij te houden wat ik zie. Maar heb er niet zoveel zin in om alles wat ik zie, ook direct toe te voegen
Dat is niet te doen.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Compleet is IMDb, dan zou ik toch direct daar stemmen. Het toevoegen op ICM gaat volautomatisch, is niet zoals in MM. Letterboxd ken ik niet zo goed. Misschien heeft iemand anders hier daar meer zicht op?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
IMDb wordt het dan, als je geen zin in toevoegen hebt. 
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
IMDb heeft ook zeker niet alles (maar wel meer dan Letterboxd).
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Ok bedankt voor de antwoorden. Van 1 naar 3 accounts... Hmm. Stof tot nadenken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Letterboxd toevoegen betekent dat je de short vaak/regelmatig zelf nog toe zult moeten voegen op https://www.themoviedb.org alvorens je hem via een link op Letterboxd kunt importeren, Biosguru.
ICM toevoegen is een fluitje van een cent, maar gaat aan de hand van IMDb urls. Die kun je dus wel gebruiken, maar misschien is IMDb zelf net zo handig!
Ik gebruik alledrie de sites, maar voor verschillende doeleinden. Al is er wat overlap soms 
Biosguru
-
- 1557 messages
- 5096 votes
Dank je, eigenlijk jammer dat er geen Film stem/toevoeg site is die met Vimeo en IMDb linkt of direct data deelt. Want veel shorts zijn ook niet te vinden op IMDb, Vimeo is vrij compleet.
Gewoon alles erop laten vloeien, laat de bezoeker het maar uit sorteren als ie wil stemmen. Zoiets.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik kom al ruim een dag niet op de site. Jullie ook last van?
Heb even geen berichten over onderhoud gezien, maar vermoed zoiets?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik kom al ruim een dag niet op de site. Jullie ook last van?
Heb even geen berichten over onderhoud gezien, maar vermoed zoiets?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Vreemd - hij doet het inmiddels weer.
Ik dacht dat ze misschien de url (ik heb mijn eigen activity pagina als start pagina) hadden aangepast. Ik kwam er nu wel op door eerst op een andere link te klikken en dan naar mijn profiel te gaan.
joachimt (crew films)
-
- 3796 messages
- 9726 votes
Ok bedankt voor de antwoorden. Van 1 naar 3 accounts... Hmm. Stof tot nadenken.
Je hoeft niet persé IMDb te gebruiken om korte films te importeren naar iCM. Als je op iCM zoekt naar de tt-code van de korte film en hij vindt hem niet, dan word je vanzelf naar de importfunctie geleid. Daar kun je de volledige IMDb-url invoeren en aanvinken dat de film gecheckt moet worden na import. Dat is alles.
Nadeel van deze methode is dat je het per stuk moet uitzoeken. Als je alles al gestemd hebt op IMDb, dan is het een kwestie van één keer je stemmen importeren zoals hierboven al is gezegd.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Voor de liefhebbers, de ICM van MovieMeter is weer up-to-date (laatste keer 1 januari dit jaar).
https://www.icheckmovies.com/lists/moviemeter+top+250/chevy93/
Weinig veranderingen. Paar films zijn terug. Enige echte verandering is de binnenkomst van Seppuku (1962)
Verder ook nog nieuw: To Be or Not to Be (250+ stemmen), The Revenant en Room (twee jaar oud) en Solyaris (al vaker op de wipwap, ditmaal hoog genoeg gemiddeld).
Ik zit zelf trouwens op 214 checks. Nog 36 te gaan.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Goed werk chevy93. Ik had The game en Lucky number slevin blijkbaar nog niet aangevinkt. Zit op 225/250, maar dat gaat de komende jaren niet veel meer worden. Geen van de resterende 25 films hoef ik nodig te zien.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Toch maar weer een account aangemaakt. Dit keer niet om lijsten af te checken, maar in eerste instantie om ze bij te houden. Daar is het wel een perfect platform voor.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Het gaat ook erg traag hoor om lijsten af te checken hoor. Ik raak geen millimeter vooruit, want 2/3e van de films die ik bekijk staan niet in een officiële lijst, en voor die grote lijsten heb ik nog veel te weinig gezien. Enkel voor de IMDb lijsten en sommige top 100 en top 250 lijsten heb ik ongeveer de helft kunnen checken.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
de afgelopen jaren heb ik steeds in maart een plaatje vast gelegd van de lijsten waar ik het hoogst op scoorde op dat moment. heb daar nu eens een overzicht van gemaakt
http://i68.tinypic.com/2cxdcm9.jpg
op zich interessanter voor mezelf dan voor anderen wellicht.... maar laat het iig duidelijk zijn dat ik de Junpo lijst de laatste paar jaar schandelijk heb verwaarloosd!
Daar gaat verandering in komen. Heb zelf nog genoeg titels in de collectie, maar heb ook de hulp van MR ingeschakeld, dus dan kan het ook echt niet fout gaan! 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik sta 276ste bij Belgian Film Awards. (blijkbaar kijkt er geen kat naar een Belgische film) Ik doe het ook "redelijk goed" bij de Finnish Film Awards, iCM Forum's 500<400, de Koreaanse meesterwerklijst en de twee Latijns-Amerikaanse lijsten, de 2010's, Goya Awards, ICM most Favourites en de BBC 21st Century most acclaimed movies lijst.
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
https://i.imgur.com/Ml7nHaO.png
Europa en Azië uiteraard.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
... maar laat het iig duidelijk zijn dat ik de Junpo lijst de laatste paar jaar schandelijk heb verwaarloosd!
)
2013 #25
2014 #12
2015 #11
2016 #15
2017 #10
2018 #13
Ik kan hier geen duidelijke en schandelijke verwaarlozing van de laatste paar jaar in ontdekken.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
als het aantal geziene films al meer dan 2 jaar stagneert op 140 titels, terwijl ik nog zeker 10 titels gewoon in de kast heb staan op dvd... maar de smiley was al om aan te geven dat het niet zo serieus was natuurlijk 
ik had verwacht dat jij nog wel hoger op een animatielijst zou scoren?
maar je bent sowieso niet iemand die echt met de lijsten werkt volgens mij, toch?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
https://www.onderhond.com/temp/icm-progress-10.png
Niet zo heel verwonderlijk, veel Aziatisch, veel animatie.
Alastor
-
- 2634 messages
- 3018 votes
als het aantal geziene films al meer dan 2 jaar stagneert op 140 titels, terwijl ik nog zeker 10 titels gewoon in de kast heb staan op dvd...

TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik ben eigenlijk mega benieuwd naar hoe dat er voor mij zal uitzien binnen een jaar of ja... 5 wellicht 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ook nog eens mijn IMDB stemmen geëxporteerd en geüpload (moet ik meer doen, van 3545 naar 3647) waaruit blijkt dat mijn recente interesse in de Belgische film zijn vruchten afwerpt en dat ik het bij de Italianen ook niet zo enorm slecht doe:
https://i.imgur.com/7G6mvY3.png
Tof om eens te zien, maar niet dat ik echt lijstjes ga afwerken. Ik zie wel wat er passeert
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Die filmtotaal 100 lijst, lijkt mij ook de makkelijkste om te vervolledigen. Alle films zijn echt must-see's van de eerste tot de laatste.
Ik heb er al 58 gezien, en dan moeten films als Pulp Fiction, The Godfather, Apocalypse Now en dergelijke nog gecheckt worden, dus die komt vroeg of laat ook wel vanzelf eens.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Vorige update was in 2016 dus tijd voor een nieuwe.
Bovenkant van de ranking:
http://i68.tinypic.com/ih8nxj.jpg
Onderkant van de ranking:
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ok, toch ook maar even gedaan.
Aangezien ik een (behoorlijk) aantal van die bijna-compleet-lijstjes het afgelopen jaar heb lopen afwerken, heb ik er redelijk wat met dezelfde score. Mijn top ranking lists en de tien hoogste die géén platinum zijn, zien er nu zo uit:
http://i65.tinypic.com/2zjfi8l.jpg
Een beetje het ICM equivalent van deze keukenkast, nu het zo zie. Ach, het zij zo.
De bottom ranking ziet er zo uit:
http://i68.tinypic.com/16glqxg.jpg
Cinema Tropical heb ik nog weinig van gezien, en Spaghetti Westerns schijnbaar ook, al voelt dat voor mij niet zo. Essential Noir zit ik op ongeveer eenderde van de lijst. Maar de rest varieert van ongeveer de helft tot zelfs driekwart van de lijst gezien. Het zijn ook niet de meest obscure lijstjes; zelfs de Oscar Best Picture Winner lijst staat ertussen, met 71/91 checks. Vind ik zelf heel behoorlijk eigenlijk.
Makkelijk vergelijken met hoe het de vorige keer was gaat ook niet, omdat de op photobucket gehoste afbeeldingen niet meer zichtbaar zijn in dit topic en alles op die site zelf (mijn geüploade foto's) zonder datum staat. Voor TornadoEF5, je kunt wel nog zien hoe de mijne er ongeveer 5 jaar geleden uitzag. 
Ranking: was 139 (april 2017), nu 127. Gaat niet zo hard meer 
Awards (mei 2017 vs nu)
platinum 21 - 35
goud 20 - 7
zilver 15 - 23
brons 57 - 57
totaal 113 -122
In 2018 zal ik sowieso weer wat stijgen op:
- Goya Award (Spanje)
- Amanda Award - Best Film (Noorwegen)
- César Award - Best Film (Frankrijk)
- 366 Weird Movies
- Venice Film Festival - Golden Lion
Verder ben ik gestaag bezig om in ieder geval van elke lijst tien films te kijken, wat erg leuk is tot nu toe. Nog 59 te gaan op dit moment. En wat ik nog steeds soms doe om wat beweging in die laagst scorende lijsten te krijgen en de stagnatie te doorbreken, is specifiek een film van zo'n lijst te plukken om te kijken. Ook dat geeft vaak verrassingen op het vlak van films die je anders misschien niet zo gauw zou hebben ontdekt; oude Roemeense of Griekse films bijvoorbeeld.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Verrassend dat Cien años sin soledad: The Greatest Latin American Films of All Time bij jouw slechtere lijstjes hoort, Verhoeven. Vermoedelijk omdat het allemaal films van voor '95 zijn?
Mooie score op de Gouden Leeuwen trouwens, ik blijf op een miezerige 17 stuks steken voor nu.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
https://www.mupload.nl/img/e2cu3bm7ambzj.png
Voor binnen vijf jaar dan maar. En wat ik verrassend vind, bij die Belgian Film Awards ga ik wellicht nog een pak stijgen, want de Dardennes liggen me, en ik heb er nog maar 1 gezien. En films als Home, Daens, Tot Altijd, A Perdre La Raison, Insyriated en Marina ga ik ook zeker zien wanneer ik de kans krijg. Dus daar zou ik met heel weinig moeite zomaar eens de top 100 kunnen bereiken.
Onderaan nog een twintigtal lijsten zonder checks.
De ranking die ik nu heb is 31919 met 709 checks en 488 official checks.
Ik heb 10 bronzen awards nl. voor Reddit top 250, Fok! Top 250, MovieSense 101, Adventure, Sci-fi, 2000's, Drama, 2010's, Filmtotaal 100 en ICM - Most checked. Bij de 2000's (29/50), Sci-fi (29/50) en Filmtotaal 100 (58/100) doe ik het momenteel het best.