• 178.145 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.194 actors
  • 9.373.638 votes
Profile

iCheckMovies

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Lol, inderdaad ja. Ik sta eronder. Herinner ik me niet, maar is dan ook drie jaar geleden. Ik dacht net echter weer exact hetzelfde, er staan meerdere gekke keuzes tussen. Films die weliswaar commercieel geflopt zijn, of misschien niet heel diepgaand, maar worst ever is belachelijk.

Volslagen waanzin. Al staan er natuurlijk een heleboel prutswerkjes tussen, maar dan hadden ze het anders moeten betitelen. Some not so great films and a few I personally dislike...

En ik heb er 44 van gezien

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

Malick wrote:

(quote)
Mag ik vragen welke lijsten er door de jaren heen al verwijderd zijn?

Ik heb even navraag gedaan bij mjf314:

The Spanish list (A Taste of Spain) and the old martial arts list. I can't remember any others.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

joachimt wrote:

(quote)

Weet ik niet uit mijn hoofd. Moet ik effe navragen.

Wat genoemd wordt over de Spaanse lijsten ben ik het helemaal eens. Gedateerd zijn is echter nog geen reden om een lijst te verwijderen. De lijst kan nog steeds nuttig zijn om tips uit te halen. We willen graag dat soort gaten in de toekomst opvullen door nieuwe lijsten toe te voegen. We willen echter ook niet teveel nieuwe lijsten toevoegen. We mikken nu op 4 lijsten per 3 à 4 maanden en er zijn al zat leden die dat teveel vinden ("list overkill"). Met het beperkte aantal proberen we eerder gaten op te vullen van zaken die volledig ontbreken, zoals de laatste keer Samurai en Griekenland. Er staan nog best wat landen op ons verlanglijstje.

En inderdaad, ICM pretendeert niet een autoritieve bron te zijn, maar eerder een overzicht te bieden van nuttige lijsten op verschillende gebieden. Wel willen we graag lijsten van een autoritieve bron.

Welke gaten zijn er dan nog aanwezig die men wilt opvullen. Aan welke lijsten wordt gedacht. Welke lijsten worden overwogen om in de toekomst eraan toe te voegen. Welke regio's zijn volgens jullie onderbelicht?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Persoonlijk zou ik nog graag een goede lijst van oorlogsfilms zien. Van Napoleon tot Vietnam en van Korea tot Nazi-Duitsland. Het blijft toch apart dat een film als A Bridge Too Far in geen enkele officiële lijst te vinden is.

Er zijn twee lijsten op ICM die niet officieel zijn (en dat eigenlijk ook niet zouden moeten zijn) :

DigitalDreamDoor 100 Greate...

101 War Movies You Must See...

joachimt (crew films)

• 3797 messages
  • 9732 votes

TornadoEF5 wrote:

Welke gaten zijn er dan nog aanwezig die men wilt opvullen. Aan welke lijsten wordt gedacht. Welke lijsten worden overwogen om in de toekomst eraan toe te voegen. Welke regio's zijn volgens jullie onderbelicht?

Hier zijn de resultaten van een poll die we kort geleden hebben gedaan op het forum:

Lists that Should be Official RESULTS - s15.zetaboards.com

Daar zullen we in eerste instantie vooral naar kijken. Verder houden we de discussie over de volgende keuzes liever een beetje stil. Dat doen we met de moderators onderling. Als we die discussie publiekelijk houden, wordt de discussie eindeloos. Als het ICM-forum namelijk ergens goed in is, dan is het wel eindeloze discussies zonder consensus houden.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

die poll en de mogelijke gevolgen daarvan voor officiële lijsten hebben we hier ook uitgebreid besproken (vanaf Film >> Toplijsten en favorieten >> I Check Movies), met iets meer consensus dan op het ICM-forum

De duidelijkste nog op te vullen gaten zitten bij een aantal landen en (sub)genres. ben er nog steeds voor dat dat spectrum zo breed mogelijk aanwezig is, terwijl toevoegingen van meer top-1000+ lijsten nog steeds wel discutabel blijft.

Een roep om een goede oorlogsfilmlijst geeft maar weer eens aan hoe weinig de imdb-lijsten doen om hun topics te vertegenwoordigen op ICM. Vervanging is waarschijnlijk discutabel(?) maar dat zou mijn voorkeur hebben. Er zijn andere lijsten met een degelijke bron te vinden die in aanmerking kunnen komen.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zelf mis ik nog een aantal belangrijke Filmfestivals en landen. Zoals Locarno, Rotterdam, IDFA, Busan, Karlovy Vary en Tapei. En hoe zit het met Thailand, Roemenië, Argentinië, Australië en de Filipijnen? En een goede lijst van arthouse uit India. En Afrika mag wat mij betreft opgedeeld worden.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Is er een goede lijst met recente topfilms?

Is er een lijst met Spaans/Latijns-Amerikaanse topcinema

En een met Zweedse films

en een met Japanse films

En vooral Zuid-Korea of staat dat onder Korea in het algemeen.

Ik vind dat oude films te veel in de spotlights staan en er weinig aandacht voor recente cinema is.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

Volgens mij heb je nog niet alle lijsten goed bestudeerd dan, al die vragen kunnen met ja beantwoord worden...

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Onofficieel zijn ze er wel, maar officieel?

Recente Zweedse films, een Noorse/Deense/IJslandse (finse lijst staat er wel). Latijns-Amerikaans overheen gelezen.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Wat maakt dat nu uit. Of ga je voor de awards.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

De vele commentaren hier van vandaag kan ik alleen maar onderschrijven, ook over consensus en (in mijn woorden) dat er niet teveel imdb-lijstjes moeten staan.

Van mij mogen trouwens de genre-lijsten en de decennia-lijsten wel wat langer zijn dan 50 films. De beste films uit één decennium of uit één genre krijg je nooit tot 50 teruggebracht. Die mag, 100 en zelfs wel 250 films bevatten wat mij betreft. Zijn trouwens ook weer imdb-lijsten geloof ik.

Ik ging overigens even uit nieuwszoeken naar hoe die "a taste of spain" uitzag, maar dat lukt me helaas niet. De gebruiker schijnt het verwijderd te hebben, en met the waybackmachine kom ik ook niet ver (errors als ik subpagina's van de gearchiveerde ICM-pagina's open).

TornadoEF5, voor koreaanse films is het snuffelen door het MM-forum De Zuid-Koreaanse film absoluut de moeite waard .

Maar deze discussie geeft dus weer dat icheckmovies wel een beetje als encyclopedie wordt gezien (ook al is dat niet de bedoeling), en daar zitten dus een hoop gaten in. De klant vraagt....

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

.... hoe bedoel je. Op MovieMeter heb je toch ook niet echt een handleiding van zo en zo dien je de site te gebruiken.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Dk2008 wrote:

Wat maakt dat nu uit. Of ga je voor de awards.

Je weet mijn standpunt hierover, maar over onofficiele lijsten wordt zelden gesproken. Belgische films bijvoorbeeld worden ook nauwelijks "aangeraden". Officiele lijsten hebben meer aanzien. Ik ga niet voor de awards, al weet je dat ik wel iemand ben die daardoor snel aangetrokken word aangezien ik een completionist/perfectionistisch ben. Stel dat er een lijst was waar ik 45/50 films had gezien, dan had ik het niet kunnen laten om de lijst te vervolledigen vrees ik. Aard v/h beestje. Anderzijds zijn het wel lijsten waar ik wel meestal liefhebber van zou moeten zijn, anders ga je geen 45 films gezien hebben van die 50 dus.

Bon, voor de Spaanse film hebben we binnenkort wel een referentie- of ijkpunt, gelukkig. En dat is hier op Moviemeter . En ik weet zelf wel hoe ik films van een bepaald land moet opzoeken. Moviemeter heeft daarvoor een zoekmachine waar mee je vrij geavanceerd dingen kunt opzoeken. En er zijn hier ook de topics die een bepaald iets behandelen. Ik zal meer geneigd zijn om daarnaar toe te kijken. In combinatie met wat me aangeraden wordt en na verloop van tijd ook lijsten. Het komt wel goed. Voorlopig heb ik nog meer dan genoeg te zien

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat is wel het nadeel van lijsten, daar heb je gelijk in.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Dk2008 wrote:

.... hoe bedoel je. Op MovieMeter heb je toch ook niet echt een handleiding van zo en zo dien je de site te gebruiken.

Ik haakte op wat gisteren werd gesproken, dit en dit (de onderste twee zinnen).

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik heb inderdaad ook lang gewacht met een account aanmaken op ICM, ik zag het nut er niet helemaal van in. Maar ach, er is een IMDb import, dus veel tijd kost het niet en voor mezelf zie ik ook handige lijstjes. Maar je hebt eveneens gelijk.

Veel films maken weinig of geen kans en een aantal films duiken in iedere lijst op, eentonig gewoon.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zag gisteren eindelijk Hitchcock's Vertigo en daarmee ook mijn eerste lijstje compleet. Kortom mijn eerste platinum:

*KLIK*

Het bier is op mijn rekening vanavond!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Your Unchecked Movies:

- M (34)

- Singin' in the Rain (32)

- On the Waterfront (31)

- The Night of the Hunter (30)

- Touch of Evil (29)

- The Best Years of Our Lives (27)

- The Maltese Falcon (27)

- Some Like It Hot (27)

- Det Sjunde Inseglet (25)

- La Grande Illusion (25)

- It Happened One Night (25)

- Paths of Glory (25)

- The Treasure of the Sierra Madre (24)

- La Battaglia di Algeri (24)

- All About Eve (23)

- La Belle et la Bête (23)

- Ikiru (23)

- Los Olvidados (23)

- Sullivan's Travels (23)

- Duck Soup (22)

- Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages (22)

- Roma Città Aperta (22)

- Notorious (21)

- Rebecca (21)

- Smultronstället (21)

- Viridiana (21)

- Bride of Frankenstein (20)

- Cabaret (20)

- The Grapes of Wrath (20)

- Idi i Smotri (20)

- Sweet Smell of Success (20)

Nog 31 Klassiekers en dan heb ik de twintig - en meer - officiële lijstjes afgevinkt. Welke moet ik dit jaar zeker nog gaan zien?! Heb het merendeel wel op DVD of kan ik volgens mij wel lenen.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5072 votes

Verhoeven Idi i Smotri en La Battaglia di Algeri als twee grandioze oorlogsfilms en Touch of Evil voor de stijl (en omdat ik zelf wel weer eens zin heb die te herzien).

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

+1 voor Idi i Smotri. Eerdaags herzien, blijft mijn meest indrukwekkende oorlogsfilm. Al heb ik van M en The Night of The Hunter ook heel erg genoten. Overigens van de meeste titels hierboven wel, maar die in het bijzonder. Heb ze trouwens allemaal gezien.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

The Grapes of Wrath vind ik de mooiste uit die lijst. Geen film die het gevoel van armoede en uitzichtloosheid zo goed weet te vatten.

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

In de categorie grandioze oorlogsfilms mag wat mij betreft Paths of Glory ook niet ontbreken.

Prinz

• 1085 messages
  • 4221 votes

Vooral zelf kijken waar je zin in hebt.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Ok!

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ook een account aangemaakt. Het is nog wel wat ingewikkeld, maar ook super handig zo op het eerste gezicht. Nog tips voor een beginner?

EDIT: Waar zijn bijvoorbeeld de officiële lijsten op gebaseerd? IMDb ratings?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dat ligt eraan welke officiële lijsten je bedoelt. De decade lijsten 1910s, 1920s en een deel van de genrelijsten komen van imdb ja. Maar er zijn veel andere lijsten.

Tip: kijk niet op het totaal overzicht, maar gebruik even de tabbladen, die heten iets van IMDB, Critics, Awards, Institutes, Misc. etc. Daar kun je zien welke lijsten worden gehanteerd. De keuze is in principe random, maar niet helemaal "onzinnig".

Waarschuwing voor: de zoekfunctie is hopeloos slecht, maar de lijsten zijn er tamelijk overzichtelijk.

beavis

• 6627 messages
  • 14795 votes

zoektip: als je een titel niet kan vinden, probeer dan op naam van de regisseur te zoeken. dan kom je er eigenlijk altijd wel uit, en sneller dan met puur op titel zoeken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ja dat lijkt me een zinvolle aanvulling

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Dank jullie wel. Nu al fan van de site door voornamelijk de regisseur en acteur lijsten Waar de lijsten op zijn gebaseerd wordt me al wat duidelijker.

Stel ik rate 10 nieuwe titels op imdb, kan ik dan gewoon opnieuw mn hele lijst importen?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.