- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste actrices
Beste actrices
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Ik ben alleen maar fan van mensen die wél talent hebben!
Of voor wie ik bewondering heb, en dan komen we wederom terug op Paris, in een circeldiscussie die we al een tijdje aan het houden zijn. Paris rocks!
Ja dat is jou mening maar ik hou er gewoon niet van als iemand iets zegt over mij wat helemaal niet waar is.
Maar nu is het wel einde discussie want ik heb helemaal geen zin om hier nog tijd aan te verspillen.
Trigoo
-
- 65 messages
- 34 votes
Jep, dat zou jij zeker willen, ookal zegt iedereen dat hij of zij nooooooooooooooit beroemd zou willen worden zonder talent. De meeste hedendaagse 'echte' artiesten hebben trouwens ook het woord 'talent' niet in hun woordenboek staan. Kom op, als jij de kans kreeg om zonder talent op de hipste feestjes met de mooiste jongens te komen, mét gratis drank en wereldberoemd te zijn, dan zou jij dat toch echt wel doen, geloof mij maar.
Je kan toch onmogelijk menen wat je hier zegt, Paris is toch alleen maar bekend om haar extravagante leven, en niets anders ( buiten het geld van haar ouders natuurlijk ) noem eens een paar hedendaagse acteurs die zoals jij zegt " talent niet hun woordenboek hebben staan" , ze zullen zonder de middelen die Paris heeft niet ver geraken in de filmwereld.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik had het meer over mensen in de muziekwereld.
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
nou nou nou, wat een discussies hier ^^
laat ik dan nog maar mijn lijstje plaatsen.
- naomi watts
- jennifer connelly
- kate winslet
- helena bonham carter
- reese witherspoon
- scarlett johansson
- sandra bullock
- julia roberts
movielau
-
- 40 messages
- 39 votes
ook maar een lijstje, maar vind het wel moeilijk kiezen, telkens als ik een film zie met een van de eerste drie erin verander ik weer van gedachten:P
-keira knightley
-nicole kidman
-naomi watts
-renee zellweger
-reese witherspoon
-sandra bullock
-glenn close
-jamie lee curtis
-julia roberts
-drew barrymore
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
- Grace Kelly
- Marilyn Monroe
- Natalie Portman
- Scarlett Johansson
- Ingrid Bergman
- Julianne Moore
- Claudia Cardinale
- Monica Bellucci
- Naomi Watts
x_ShamieeJ
-
- 158 messages
- 70 votes
In Film > Cast en crew > Wie vind jij een goede actrice?:
Ik vind de actrices uit One Tree Hill erg goed.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Nicole Kidman, Michelle Pfeifer en Kate winslet zijn mijn favorieten.
jetske85
-
- 1 messages
- 0 votes
Hoihoi,
hierbij mijn lijstje van favo actrices
Julia Roberts
Scarlett Johansson
Dakota Fanning
Emma Thompson
Judi Dench
Drew Barrymore
Whoopi Goldberg
Angelina Jolie (vooral in 'a mighty heart)
Ze staan niet perse in een volgorde hoor!!!
En misschien .als ik nog wat langer nadenk dat me nog wel meer namen te binnen schieten!!!!!
Groetjes 
*Joly*
-
- 351 messages
- 0 votes
01: Evan Rachel Wood
02: Keira Knightley
03: Jessica Alba
04:Sarah Roemer
05: JoJo (Joanna Noelle Blagden Levesque)
06: Kristen Stewart
07: Megan Fox
08: Mika Boorem
09: Jennifer Love Hewitt
10: Nicole "Nikki" Reed
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Als favoriete actrice kan ik me een Jessica Alba en een Jennifer Love Hewitt wel permitteren, maar ze behoren echt niet tot de beste actrices.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
01: Evan Rachel Wood
02: Keira Knightley
03: Jessica Alba
04:Sarah Roemer
05: JoJo (Joanna Noelle Blagden Levesque)
06: Kristen Stewart
07: Megan Fox
08: Mika Boorem
09: Jennifer Love Hewitt
10: Nicole "Nikki" Reed
Je bent hier niet in de war met het knapste actrices topic? Ik kan me best voorstellen dat je deze actrices kan waarderen, maar dit kun je toch onmogelijk de beste vinden?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Evan Rachel Wood is wel een hele goede actrice. Misschien wel de beste van de 'nieuwe' generatie.
De rest is eerder knap dan goed inderdaad.
*Joly*
-
- 351 messages
- 0 votes
Je bent hier niet in de war met het knapste actrices topic? Ik kan me best voorstellen dat je deze actrices kan waarderen, maar dit kun je toch onmogelijk de beste vinden?
Jonge! Iedereen heeft z'n eigen smaak, toch!
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
- Naomi Watts
- Kathy Bates
- Kate Winslet
- Grace Kelly
- Julianne Moore
- Meryl Streep
- Carice van Houten
- Uma Thurman
- Pam Grier
- Cate Blanchett
- Claudia Cardinale
- Frances McDormand
- Nicole Kidman
- Charlize Theron
- Patricia Arquette
Niet op volgorde.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
En je bent ook bekend met andere namen die in dit topic genoemd worden?
Natuurlijk kunnen smaken verschillen, maar dit lijkt gewoon een opsomming van de meest recente actrices, die ook nog eens allemaal knap zijn. Neem Megan Fox bijvoorbeeld, die heeft nog niet eens in een film gespeeld waar serieus acteerwerk vereist is en wordt in een film als Transformers vooral vanwege haar uiterlijk gecast. Lijkt me geen top 10 materiaal.
*Joly*
-
- 351 messages
- 0 votes
En je bent ook bekend met andere namen die in dit topic genoemd worden?
Natuurlijk kunnen smaken verschillen, maar dit lijkt gewoon een opsomming van de meest recente actrices, die ook nog eens allemaal knap zijn. Neem Megan Fox bijvoorbeeld, die heeft nog niet eens in een film gespeeld waar serieus acteerwerk vereist is en wordt in een film als Transformers vooral vanwege haar uiterlijk gecast. Lijkt me geen top 10 materiaal.
Ik begrijp jou totaal niet maar goed, dit is mijn top 10 gwn en boeiend of ze nou wel of niet in een serieus film hebben gespeeld...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Qua niveau Judi Dench, absoluut. Wat een topactrice! Jodi Foster is trouwens ook topkwaliteit.
Verder vind ik een hoop actrice's leuk vanwege hun uiterlijk
Al zijn een paar ook echt goed.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Top 3:
01 - Chiaki Kuriyama
02 - Aoi Miyazaki
03 - Asami
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
1-Jodie Foster
2-Cate Blanchett
3-Tilda Swinton
4-Nicole Kidman
5-Keira Knightley
6-Naomi Watts
7-Susan Sarandon
8-Julianna Moore
9-Charlize Theron
10-Jessica Alba (lekker wijfie trouwens
)
dennis1979
-
- 468 messages
- 453 votes
Cate Blanchett voor haar rol in Babel. Maar Dakota Flanning komt op een mooie tweede plaats voor r haar rol in Charlotte's Web.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Maya Sansa!
Ik heb een topic voor deze op mijn avatar afgebeelde actrice aangemaakt. Hierin motiveer ik met woorden en beelden mijn keuze voor deze schoonheid.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Fucking schande dat Natalie Wood nog niet genoemd is.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Naomi Watts is geniaal, Ellen Page fantastisch en Keira Knightley en Audrey Hepburn zie ik gewoon graag een rol vervullen. En ik heb een klein zwak voor Vera Farmiga en de rol van Maria Bello in Thank You For Smoking.
Toch vind ik mannelijke acteurs vaak de betere rollen neerzetten, maar dat heeft meer te maken met het feit dat mannen vaak veel interessanter rollen spelen. Een vrouwelijke Joker o.i.d. werkt bijvoorbeeld gewoon niet. En omdat films vaak over kracht en macht gaan, en mannen daar meer van lijken te hebben, raken vrouwen op de achtergrond. Erg generaliserend gesproken natuurlijk, want er zijn uitzonderingen zat.
Overigens vind ik het ook wel goed zo, mannen zijn gewoon sneller boeiend dan vrouwen, maar ik ruik een nieuw topic.
sangha
-
- 605 messages
- 517 votes
Kate Winslet, Cate Blanchett en Judi Dench behoren wel tot mijn favorieten.
@serpico: Mannen worden veel minder snel op hun uiterlijk gecast dan vrouwen. Mannen hebben dus vaker meer talent dan de vrouwen in films, omdat ze meer op hun talent zijn gecast. Daardoor kunnen ze dus ook veel interessantere rollen neerzetten. Vrouwenrollen zijn dan ook vaak wat oppervlakkiger of de rollen worden oppervlakkig geacteerd.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het nadeel is dat actrices na hun veertigste ook vaak aan de kant gezet worden. Erg zonde vaak. Ik denk niet dat er voor vrouwen minder rollen mogelijk zijn, maar dat ze de industrie wat tegen hebben. Natuurlijk heb je het oude uiterlijkverhaal, maar ook zijn de regisseurs vaak mannen. Voor mannen is het gewoon over het algemeen makkelijker om een verhaal te vertellen vanuit het oogpunt van een man omdat ze zich er makkelijker mee kunnen identificeren. Andersom geldt het ook dat vrouwelijke regisseurs vaak vrouwen in de hoofdrollen stoppen.
Nadeel is gewoon dat er maar weinig actrices zijn die echt decennia lang het weten vol te houden om hoofdrollen in grote films te blijven spelen. Je hebt wel de Ingrid Bergmans, Katharine Hepburns en Meryl Streeps, maar dit lijken haast uitzonderingen. Laatst kwam ik in een topic ineens de naam Melanie Griffith tegen en ik kende die naam alleen vaag, maar schijnbaar was ze eind jaren '80 begin jaren '90 een grote ster. Ik vroeg me toen af om mensen de naam Julia Roberts over twintig jaar nog goed zullen kennen. Zo ja, voor welke film? Een van de grootste sterren van de jaren '90, maar zelfs voor haar lijkt het vinden van geweldige rollen lastig.