- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste actrices
Beste actrices
pfan
-
- 262 messages
- 172 votes
Eigenlijk is het heel simpel. De filmwereld is een mannenwereld en zolang mannen dus de dienst uitmaken zullen er relatief weinig goede vrouwenrollen geschreven worden. Doodzonde natuurlijk want er is genoeg vrouwelijk talent, maar zolang ze alleen maar gecast worden op voornamenlijk hun uiterlijk is hun houdbaarheidsdatum beperkt. Na hun veertigste zijn de meeste vrouwen inderdaad uitgerangeerd. Is volkomen belachelijk natuurlijk, maar wijzelf als publiek zijn er ook mede aan schuldig. Als er eens een keer een vrouw in een hoofdrol verschijnt laat het mannnelijk publiek het meestal massaal afweten. Met daar weer als gevolg van dat er nog minder films met vrouwen in hoofdrollen zullen verschijnen.
Zou inderdaad een leuk topic over geopend kunnen worden. 
W.M.J.M
-
- 4041 messages
- 2902 votes
De meest intressante rollen zijn ook mannen (maffiabasen, historische figuren, politieke leiders, actiehelden, muzikanten etc....) zijn toch ook vaak mannen, is toch niet meer dan logisch? Denk niet dat daar een vooropgezet plan bij bestaat. Wel denk ik dat vrouwen in Hollywood knap MOETEN zijn, terwijl dit voor mannen niet, of in ieder geval veel minder, het geval is. Vandaar dat veel intressante actrices ook uit Engeland of uit de toneelwereld komen waar dit minder het geval moet zijn dan in Hollywood
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
Als er eens een keer een vrouw in een hoofdrol verschijnt laat het mannnelijk publiek het meestal massaal afweten.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik hou uitsluitend van drama met heel veel diepgang. In dit soort films waarin het thema moeizame relaties tussen een man en een vrouw worden uitgediept vind ik het normaal dat vrouwen volop vertegenwoordigd zijn.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Legendarisch:

Bette Davis 
*

Ingrid Bergman 
*
En recentelijk 'ontdekt':

Anna Magnani 
Chloe Moretz
-
- 411 messages
- 0 votes
Hallo! Ik ben ook erg veel fan van een actrice. Het meisje waar mijn naam naar vernoemd is namelijk. "Chloe Grace Moretz"
Het meisje dat Chelsea lutz speelt in de remake van The Amityville Horror, de rol van Carry in Big Momma's House 2 en de rol van Emma Tunny in Wicket Little Things die laatst ook nog in de remake van The Eye speelt. Chloe Moretz!
Ajax&Filmfreak
-
- 3361 messages
- 3729 votes
Voor mij was het sinds Mullholland Drive Naomi Watts, maar begin nu toch behoorlijk hard te vallen voor Marylin Monroe
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Rachel McAdams
Marilyn Monroe
Jennifer Aniston
Helena Bonham Carter
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Carice van Houten.
Halina Reijn.
In elk geval wel het beste wat Nederland te bieden heeft..
.
Verder zeker Romy Schneider, en ook absoluut Marisa Tomei.
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
Kate Winslett zie ik wel graag acteren.
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Natalie Portman toch wel met kop en schouders. Sinds ik haar heb gezien in V for vendetta kan de rest eigenlijk oprotten 
Kan merendeel van vrouwelijke actrices wel waarderen.
van Angelina Jolie tot Zooey Deschanel 
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Zeker Helena Bonham Carter. Die vrouw acteert ge-wel-dig! Angelina Jolie is ook wel erg goed en Cate Blanchett is ook een heel goede actrice. O ja, Eva Green is ook wel goed.
BLaCkMamBa
-
- 65 messages
- 147 votes
- Scarlett Johansson
- Brittany Murphy
- Juliette Lewis
- Angelina Jolie
- Rosario Dawson
- Nicole Kidman
De toppertjes wat mij betreft
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Naomi Watts
Kate Blanchett
Scarlett Johansson
3 zeer sterke actrices!
B_B
-
- 1969 messages
- 776 votes

speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Monica Vitti! Deze briljante actrice speelt in de meesterwerken L'Avventura (1960), La Notte (1961), L'Eclisse (1962) en Il Deserto Rosso (1964) van grootmeester Michelangelo Antonioni.
%20monica%20vitti%20t112.jpg)
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Meryll Streep is heel erg goed. Kate Winslet zie ik ook graag in een film. Nathalie Portman staat ook in dit lijstje, al vind ik haar (nog) niet zo goed als die andere twee.
valerio2003
-
- 575 messages
- 3900 votes
Cate blanchett
meryll Streep
Kate Winslett
Carice van Houten
Jodie Foster
Norma
-
- 3463 messages
- 5088 votes
Julianne Moore,
Nicole Kidman,
Cate Blanchett,
Jodie Foster
en Kate Winslet zijn bij mij toch wel de namen die als eerste opkomen. Staat hun naam bij een film dan zal ik die vrijwel zeker gaan zien.
Sigourney Weaver en Kathy Bates vind ik toch ook vaak garant staan voor goed acteerwerk.
Maar er zijn ook meerdere actrices die misschien niet meteen als eerste in me opkomen, maar die me de laatste tijd steeds meer zeer positief beginnen op te vallen. Zoals bijvoorbeeld een Catherine Keener of Laura Linney.