• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.389 votes
Profile

Beste actrices

pfan

• 262 messages
  • 172 votes

Eigenlijk is het heel simpel. De filmwereld is een mannenwereld en zolang mannen dus de dienst uitmaken zullen er relatief weinig goede vrouwenrollen geschreven worden. Doodzonde natuurlijk want er is genoeg vrouwelijk talent, maar zolang ze alleen maar gecast worden op voornamenlijk hun uiterlijk is hun houdbaarheidsdatum beperkt. Na hun veertigste zijn de meeste vrouwen inderdaad uitgerangeerd. Is volkomen belachelijk natuurlijk, maar wijzelf als publiek zijn er ook mede aan schuldig. Als er eens een keer een vrouw in een hoofdrol verschijnt laat het mannnelijk publiek het meestal massaal afweten. Met daar weer als gevolg van dat er nog minder films met vrouwen in hoofdrollen zullen verschijnen.

Zou inderdaad een leuk topic over geopend kunnen worden.

W.M.J.M

• 4041 messages
  • 2902 votes

De meest intressante rollen zijn ook mannen (maffiabasen, historische figuren, politieke leiders, actiehelden, muzikanten etc....) zijn toch ook vaak mannen, is toch niet meer dan logisch? Denk niet dat daar een vooropgezet plan bij bestaat. Wel denk ik dat vrouwen in Hollywood knap MOETEN zijn, terwijl dit voor mannen niet, of in ieder geval veel minder, het geval is. Vandaar dat veel intressante actrices ook uit Engeland of uit de toneelwereld komen waar dit minder het geval moet zijn dan in Hollywood

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

pfan wrote:

Als er eens een keer een vrouw in een hoofdrol verschijnt laat het mannnelijk publiek het meestal massaal afweten.

Juno is een uitzondering en deed goede zaken. Het kan wel. Maar mannen zullen waarschijnlijk inderdaad door bovengenoemde redenen beter vertegenwoordigd zijn in het medium film, de vraag is of dit zo erg is. Zolang een rol interessant is maakt het mij niet zoveel uit of het nu een man of een vrouw is. De overkill aan mannenrollen heeft mij in ieder geval niet sterk naar vrouwenrollen laten verlangen ofzo.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik hou uitsluitend van drama met heel veel diepgang. In dit soort films waarin het thema moeizame relaties tussen een man en een vrouw worden uitgediept vind ik het normaal dat vrouwen volop vertegenwoordigd zijn.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Legendarisch:

(afbeelding)

Bette Davis

*

(afbeelding)

Ingrid Bergman

*

En recentelijk 'ontdekt':

(afbeelding)

Anna Magnani

Chloe Moretz

• 411 messages
  • 0 votes

Hallo! Ik ben ook erg veel fan van een actrice. Het meisje waar mijn naam naar vernoemd is namelijk. "Chloe Grace Moretz"

Het meisje dat Chelsea lutz speelt in de remake van The Amityville Horror, de rol van Carry in Big Momma's House 2 en de rol van Emma Tunny in Wicket Little Things die laatst ook nog in de remake van The Eye speelt. Chloe Moretz!

Bla

• 769 messages
  • 2146 votes

Cate Blanchett.

(afbeelding)

Adrenal

• 1381 messages
  • 0 votes

Giulietta Masina.

Ajax&Filmfreak

• 3361 messages
  • 3729 votes

Voor mij was het sinds Mullholland Drive Naomi Watts, maar begin nu toch behoorlijk hard te vallen voor Marylin Monroe

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Natalie Portman.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Keira Knightley

stijf

• 342 messages
  • 232 votes

Cate Blanchett

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Rachel McAdams

Marilyn Monroe

Jennifer Aniston

Helena Bonham Carter

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Carice van Houten.

Halina Reijn.

In elk geval wel het beste wat Nederland te bieden heeft.. .

Verder zeker Romy Schneider, en ook absoluut Marisa Tomei.

kimberlyVD

• 5946 messages
  • 1567 votes

Kate Winslett zie ik wel graag acteren.

JGB

• 33 messages
  • 257 votes

Angelina Jolie mag ook vermeld worden...

M.Goodkat

• 1290 messages
  • 1463 votes

Natalie Portman toch wel met kop en schouders. Sinds ik haar heb gezien in V for vendetta kan de rest eigenlijk oprotten

Kan merendeel van vrouwelijke actrices wel waarderen.

van Angelina Jolie tot Zooey Deschanel

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Monica Bellucci!

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Zeker Helena Bonham Carter. Die vrouw acteert ge-wel-dig! Angelina Jolie is ook wel erg goed en Cate Blanchett is ook een heel goede actrice. O ja, Eva Green is ook wel goed.

BLaCkMamBa

• 65 messages
  • 147 votes

- Scarlett Johansson

- Brittany Murphy

- Juliette Lewis

- Angelina Jolie

- Rosario Dawson

- Nicole Kidman

De toppertjes wat mij betreft

DeCol

• 7009 messages
  • 3022 votes

Naomi Watts

Kate Blanchett

Scarlett Johansson

3 zeer sterke actrices!

B_B

• 1969 messages
  • 776 votes

DeCol wrote:

Naomi Watts

Kate Blanchett

Scarlett Johansson

the pope

• 5380 messages
  • 2398 votes

Zeker te weten Naomi Watts.

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Monica Vitti! Deze briljante actrice speelt in de meesterwerken L'Avventura (1960), La Notte (1961), L'Eclisse (1962) en Il Deserto Rosso (1964) van grootmeester Michelangelo Antonioni.

(afbeelding)

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Mmmmm.....

missl

• 3866 messages
  • 5796 votes

Meryll Streep is heel erg goed. Kate Winslet zie ik ook graag in een film. Nathalie Portman staat ook in dit lijstje, al vind ik haar (nog) niet zo goed als die andere twee.

valerio2003

• 575 messages
  • 3900 votes

Cate blanchett

meryll Streep

Kate Winslett

Carice van Houten

Jodie Foster

Green Destiny

• 254 messages
  • 1396 votes

Ziyi Zhang

Norma

• 3463 messages
  • 5088 votes

Julianne Moore,

Nicole Kidman,

Cate Blanchett,

Jodie Foster

en Kate Winslet zijn bij mij toch wel de namen die als eerste opkomen. Staat hun naam bij een film dan zal ik die vrijwel zeker gaan zien.

Sigourney Weaver en Kathy Bates vind ik toch ook vaak garant staan voor goed acteerwerk.

Maar er zijn ook meerdere actrices die misschien niet meteen als eerste in me opkomen, maar die me de laatste tijd steeds meer zeer positief beginnen op te vallen. Zoals bijvoorbeeld een Catherine Keener of Laura Linney.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Jeanne Moreau

(afbeelding)

Jane Fonda

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.