- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste actrices
Beste actrices
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ben nu bezig met The Last Picture Show. Cybill Sheperd vind ik hier en in Taxi Driver erg coowl, maar jammer dat ze in haar latere loopbaan weinig verdere dingen heeft gedaan.

By-the-way, Cybill Shepherd had toen een relatie met regisseur Peter Bogdanovich, die haar alle ruimte gaf.
"Shepherd's debut in The Last Picture Show (1971) was memorable. Shepherd, still only 22-years old, might have flourished under the old studio system if she had been brought along gently, up through the ranks. But she had fallen in love with her "Picture Show" director Peter Bogdanovich, and he had other plans for her. Blinded by love, he thought the tyro actress had the makings of a star."
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind Mandy Moore en Katie Holmes gewoon goede actrices. Ze spelen hun rollen goed, zijn talentvol en hebben potentie voor de toekomst.
Wat Doom al zegt, in A Walk to Remember blijf ik Mandy het beste vinden. Die film is gewoon de reden dat ik Mandy Moore goed vind, en in andere films is ze ook goed bezig.
Katie Holmes heb ik vooral in Teaching Mrs Tingle gezien, en daarin was ze goed. En ik vond the First Daughter ook wel een aardige film, mede door haar.
Dit is het topic beste actrice, bij Moore het vooral baseren op één film blijft erg dubieus. Ook speelt ze altijd standaard rolletjes waar karakteruitdieping vaak ook nog erg ontbreekt (je hebt het hier over ROLLEN, ik ben benieuwd hoor!). A Walk To Remember heeft aardig acteerwerk maar ook niet meer dan dat. Moore speelt ook geen rollen waarvan je kan zeggen; wat een goede actrice, laat staan één van de besten.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
A Walk To Remember heeft aardig acteerwerk maar ook niet meer dan dat. Moore speelt ook geen rollen waarvan je kan zeggen; wat een goede actrice, laat staan één van de besten.
Je reageert op iets wat ik ongeveer een jaar geleden heb gezegd. Intussen is mijn smaak zeker veranderd. Ik vind Mandy Moore in Walk to Remember wel goed, ja, maar ze is niet meer de beste actrice voor mij. Ook Katie Holmes is dat niet meer.- Kate Winslet.
- Sandra Bullock.
- Nicole Kidman.
- Renee Zellweger.
- Michelle Pfeiffer.
- Claire Danes.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
-Nicole Kidman
-Claire Danes
-Evan Rachel Wood
-Mischa Barton
-Keira Knightly
-Nathalie Portman
-Scarlett Johansson
Piovan
-
- 24 messages
- 75 votes
Emily Watson, vooral haar rollen in Punch-Drunk Love en Red Dragon.
Kirsten Dunst voor Spiderman 1 en 2.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
De allerbeste van allemaal was/is natuurlijk ...

La Davis! 
*
Iemand van deze tijd die nog een beetje bij haar in de buurt komt is natuurlijk ...

Emma Thompson! 
Fontane
-
- 51 messages
- 46 votes
Maryam Hassouni
EMMY AWARD!!!!
Check artikel > http://www.filmviewer.nl
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Lijstje aangepast, is niet op volgorde
-Nicole Kidman
-Claire Danes
-Evan Rachel Wood
-Mischa Barton
-Keira Knightly
-Nathalie Portman
-Scarlett Johansson
-Naomi Watts
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Op Naomi Watts na stuk voor stuk prachtige dames, maar er zijn toch echt wel betere actrices. En Naomi Watts heeft het voor mij volledig verpest na dat idiote The Ring 2. Muts.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Ik vind ze goed om hun acteerpresentaties niet omdat er toevallig knap uitzien. En omdat Naomi Watts in één slechte film speelt vind je haar gelijk een muts.. Ken je haar persoonlijk dan? Lijkt me niet.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
- Scarlett Johansson (op één)
- Nicole Kidman
- Keira Knightley (Pirates)
- Kirsten Dunst
- Julia Stiles
- Hilary Duff
- Natalie Portman
- Julia Roberts
- Sandra Bullock
- Kate Winslet
- Cameron Diaz
...
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Keira Knightley (Pirates)
Bend it like Beckham, Love Actually, Pride and Prejudice, zou ik zeker kijken om tot de conclusie te komen dat haar rol in Pirates maar erg matigjes is. In die andere films is ze zoveel beter
. Zoals mij is verteld in dit topic, kun je een actrice niet goed vinden aan de hand van één film, maar zou je minstens 3 films moeten kijken van een actrice, om tot de titel beste actrice te komen. 
catweasel
-
- 1571 messages
- 951 votes
Update:
- Judi Dench
- Maggie Smith
- Meryl Streep
- Joan Plowright
- Helen Mirren
- Glenn Close
- Vanessa Redgrave
- Emma Thompson
- Kate Winslet
- Catherine Deneuve
- Charlotte Rampling
- Miriam Margolyes
- Kathy Bates
- Isabella Rossellini
- Imelda Staunton
- Helena Bonham Carter
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik vind ze goed om hun acteerpresentaties niet omdat er toevallig knap uitzien. En omdat Naomi Watts in één slechte film speelt vind je haar gelijk een muts.. Ken je haar persoonlijk dan? Lijkt me niet.
Je moest eens weten wat voor bagger er wordt uitgegooid over Paris Hilton - een van mijn favorieten. Alsof iedereen haar persoonlijk kent!
Nee, ik ken haar niet persoonlijk, maar ik kan haar gewoon niet pruimen en haar films idem dito, op the Ring na.
- 21 Grams; overambitieus staaltje mooifilmerij ('Wij verdienen een Oscar!')
- Mulholland Drive; overgewaardeerd onzinfilmpje
- The Assasination of Richard Nixon: Sean Penn: top! Maar van het verhaal raak je in een depressie!
- the Ring 2: aaargh! Commerciele herhalingsoefening zonder enige waarde.
Naomi Watts speelt mijns inziens steeds hetzelfde rolletje, met pruillipje en traantjes, die lesbo in Mulholland Drive daargelaten. Om met het boek "Phileine zegt Sorry" te spreken: een huilneuf.
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
mee eens
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Bend it like Beckham, Love Actually, Pride and Prejudice, zou ik zeker kijken om tot de conclusie te komen dat haar rol in Pirates maar erg matigjes is. In die andere films is ze zoveel beter
. Zoals mij is verteld in dit topic, kun je een actrice niet goed vinden aan de hand van één film, maar zou je minstens 3 films moeten kijken van een actrice, om tot de titel beste actrice te komen. 
Wel, ik heb Love Actually, Bend it like Beckham en PotC 1 en 2 gezien. Dus ik kan wel tot de conclusie komen dat ik haar goed vind. En ik kan nu eenmaal niet anders dan te zeggen dat ze in PotC beter is want het zijn mijn favoriete films, dus
. En ik vind zeker niet dat haar rol in Pirates "matigjes" is.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik vind zeker niet dat haar rol in Pirates "matigjes" is.
Carice van Houten is absoluut een van de Beste Actrices die Nederland rijk is. Ik heb nu 3 films van haar gezien. Minoes, Zwartboek en in Knetter zet ze ook een goede rol neer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je moest eens weten wat voor bagger er wordt uitgegooid over Paris Hilton - een van mijn favorieten. Alsof iedereen haar persoonlijk kent!
Irrelevant.
Dat je haar films niet kan pruimen heeft meer te maken met Naomi dan de film zelf. Je lult maar wat, je proppageert je eigen vorm en gooi je er wat gif spuwende termen in zonder er wat mee te zeggen.
Puur subjectief maar MD betitelen als onzin filmpje snap ik niet zo. Puur een onderschatting van Lynch, pure onwetendheid of de intentie van Lynch niet echt snappen.
Gebruik je de term onzin nou omdat het plot wat gecompliceerd is? valt bovendien reuze mee, Lynch laat gewoon veel over aan de interpretatie van de kijker, de film bevat vele theorieën. Onzin? nee juist een erge sterke regie. Misschien moet het voor jou meer voorgekauwd worden of makkelijker zijn, prima. Maar dat maakt van MD alles behalve een onzinfilm.
Is het gelijk onzin als het plot meer diepgang heeft dan de zoveelste explosie expositie Michael Bay film? 
Vreemd argument voor iemand die Spider-man 2 in zijn top 10 heeft staan. Flauw maar wel gegrond.
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Zoals ik al eerder zei probeer je je commentaar in een zo leuk mogelijke nietszeggende vorm te gieten en vervolgens wat sneren naar Naomi te geven maar het betekent allemaal niks. Een echte fundamentele argumentatie ontbreekt volledig.
Zeg dan gewoon dat je haar niet kan uitstaan en dat je haar films gewoon slecht wil vinden omdat die domme Brits-Australische doos erin speelt.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik heb geen zin om weer helemaal te quoten, maar even het volgende. Laten we maar even onderaan beginnen.
Dat ik wat kort door de bocht ben heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar ik haal nogmaals Paris Hilton erbij. Duizenden sneren naar haar op deze site, en betekent het wat? Ook erg weinig. En ook dat commentaar is ook zonder fundamentele argumentatie.
Haar films wil ik helemaal niet slecht vinden vanwege haar. Ik vond "The Assasination of Richard Nixon" helemaal niet onaardig, maar ik vind haar gewoon irritant.
Dan gaan we naar boven.
Vreemd dat je Spider-Man 2 als tegenargument gebruikt. Persoonlijk had ik gekozen voor Next Friday. En wat betreft Spider-Man 2: dat is toch wel even een wereld van verschil met The Ring 2.
We naderen de top van het bericht.
Een plot mag voor mij best diepgang hebben, graag zelfs. Ik ga per dag ook een grotere hekel krijgen aan de Amerikaanse commerciele industrie (the Ring 2
) en ik hou het tegenwoordig meer op arthousefilms.
Maar je moet niet te ver gaan, zoals wat Lynch wel doet. En nee: het hoeft niet voor mij allemaal voorgekauwd te worden, maar een béétje richting mag je als kijker toch wel krijgen?
Op het topje: volgens mij is meer dan 80% van alle berichten hier op MovieMeter wat gelul zonder enige argumentatie of iets dergelijks. En daar zullen ook echt wel berichten van jou tussenzitten.
Maar kom op: iedereen heeft toch wel een acteur of actrice die hij of zij niet mag? Wat is het punt?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat ik wat kort door de bocht ben heb je eigenlijk wel gelijk in. Maar ik haal nogmaals Paris Hilton erbij. Duizenden sneren naar haar op deze site, en betekent het wat? Ook erg weinig. En ook dat commentaar is ook zonder fundamentele argumentatie.
Dat zeer zeker. Bij Paris ook ongegrond maar ik denk dat velen gewoon gefrustreerd raken dat zij niks heeft moeten doen om financiëel onafhankelijk te zijn. Paris is gewoon een leuke meid, die niks heeft moeten doen om rijk te zijn. Lekker toch...
Kan ik inkomen maar dan heeft het oo kwel wat te maken met haar. Zodra ze een wat grotere rol heeft is het voor jou wat moeilijker kijkbaar. Dat begrijp i kmaar dan kan je dat niet op het conto schrijven van de film.
Dan gaan we naar boven.
Ik koos voor Spider-man 2 omdat jij het commerciële/financiële aspect naar voren bracht. Friday was geen comemrciële kraker, Spider-man wel.
We naderen de top van het bericht.
Een plot mag voor mij best diepgang hebben, graag zelfs. Ik ga per dag ook een grotere hekel krijgen aan de Amerikaanse commerciele industrie (the Ring 2
) en ik hou het tegenwoordig meer op arthousefilms.Dat viel me op, mijn uitlating moet ook niet te letterlijk opgevat worden.
Dat krijg je in feite ook wel. Er wordt duidelijk gemaakt dat het deel (wel op een niet kristalheldere manier) dat Naomi 'Betty' is het droom gedeelte is en dat de realiteit het gedeelte is dat ze 'Diane' is. Met dat gegeven kan je de puzzelstukjes op de juiste plek leggen. Er blijven nog genoeg zaken over wat je over kan laten aan je eigen interpretatie.
Tuurlijk, ik zal me er ook in het verleden wel eens schuldig aan gemaakt hebben. Ik kan het gewoon accepteren dat iemand mijn favoriete films of acteurs/actrices niet goed vindt. Maar je gaf nu bepaalde films kwalitatief de schuld terwijl ik meer het gevoel had dat het meer te maken had met Naomi zelf, dat bleek grotendeels ook zo te zijn. Een film kijken met een hoofdrolspeler die je niet kan luchten of zien, dat werkt niet. Dat weet ik uit ervaring.
Alleen waren sommigen zaken wat onduidelijk, waarop je nu antwoord hebt gegeven. Het is geen aanval, onze meningen verschillen en dan is het altijd interessant op beiden standpunten tegenover elkaar te zetten. Dan wordt he téén en ander wat verduidelijkt. Ook een functionaliteit van de site natuurlijk.

Maar kom op: iedereen heeft toch wel een acteur of actrice die hij of zij niet mag? Wat is het punt?
Zie hierboven.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Nee, ik ken haar niet persoonlijk, maar ik kan haar gewoon niet pruimen en haar films idem dito, op the Ring na.
- 21 Grams; overambitieus staaltje mooifilmerij ('Wij verdienen een Oscar!')
- Mulholland Drive; overgewaardeerd onzinfilmpje
- The Assasination of Richard Nixon: Sean Penn: top! Maar van het verhaal raak je in een depressie!
Naomi Watts speelt mijns inziens steeds hetzelfde rolletje, met pruillipje en traantjes, die lesbo in Mulholland Drive daargelaten. Om met het boek "Phileine zegt Sorry" te spreken: een huilneuf.
Paris is ook een ander geval. Ze feest alleen, dat is niet verkeerd ofzicht maar dat ze om die reden bekend is geworden en een beetje de dood uit te hangen in the simple life is wel een beetje triest (en volgens mij doet ze zich dommer voor dan ze is. Anders is het natuurlijk niet zo leuk om naar te kijken. En Naomi Watts acteert meesterlijk. Kun je van Paris niet zeggen,niet persoonlijk bedoelt voor jou maar het is gewoon mijn smaak en mijn mening. En ik mag haar ook niet door die uitspraken: ik net net zo'n icoon als Madonna(laat me niet lachen:S)
En meer van dat soort shit
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Zie jij het maar eens voor elkaar te krijgen dat je door te feesten wereldberoemd wordt! En wat betreft Naomi Watts: user Naomi Watts en ik hebben daar allang vrede over gesloten.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Zie jij het maar eens voor elkaar te krijgen dat je door te feesten wereldberoemd wordt! En wat betreft Naomi Watts: user Naomi Watts en ik hebben daar allang vrede over gesloten.
Alsof ik dat wil,moet je trots op zijn :s Het lijkt me een betere presentatie om beroemd te worden door je talent.
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Jep, dat zou jij zeker willen, ookal zegt iedereen dat hij of zij nooooooooooooooit beroemd zou willen worden zonder talent. De meeste hedendaagse 'echte' artiesten hebben trouwens ook het woord 'talent' niet in hun woordenboek staan. Kom op, als jij de kans kreeg om zonder talent op de hipste feestjes met de mooiste jongens te komen, mét gratis drank en wereldberoemd te zijn, dan zou jij dat toch echt wel doen, geloof mij maar.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Zullen we weer teruggaan naar de ware aard van dit topic? Namelijk béste actrice en niet meest irritante actrice (want daar bestaat al een ander topic voor). Jullie zullen het toch niet eens worden over PH en NW. Meningen verschillen nu eenmaal. Gelukkig wel, zou ik zeggen. 
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Jep, dat zou jij zeker willen, ookal zegt iedereen dat hij of zij nooooooooooooooit beroemd zou willen worden zonder talent. De meeste hedendaagse 'echte' artiesten hebben trouwens ook het woord 'talent' niet in hun woordenboek staan. Kom op, als jij de kans kreeg om zonder talent op de hipste feestjes met de mooiste jongens te komen, mét gratis drank en wereldberoemd te zijn, dan zou jij dat toch echt wel doen, geloof mij maar.
Het leven bestaat niet alleen maar uit feesten en altijd ladderzat te zijn, en toch knap dat je me gedachten kan lezen want ik hoef niet beroemd te worden en als ik het zou willen dan zeker niet op zo'n manier, ik heb ook mijn trots. Einde discussie.
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
Het leven bestaat niet alleen maar uit feesten en altijd ladderzat te zijn, en toch knap dat je me gedachten kan lezen want ik hoef niet beroemd te worden en als ik het zou willen dan zeker niet op zo'n manier, ik heb ook mijn trots. Einde discussie.
BTW: Hoe kun je fan van iemand zijn die geen talent heb?
Je zegt het zelf!
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Ik ben alleen maar fan van mensen die wél talent hebben!
Of voor wie ik bewondering heb, en dan komen we wederom terug op Paris, in een circeldiscussie die we al een tijdje aan het houden zijn. Paris rocks!