• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.161 votes
Profile

Beste trailer

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

cornelis wrote:

Jij verwijst hier naar een teaser van T2.

Ik had die teaser nog nooit gezien. Is idd geniaal. Een oerslechte trailer is trouwens die van Mean Streets.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Stephan wrote:

Ik zoek nog steeds het antwoord op mijn eerdere vraag. Kom op mensen. Luister even naar de trailer van Human Stain en vertel me waarvan het tweede muziekje is. Die met het pianootje waarbij zo'n lekkere beat bijkomt. Het is volgens mij van een film waar het als "onderzoek-thema" wordt gebruikt. Hellup!! Ik wordt gek!

Zag toevallig dit bericht toen ik even aan het rotzooien was op de site en i have the answer! Is een van de beste nummers van Craig Armstrong genaamd ''Rise''. Dit nummers is te vinden op zijn cd The Space between us. Dit nummer van Armstrong werd trouwens ook door Greame Revell gemixt voor zijn score van The Negotiator (volgens mij op het moment als de fbi ten tonele verschijnt).

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

De meest simpele trailer en voor mij persoonlijk ook een van de beste dus :

http://www.apple.com/trailers/miramax/comedian.html

Hi-la-risch!

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

U-96 wrote:

Is het iemand weleens opgevallen dat in geamerikaniseerde trailer van Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo een GIGANTISCH fout zit?
Tuce wordt 'The Bad' genoemd, en Angel Eyes wordt 'The Ugly' genoemd.
The Bad en The ugly hebben ze in de trailer omgedraaid.

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Nick Kang wrote:

The Bad en The ugly hebben ze in de trailer omgedraaid

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Basic Instinct

28 Days Later

U-turn

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

Comedian

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

De 'breathing' trailer van Attack of the Clones was erg goed...zo goed zelfs dat ik in ene weer enthousiast werd over star wars...maar dat lukt ze niet nog een keer

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Tot nu toe vind ik de trailer van "De Tweeling" toch echt de mooiste die ik gezien heb .

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Esteban wrote:

Hi-la-risch!

LOL!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Esteban wrote:

Hi-la-risch!

! Wat een GEWELDIGE trailer. Maar ik vond die van Ice Age nog een tikkeltje leuker. Dat stomme gezicht van dat beest, heb nog nooit zo gelachen in de bioscoop.

Moviestar

• 821 messages
  • 0 votes

Idd geweldige trailer!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

De trailer van Garden State verdient het ook wel om hier genoemd te worden.

http://www.apple.com/trailers/fox_searchlight/garden_state/high.html

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Qua sensatie in de bioscoop werkten de trailers van The Two Towers en The Day After Tomorrow erg goed.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

U-96 wrote:

Is het iemand weleens opgevallen dat in geamerikaniseerde trailer van Il Buono, Il Brutto, Il Cattivo een GIGANTISCH fout zit?
Tuce wordt 'The Bad' genoemd, en Angel Eyes wordt 'The Ugly' genoemd.
Jep, ook gezien. ernstig... het wordt in film nog wel uitgeschreven wie wie is!

De muziek tijdens de shootout aan het eind wordt ook in de trailere van Kill Bill 2 gebruikt, maar dan een beetje (klien beetje) aangepast. De trailer van KB2 is voorlopig mijn favoriet! Na 10 keer kijken verveelt hij nog niet.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Gisteren wonnen o.a. Potter3 (Family) en Dawn of the Dead (thriller/horror)Golden Trailer Awards . De winnaars in de diverse categorieen staan er nog niet op, maar dat zal in de loop van vandaag wel komen.

Donderdagavond schijnt er een item over trailers op RTL Boulevard te komen.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Chainsaw wrote:

Qua sensatie in de bioscoop werkt de trailer van The Day After Tomorrow erg goed.

Ben het met je eens Chainsaw,er zijn er trouwens 2 en vond ze beide erg goed.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Er zijn zelfs drie. Vond die laatste toch duidelijk het beste.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Trailers beter dan de film?

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Vond je dat?

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Ik vroeg het aan jou

Maar ik weet het niet,vond de film licht tegenvallen na wat ik verwacht had na het zien van de trailers.(maar nog wel goed voor 3,5*.)

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Beste stukken zitten wel duidelijk in de trailer, ja.

Maar ja, noem eens een film waar dat niet zo is.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

jassonn wrote:

Een appel kan groen zijn en een peer is peervormig

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

Als je met een trailer verwachtingen wekt die je met de film zelf niet waar kunt maken dan kun je dus stellen dat de trailer beter is dan de film. Niks geen appelen met peren vergelijken.

'Het boek is beter dan de film' is ook een valide argument.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

Hobbes schreef:

Als je met een trailer verwachtingen wekt die je met de film zelf niet waar kunt maken

dan vergelijk je ze dus niet met elkaar, je vergelijkt dan het idee wat je over de film hebt voor, met idee wat je hebt over de film hebt na de film gezien te hebben.
dan kun je dus stellen dat de trailer beter is dan de film.
je kunt dan stellen dat je meer van de film verwacht had, niet dat de trailer beter is
Niks geen appelen met peren vergelijken.
Trailer met film vergelijken zal moeilijk gaan op de manier van hoeveel plezier je aan de film beleefd of hoeveel plezier je aan de trailer beleefd. Verwachting van film vergelijken met hoe die uiteindelijk uitpakt dat kan wel.

Als een trailer je hoge verwachtingen geeft, is het dan een goede trailer? Je zou kunnen zeggen van wel, maar het is ook weer niet logisch, je kunt ook zeggen dat een goede trailer een juiste indruk over een film moet geven (hoewel dat niet de intentie is van de makers van de trailer is).

'Het boek is beter dan de film' is ook een valide argument.
Ik vond het boek leuker dan de film, dat is een argument, door het woordje vinden neem je meteen mee of iemand meer een lezer is of meer een filmkijker, maar om nou te stellen dat een boek beter/slechter is.... het zijn twee heel verschillende dingen, Film en boek, die allebei een eigen set "eisen" moet hebben waar ze aan moeten voldoen om goed te zijn. En zo is dat met een trailer ook, een trailer heeft heel andere eisen waar het aan moet voldoen om goed te zijn dan de film zelf.

Hobbes

• 2911 messages
  • 1195 votes

flipsen schreef:

(quote)
dan vergelijk je ze dus niet met elkaar, je vergelijkt dan het idee wat je over de film hebt voor, met idee wat je hebt over de film hebt na de film gezien te hebben.

Ik zeg ook niet dat ik ze met elkaar vergelijk.

je kunt dan stellen dat je meer van de film verwacht had, niet dat de trailer beter is

Ja hoor. Ik roep 't regelmatig (zie voor meer uitleg hieronder)

Trailer met film vergelijken zal moeilijk gaan op de manier van hoeveel plezier je aan de film beleefd of hoeveel plezier je aan de trailer beleefd. Verwachting van film vergelijken met hoe die uiteindelijk uitpakt dat kan wel.

Als een trailer je hoge verwachtingen geeft, is het dan een goede trailer? Je zou kunnen zeggen van wel, maar het is ook weer niet logisch, je kunt ook zeggen dat een goede trailer een juiste indruk over een film moet geven (hoewel dat niet de intentie is van de makers van de trailer is).

De intentie van de filmmaker is om mij naar de bioscoop/videotheek/tv te lokken. En als ik dan tot de conclusie kom dat de trailer beter is dan de film voel ik mij flink bekocht en dan geef ik dat aan.

Ik vond het boek leuker dan de film, dat is een argument, door het woordje vinden neem je meteen mee of iemand meer een lezer is of meer een filmkijker, maar om nou te stellen dat een boek beter/slechter is.... het zijn twee heel verschillende dingen, Film en boek, die allebei een eigen set "eisen" moet hebben waar ze aan moeten voldoen om goed te zijn. En zo is dat met een trailer ook, een trailer heeft heel andere eisen waar het aan moet voldoen om goed te zijn dan de film zelf.

Gaan we op wat woorden zitten debatteren nu? Bij iedere post die ik doe geef ik mijn mening. Ik ga nergens lopen verkondigen dat ik de wijsheid in pacht heb. Als ik zeg: de trailer is beter dan de film dan geef ik aan dat het niveau van de film mij dusdanig tegenviel. Het is gewoon een uitdrukking.

Daarbij is het hier een discussiesite en daar geeft men zijn mening. Het is zinloos en uiterst redundant om telkens aan te geven dat het hier een mening betreft.

flipsen

• 1696 messages
  • 482 votes

jassonn schreef:

Ik voelde aankomen dat trailers met films vergeleken gingen worden, en dat kan natuurlijk niet rechtstreeks, je kun je verwachtingen voor een film vergelijken met hoe die uiteindelijk uitpakt, dan kan wel. Ik vond het namelijk heel raar staan als je vraagt of de trailer beter is dan de film (appels met peren dus) Maar...

Hobbes schreef

ik zeg ook niet dat ik ze met elkaar vergelijk

dat vind Hobbes dus ook, niks aan het handje dus.

Maar misschien nog wel een leuk onderwerpje voor hier:

Wanneer is een trailer beter, als ie hoge verwachtingen schept, of als ie een juist beeld van de film geeft.

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Wanneer is een trailer beter, als ie hoge verwachtingen schept, of als ie een juist beeld van de film geeft.

Nou dat lijkt me toch duidelijk. Een juist beeld van een film. Hoge verwachtingen schept een trailer bij mij altijd op. Eigenlijk hou ik niet echt van trailers en ik wil ze zo veel mogelijk vermijden.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.