- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 10 2007
Top 10 2007
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
sorry de tussenstand was door een foutje even te zien op de homepage 
iedereen die het gezien heeft, mondje dicht 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
1. El Laberinto del Fauno (2006) - 4.6*
2. Children of Men (2006) - 4.5*
3. Babel (2006) - 4.5*
4. Eastern Promises (2007) - 4*
5. Departed, The (2006) - 4*
6. Little Miss Sunshine (2006) - 4*
7. Black Snake Moan (2006) - 4*
8. American Gangster (2007) - 3.5*
9. Hot Fuzz (2007) - 3.5*
10. Prestige, The (2006) - 3.5*
Simpsons vallen er net buiten, alhoewel ik heb natuurlijk nog een paar uur om me te bedenken.
Heb de laatste 2 weken nog even een inhaalslagje gemaakt (waar de kerst al niet goed voor is). Dus, dit moet 'm maar zijn... Films heb ik allemaal dit jaar voor het eerst gezien en de films uit de lijst met 2005 als productiejaar heb ik er ook uitgelaten.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Mijn definitieve lijst:
01 - 5,0* Cashback (2006)
02 - 5,0* Byousoku 5 Senchimeetoru (2007)
03 - 4,5* Inland Empire (2006)
04 - 4,5* Ex Drummer (2007)
05 - 4,0* Sunshine (2007)
06 - 4,0* Scaphandre et le Papillon, Le (2007)
07 - 4,0* Bourne Ultimatum, The (2007)
08 - 4,0* 4 Luni, 3 Săptămîni şi 2 Zile (2007)
09 - 4,0* Earth (2007)
10 - 4,0* Zodiac (2007)
Films uitgebracht in 2007 + films die ik in 2007 in de bioscoop heb gezien. Kon die 2 pareltjes niet uit de lijst verwijderen.
Zie verder nog wel veel veranderen de aankomende tijd. Aangezien ik films als Control, Kantoku Banzai, No Country for Old Men, Juno, Paranoid Park, My Blueberry Nights en hopelijk ook Chaotica Ana nog voor de boeg heb.
Matchostomos
-
- 4171 messages
- 535 votes
Een dag en een klein anderhalf uurtje voor het nieuwe jaar, ziet mijn top er als volgt uit:
01. 4.5* - Eastern Promises
02. 4.5* - The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford
03. 4.0* - Sunshine
04. 4.0* - The Bourne Ultimatum
05. 4.0* - Zodiac
06. 3.5* - Michael Clayton
07. 3.5* - Dagen zonder Lief
08. 3.5* - Persepolis
09. 3.5* - La León
10. 3.5* - Planet Terror
Om het mezelf wat gemakkelijker te maken, heb ik enkel films met het jaartal '2007' gebruikt. Kwestie van ook het principe zo simpel mogelijk te houden. Maar goed, tot binnen een jaartje voor een update... 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
De lijst is bekend!
http://www.moviemeter.nl/list/top2007
de top 10:
1. Bourne Ultimatum, The (2007)
2. American Gangster (2007)
3. Blood Diamond (2006)
4. Pirates of the Caribbean: At World's End (2007)
5. Zodiac (2007)
6. Live Free or Die Hard (2007)
7. Laberinto del Fauno, El (2006)
8. 300 (2006)
9. Ratatouille (2007)
10. Prestige, The (2006)
erg commercieel, maar goed die trend is al langer te zien op MovieMeter (en andere filmsites)
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Maar wel met een fantastische nummer 1 (daar had ik hem zelf ten slotte ook gezet
). Zodiac en The Prestige vind ik de verrassingen.
Koekebakker
-
- 2540 messages
- 3981 votes
erg commercieel, maar goed die trend is al langer te zien op MovieMeter (en andere filmsites)
Oei, inderdaad. Zou dat niet te maken hebben met de groei van het aantal gebruikers? Kun je eenvoudig nagaan hoe groot de groei is in het aantal ingtevulde lijsten?
En zijn die oudere lijsten nog te zien? (de url aanpassen werkt alleen voor 2006?)
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
nee de eerdere lijsten zijn helaas verloren gegaan
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Tja, de nummer 1, The Bourne Ultimatum is inderdaad erg commercieel, maar het is opzich ook een goede film.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Goede film, en van de big budget films duidelijk de leukste. Verder niet extreem boeiende lijst, maar Ex Drummer heeft gelukkig een nette notering.
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Aardige top 10. Zodiac vind ik geen verrassing, is ook tenslotte mijn nummer één van dit jaar. Had zelf trouwens Das Leben der Anderen als winnaar in mijn hoofd maar die is gek genoeg buiten de top 10 gebleven.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Prachtig die notering van Byousoku 5 Senchimeetoru. Slechts door 24 mensen gezien en zo hoog eindigen 
Verder een brakke lijst, maar da's inderdaad weinig nieuws. Stoor mij enkel echt aan Rattadinges.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Inderdaad wel een hele commerciele lijst. Het valt me sowieso op dat iedereen dezelfde films opneemt bij de eindejaarslijstjes. Maar goed, ik ben al lang dat mijn nummers 1, 2 en 5 in de top 60 staan.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Verrassende nummer één toch wel. Ik had ook niet verwacht dat Zodiac zo hoog zou eindigen. Ik had hem ook in mijn top 10 staan, maar die kon ik slechts net volgooien met films die op een 4 staan en in 2007 in Nederland in de bioscoop draaiden.
Ook leuk dat Ex Drummer nog best hoog staat.
Kan je trouwens ook ergens de lijstjes van de users zien?
Art
-
- 13507 messages
- 3659 votes
Denk toch dat veel mensen alleen op films met productiejaar 2007 hebben gestemd (heb ik ook gedaan).
Dat zou best kunnen, ik hanteer zelf altijd de bioscooplijst van het jaar en de straight-to-video releases. Zo had ik bijvoorbeeld Stay uit 2005 in mijn lijstje staan.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5070 votes
Vergelijkbaar met het lijstje van vorig jaar qua commercialiteit (en weer een veelgeprezen genrefilm op 1, dat komt vaak bovendrijven op MM), ik had zelf trouwens mijn geld gezet op Blood Diamond, al ben ik blij dat die het niet is geworden.
De filmhuishit van dit jaar (Das Leben der Anderen) staat beduidend hoger dan die van vorig jaar (Volver). En gelukkig onderin ook een paar mooie verrassingen zoals mijn nummer 1 Sanxia Haoren en een film als 5 Centimeters Per Second.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Kan je trouwens ook ergens de lijstjes van de users zien?
Nee, helaas. Misschien volgend jaar 
Word_Play
-
- 358 messages
- 1290 votes
Vond het best een aardige lijst, alleen Shooter op 15 snap ik niet echt. Maar OK.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
88 minutes is me ook een vreemde trouwens, over standaard straight to video filmpje gesproken.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Vond het best een aardige lijst, alleen Shooter op 15 snap ik niet echt. Maar OK.
Shooter is zo slecht nog niet hoor. En als je verder ziet wat voor films boven Shooter staan vind ik 15 niet eens zo hoog.
wapper
-
- 131 messages
- 1349 votes
Volgende keer beter top 5 lijstjes vragen, en geen top 10.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ja, erg commercieel. Moet toegeven dat mijn lijst dat ook wel was. De recentere films die ik kijk, zijn toch meestal de commerciëlere films. Desondanks geen onaardige lijst.
Die Hard en Shooter staan me iets te hoog.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
De filmhuishit van dit jaar (Das Leben der Anderen) staat beduidend hoger dan die van vorig jaar (Volver). En gelukkig onderin ook een paar mooie verrassingen zoals mijn nummer 1 Sanxia Haoren en een film als 5 Centimeters Per Second.
Das Leben der Anderen had ik op 1 staan. Een fantastische film.
Ik ken de uitslagen niet van de afgelopen jaren daarvoor niet, maar als ik het goed begrijp is het dus een verassing dat films als Sanxia Haoren in zo´n lijst voorkomen, die ik overigens ook in mijn top tien had staan.
Slechts één film van mijn lijstje komt voor in de top tien: Zodiac. Voor de rest zijn het wel erg populaire films die de revue passeren. Het had zelfs weinig gescheeld of de "shoot 'em Up"- genre films hadden de top tien gedomineerd.
Het maakt natuurlijk niets uit, maar de uitslag schetst alleen wel, mijns inziens, een beeld van het publiek dat moviemeter bezoekt. Kort gezegd, ik kan me niet aansluiten bij de smaak van de overgrote meerderheid.
Neem nu de met de Gouden Palm bekroonde 4 Luni, 3 Săptămîni şi 2 Zile die hier op nummer 51 blijft hangen. Dat is toch wel een enorm lage waardering.
Smaken verschillen natuurlijk en dat is maar goed ook, alleen hoop ik dat de Nederlandse media, komende jaren, bekroonde films op toonaangevende filmfestivals meer aandacht zullen schenken dan nu gebruikelijk is. Misschien dat het mensen over de streep kan trekken om die films dan ook daadwerkelijk te bezoeken i.p.v. de voorkeur te geven voor de typische Hollywood "blockbuster" productie.
Ik hoop in ieder geval dat in 2008 bepaalde genres "uitgezaagd" zullen zijn en dat die lijst minder zal worden gedomineerd door CGI gegenereerde en geagiteerde Griekse mannetjes met zwaarden, zeemonsters en technisch lego gemaakt van blik.
Doch vrees ik dat onze Balkenende look-a-like, met zijn freudiaanse toverstokje, de toplijst van 2008 zal domineren.
Sven Vermant
-
- 472 messages
- 4543 votes
Ik had ook Das Leben der Anderen op nummer 1 staan.
Van wat ik heb gezien van 2007 stak die er toch duidelijk bovenuit.
Helaas niet genoeg om in de uiteindelijke totaal top 10 te komen.
Zavo
-
- 6392 messages
- 1616 votes
Hm, ik wou net m'n top 10 gaan invullen, maar ik ben al te laat zie ik. Wel een erg commerciele top 10, jammer.
Hier is de mijne:
1. Das Leben der Anderen
2. Paprika
3. Inland Empire
4. The Prestige
5. Immer nie am Meer
6. Princess
7. 12:08 East of Bucharest
8. Gekijôban xxxHOLiC manatsu no yoru no yume
9. Mon fils a moi
10. Jin tian de yu zen me yang? (How Is Your Fish Today?)
Veel te weinig nieuws gezien dit jaar (hooguit 30).
De slechtse was: Arthur et les Minimoys
Michael_1980
-
- 9 messages
- 456 votes
Mijn top 10 is (was)
1) El Laberinto Del Fauno
2) The Prestige
3) The Illusionist
4) The Fountain
5) Eastern Promises
6) Apocalypto
7) Hot Fuzz
8 ) The Last King Of Scotland
9) I Am Legend
10) Transformers
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het valt me sowieso op dat iedereen dezelfde films opneemt bij de eindejaarslijstjes.
Valt bij mij wel mee. Uit deze top 10 heb ik alleen American Gangster in mijn lijst gezet en zelfs dat was maar een 3,5* waard. De rest uit de top 10 vind ik dan ook niet bijzonder, al moet ik er nog een paar zien (heb wel hoop voor Zodiac). Jammer dat er een film op 1 staat die ik helemaal niet wil zien, maar me nu verplicht voel om te kijken (en dan ben ik ook verplicht om ook nog eens deel 2 eerst te kijken). Jammer, maar viel te verwachten.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2842 votes
Neem nu de met de Gouden Palm bekroonde 4 Luni, 3 Săptămîni şi 2 Zile die hier op nummer 51 blijft hangen. Dat is toch wel een enorm lage waardering.
Maar als je kijkt naar hoe weinig mensen die film gezien hebben dan is een 51ste positie nog best mooi.
Verder is The Bourne Ultimatum gelukkig de beste film van 2007 geworden en niet het verschrikkelijk, inspiratieloze standaardwerkje American Gangster.
Veel commericieel gedoe bovenin helaas, waar Zodiac mij wel positief opviel. Verder blij met Inland Empire, Sunshine, Ex - Drummer, Cashback, Byousoku no Senchimeetoru, Earth en Le Scaphandre Et Le Papillon in de top 80 van de lijst.