- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Engste filmscène
Engste filmscène
Rancid
-
- 599 messages
- 866 votes
Ik vind heel veel dingen eng, vooral als ik geblowd heb. Maar echt eng vind ik toch wel the Ring en die japanse versie, met dat vage kind in de kast bovenaan de trap en dat enge kind wat grommend en murmelend de trap af komt en uit de tv komt, damn zit nu alweer te zweten. Erg vet gemaakt!!
Ik zou ooit zelf wel een film willen maken die verboden wordt omdat ie té eng is. Wedden dat ik m zelf niet eens durf te zien hahahaha.
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
The ring en Ringu : Samara die uit haar put komt
The Poltergeist-films: De man met die witte haren en de bolhoed (charlie ofzo)
Bones1138
-
- 109 messages
- 54 votes
The Poltergeist-films: De man met die witte haren en de bolhoed (charlie ofzo)
...die enge creep uit Poltergeist is Reverend Henry Kane...en hij zingt: "God is in...his holy temple..."
Freaky.
Voor mij verder ook die ene scene uit Ring 0 dat die man die video aan het bewerken is en ineens dat meisje in beeld helemaal raar wordt en op hem af komt. Verdomme, ik ben 29 jaar en ik schijt in m'n broek bij die films!
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Michael Myers gewoon altijd ben ontzettend bang van die gast 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Michael Myers gewoon altijd ben ontzettend bang van die gast 
Dan heb ik meer met Freddy Kreuger
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Freddy toonde aan humor te hebben, Myers is een ijskoude. 
Achilles
-
- 1049 messages
- 218 votes
Was Freddy ook maar een ijskoude gebleven 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik vond de scene bij The Sixth Scense erg eng als Cole die doden ziet...
JonathanTucker
-
- 764 messages
- 0 votes
A Nightmare On Elmstreet : heel de film, want ik ben heel bang voor Freddy, ja nog steeds!
The Hulk kan ik ook niet kijken, daar ben ik al bang voor sinds mijn 3e.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Alsnog , toen der tijd vond ik een verbrand gezich met Messen aan zijn handen enger dan een ijshockeymasker met een groot slagersmes 
Achilles
-
- 1049 messages
- 218 votes
Alsnog , toen der tijd vond ik een verbrand gezich met Messen aan zijn handen enger dan een ijshockeymasker met een groot slagersmes 
Myers is niet Jason 
Bas17
-
- 986 messages
- 1010 votes
1. Diaboliques van Clouzot de ontknoping. Ik durfde bijna niet te kijken!
2. Wages of fear, alweer de eer aan Clouzot. heel veel momenten in de film.
Films als friday the 13th vind ik eigenlijk niet eng. Kan er niet warm van worden.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Mikoz heeft wel een beetje gelijk freddy is ook eng
V
-
- 8369 messages
- 3362 votes
Eigenlijk alleen in de eerste Nightmare on Elm Street, heerlijk scary. Daarna sluipt vooral de humor erin. Niets mis mee mijns inziens, maar neemt wel het enge gedeeltelijk weg.
In deel 6 is Freddy bijvoorbeeld namelijk totaal niet eng, maar zeker hilarisch. Meer een komedie dan een horror/thriller.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Ja je hebt gelijk , haal ze ook altijd door de war 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik vond Jason vroeger toch best eng. Het feit dat je gewoon niet kon ontsnappen van die gast vond ik angstaanjagend. Zonder te rennen haalt ie je altijd in of staat ie opeens voor je. Hoe doet ie dat toch 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
ontsnappen van Jason zou niet zo moeilijk hoeven zijn ...in zulke films doen mensen juist altijd domme dingen bv. midden in de nacht door een bos wandelen, ergens te lang blijven staan of zitten enz.. gewoon dingen die normale mensen in het dagelijks leven niet zouden doen. 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
ontsnappen van Jason zou niet zo moeilijk hoeven zijn ...in zulke films doen mensen juist altijd domme dingen bv. midden in de nacht door een bos wandelen, ergens te lang blijven staan of zitten enz.. gewoon dingen die normale mensen in het dagelijks leven niet zouden doen. 
Anders is het niet spannend 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
haha ja maar stiekem genieten we wel van die domme dingen en de gevolgen 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Mikoz en Dutchtuga jullie hebben beide wel helemaal gelijk hoor 
Achilles
-
- 1049 messages
- 218 votes
Freddy versus Jason.......voor wie waren jullie toen?
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Jason uiteraard. Mr Cool itself. Geen gelul, gewoon hakken 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Laatst Black Christmas weer eens gezien. Die telefoontjes zijn behoorlijk naar.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Black Christmas is inderdaad apart. De allerengste scene die ik toch ken is die met Michiel Kerbosch in De Lift.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Laatst Black Christmas weer eens gezien. Die telefoontjes zijn behoorlijk naar.
Die zijn heeel eng ja vooral toen die scene in de telefooncentrale er doorheen was gemonteerd. en de politie er achter kwam dat hij in haar huis zat.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Niet eng maar wel bijzonder K*t (niet positief ervaren): Am. History X, de trap tegen het achterhoofd-scene.
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik was voor Jason.
Ze hadden beter een film gemaakt met de titel "Michael vs Jason". Dan heb ik het dus over Michael Meyers.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
- meathook-scène in Texas Chainsaw Massacre
- enkele scènes uit Jaws, lekker veel suspens
- alle rituele slachtingen uit Cannibal Holocaust