• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.279 votes
Profile

Briljante filmscènes

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Tsja die opening van Savin Private Ryan.

Hoe kan ik die vergeten.

Ennuh ik ga zelf nog voor de "geboorte" van de kleine Alien.

Menni

• 1762 messages
  • 0 votes

Mijn top 3 (hier wordt de handigheid van lijstjes inderdaad weer 's bewezen, anders wordt het een eindeloze thread, waar op zich niks mis mee is ) van beste/favoriete of iets daar tussenin scènes:

1. Platoon - Sgt. Barnes (Tom Berenger) die er op zijn eigen manier probeert 'achter te komen' of de ondervraagde daadwerkelijk VC is. Plus de woede van Elias (Willem Dafoe) die erop volgt.

2. Untamed Heart - Adam (Christian Slater) heeft net over zijn eenzaamheid vertelt en glijdt snikkend in de armen van Caroline (Marisa Tomei).

3. Night on Earth - Helmut & YoYo. Eigenlijk de gehele passage, maar de 'fresh hats' mogen apart vermeld worden .

.. zeer korte selectie maar.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik ga er 1 noemen

Donald Sutherland in Novecento......

Ben het met de anderen overigen helemaal eens

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

I am in a world of shit

Dies idd briljant.

Brooklyn

• 1144 messages
  • 1402 votes

1. De moord op Fredo in The Godfather part two, Michael Corleone kijkt toe en kijkt vervolgens naar beneden.

2. De Ikea-scene uit Fight Club, hoofdpersonage loopt door Ikea-catalogus.

3. De ontmoeting tussen Neil McCauley en Vincent Hanna in Heat. De spanning die voelbaar is tussen de twee in de hele film wordt nog eens overduidelijk in deze legandarische scene

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Hier een paar van mijn briljantste scenes:

What's Eating Gilbert Grape:
Wanneer Gilbert zijn moeder in de fik zet nadat ze in haar bed is overleden.

Full Metal Jacket:
Wanneer die dikke kerel zich zelf voor z'n kop knalt. Ik heb geloof ik nog nooit iemand zo 'psycho' zien kijken!

The Shawshank Redemption:
De scene waarin alles duidelijk wordt over de ontsnapping van Andy Dyfrense

The Shining
HERE'S JHONNIE!!!!

Er zullen er nog wel veel meer zijn, maar dit waren diegene die me nu te binnen schoten.

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

Road to Perdition: de scene dat iedereen rondom Newman wordt neergeknald, met alleen maar muziek. En dan de scene dat Newman zelf dood wordt geschoten, met keihard mitrailleurgeluid. Kippevel.

Boondock Saints: de scene dat ze uit die ventilatieschacht vallen en vervolgens iedereen binnen een paar seconden neermaaien.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ja van Boondock Saints, wou ze niet allemaal opschrijven is vervelend, maar deze vind ik toch wel CooL.

Dat Il Duce gaat schieten op Rocco en Connor Murphy MacManus, zo stoer

En in Usual Suspects als ze die zin moeten voorlezen

Cop: Number 1, step forward.
Hockney: Hand me the keys, you fucking cocksucker.
Cop: Number 2, step forward.
McManus: Give me the fucking keys, you fucking cocksucking motherfucker, aaarrrghh!
Cop: Knock it off! Get back! Number 3, step forward.
Fenster: [laughing] Hand me the keys, you cocksucker!
Cop: In English, please?
Fenster: Excuse me?
Cop: In English.
Fenster: Hand me the fucking keys, you cocksucker, what the fuck?

Zo grappig vooral Del Toro

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

DAMN! nou wil ik The Usual Suspects dus ECHT zien..... Maar ze hebben hem in mijn videotheek niet op DVD.

Komt ie tovallig binnenkort op TV ofzo?

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

NERD wrote:

DAMN! nou wil ik The Usual Suspects dus ECHT zien..... Maar ze hebben hem in mijn videotheek niet op DVD.

Komt ie tovallig binnenkort op TV ofzo?

Koop nou maar gewoon die special edition op DVD

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

vrijdag 24 januari (SBS 6, 20.30 uur) op tv.

Staat er gewoon bij hoor!

NERD

• 1718 messages
  • 1429 votes

thx, MD moet zeggen dat ik dat blind getypt had en niet bij de film had gekeken (lui)

maareh: WHOOHOOO!!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het kinderfeestje uit Signs.

Rascal

• 537 messages
  • 792 votes

De scène uit The Green Mile wanneer die ontiegelijke eshool eindelijk zijn verdiende loon krijgt. Heerlijk moment was dat!

dttom

• 2146 messages
  • 2156 votes

Vyvre wrote:

Boondock Saints: de scene dat ze uit die ventilatieschacht vallen en vervolgens iedereen binnen een paar seconden neermaaien.

maar waar hangt dat touw nou aan vast, dat kan toch helemaal niet en als ze aan het ruzieen zijn in dat ding dan zit het touw nog om hun nekken en dan als ze vallen zit het perfect om hun enkels en hangt het ergens aan vast ik snap het niet!!

Wolkenmeter

• 640 messages
  • 1448 votes

In Lawrence of Arabia, wanneer Omar Sharif komt aangereden vanuit een luchtspiegeling

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Een paar:

*Het begin van 'Der Krieger und die Kaiserin':Bodo hangt over de reling van een brug over de autobahn, de camera draait helemaal mee, prachtig!

*Magnolia:Toch wel de kikkerregen in 'Magnolia', goed slot van mooie film (was ik eerst minder enthousiast over)

*Donnie Darko:Het einde van 'Donnie Darko' met 'Mad World'

*Spoorloos:De eerste keer in 'Spoorloos' dat Saskia verdwenen is, in de tunnel; er is niks aan de hand, maar de toon is gezet...
Plus het einde van 'Spoorloos', als Rex wakker wordt in....en licht probeert te maken met zijn aansteker!

*Le Grand Bleu (The Big Blue):Als Jacques huilend in de armen van Johana ligt in 'Le Grand Bleu'.

*Amélie:Natuurlijk 'Amélie', de scene waarin Amélie steentjes schiet in het kanaal en de camera vanaf de sluis langs Amelie gaat totdat ie tegenover Amelie staat, zodat de steentjes recht op de camera afkomen...ofzoiets

*Det Sjunde Inseglet:De biechtscene in 'Det Sjunde Inseglet'

*En nog veeeel meer!

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Nogmaals:

Narf, wel graag ff de filmtitel tonen!

Nu weet ik nog niet of ik je spoiler kan bekijken.

narva77 (crew films)

• 12723 messages
  • 6540 votes

Haha, kijk eens bij het andere topic

As you wish (uit 'The Princess Bride'}

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Oh ja Amelie

het moment dat Amelie via de telefoon dat kistje met jeugdspullen teruggeeft , briljant en ontroerend

En wanneer die Jongen al zijn knikkers verliest

En die weergaloze scene op het station voor dat photo-apparaat

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

Als we het dan toch over Amelie hebben:

Die scene waarin ze verteld wat er allemaal wel niet kan gebeuren met iemand en dat dan ook nog met beelden wordt getoond.

Het wordt steeds krankzinniger.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

De hele eerste 20 minuten van Close Encounters of the third kind.

Zowel de vondst van de vliegtuigen, als de 'near miss' op de radar tot en met de chase met Richard Dreyfuss...

Briljant!

De T-Rex scene in Jurassic park (12 minuten zonder muziek mijne heren/dames!)

De "kraan komt naar beneden-scene" in the Abyss.

Eindscene van "The Conversation"

Ontbijtscene van "Alien"

Het ontcijferen van de eerste boodschap uit "Contact"

Eindscene uit "Insignificance"... bye!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Stephan wrote:

De T-Rex scene in Jurassic park (12 minuten zonder muziek mijne heren/dames!)

Hoe die kinderen schreeuwden klonk als muziek in de oren

en 2001 had toch ook heel lang zonder muziek ofzo?

renske

• 1105 messages
  • 926 votes

De pauselijke modeshow op rolschaatsen in Fellin's Roma is mijn all-time favorite. Vooral de geweldige orgelmuziek maakt het nog absurder dan het al is.

soboer

• 359 messages
  • 293 votes

Die scene uit Silence of the Lambs, als Hannibal Lecter net ontsnapt is en het SWAT-team een agent gekruisigd zien.

En die scene dat Hannibal Clarice opbelt; meesterlijk gewoon!

JayLunar

• 748 messages
  • 2961 votes

Idi i Smotri
Het moment dat Florya schiet op het schilderij van Hitler hopend dat de oorlog er nooit geweest was. Tijdens het schieten worden oorlogs- en nazipropagandabeelden in reverse vertoont. Wat hierna volgt is een mooi eerbetoon aan de Russische verzetstrijders

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

full metal jacket: de scene waarin die gast zelfmoord pleegt en de scene waarin de soldaat aan zijn overste moet uitleggen waarom hij zowel een vredessymbool als een 'born to kill' sticker meedraagt

magnolia: de scene waarin tom cruise in huilen uitbarst. je zou bijna mee gaan janken, wat een emotie

donnie darko: mad world, maar ook de beginscene met de muziek van echo & the bunnymen. werkelijk subliem.

the shawshank redemption: wanneer duidelijk wordt dat die gast een gat in de muur heeft gemaakt. mijn mond viel van verbazing wagenwijd open, en bleef dat nog 5 minuten[/quote]

se7en: de scene waarin de beide agenten hem op het spoor zijn en hem op gaan zoeken in zijn appartement. vervolgens wordt brad pitt beschoten en volgt er een achtervolging die zijn weerga niet kent. uiteindelijk zet spacey zijn pistool op het hoofd van pitt, maar hij laat hem toch leven. puntje-van-je-stoel-gevoel.

billy elliot: de beginscene waarin het jochie staat te springen op bed op de maat van een prachtig t-rex liedje

trainspotting: de scene waarin mark renton dat meisje aan de haak slaat en met haar naar bed gaat, met de muziek van sleeper (atomic, blondie-cover) erbij.

zo, dit is wel weer even genoeg.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

van idi i smotri vond ik trouwens de scene waarin al die mensen in die schuur worden opgesloten en levend verbrand worden het meest schokkend.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

EmDee wrote:

Hoe weet ik nu of ik de spoiler wel of niet moet bekijken?

Is nu eindelijk gefixed!

pinky

• 373 messages
  • 1999 votes

Het sproeivliegtuig in North By Northwest.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.