- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Films die wel of niet in de top 250 horen
Films die wel of niet in de top 250 horen
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
Alsof Serpico geen doorsnee verhaal heeft..
Training Day is de beste politie film in mijn ogen vooral door de omgeving waar het zich afspeelt.. Los Angeles.
trouwens nu we het toch over LA en politie flicks hebben,
Wat dachten julie van LA Confidential, LA is het meest besproken subject als het gaat om corruptie in de politie bii-niz ..toch vind ik Training Day super interessant, Serpico mag dan een classic zijn .
Wat heeft Serpico wat Training Day niet heeft??
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
Ik hou van films met karakters die je gewoon meesleurt
en zo is Alonzo gewoon. Het eerste seconde dat Hawke hem ontmoet vond ik het al een interessant mannetje,
Ik denk dan ook let's catch the bad guys, je leert en bent vaak mee eens met Alonzo, je ziet het ook, het is een genie.
Vanaf het moment dat hij de junkie bedreigd word je al mee gesleurd in een ilussie, ik zag de ogen van hem en hoe wreed is deze man eigenlijk !!
Soms heb je van die dagen dat je wakker word en precies weet hoe en wat, totdat je Alonzo zo meemaakt..
films is speciaal, films ken je een gevoel geven wat niet juist is maar wel zo aanvoelt, ik kreeg hartstikke veel medelijden met Alonzo tijdens die executie, terwijl je ervoor toch genaaid door hem voelt toen de mexicanen verklaren hoe Alonzo precies was een vieze vuile smiecht namelijk, de film dwaalt via auto ritjes van straat naar straatm uur naar uur, tot slot de grote afrekening, een dag om nooit te vergeten !!!
En prachtig ook het einde wel 100x keer beter dan Scarface op het einde, en zieliger ook, Alonzo is gewoon triest en wat mooi zeg om een dagje op film te zien. from hero to zero.
Echte politie film gewoon, echt realisme en truely CALIFORNIA, LA.
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
En niet te vergeten die gesprekken tussen denzel en hawke fantastisch gewoon..
Een auto gesprek is altijd het meest interessante gesprek..ik heb gewoon geen woorden hier meer voor.
Ook de vechtpartij tussen de twee vlogen de emoties gewoon.
Alonzo (Denzel Washington) ik vergeet hem nooit meer !!
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Een auto gesprek is altijd het meest interessante gesprek..ik heb gewoon geen woorden hier meer voor.
Omdat je dan ook nog de stem van de automotor hoort?
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Wat heeft Serpico wat Training Day niet heeft??
Sjah! Zeg dat wel! Niets denk ik, maar ze vallen eigenlijk ook niet te vergelijken denk ik.....Ik prefereer Training Day alhoewel een aantal mensen het daar niet mee eens zijn natuurlijk! Ik vind Denzel Washington in deze film ook beter dan Pacino in Serpico.....
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Waardeloze film... 
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op......
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
We hebben het erover wat een betere politie film is toch, het einde van Training Day moet je gewoon voelen, ik hou niet van die Al Pacino spaghetti charmes zo on-realistisch
De criminelen in Training Day zijn ook veel harder en wat mooi zeg.
It's NOT what You Know, It is What You Can Prove !!!
23 Hours lock-down
You wanna go to the Booty House? Boys have ya grab ya Ankles men,
Suck My Dick Bitch,
Yeah That's How It Starts..
Duidelijkheid is hier tot de orde van de dag het is ook het meest besproken politie film in tijdens wegens het corruptie in LA. (Rodney king bijv etc.) Gangbangers, en niet die amateurs op school zoals freedom writers..in LA is het dan ook niet gek als gevangers worden gemarteld dit is een mooi piece of art gewoon..
Vertel eens wat maakt Serpico duidelijk dan he in de corruptie??
garlic senior
-
- 4690 messages
- 0 votes
ik vind dat Blood Diamond wel in de top 250 thuishoort, maar dan wel op de 250ste plaats!!!! 
JohnStacks
-
- 299 messages
- 0 votes
Blood Diamond nog nooit gezien.. wel interessant klinkt het.
Klopt het nou echt dat alle diamanten bloed diamanten zijn??
Flavio
-
- 4893 messages
- 5224 votes
We hebben het erover wat een betere politie film is toch, het einde van Training Day moet je gewoon voelen, ik hou niet van die Al Pacino spaghetti charmes zo on-realistisch
De criminelen in Training Day zijn ook veel harder en wat mooi zeg.
Het einde van Training Day was juist het grote minpunt, zo onrealistisch en moraliserend. Verder wel een goeie film.
En er zijn zoveel films die beter zijn dan veel films in de top 250, maar dat is niet zo gek want die staat vol met films die heel veel mensen gezien hebben.
Het is een lijst van de populairste films, niet van de beste.
Filmfreaker
-
- 536 messages
- 328 votes
Bij Bourne Ultimatum, The (2007):
Hij hoort echt in de top 250
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Duurt alleen nog 2 jaar als hij dat mag...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Film > Toplijsten en favorieten > top-lijsten (centraal topic)
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Memento hoort er zeker niet in! Zie filmpagina zelf waarom, daar staat mijn mening.
Xx_se7en_xX
-
- 575 messages
- 495 votes
Persoonlijke films die uit de top 250 moeten:
- Sorry dat ik het zeg maar ik vind dat The Matrix eruit mag. Ik vind hem voor een groot deel ongeloofwaardig.
- Zwartboek ook. Mooie film maar niet heel goed geacteerd, typisch nederlands door veel seks en veel gescheld erin te doen.
- Kill Bill Vol.1 mag er ook uit. Goeie gevechten maar soms ook erg ongeloofwaardig.
- Green Street Hooligans ook. Goeie hooligan film maar verder niet zo goed dat ie in de top 250 moet.
- WALL-E: Leuk animatie-filmpje. Mooi gemaakt enzo maar toch zwaar overschat. Ik heb liever een spannende animatie-film (Nemo bijvoorbeeld).
Persoonlijke films die wel in de top 250 moeten:
- The Bourne Supremacy: steengoeie actie/thriller met ook steengoeie gevechten. Vind het de beste Bourne (daarna 3, en daarna 1).
- Speed: Ontzettend spannend. Hoeft niet hoog in de 250 als hij er maar instaat.
- Woodstock: een pracht van een muziek documentaire. Mooi gefilmd ook. Zou ook in de tip 250 mogen van mij.
- Die Hard 4.0: Ook super spannend met hier en daar humor. Ook nog vrij geloofwaardig overgebracht.
- Running Scared: Hopelijk komt ie weer terug in de top 250.
- No Country For Old Men. Misschien gaan de stemmen omlaag en komt het onder de 3,75. Laten we hopen van niet. Wat mij betreft de beste Coen-film met Fargo. Het maakt het al helemaal af door geen muziek erin te doen. Dat maakt het namelijk voor mij extra spannend.
- Hetzelfde geld voor Felon. Hoop echt dat ie boven de 3,75 blijft. Het laat een hard en prachtig beeld van de gevangenis. Ook steengoed geacteerd.
- Stop Making Sense: Hopelijk komen er meer stemmen, zodat ie in de top 250 kan. Een super docu over "the Talking Heads".
- Serpico: Jammer dat ie zo laag eigenlijk is. Mooie film met een prachtrol van Al Pacino.
- The Persuit of Happyness: Hoort er ook wel in. Het Amerikaans-geleuter valt wel mee in deze film. Daarom vindt ik hem vooral ook zo goed. Goeie rol van Will Smith, bijna één van zijn beste tot nu toe. Soms erg zielig maar ja het komt wel weer goed.
Verder moeten van mij natuurlijk deze films erin alleen weet ik daar al zeker van dat ze erin komen....:
- The Dark Knight
- American Gangster
- The Bourne Ultimatum
- Slumdog Millionaire
- The Hangover
- Into The Wild
- Instinct de Mort, L'
- Taken
- Control
....en nog een heleboel andere...
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Deze mogen er wel uit:
The Green Mile
Saving Private Ryan
Full Metal Jacket
Festen
Spring Summer Fall Winter... and Spring
Paths Of Glory
Oldboy
Crash
Kill Bill 1
2001: A Space Odyssey
The Apartment
21 Grams
Hana-Bi
Erin:
Deacons For Defense (moeten nog wel heel veel mensen op gaan stemmen dan...)
Oh Brother, Where Art Thou
Naked Gun 1
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Jezus christus; ik zie dat Titanic er in staat.
Behoorlijk 
SnakeDoc
-
- 4687 messages
- 2243 votes
Schaam je
Heel Terecht die notering

Overigens weet ik niet zeker of Jezus Christus zich daar zo druk om maakt 
Of staat die ook ingeschreven op MM 
joaquim05
-
- 95 messages
- 208 votes
Ik hoor jullie zeggen dat sommige films beter of juist niet zo goed zouden doen als ze voor een breder public zouder worden getoond. Dat klopt als een bus. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het public niet vertrouw qua smaak. sommigen geven te snel 5* en sommigen kraken het te direct af omdat ze om de 5 minuten actie of naakte vrouwen nodig hebben om van een film te kunnen genieten. Ik ben ervan overtuigd dat deze lijsten niet door ons bepaald mogen worden al zijn wij het (oplettende) public die de moeite hebben gedaan om een account te maken en dus laten zien dat wij van films houden. Ik vind niet dat mijn stem even zwaar mag tellen als dat van iemand die wegloopt naar de wc of de telefoon oppakt terwijl de film nog speelt.
Er zou eerst een anquente of een test moeten komen op elke site dat bepaald hoe zwaar jou stem mee teld.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Er zou eerst een anquente of een test moeten komen op elke site dat bepaald hoe zwaar jou stem mee teld.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Het audiovisuele meesterwerk Sunshine moet in de top 250 staan.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Hoort Gran Torino er onderhand nog niet in te staan?
PhongForce
-
- 107 messages
- 0 votes
wie bepaald eigenlijk welke films er wel en niet in komen??
Dankjewel !
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Het aantal stemmen dat de film krijgt, en hoe hoog de notering is van die stemmen samen.
stfuympos
-
- 13359 messages
- 731 votes
De top 250: de films met de hoogste waardering op MovieMeter. Om voor deze lijst in aanmerking te komen moet een film minstens 250 stemmen ontvangen hebben. Films die in de afgelopen 2 jaar in de bioscoop zijn gaan draaien komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Onbegrijpelijk dat Leaving Las Vegas er niet in staat. Wat een prachtige film over de zelfkant van het leven met één van de mooiste liefdesscènes ooit.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Waarom staat deze niet in de top250? Dit is nu echt de eerste film waarvan ik zeg: Ik kan niet begrijpen waarom ie er niet in staat 
Op IMDb staat ie overigens er wel in ... op plaats 127.
Kaas9
-
- 157 messages
- 829 votes
Dat Leaving Las Vegas er niet in staat, daar snap ik ook niets van, zo'n sterke film moet iedereen toch raken.
Wat me ook verbaasd, is dat Pi niet in de lijst voorkomt. Toch een populaire film, en Aronofksy is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de toonaangevende regisseurs van deze tijd.
Verder mogen deze films, die ik 5* heb gegeven, er van mij wel bij:
24 Hour Party People (2002)
Locataire, Le (1976)
Pi (1998)
Sideways (2004)
Smoke (1995)
Station Agent, The (2003)
Wicker Man, The (1973)
En welke kunnen er uit? Er staan best veel films in de lijst die ik niet zo hoog waardeer, maar van een aantal klassiekers en hollywood-blockbusters snap ik het wel dat ze er in staan.
Die hebben nog een soort iconische waarde. (Vertigo, Lawrence of Arabia, Titanic, Dark Knight ).
Deze mogen er van mij echt wel uit:
Taegukgi Hwinalrimyeo (2004)
Alternatieve titel: Brotherhood
Wat een lading kitsch, er zijn zoveel betere en genuanceerdere oorlogfilms gemaakt.
Donnie Brasco (1997)
Geen slechte film, maar allemaal 'net niet', dan maken bijvoorbeeld Scorsese's films toch veel meer indruk.
Instinct de Mort, L' (2008)
Aardige film, maar na een paar uur weer vergeten, zo'n film die over een aantal jaar vanzelf wel weer wegzakt uit de lijst.
Boondock Saints, The (1999)
Lucky Number Slevin (2006)
Overbodige Tarantino-kloons, waarbij vooral the Boondock Saints ook nog eens ongelofelijk irritant is.
Butterfly Effect, The (2004)
Hier snap ik ook niets van, wat een draak van een film. Cheesy verhaal en beroerde acteerprestaties. Op plaats 88 nog wel.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Saw, Taken, Hooligans en Man on Fire zijn ook écht niet toplijst-waardig.