- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Jouw favoriete genre
Jouw favoriete genre
Mat_
-
- 737 messages
- 1334 votes
Ik zie zeer graag oorlogsfilms. Drama's met sterke verhalen zie ik ook erg graag
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
01 - (Cyber)punk:
En dan bedoel ik dus geen matrix, maar vooral de films met een nadruk op punk. Tetsuo, ED8V, Zoetrope, eraserhead enz. Grauwe, sfeervolle films die vaak de zenuwen aanvallen.
02 - Bodyhorror:
Vooral degene die dicht tegen punk (of het gewoon zijn) aanleunen zoals 964 pinocchio. Heb nog niet zo veel films in dit (sub) genre gezien maar het gegeven spreekt me erg aan.
03 - Drama/Romantiek:
Zoveel crap maar ook zoveel moois. Degene die me een beetje kennen weten wel dat ik geen Titanic bedoel. Tokyo.Sora, Dolls en Hotaru no haka dat zijn de parels.
04 - Actie (Heroic bloodshed)
Niet de films die mijn 5 lijstje domineren maar toch. Vooral de laatste tijd vind ik het heerlijk om zo nu en dan een actiefilm op te zetten. Daarbij zitten er ook gewoon een paar knallers tussen. Hard-boiled, Time and tide, Face/off, desperado en the killer bijvoorbeeld.
05 - ....Komedie
Moeilijk om te zeggen wat bij mij nou echt op 5 staat maar voor het gemak komedie genoemd. Met een flinke dosis (zwarte)humor kom ik de dag toch ook wel door. Voorbeelden: Bijita Q, Braindead, Shark skin man and peach hip girl.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
1. Misdaad
2. Thriller / Noir
3. Drama (zware thema's / karakterstudies / humor)
4. Western
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik houd echt van alles. Erg moelijk om de 'speelfilm' in genres op te delen ook. Ik heb een voorliefde voor de klassieke film, zowel arthouse als mainstream, zowel Hollywood als daarbuiten, maar er zijn wel bepaalde subgenres waar ik echt warm voor loop.
- klassiek Japanse cinema, met name Jidai-geki/chanbara
- film noir
- exploitation/pinky violence (mijn nieuwste voorliefde)
- (spaghetti)western
- stromingen zoals Nouvelle Vague en neo-realisme
- animatie, met name anime (films, geen series of OAV)
- kung fu film.
Verder maakt 't me niet uit. Ik vind veel leuk.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Ik deel mijn favoriet genre met Goto (die natuurlijk niet voor niks een Blame! avatar heeft), met dezelfde nuance.
De tech-punk esthetiek is iets wat mij enorm aanspreekt, jammer genoeg kent dit genre eigenlijk amper films en vallen de beste werken in andere media te vinden.
Verder ben ik ook te vinden voor de meeste genres, al vind ik het aantal geslaagde échte genrefilms vaak redelijk klein. Mijn favorieten zijn vaak ook niet eenduidig binnen een genre te vatten. Maar buiten het Western genre vind ik zo'n beetje overal mijn gading wel.
Anime, klassiek en soortgelijke categoriseringen reken ik trouwens niet onder genres.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik gebruik dat inderdaad fout, maar ik vind het uberhaupt al moeilijk om in genres te denken. En veel films vallen tussen genres in, dat ook nog. Ben zelf vooral geinteresseerd in specifieke subgenres en stromingen. Leuk om daar in te duiken.
Ik houd trouwens niet van horror (en dan vooral gore) die niet met een knipoog gebracht wordt.
WhoKnowZ
-
- 5336 messages
- 2208 votes
1. Misdaad
2. Drama
3. Horror
4. Oorlog
5. Komedie
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Voornamelijk Thriller, Mystery en Science-Fiction.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Ik deel mijn favoriet genre met Goto (die natuurlijk niet voor niks een Blame! avatar heeft), met dezelfde nuance.
De tech-punk esthetiek is iets wat mij enorm aanspreekt, jammer genoeg kent dit genre eigenlijk amper films en vallen de beste werken in andere media te vinden.
Verder ben ik ook te vinden voor de meeste genres, al vind ik het aantal geslaagde échte genrefilms vaak redelijk klein. Mijn favorieten zijn vaak ook niet eenduidig binnen een genre te vatten. Maar buiten het Western genre vind ik zo'n beetje overal mijn gading wel.
Anime, klassiek en soortgelijke categoriseringen reken ik trouwens niet onder genres.
En tech punk is wél een genre bedoel je?
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Update:
01 - (Cyber)punk
02 - Animé (Voor zover dat een genre aanduiding is.)
03 - Horror (Vooral splatter-komedies)
04 - Actie (Ook martial-arts)
05 - Drama/Romantiek
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Op willekeurige volgorde:
- Drama
- Thriller
- Komedie
- Sience Fiction
- Horror
- Oorlog
kimberlyVD
-
- 5946 messages
- 1567 votes
1. Drama
2. Avontuur
3. Komedie
4. Fantasy
5. Romantiek
Actie, Mystery en animatie kunnen me ook wel boeien maar in mindere mate... Al hangt het ervanaf welke film het is natuurlijk.
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
1.Horror en thriller (ook de standaard, voorspelbare tv-thrillers)
2. Komedie en romantische komedie + feel good movies
3. Actie
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Fantasy
Ik kan heerlijk wegdromen bij films zoals El Laberinto Del Fauno, Big Fish, Edward Scissorhands, Lord of The Rings, Harry Potter etc.
En het is niet echt een genre, maar ik ben ook helemaal weg van de klassieke Disney films zoals The Lion King, Belle en het Beest, Sneeuwitje, Assepoester, De Reddertjes, Kleine Zeemeermin etc
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
1. Western
2. (Film-Noir) thriller
3. Oorlog
4. Avontuur
5. Drama
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Heb niet echt een favoriet genre, maar ik neig toch vaak meer richting anime, sci-fi en horror te kijken.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik heb niet een favoriet genre. Het merendeel van de dvd's die ik hebben vallen onder:
Drama
Thriller
Horror
Sci-fi
Humor
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik ga zonder enige twijfel voor Italiaans drama. Dit genre brengt mij in een heerlijke melancholische gemoedstoestand.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ik heb niet een favoriet genre. Het merendeel van de dvd's die ik hebben vallen onder:
Drama
Thriller
Horror
Sci-fi
Humor
Film Noir hoort er ook nog bij.
damianodebeste
-
- 838 messages
- 0 votes
1. HORROR !
2. Science-Fiction
3. Thriller
4. Oorlog
5. Komedie
Die Hard,Willis
-
- 4005 messages
- 1360 votes
Horror, vooral Italiaanse horror en jaren '70 en '80 horror. Verder Exploitation, Trash, Pulp, etc.
Mijn favoriete horror/Exploitation subgenre's zijn er veel..
Een aantal voorbeelden:
-Cannibal films
-Zombie films
-Slashers
-Blaxploitation
-Sexploitation
-W.I.P. Flicks
-Biker films
-Mondo films
-Splatter
-etc...
Jurian
-
- 15 messages
- 657 votes
Vooral misdaad maar een goede drama, thriller of komedie kan ik ook zeker waarderen. Ik vind de algehele sfeer erg belangrijk, het genre minder.