- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Jouw favoriete genre
Jouw favoriete genre
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
1. Actiefilms (liefst met veel gunplay)
2. Gory horrorfilms (veel gore dus. Daarnaast genieten geweldig sfeervolle horrors met een goed verhaal en een angstige sfeerschepping ook mijn voorkeur; bv The Omen, The excorcist... Of van die "based on a true story"- geestenfilms: zalig griezelen! Brrr...)
3. Fantasy (a la Neverending story)
4. Avontuur (Liefst met van die geromatiseerde helden en een fantasierijk verhaal zoals bij Robin Hood, Zorro, Indiana Jones, Hook... Meestal dus geen te groots opgezette (historische) films met megagrote slagvelden die soms zelfs wat sfeer missen zoals bij Troy)
5. Satire (In de trant van The Naked Gun)
6. Cult/pulp/alternatief/vernieuwend (speciallekes) (creatieve werkjes zoals Ghost Dog, Army of Darkness, The Adams Family...)
7. "De betere film"; maar dat is zeer ruim natuurlijk. In deze groep steek ik in feite alles waar een specifieke aandacht gaat naar inhoud, maar het gaat hier vooral over films die echt emoties en/of filosofie bij me kunnen losweken die ik het liefst zie. (Amorres Perros, Les Invasions Barbares, American Beauty, 2001: A Space Odyssee, La Huitième Jour enz...)
8. Gansterfilms
9. Tekenfilms en animatie
10. Westerns
Dit is nu echt mijn top 10 in de juiste volgorde. Voor de rest zie ik alle genres hoedanook heel graag, van oude Chaplins en 70's exploitation tot moderne science fiction (ik hou gewoon erg van cinema in het algemeen) maar deze 10 zijn mijn absolute favorieten. Ach en er bestaan zoveel genres, subgenres en combinees (horror en komedie is een van mijn favoriete combinaties!) het was redelijk moeilijk een keuze te maken eigenlijk...
Wat ik feitelijk nog minst graag zie is thrillers (meestal veel te standaard en voorspelbaar, maar het genre ligt me gewoon niet echt), sexkomedies en TV-drama's.
Er is maar 1 Genre dat ik echt NIET graag zie en dat zijn van die stomme romantische komedietjes met Julia Roberts bv... Of toch HEEL uitzonderlijk.
Lotteke
-
- 247 messages
- 566 votes
Op zich kijk ik ieder genre wel en kan ik in ieder genre ook een goede film vinden, Thriller, drama en fantasy, allen met ook een portie humor, spreken mij het meeste aan en kijk ik dan ook het liefste.
SF heb ik niet veel mee en sla ik liever over, er is echter 1 uitzondering en dat is Star Wars (deel IVt/mVI).
Ook heb ik niks met Western, ken wel een paar aardige(once upon a time bijv) maar trekt mij verder absoluut niet.
Romantiche komedies kunnen op zijn tijd best leuk zijn, maar hangt heel erg van de spelers af.
Edie
-
- 3185 messages
- 1220 votes
Horror, Drama en Actie soms... Ach, allerhande genre's, ook SF en Thriller's.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
En vergeet Comedy , Romantiek , Misdaad en Western niet 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
de enige leuke romantiek-film die ik ken is wild at heart. En misschien nog een paar...
djelle
-
- 6070 messages
- 0 votes
Zuiver romantische films zijn inderdaad meestal niet zo geslaagd... Als er een gematigde dosis inzit, zonder dat het pure meligheid wordt en als het omkaderd is in een interessant verhaal vind ik het echter best eens leuk om (naiëf) weg te dromen in romantische taferelen... Zo kan ik bv erg genieten van de ongegeneerde romantiek bij een film als The Bodyguard.
Als romantiek op een goeie manier verwerkt wordt in andere genres, vind ik het soms zelfs een boeiende meerwaarde. (Soms is het zelfs een onmisbaar onderdeel, een bestanddeel dat een grote verantwoordelijkheid heeft als belangrijk element van het concept) Dit heb ik vooral bij een bepaald soort avonturenfilms. Bij Robin Hood Prince Of Thieves bv, vind ik het gewoon zalig de wijze waarop de romantiek opgebouwd en in beeld gebracht wordt. Het spreekt rechtstreekts tot je gemoed, het is heel mooi gefilmd, erg sfeervol, oprecht, goed gespeeld en een leuk onderdeel van de heerlijke fantasie en magie die de film eigenheeft...
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Tja sorry, ik ben echt allergisch voor romantische films tenzij de romantiek niet op de eerste plaats komt. en het mag ook niet te klef worden. Laatst zag ik (aanrader) sideways, waarin ook romantiek zat, maar wel met de juiste hoeveelheid en op een menselijke manier gebracht. Tuurlijk zit er in elke film wel wat romantiek, maar de echte pure romantische film ben ik te cynisch voor, behalve breathless.
CAPIpsv
-
- 766 messages
- 628 votes
1-Misdaad
2-Actie
3-Komedie
overigens combinaties daarvan zijn zeker niet verkeerd.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik ben eigenlijk tegen genresplitsing.
Ik houd van:
- klassieke Japanse cinema, met nog een speciale interesse voor jidai-geki en samurai-films.
- klassieke Italiaanse cinema, met nog een speciale interesse in het neo-realisme
- klassieke franse cinema, van Nouvelle Vague tot heerlijke franse misdaadfilms.
- oude Amerikaanse films, ben momenteel vooral geinteresseerd in film-noir ben ik achtergekomen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
En de Nederlandse Cinema vond je toch ook het einde?
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Mijn favoriete genre is lekkere duistere klei-animatie. Helaas bestaan er in dat genre geen films 
Eraser
-
- 76 messages
- 3477 votes
1 Actie
2 Thriller
3 Oorlog
4 Western
5 Komedie
6 Misdaad
7 Horror
8 Avontuur
9 SF ( Niet alles )
10 Drama ( Niet alles )
Katia
-
- 1 messages
- 0 votes
Vnl horror , maar een goede komedie doet soms ook is goed.
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Dat heb ik ook, gewoon dat SF en Drama best leuk kan zijn, maar het merendeel (of een deel) vind je gewoon niks...
Schizonoid
-
- 356 messages
- 188 votes
Arthouse/ "non-hollywood" 
Oorlog
Surrealistisch
Cult
Thriller
Horror
Misdaad
Drama
Western
SF
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Cult, surrealistisch en arthouse zijn helemaal geen genres! 
Schizonoid
-
- 356 messages
- 188 votes
Cult, surrealistisch en arthouse zijn helemaal geen genres! 
Subgenres dan
waar moet ik ze dan onder laten vallen??
Films zoals
Pi, Seul Contre Tous, Lilja 4-ever, Irriversible enz....
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Irreversible is een urban drama, gok ik, sommigen zeggen horror. Ilja4ever misschien ook.
Pi zal wel een thriller zijn en die andere van Noe ken ik niet. Voila.
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Lilja is gewoon drama , de andere kan ik niet over oordelen,
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
Bij Filmgames is overgens nu een Confrantatie bezig tussen de genres , De winaar is dus het favotiere genre van de ''algemene'' user.
De winaar zal ik ook hier bekend maken.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
We gaan toch niet twijfelen aan mikey huh? 
mikoz
-
- 11297 messages
- 867 votes
We gaan toch niet twijfelen aan mikey huh? 
Ik zou niet durfen ! 
Schizonoid
-
- 356 messages
- 188 votes
Irreversible is een urban drama, gok ik, sommigen zeggen horror. Ilja4ever misschien ook.
Pi zal wel een thriller zijn en die andere van Noe ken ik niet. Voila.
Urban Drama? nog nooit van gehoord...wat een kl#te woord....dat klinkt ook sub-achtig....klinkt arthouse tog beter 
SuperSideSwipe
-
- 4464 messages
- 2890 votes
Tja, moeilijk in alle categorien zitten goede films.
Ik heb wel een speciale voorkeur voor de Monsterige Horrors (vooral zombie films).
En ook Romantische & Feel good films doen het altijd wel goed bij mij. (moet er altijd heen van mijn vriendin, dus zal er wel aan verslaafd zijn geraakt).
Ook misdaad is trouwens helemaal top.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Urban Drama? nog nooit van gehoord...wat een kl#te woord
Dat is 
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Over mijn favoriete genre hoef ik niet lang over na te denken, het is namelijk horror.
Ik weet niet, maar dit genre heeft z'n eigen charme. Vind het helemaal geweldig om spannend en angstig naar het beeldscherm te kijken. Schrikeffecten erbij etc, een mooi origineel verhaal (wat helaas niet altijd het geval is), heerlijke muziek etc.
Heb je tenminste het gevoel dat je ergens naar zit te kijken. Momenteel toch zeker mijn favoriete genre. Heeft een behoorlijke indruk gemaakt op mij.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Idem hier. Ben ook erg geïnteresseerd in horror. Vooral dan Italiaanse horror en Amerikaanse jaren '70-'80 horror. Ben wel van plan om in de toekomst de Aziatische horror onder de loep te nemen.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Heb je tenminste het gevoel dat je ergens naar zit te kijken. Momenteel toch zeker mijn favoriete genre. Heeft een behoorlijke indruk gemaakt op mij.
Grappig dat je dit zegt. Ik heb namelijk bij horrors precies het tegenovergestelde. Dan heb ik meestal het gevoel dat ik echt nergens naar kijk. Maar goed, meningen verschillen nou eenmaal. Ik heb het gewoon niet zo met het genre.
Sinds een tijdje is mijn persoonlijke favoriet trouwens toch wel de westerns geworden. Gevolgd door misdaad en oorlog.