- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Top 250 films die je nog moet zien
Top 250 films die je nog moet zien
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Inderdaad Devoo! Ik ga bijvoorbeeld ook al die westerns, misdaad en drama films uit de top250 niet kijken, waarom niet? Omdat ik wel wat beters te doen heb dan me wagen aan dingen die niet in mijn straatje passen
.
Die zijn nogthans een pak intressanter dan de rest.
(En ja, ik kijk/keek soms ook graag een horror B-film. Getuige hiervan is Braindead in mijn top10; Die blijft daar mooi staan tot in de eeuwigheid)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Voor jou wellicht. Sowieso vind ik de hele toplijst vrij oninteressant en zitten er maar enkele (voor mij) uitschieters bij, Requiem for a dream en Lost in Translation bijv. Verder blijven al die ''toppers'' steken op 3.5 of lager.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Je kunt best een doorgewinterde filmliefhebber zijn zonder de films waar je tegenop ziet te gaan kijken.
De ben je eerder een genreliefhebber of een themaliefhebber.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Voor jou wellicht. Sowieso vind ik de hele toplijst vrij oninteressant en zitten er maar enkele (voor mij) uitschieters bij, Requiem for a dream en Lost in Translation bijv. Verder blijven al die ''toppers'' steken op 3.5 of lager.
'Requiem for a dream' is ook zo een film die ik vroeger op 1,5* staan had. Ook stem al verwijderd omdat ik er niets meer van weet.
Inderdaad
"C'era una volta Il West" is mijn ontdekking van het jaar; had ik nooit gedacht. 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Hehe ja was er al een hoop vergeten, voeg er ook nog even The Shining en alle andere anime in de top250 bij en het is wel zo goed als af
. Ow, en Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring, Old boy, T2, Mulholland Drive, Sin City..
Best veel nog blijkbaar
Al is m'n overgewaardeerd lijstje nog wat langer.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
En Matrix, Earth en Butterfly Effect. Zo slecht is die lijst nog niet hoor 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Butterfly is geen film die ik aandachtig heb bekeken, echt al jaren geleden met een een ex vriendin..nja
Kan de stem beter weghalen tot herziening. Lijkt me sowieso wat overdreven dat die in de top250 staat.
Matrix is episch, maar mag ook wel een herziening krijgen (vroeger véél gekeken). Earth is mooi, maar niet alles wat ik 4* geef hoeft voor mij in de top250, zoals Earth dus 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Butterfly Effect. Wat doet dat in godsnaam in de top250 
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ik heb hem getipt gekregen voor het Super Tip-Topper spel 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik heb hem getipt gekregen voor het Super Tip-Topper spel
Een aardige film, maar echt niet top250-waardig.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Vreemd dat je kennelijk vind dat een echte filmliefhebber wel de spaghettiwestern een kans moet geven, maar niet de Amerikaanse western, terwijl die toch heel anders zijn. Persoonlijk vind ik dat je beide een kans moet geven, aangezien de waardering van de spaghettiwestern niet per se om te zetten is in een waardering voor de Amerikaanse western, en andersom.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Nog 99 
top 50: alles bekeken
51-100: nog 15
Hoe lager in de top 250 hoe meer ik er niet heb gezien.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Vreemd dat je kennelijk vind dat een echte filmliefhebber wel de spaghettiwestern een kans moet geven, maar niet de Amerikaanse western, terwijl die toch heel anders zijn. Persoonlijk vind ik dat je beide een kans moet geven, aangezien de waardering van de spaghettiwestern niet per se om te zetten is in een waardering voor de Amerikaanse western, en andersom.
Wat voor westerns zou jij 'verplichten'?
The Searchers, The Wild Bunch.
Maar ook modernere zoals Unforgiven, No Country For Old Men.
Wat googlen levert ook nog Red River, The Naked Spur en Stagecoach op. Mijn boek besteedt ook veel aandacht aan My Darling Clementine (1946) Maar als het je genre niet is, zou ik deze films niet echt verplichten.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Er is natuurlijk een hele reeks aan klassiekers in dit genre, maar hoewel de spaghettiwesterns hier op MovieMeter het best scoren, zijn ze zeker niet het belangrijkste (al moet er zeker een geprobeert worden). Ik denk dat voor een goed beeld je een aantal van de volgende moet pakken:
-. Zeker een film van John Ford, daar kun je niet omheen. Stagecoach, The Searchers en My Darling Clementine hebben de meeste status.
- Rio Bravo of Red River van Howard Hawks.
- High Noon of Shane, voor het serieuzere non-Fordwerk.
- The Wild Bunch en/ of Unforgiven voor een latere zogenaamd 'revisionistische' kijk op de western.
Natuurlijk rijkt het genre verder dan dit en zijn er zelfs een aantal betere films, maar deze vormen samen met de films van Leone de harde kern van de westerncanon. Als je daarna nog geïnteresseerd bent kun je verder zoeken.
Sommige staan dus in de top 250.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Sluit me bij die tips aan eigenlijk. Verplichte kost.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Dat zijn weer wat leuke tips erbij
. Eens kijken of mijn westernliefde verder gaat dan die spaghetti's.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat zijn weer wat leuke tips erbij
. Eens kijken of mijn westernliefde verder gaat dan die spaghetti's.
No Country heeft wel niet veel weg van een western. In het begin misschien wel wat, maar dat verwaterd al snel.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Een moderne western.
Contemporary Westerns
Although these films have contemporary American settings, they utilize Old West themes and motifs (a rebellious anti-hero, open plains and desert landscapes, and gunfights). For the most part, they still take place in the American West and reveal the progression of the Old West mentality into the late twentieth and early twenty-first centuries. This sub-genre often features Old West-type characters struggling with displacement in a "civilized" world that rejects their outdated brand of justice.
Devoo
-
- 295 messages
- 1111 votes
Ik vind het onzin dat je als film-liefhebber verplicht zou zijn om eens een western te proberen. Films kijken is een hobby om jezelf te vermaken, bij sommige mensen word het gewoon obsessief om alle belangrijke films te zien, terwijl het hun gewoonweg niet aanspreekt.
Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Western, heb er veel gekeken en er staan er zelfs twee in mijn top-10, dus dat is het probleem niet.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Je 'moet' niets. Maar als je toch aan de western wil beginnen dan heeft TOR een rijtje titels geplaatst die je vaak zou tegenkomen in een westerncanon.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Als je bepaalde genres geen kans geeft, vind ik niet dat je een echte liefhebber bent van het medium film. Eerder van filmgenres of filmthema's.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Maar ik sta er wel open voor. Ik heb alleen nog zoveel te genieten in het hoekje waar ik nu in zit. Eens zal het er wel van komen. 
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ok dan. Ja ik ken dat. Ik wil ook nog zoveel zien. Maar mooi dat je er in ieder geval open voor staat, dan heb je kans daar ook ooit van te genieten. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Dat geldt ook voor andere landen Chevy.
Ah, die jongen heeft een Italiaanse film bovenaan zijn top10. Zo erg kan het dus niet wezen. 
jazzzz
-
- 579 messages
- 870 votes
Een aardige film, maar echt niet top250-waardig.
Waarom niet als ik vragen mag?
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ah, die jongen heeft een Italiaanse film bovenaan zijn top10. Zo erg kan het dus niet wezen.
Chevy weet wel wat ik bedoelde. En met die film die jij bedoelt, is niets mis nee. 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Wat is er dan zo speciaal aan zodat hij er wel in moet?
Heb nergens maar ook het gevoel gekregen dat hij speciaal is. Gemiddeld zaterdagavondfimpje; meeslepende scénes die al bij al niet hoogstaand zijn.
En als ik me niet vergis zaten er nogal wat fouten in het plot.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Van de films die ik nog niet gezien heb, heb ik er toch al drie in bezit:
* Simon
* On the waterfront
* Fa yeung nin wa
Verder zitten er nog wel een hoop interessante titels tussen die ik nog niet gezien heb. Werk aan de winkel dus.