• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.038 votes
Profile

Top 250 films die je nog moet zien

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Tonypulp wrote:

Inderdaad Devoo! Ik ga bijvoorbeeld ook al die westerns, misdaad en drama films uit de top250 niet kijken, waarom niet? Omdat ik wel wat beters te doen heb dan me wagen aan dingen die niet in mijn straatje passen .

Die zijn nogthans een pak intressanter dan de rest.

(En ja, ik kijk/keek soms ook graag een horror B-film. Getuige hiervan is Braindead in mijn top10; Die blijft daar mooi staan tot in de eeuwigheid)

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Voor jou wellicht. Sowieso vind ik de hele toplijst vrij oninteressant en zitten er maar enkele (voor mij) uitschieters bij, Requiem for a dream en Lost in Translation bijv. Verder blijven al die ''toppers'' steken op 3.5 of lager.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Devoo wrote:

Je kunt best een doorgewinterde filmliefhebber zijn zonder de films waar je tegenop ziet te gaan kijken.

Ik vind dat je geen echte filmliefhebber bent als je bepaalde genres niet eens een kans geeft. Je kunt het genre Western niet aantrekkelijk vinden, maar dé spaghettiwesterns moet je toch een keer gezien hebben. Of op z'n minst een kans geven.

De ben je eerder een genreliefhebber of een themaliefhebber.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

jeroentjuhhhhh wrote:

Voor jou wellicht. Sowieso vind ik de hele toplijst vrij oninteressant en zitten er maar enkele (voor mij) uitschieters bij, Requiem for a dream en Lost in Translation bijv. Verder blijven al die ''toppers'' steken op 3.5 of lager.

'Requiem for a dream' is ook zo een film die ik vroeger op 1,5* staan had. Ook stem al verwijderd omdat ik er niets meer van weet.

chevy93 wrote:

(quote)
Ik vind dat je geen echte filmliefhebber bent als je bepaalde genres niet eens een kans geeft. Je kunt het genre Western niet aantrekkelijk vinden, maar dé spaghettiwesterns moet je toch een keer gezien hebben. Of op z'n minst een kans geven.

Inderdaad "C'era una volta Il West" is mijn ontdekking van het jaar; had ik nooit gedacht.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Tonypulp wrote:

Sen to Chihiro no Kamikakushi? The Thing? Om maar even je 5,0*-lijst erbij te halen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Hehe ja was er al een hoop vergeten, voeg er ook nog even The Shining en alle andere anime in de top250 bij en het is wel zo goed als af . Ow, en Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring, Old boy, T2, Mulholland Drive, Sin City..

Best veel nog blijkbaar Al is m'n overgewaardeerd lijstje nog wat langer.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

En Matrix, Earth en Butterfly Effect. Zo slecht is die lijst nog niet hoor

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Butterfly is geen film die ik aandachtig heb bekeken, echt al jaren geleden met een een ex vriendin..nja Kan de stem beter weghalen tot herziening. Lijkt me sowieso wat overdreven dat die in de top250 staat.

Matrix is episch, maar mag ook wel een herziening krijgen (vroeger véél gekeken). Earth is mooi, maar niet alles wat ik 4* geef hoeft voor mij in de top250, zoals Earth dus

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Butterfly Effect. Wat doet dat in godsnaam in de top250

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ik heb hem getipt gekregen voor het Super Tip-Topper spel

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

chevy93 wrote:

Ik heb hem getipt gekregen voor het Super Tip-Topper spel

Een aardige film, maar echt niet top250-waardig.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

chevy93 wrote:

(quote)

Vreemd dat je kennelijk vind dat een echte filmliefhebber wel de spaghettiwestern een kans moet geven, maar niet de Amerikaanse western, terwijl die toch heel anders zijn. Persoonlijk vind ik dat je beide een kans moet geven, aangezien de waardering van de spaghettiwestern niet per se om te zetten is in een waardering voor de Amerikaanse western, en andersom.

13woutie13

• 4384 messages
  • 0 votes

Top 250 nog zien

Nog 99

top 50: alles bekeken

51-100: nog 15

Hoe lager in de top 250 hoe meer ik er niet heb gezien.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

The One Ring wrote:

Vreemd dat je kennelijk vind dat een echte filmliefhebber wel de spaghettiwestern een kans moet geven, maar niet de Amerikaanse western, terwijl die toch heel anders zijn. Persoonlijk vind ik dat je beide een kans moet geven, aangezien de waardering van de spaghettiwestern niet per se om te zetten is in een waardering voor de Amerikaanse western, en andersom.

Het is moeilijk om aan te geven wat nou echt een western is die je gezien moet hebben. De films die ik aanhaal zijn films die je gewoon gezien moet hebben. Niet omdat ze pilaren zijn in het westerngenre, maar gewoon vanwege hun status.

Wat voor westerns zou jij 'verplichten'?

The Searchers, The Wild Bunch.

Maar ook modernere zoals Unforgiven, No Country For Old Men.

Wat googlen levert ook nog Red River, The Naked Spur en Stagecoach op. Mijn boek besteedt ook veel aandacht aan My Darling Clementine (1946) Maar als het je genre niet is, zou ik deze films niet echt verplichten.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

chevy93 wrote:

Wat voor westerns zou jij 'verplichten'?

Er is natuurlijk een hele reeks aan klassiekers in dit genre, maar hoewel de spaghettiwesterns hier op MovieMeter het best scoren, zijn ze zeker niet het belangrijkste (al moet er zeker een geprobeert worden). Ik denk dat voor een goed beeld je een aantal van de volgende moet pakken:

-. Zeker een film van John Ford, daar kun je niet omheen. Stagecoach, The Searchers en My Darling Clementine hebben de meeste status.

- Rio Bravo of Red River van Howard Hawks.

- High Noon of Shane, voor het serieuzere non-Fordwerk.

- The Wild Bunch en/ of Unforgiven voor een latere zogenaamd 'revisionistische' kijk op de western.

Natuurlijk rijkt het genre verder dan dit en zijn er zelfs een aantal betere films, maar deze vormen samen met de films van Leone de harde kern van de westerncanon. Als je daarna nog geïnteresseerd bent kun je verder zoeken.

Sommige staan dus in de top 250.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Sluit me bij die tips aan eigenlijk. Verplichte kost.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Dat zijn weer wat leuke tips erbij . Eens kijken of mijn westernliefde verder gaat dan die spaghetti's.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

chevy93 wrote:

Dat zijn weer wat leuke tips erbij . Eens kijken of mijn westernliefde verder gaat dan die spaghetti's.

No Country heeft wel niet veel weg van een western. In het begin misschien wel wat, maar dat verwaterd al snel.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Een moderne western.

Wikipedia wrote:

Contemporary Westerns

Although these films have contemporary American settings, they utilize Old West themes and motifs (a rebellious anti-hero, open plains and desert landscapes, and gunfights). For the most part, they still take place in the American West and reveal the progression of the Old West mentality into the late twentieth and early twenty-first centuries. This sub-genre often features Old West-type characters struggling with displacement in a "civilized" world that rejects their outdated brand of justice.

Devoo

• 295 messages
  • 1111 votes

Ik vind het onzin dat je als film-liefhebber verplicht zou zijn om eens een western te proberen. Films kijken is een hobby om jezelf te vermaken, bij sommige mensen word het gewoon obsessief om alle belangrijke films te zien, terwijl het hun gewoonweg niet aanspreekt.

Begrijp me niet verkeerd, ik hou van Western, heb er veel gekeken en er staan er zelfs twee in mijn top-10, dus dat is het probleem niet.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik vind het onzin dat je als film-liefhebber verplicht zou zijn om eens een western te proberen.

Je 'moet' niets. Maar als je toch aan de western wil beginnen dan heeft TOR een rijtje titels geplaatst die je vaak zou tegenkomen in een westerncanon.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Als je bepaalde genres geen kans geeft, vind ik niet dat je een echte liefhebber bent van het medium film. Eerder van filmgenres of filmthema's.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Dat geldt ook voor andere landen Chevy.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Maar ik sta er wel open voor. Ik heb alleen nog zoveel te genieten in het hoekje waar ik nu in zit. Eens zal het er wel van komen.

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

Ok dan. Ja ik ken dat. Ik wil ook nog zoveel zien. Maar mooi dat je er in ieder geval open voor staat, dan heb je kans daar ook ooit van te genieten.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Spetie wrote:

Dat geldt ook voor andere landen Chevy.

Ah, die jongen heeft een Italiaanse film bovenaan zijn top10. Zo erg kan het dus niet wezen.

jazzzz

• 579 messages
  • 870 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Een aardige film, maar echt niet top250-waardig.

Waarom niet als ik vragen mag?

Spetie

• 38871 messages
  • 8145 votes

AGE-411 wrote:

(quote)

Ah, die jongen heeft een Italiaanse film bovenaan zijn top10. Zo erg kan het dus niet wezen.

Chevy weet wel wat ik bedoelde. En met die film die jij bedoelt, is niets mis nee.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

jazzzz wrote:

(quote)

Waarom niet als ik vragen mag?

Wat is er dan zo speciaal aan zodat hij er wel in moet?

Heb nergens maar ook het gevoel gekregen dat hij speciaal is. Gemiddeld zaterdagavondfimpje; meeslepende scénes die al bij al niet hoogstaand zijn.

En als ik me niet vergis zaten er nogal wat fouten in het plot.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Van de films die ik nog niet gezien heb, heb ik er toch al drie in bezit:

* Simon

* On the waterfront

* Fa yeung nin wa

Verder zitten er nog wel een hoop interessante titels tussen die ik nog niet gezien heb. Werk aan de winkel dus.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.