• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Favoriete filmmuziek

x_ShamieeJ

• 158 messages
  • 70 votes

alle soundtracks van OTH & Step Up

Lord of The Rings heeft ook mooie muziek

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Ik heb net de OST van Persuit of Happyness binnen. Appart, erg mooi. Vooral de opening.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Original scores van

* Babel

* 21 Grams (met een 'zingende' Benicio!)

* The Constant Gardener

Toevallig alledrie van Gustavo Santaolalla

TerryA

• 547 messages
  • 2459 votes

Once Upon A Time In The West

Once Upon A Time In america

The Mission

The Untouchables

Cinema Paradiso

allemaal van Ennio Morricone

-----

Dances With Wolves (John Barry)

Requiem for a Dream (Clint Mansell)

The Wind & The Lion (Jerry Goldsmith)

Merry Christmas Mr Lawrence (Ryuichi Sakamoto)

24 Hour Party People (compilation)

om 5 andere ook te noemen

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

BenicioDelToro wrote:

Original scores van

* Babel

* 21 Grams (met een 'zingende' Benicio!)

* The Constant Gardener

Toevallig alledrie van Gustavo Santaolalla

The Constant Gardener is van Alberto Iglesias.

Doom

• 8214 messages
  • 1540 votes

City Of Angels. Uninvited blijft namelijk een prachtnummer van Alanis Morissette. Staat zeker in mijn favo soundtrack top3.

Als ik die zou gaan maken dan.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

neo wrote:

(quote)

The Constant Gardener is van Alberto Iglesias.

ja, je hebt gelijk. Die is ook de componist van veel films van Almodovar, toch? Ja, hem vind ik ook erg goed.

Nog eentje - wél van Santaolalla - Brokeback Mountain.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Zou ik ook maar eens wat Antonio Pinto scores achterna gaan als je Santaolalla zo goed vind met zijn gitaarwerk....

x_ShamieeJ

• 158 messages
  • 70 votes

de muziek van the messengers vind ik ook mooi.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Aangezien ik David Bowie echt geweldig vind ben ik ook een grote fan van de Labyrinth soundtrack

It's only forever, not long at all

Lost and lonely

No one can blame you, for walking away

Too much rejection.. no love injection

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Gizzmann wrote:

Aangezien ik David Bowie echt geweldig vind ben ik ook een grote fan van de Labyrinth soundtrack

It's only forever, not long at all

Lost and lonely

No one can blame you, for walking away

Too much rejection.. no love injection

En natuurlijk lost highway met I'm deranged, prachtig nummer.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ja idd Maar eigelijk is ook de hele soundtrack van LH geweldig. Erg sterke nummers!

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

Is de man op deze CD-cover Bernard Herrmann?

(afbeelding)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Nee. Dat is Esa-Pekka Salonen, de dirigent van het Los Angeles Philharmonic orkest. Ofwel een re-recording van muziek van Herrmann.

Bert1

• 2196 messages
  • 0 votes

Bedankt

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Vond het nummer van This Mortal Coil- The Siren Song die in de film Lost Highway te horen was helemaal geweldig.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

het begin van a bronx tale is geweldig

ook tussen door goede muziek

lekkere swing sfeer

Denden 100 Piek

• 397 messages
  • 121 votes

Ik ben gek op filmmuziek, het voegt absoluut wat toe aan de ervaring van het filmkijken. Componisten als Harry Gregson-Williams, John Williams, James Newton Howard, Hans zimmer en met name Danny Elfman maken geweldige, passende soundtracks bij films. Het werk van deze componisten(en antuurlijk zijn er nog meer) is vaak onvergetelijk mooi, ook heel goed te doen zonder dat je de film kijkt. Maar het is Danny Elfman die naar mijn mening de beste film soundtracks maakt, vooral in samenwerking met Tim Burton. Luister maar naar soundtracks van The nightmare Before Christmas, Corpse Bride, Edward Scissorhands, Batman Returns en Big Fish. Stuk voor stuk meesterlijk en essentieel voor de magische sfeer in de meeste van Tim Burton's films.

Aragorn

• 209 messages
  • 108 votes

- soundtrack van LOTR

- Braveheart

- Gladiator

- Schindler's list

- POTC

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

Is deze muziek ook te horen als je in het hoofdmenu bent van The Hills Have Eyes(de remake)? Ik heb het natuurlijk over de muziek zonder de tekst.

JoeCabot

• 2682 messages
  • 1785 votes

Goede soundtracks:

-RFAD

-Pi

-Hackers, wat je ook van de film mag vinden...

-Scarface, die heerlijke '80's synths

-Miami Vice, tja, Moby, Felix Da Housecat en natuurlijk ook die leuke mash up van Linkin Park en Jay Z aan het begin.

-Lola Rennt, leuke techno/dance(?) deuntjes, wel wat gedateerd, maar voegt zeker heel wat sfeer aan de film toe.

-Blair Witch, vanwege de keuze om geen muziek te gebruiken

-...

duffman

• 198 messages
  • 0 votes

last days vind ik DE film met de mooiste muziek.

en ook zeker niet te vergeten school of rock.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Die van Babel is fantastisch. Die muziek wekt meteen pure emotie bij me op. Fris, ontroerend, overweldigend. Die muziek koppel ik aan het leven. Ongelooflijk mooi, en vol opwinding en schoonheid. Let vooral op de muziek bij het stukje met de helikopter. Die hoorde ik laatst ook in een reclame van Vodafone.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Het overgrote gedeelte van de muziek van Santaolalla doet mij niet zoveel. Iguazu is het enige wat mij enorm raakte, en ook al in een aantal andere films fantastisch werkte, en ook in die reclame van Vodafone. De tracks van Ryuichi Sakamoto en cornuiten zijn ook geweldig. Helaas het overgrote deel niet zo bijzonder naar mijn mening.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

neo wrote:

Het overgrote gedeelte van de muziek van Santaolalla doet mij niet zoveel. Iguazu is het enige wat mij enorm raakte, en ook al in een aantal andere films fantastisch werkte, en ook in die reclame van Vodafone. De tracks van Ryuichi Sakamoto en cornuiten zijn ook geweldig. Helaas het overgrote deel niet zo bijzonder naar mijn mening.

Je roept een hoop namen die ik niet ken. Bedoel je dat dat stuk voor meerdere films is gebruikt?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Gustavo Santaolalla componeerde Igazu oorspronkelijk voor The Insider, en werd later ook gebruikt in Collatoral, Yes, 24 en Babel.

JoeHallenbeck

• 3413 messages
  • 0 votes

neo wrote:

Gustavo Santaolalla componeerde Igazu oorspronkelijk voor The Insider, en werd later ook gebruikt in Collatoral, Yes, 24 en Babel.

Ik heb het ook gehoord in Deadwood. Erg mooi, maar wordt wel iets teveel gebruikt de laatste tijd (die Vodafone reclame bv)

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Is zowat clichematig aan het worden. Je hoort het ook heel veel in reportages over Afghanistan en Irak.

serpico

• 2900 messages
  • 491 votes

Nouja, ik hoorde het voor het eerst in Babel en daar zal het voor mij dan ook altijd bij horen

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Hero, House Of Flying Daggers, The Fountain.

Dat Aziatische doet het hem helemaal, wordt ook vaak gebruikt door de R&B producers Tim & Bob.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.