- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Je persoonlijke top 10
Je persoonlijke top 10
JvB Lucas
-
- 323 messages
- 0 votes
Ik heb bij deze besloten mijn persoonlijke top 10 (tijdelijk) te verwijderen. Dat heeft er vooral mee te maken dat ik tegenwoordig zoveel mooie films zie dat ik het nogal lastig vind om beslissingen te maken wat ik ermee aan moet met mijn huidige top 10. Misschien dat ik later wel weer een nieuwe maak, maar voorlopig verwijder ik hem.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik vind dat helemaal geen gek idee moet ik zeggen, ik heb al tijden niet het gevoel dat mijn top tien uit mijn tien beste of tien leukste films betaald. Ze horen er wel bij, maar het lijstje is oud en ik kan onvoldoende beargumenteren waarom ik die gekozen heb en niet iets anders. Ik doe mee!
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je kan hem ook hier neerzetten en dan over bijvoorbeeld een jaar of langer kijken wat er inmiddels veranderd is.
NYSe
-
- 1749 messages
- 1611 votes
Ik heb bij deze besloten mijn persoonlijke top 10 (tijdelijk) te verwijderen. Dat heeft er vooral mee te maken dat ik tegenwoordig zoveel mooie films zie dat ik het nogal lastig vind om beslissingen te maken wat ik ermee aan moet met mijn huidige top 10. Misschien dat ik later wel weer een nieuwe maak, maar voorlopig verwijder ik hem.
Het is dat ik zo dol ben op lijstjes dat ik 'm lekker laat staan, maar ik heb vaak precies hetzelfde gevoel. Mijn top 7 blijft meestal wel redelijk stabiel, maar de laatste drie worden om de haverklap vervangen.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik ben dol op lijstjes, maar deze voelt wel heel erg arbitrair. Tot ik een epiphany krijg haal ik hem weg. Mijn oude staat er nog wel ergens hoor 
JvB Lucas
-
- 323 messages
- 0 votes
Leuk om te zien dat anderen hetzelfde doen.
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Als nou maar niet nog meer users zijn/haar top 10 gaat verwijderen 
Het is juist erg handig om een persoonlijke top 10 te hebben staan ( hoe moeilijk de keuze
vaak ook is) zo kan een ander zien wat voor films jouw aanspreekt.
Het is dus ook een visitekaartje en ook nog eens van belang voor de alternatieve top lijst.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Het is dus ook een visitekaartje en ook nog eens van belang voor de alternatieve top lijst.
Het eerste wel maar het tweede vind ik minder belangrijk. Aanvankelijk vond ik dat laatste ook wel handig om een idee te krijgen waar men hier (op de site) zoal naar kijkt. Maar dat weet ik nou wel ....(weinig variatie ook in de bovenste regionen vergeleken met de top 250)
Heb hem maar weer (tijdelijk) ingevoerd. Maar heb hem ook al heel vaak weer weggehaald. Erg statistisch lijstje en heb er in het verleden ook films in gezet, en bij herziening,
, dat ik die erin heb gezet.
Ik ben dol op lijstjes
Ik ook. Heb ze her en der op de site neergezet. Nadeel is wel het 1 tot 10 systeem. Prettiger vind ik, in willekeurige volgorde.
En ook schreef ik hier op 20 april 2009
Ik wil niet zeurderig overkomen maar een Top 10 vind ik veel te weinig. Het idee is leuk maar een Top 15 leek me beter voor die films die er net onder hangen. Kan je iets meer schuiven.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
1. Lord of the Rings: The Two Towers, The (2002)
2. Heat (1995)
3. Godfather, The (1972) Alternatieve titel: Mario Puzo's The Godfather
4. Goodfellas (1990)
5. Blood Diamond (2006)
6. Requiem for a Dream (2000)
7. Beautiful Mind, A (2001)
8. Scarface (1983)
9. Green Mile, The (1999) Alternatieve titel: Stephen King's The Green Mile
10. Drive (2011)
Misdaad en dan vooral over de maffia heb ik altijd geweldig gevonden.
Aan de andere kant houd ik dan weer van Drama wat eigenlijk moeilijk met elkaar te rijmen is.
Al deze films hebben me geraakt op hun eigen manier.
Top 10 heb ik al heel lang hetzelfde, alleen Drive ipv Legends of the Fall maar ook die zal binnenkort wel verdwijnen uit mijn top 10.
John Milton
-
- 24220 messages
- 13384 votes
Ik wil niet zeurderig overkomen maar een Top 10 vind ik veel te weinig.
Ik heb behalve het beperkte aantal ook moeite met de volgorde, maar tien is voor mij ook erg weinig, al snap ik wel dat een top 25, 50 of 100 (laat staan op willekeurige volgorde) de statistieken niet ten goede komt.
Toch, dat zou wel mijn voorkeur hebben, de optie om in plaats van een top tien te geven, een link te kunnen plaatsen naar een url waar je dan je top zoveel hebt en daar tekst en uitleg bij kunt geven... Dat lijkt mij in elk geval als visitekaartje beter.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ook maar eens een top 10 ingevoerd... Moeilijk.
Eerste vijf zijn meesterwerken, laatste vijf zijn bijzondere unieke films die ik graag aanraad.
1. Taxi Driver (1976)
2. Body Double (1984)
3. Long Goodbye, The (1973)
4. Pulp Fiction (1994)
5. Touch of Evil (1958)
6. Mister Lonely (2007)
7. Chungking Express (1994)
8. Last Detail, The (1973)
9. 964 Pinocchio (1991)
10. Foot Fist Way, The (2006)
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Mooie, maar verrassende lijst. Body Double blijft
De laatste vijf titels had ik wel nooit kunnen raden, ik had misschien eerder iets van de gebroeders Coen, Jarmush of Linklater verwacht. Van de laatste drie heb ik zelfs nog nooit gehoord! Maar zo'n top 10 is natuurlijk altijd een beetje een momentopname.
Ik heb trouwens, na héél wat gesukkel, ook net een nieuwe ingevoerd. Ben benieuwd hoe lang deze zal stand houden:
1. The Texas Chain Saw Massacre
2. Fort Apache
3. La Maman et la Putain
4. Goodfellas
5. Vertigo
6. Come Back to the Five and Dime, Jimmy Dean, Jimmy Dean
7. Faster, Pussycat! Kill! Kill!
8. Body Double
9. Giu la Testa
10. Los Olvidados
Zandkuiken
-
- 1743 messages
- 1429 votes
Vooral The Foot Fist Way is een opmerkelijke titel, vind ik 
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
yeyo, Dazed & Confused, Big Lebowski en Stranger than Paradise stonden er eerst in, maar ik heb ze toch maar weggehaald. Wou er wat andere films in te proppen, die het voorbije jaar veel indruk op mij hebben gemaakt.
Van jouw top tien heb ik nog steeds de helft niet gezien
. Kom je nog ooit in de Cinematek trouwens? We moeten toch eens meeten vind ik!
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Zandkuiken Ik kan enorm lachen om Jody Hills portretten van geboren faalapen met te grote ego's.
Observe & Report en Eastbound & Down (vooral het eerste seizoen) vind ik ook al zo goed.
edit: van jouw top tien wil ik Simon Killer heel graag zien. Afterschool van Campos zag ik meer dan een jaar terug, en ik ben er nog steeds niet goed van:p. Wat een nare, kille film... Maar enorm krachtig.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Jaarlijkse verversing heeft plaatsgevonden. Mijn top 10 is een selectie van films die het afgelopen jaar op mij de meeste indruk hebben gemaakt, samengesteld met inachtneming van de volgende twee regels:
1. Niet meer dan één film per regisseur
2. Rangschikking op alfabetische volgorde
Godard's Vivre Sa Vie (de beste die ik van hem tot nu toe zag) er vooralsnog buiten gelaten. Die film is wel het laatste zetje naar de aanschaf van een behoorlijke player. Hier wil ik een fatsoenlijk gerestaureerde versie van zien.
Er moeten rare dingen gebeuren wil ie volgend jaar niet in mijn lijst verschijnen.
Genoemde regel 1 verhindert dat Kim Ki-Duk, Aleksandr Sokurov en Robert Bresson de lijst gaan overheersen. En voor het ontbreken van Wim Wenders is geen enkele inhoudelijke reden.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Hoort A torinói ló dan niet op 1 te staan? Of horen lidwoorden niet bij de titel?
McSavah
-
- 9960 messages
- 5268 votes
Een wat ten onrechte onderbelichte Sokurov in je lijst, mooi hoor!
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Een wat ten onrechte onderbelichte Sokurov in je lijst, mooi hoor!
Dat gaf inderdaad de doorslag voor mijn keuze, waardoor Mat i Syn er nu niet in staat.
@Apollinisch:
Regel 3. Bij de rangschikking op alfabetische volgorde negeer ik de begin-lidwoorden, conform de weergave van de titels op MM
.
Luminal
-
- 34 messages
- 38 votes
Mijn eerste top 10.
Deze zal waarschijnlijk nog wel veranderen aan gezien ik films heb gekozen die me zo te binnen schoten.
1. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The (2001)
2. Laberinto del Fauno, El (2006)
3. Star Wars (1977)
4. Harry Potter and the Sorcerer's Stone (2001)
5. Matrix, The (1999)
6. Black Cauldron, The (1985)
7. Alien (1979)
8. Sleepy Hollow (1999)
9. Alice in Wonderland (2010)
10. In the Mouth of Madness (1994)
Wat me nu ineens opvalt en nog niet eerder heb opgemerkt nu ik die lijstje invul....
is dat in veel films van mijn top 10 de hoofdpersoon in een andere wereld of omgeving terrecht komt die ze niet kennen.
Dus mijn vraag...kennen jullie meer films waarbij de hoofdpersoon is zo'n situatie terrecht komt? 
Luminal
-
- 34 messages
- 38 votes
He wat grappig nog iemand met die film in z'n top 10!
Ik kom hem vast nog wel tegen op het forum! 
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Dus mijn vraag...kennen jullie meer films waarbij de hoofdpersoon is zo'n situatie terrecht komt?
Probeer eens in dit topic: Ik zoek... een soort gelijke film Daar kan je misschien wat tips op doen.
Luminal
-
- 34 messages
- 38 votes
Probeer eens in dit topic: Ik zoek... een soort gelijke film Daar kan je misschien wat tips op doen.
Bedankt voor de tip! 
horizons
-
- 5687 messages
- 2402 votes
Erg goede Top 10 heb je Luminal! Vooral je nummer 6, 3, 1 en 7 zijn echt heel goed
Heh, ja, Luminal's 1 & 2 zijn ook mijn 1 & 2.
Daarnaast Star Wars IV in m'' n top 10, ook vijf sterren aan Alien & The Matrix. 4,5 sterren aan Sleepy Hollow & In the Mouth of Madness.
Luminal
-
- 34 messages
- 38 votes
Erg goede Top 10 heb je Luminal! Vooral je nummer 6, 3, 1 en 7 zijn echt heel goed
Thanks!
Ik zag dat jij ze ook in je top 10 hebt staan...goeie smaak heb je! 
Een aantal van die films is voor mij misschien meer een jeugdsentiment...ik denk dat m'n top 10 tzt nog wel veranderd...er zijn zoveel mooie/goeie films!
Luminal
-
- 34 messages
- 38 votes
Heh, ja, Luminal's 1 & 2 zijn ook mijn 1 & 2.
Daarnaast Star Wars IV in m'' n top 10, ook vijf sterren aan Alien & The Matrix. 4,5 sterren aan Sleepy Hollow & In the Mouth of Madness.
Nice! Bedankt voor je goede beoordeling;)
Ik heb bij LOTR, HP, Star Wars en The Matrix alleen deel 1 genoteerd, wat voor mij eigenlijk gelijk staat aan de hele reeks...ik zie het als een groot verhaal....1 lange film;) Dat geeft me automatisch wat meer ruimte voor andere films in m'n top 10!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je ontdekkingsreis in cinema begint nu pas. Kan veel smaakevolutie nog plaats vinden waardoor je pas na vele mutaties pas achter je werkelijke top 10 komt. Ik kan het weten
.
Luminal
-
- 34 messages
- 38 votes
Dat geloof ik meteen!
Zo naar jouw top 10 kijkend....zie ik dat ik er maar één van gezien heb...Blade Runner, goeie film!
Ik zal jouw lijst eens eens nader bestuderen...ben benieuwd!