- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste boekverfilmingen
Beste boekverfilmingen
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
stalker
the godfather
the shining
a clockwork orange
En ongetwijfeld nog vele andere.
filmlover
-
- 36 messages
- 208 votes
Pride and Prejudice
Harry Potter
Lord of the Rings
A walk to remember ~ is dat van een boek???
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Catch 22 is erg goed verfilmd, had ik niet verwacht toen ik het boek al gelezen had maar de film nog niet gezien.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Pride and Prejudice
Harry Potter
Lord of the Rings
A walk to remember ~ is dat van een boek???
Jep, is een boekverfilming.
j0zman
-
- 144 messages
- 459 votes
Lord of the Rings
Harry Potter
Band of Brothers
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Lord of the Rings
Godfather
Trainspotting
Shining
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
One Flew over the Cuckoo's Nest
A Clockwork Orange
Lord of the Rings
Harry Potter
The Godfather
Forrest Gump
The Shining
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
geen idee welke films nou allemaal verfilmingen zijn van een boek, maar een paar goede:
LOTR trilogie!
Harry Potters
Shawshank Redemption
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
De lotr boeken natuurlijk.En de meest telurstellende zijn de Harry Potter verfilmingen.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
One Flew over the Cuckoo's Nest
A Clockwork Orange
Lord of the Rings
Harry Potter
The Godfather
Forrest Gump
The Shining
De Lord of the rings films zijn natuurlijk geweldig verfilmd!
The Shining duidelijk niet. Het is een prima film, laat daar geen misverstand over bestaan, maar Stephen King was er zelf niet bepaald tevreden over.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Secret Window (Stephen King), precies zoals je het je voorstelt als je het leest.
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Bij beste boekverfilming ga ik uit van een verfilming waarbij de film beter is dan het boek. Dan kom ik automatisch uit op LOTR.
elias229
-
- 242 messages
- 712 votes
ongetwijfeld city of god.
ook: ex drummer, de helaasheid der dingen, de zaak alzheimer,...
FinkPloyd
-
- 642 messages
- 1964 votes
Lolita en Apocalypse Now (gebaseerd op Heart of Darkness van Joseph Conrad)
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Apocalypse Now is alleen lichtelijk geïnspireerd door dat boek.
Ik zou zeggen A Clockwork Orange. Dat is ook het enige boek waarvan ik de verfilming ook heb gezien.
Lord of the Rings lijkt me ook een prima verfilming. Evenals de Stephen King's boeken. Denk aan The Shining, Shawshank Redemption, The Green Mile.
FinkPloyd
-
- 642 messages
- 1964 votes
Heb je het boek al gelezen? Dat is wel iets meer dan lichtelijk geïnspireerd hoor. De setting is anders, maar aan de kern van het verhaal (of het hele personage Kurtz bv.) is niet geraakt.
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Hoe kan het nou een boekverfilming zijn als het boek al gemaakt was, voordat de Vietnamoorlog überhaupt begonnen was?
Bovendien ga ik gewoon af op Wikipedia: "Apocalypse Now is losjes gebaseerd op het boek Heart of Darkness"
Als je het al een boekverfilming wilt noemen, vind ik het een vervalste boekverfilming.
Zie ook de post van Madecineman:
Voor de rest zal ik maar niks meer zeggen, omdat ik het boek niet heb gelezen en het dus moeilijk discussiëren is
.
FinkPloyd
-
- 642 messages
- 1964 votes
Voor de rest zal ik maar niks meer zeggen, omdat ik het boek niet heb gelezen en het dus moeilijk discussiëren is
.
I rest my case 
sweinsteiger
-
- 2278 messages
- 0 votes
De zomer van de witte haai-Jaws
die is saai
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Children of Men is ook een goede verfilming. Boek bestaat uit 2 delen en de film is vooral gebaseerd op het tweede deel en ruilt een groot gedeelte van de politieke boodschap uit het boek in voor actie (wat imo een goede beslissing is geweest).
wimnoot
-
- 3963 messages
- 3922 votes
Primal Fear geschreven door William Diehl, tevens ook de enige film met Richard Gere die het aanzien waard is. En het debut van Edward Norton.
k.grubs
-
- 180 messages
- 341 votes
Nav post over 'Het parfum' kom ik hier uit. Mijn stelling daar was dat boekverfilmingen een vorm van luiheid zijn.
Het is wel wat genuanceerder zie ik na lezing van de voorbeelden hier. In het geval van Harry Potter mag je hoe dan ook blij zijn dat ze verfilmd zijn, want tamelijk vreselijk om te lezen.
Het is misschien wel even slikken als een boek dat je erg mooi vindt, verfilmd wordt. In mijn geval bijvoorbeeld Lotr en Het parfum. Andersom ga ik bij een mooie film niet nog eens het boek lezen. Zoals bij Turks Fruit, om maar eens dicht bij huis te blijven.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Ga je dan ook nog vertellen waaróm boekverfilmingen een vorm van luiheid zijn?