- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik zeg toch VRIJWEL altijd (al vind ik hem persoonlijk in Taxi Driver vreselijk en vind ik The Deer Hunter als propagandafilm überhaupt niet geweldig).
Midnight Run heb ik niet gezien oh vorstelijke vis 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Idd voor het gemak zijn hierboven ook nog eens de geweldige niet gangsterrollen in Taxi Driver, Deer Hunter, Raging Bull, Novecento etc. weggelaten.
spaceyfan
-
- 79 messages
- 24 votes
Er zijn nu idd zeker ook verschillende top acteurs die echt uitspringen boven de rest. Maar ik beoordeel ze meestal op zich, zonder ze te vergelijken met weet ik veel wie. niet dat het niet leuk is om overeen komsten te vinden. zeker als je erover gaat nadenken.
Je hebt idd norton, penn, tom hanks (beetje de Jimmy Stewart van nu trouwens lol). Verder vind ik denzel washington erg oke heeft zichzelf meerdere malen bewezen (the HURRICANE, Training day hedendaagse sidney poitier). dan nog Kevin spacey.
Maar ik vind vooral dat people zoals philip seymour hoffman, paul giamatti (nog niet veel van gezien maar erg goed) geprezen moeten worden.
Die worden juist veel te weinig geprezen om hun werk.
Neem nou phil hoffman ^#$^^% goeie acteur. Kijk maar eens hoe divers, gedetaileerd, echt zijn verschillende personages zijn. Denk aan b.v. deze films
- happiness
-25th hour
-talented mr ripley
-owning mahowney
-boogie nights
-magnolia
En ga zo maar door!
ROOSKY
-
- 29923 messages
- 7936 votes
Vergeet Love Liza niet, ook een erg sterke rol van em.
arshad
-
- 127 messages
- 556 votes
denk toch dat leonardo dicaprio de nieuwe robert deniro wordt met rollen als in the aviator gangs of new york the departed en blood diamond hij het best kan worden
p.s. de eerste 3 filmen die ik opnoem zijn geregiseerd door martin scorsese die robert deniro in 8 van z'n filmen heeft gestopt met o.a. goodfellas cape fear taxi driver en raging bull en hij was ook een beetje verantwoordelijk voor de start en prachtige rollen van robert deniro.
Razorcut
-
- 164 messages
- 496 votes
Gokken in het duister:
Jake Gyllenhaal
Matt Damon
Leonardo Di Caprio
Brad Pitt
Joaquin Phoenix
Johnny Depp
Sean Penn
Christian Bale
Gastel
-
- 380 messages
- 1556 votes
Edward Norton leek heel lang de nieuw DeNiro te worden maar daar horen we weinig meer van.
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
Gokken in het duister:
Jake Gyllenhaal
Matt Damon
Leonardo Di Caprio
Brad Pitt
Joaquin Phoenix
Johnny Depp
Sean Penn
Christian Bale
Ik denk dat je Brad Pitt al een beetje mag benoemen, tot nieuwe De Niro. Hij heeft al enkele zeer goede rollen gehad:
- Fight Club
- Babel
- Snatch
- Seven
- Interview With The Vampire
- Twelve Monkeys
,...
clintgodfather
-
- 250 messages
- 596 votes
Brad Pitt de nieuwe De Niro
?
Hij heeft enkele sterke rollen gespeeld, maar het niveau van De Niro haalt hij zeker niet.
Mijn favoriete acteur van de nieuwere generatie is ongetwijfeld Joaquin Phoenix. In Gladiator is hij de meest overtuigende en in Walk The Line is hij echt fenomenaal.
Een andere favoriet is Edward Norton, een zeer benadigd acteur die ik nog sterke rollen zie spelen in verschillende films.
Voorts denk ik dat niemand van al de genoemde acteurs het niveau van Pacino, De Niro of Nicholson zal halen (heeft gehaald).
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Kom op mensen die Tom Cruise en Brad Pitt als de De Niro, Pacino of Nicolson van onze generatie zien hebben echt wel stront in hun ogen.
Ik zou Johnny Depp, Edward Norton en Joaquin Phoenix aanhalen. Alle drie jonge zeer getalenteerde acteurs die al enkele zeer noemenswaardige rollen op hun naam hebben staan.
Los daarvan moet je eigenlijk geen mensen aanstellen als "de nieuwe", dat vind ik zo iets stoms. Een acteur is een individu veelal met een eigen stijl dus zeggen dat Johnny Depp de nieuwe Marlon Brando is of dat Edward Norton de nieuwe Robert De Niro is, is echt zinlooze onzin. Los van totaal losgeslagen vergelijkingen zijn deze mensen niet te vervangen en moet de nieuwe generatie ook niemand vervangen. Ik vind dit net zo iets stoms als die aardstrieste mensen die beweren in Mika de nieuwe Freddie Mercury te zien...
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
mijn top 5:
1.Ewan Mcgregor (Al zijn rollen zijn meesterlijk)
2.Nicolas Cage (zet op zijn eigen manier zijn rollen neer net als jack nicolson)
3.Joaquin Phoenix (Als Johnny Cash zet hij echt een van de beste rollen ooit neer)
4.Robert Carlyle (is meschien al te oud maar als Sean Penn kan dan hij ook)
5.Leonardo DiCaprio
6. Haley Joel Osment, maar die heeft al even niks meer gedaan.
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Nicolas Cage, mag ik even lachen...
Eigenlijk niet...
Op Jack Nicolon na toch echt de beste acteur die er is. Hij is iig. een stuk beter dan Tom Cruise en Brad Pitt Pacino en Robert de Niro zijn ook geweldig, maar ik houd niet zo van misdaad dus heb ik nog niet zoveel films met hun gezien.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Tadanobu Asano, beter en veelzijderig dan de topicacteurs samen.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Alles wat ik de laatste tijd in de bios gezien heb van Cage was niet om aan te zien.
Word_Play
-
- 358 messages
- 1290 votes
Tadanobu Asano is echt een beetje de Depp van Japan als je kijkt naar zijn rijtje 'aparte rollen'. Heerlijk acteur om naar te kijken.
Daarnaast vind ik Sam Rockwell ook een acteur die vaak over het hoofd gezien wordt maar die eigenlijk altijd zeer sterk uit de hoek komt.
Alle lof voor Matt Damon heb ik noot echt begrepen. Geen slecht acteur ofzo, maar wel een beetje last van wat ik noem het 'Ben Affleck-syndroom' (bij elke film zie je Damon ipv Will Hunting, Jason Bourne etc.).
Word_Play
-
- 358 messages
- 1290 votes
Alles wat ik de laatste tijd in de bios gezien heb van Cage was niet om aan te zien.
Cage is inderdaad de weg kwijt. Wicker Man, Next, Ghost Rider. 
veron35
-
- 4768 messages
- 0 votes
Cage is inderdaad de weg kwijt. Wicker Man, Next, Ghost Rider. 
Next lijkt me nog best goed. The Wicker Man was geweldig, maar Ghost Rider lijkt me idd slecht.
hell300
-
- 73 messages
- 379 votes
Jongens, jullie hebben eht telkens over pacino, de niro en nicolson. Maar waarom zou een genie als kevin spacey er niet tussenin kunnen zitten? Overigens vind ik pacino de beste. De andere acteurs zijn misschien wat veelzijdiger dan pacino, maar niemand kan zijn rollen net zo geloofwaardig als pacino neerzetten en niemand kan mij ervan overtuigen van wel(aangezien ik zowat al zijn films heb gezien). Ik geef een voorbeeld met de film die bij iedereen bekend is; scarface, ik zie namelijk niet wie anders het evengoed als pacino had gedaan in die film, wie had pacino kunnen vervangen en toch hetzelfde gevoel bij ons los kunnen maken als pacino in de personage tony montana? niemand, maar de films waarin deniro bijv. erin speelt, zie ik ook wel door andere acteurs gedaan krijgen. Dat is waarom ik pacino de beste vind.
Word_Play
-
- 358 messages
- 1290 votes
Jmaar de films waarin deniro bijv. erin speelt, zie ik ook wel door andere acteurs gedaan krijgen.
Nou, ik zie niet zo gauw iemand anders Jake LaMotta spelen.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik geef een voorbeeld met de film die bij iedereen bekend is; scarface, ik zie namelijk niet wie anders het evengoed als pacino had gedaan in die film, wie had pacino kunnen vervangen en toch hetzelfde gevoel bij ons los kunnen maken als pacino in de personage tony montana?
Paul Muni schijnt het toch aardig gelukt te zijn 
Al heb ik de Scarface met Muni zelf niet gezien.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Nicholson vind ik een beetje te overrated. Dan zou ik eerder Sean Connery in het rijtje 3 meest succesvolle acteur van hun generatie plaatsen.
FinkPloyd
-
- 642 messages
- 1964 votes
'Oude generatie'
1 Nicholson en Pacino (ben iets meer fan van de stijl van Nicholson, maar Pacino is iets constanter daarom zet ik ze op hetzelfde niveau)
2 De Niro (moet het toch hoodzakelijk hebben van het gangstergenre, bakt er de laatste 10 jaar weinig van en vernedert zichzelf in tweederangs komedies die hem niet liggen)
'Nieuwe generatie'
1 Jhonny Depp en Edward Norton (allebei zeer veelzijdig en al in veel sterke films meegespeeld. Hebben trouwens ook al wel in klassiekers meegespeeld: Donnie Brasko, Edward Scissorhands, American History X zijn wat mij betreft reeds klassierkers)
2 Joaquin Phoenix, Benicio Del Toro, Sean Penn
3 Bradd Pitt en Leonardo DiCaprio (ik moet toegeven dat ze allebei al sterke rollen in goede films achter de rug hebben, maar op de een of andere manier heb ik toch minder voeling met deze acteurs)
Als ik de generaties moet vergelijken vind ik Nicholson en Pacino nog steeds de besten, maar ik vind dat Depp en Norton wel het niveau van De Niro halen. De 'jonkies' hebben waarschijnlijk ook nog een langere carrière voor de boeg dus kunnen ze zich nog opwerken.
PS: Tom Cruise heeft me in Magnolia en Minority Report kunnen bekoren, voor de rest vind ik hem om van te kotsen, zeker nu met die walgelijke zelfpromotie-toestanden met Katie Holmes
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
Sean Penn is overigens al bijna 47, ook niet meer de jongste.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
Brad Pitt met zijn 45 jaar, Sean Penn met 47, Tom Cruise 45, Johnny Depp 44 en Benicio del Toro met 40 jaar, zijn allemaal niet meer de jongsten hoor. Alleen Joaquin Phoenix met 33 jaar, Leonardo DiCaprio met 32 en Edward Norton met 38 zijn nog relatief jonge acteurs. Blijkbaar moet je even rijpen als acteur, iets wat niet erg is want normaal gesproken hebben ze een hoge houdbaarheidsdatum. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Christian Bale mag ook wel worden genoemd in dit rijtje. Is ook pas 33!
hell300
-
- 73 messages
- 379 votes
Paul Muni schijnt het toch aardig gelukt te zijn 
Al heb ik de Scarface met Muni zelf niet gezien.
haha, ik ook niet. Maar ik weet niet of Muni hetzelfde gevoel kan creeëren als AL in scarface. De dodelijke blik die opkomt als Tony boos is:(, kan de engste mensen bang maken
bawimeko
-
- 178 messages
- 145 votes
Christian Bale vind ik wel erg sterk in bijvoorbeeld The Prestige. Edward Norton is bijna een verplichte keuze, al heb ik wel het idee dat hij binnenkort weer 'ns een sterke rol moet spelen.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Christian Bale vind ik wel erg sterk in bijvoorbeeld The Prestige. Edward Norton is bijna een verplichte keuze, al heb ik wel het idee dat hij binnenkort weer 'ns een sterke rol moet spelen.
Dat vind ik dus ook. Inmiddels is Bale hem wel voorbijgestreefd als 'kroonprins' van Hollywood. Wat mij betreft althans.
katie morosky
-
- 1003 messages
- 804 votes
Voor mij is er (nog) geen enkele jongere acteur die het niveau van De Niro, Pacino en Nicholson haalt (overigens vind ik Marlon Brando de beste acteur allertijden, een plaatsje voor De Niro)maarrr er zijn er wel een paar die hun oksels kunnen kussen. Met uitzondering van Sean Penn dan, die past voor mij nu al in het rijtje legendarische topacteurs. Virtuoze acteur, als je het mij vraagt.
Di Caprio. Ik blijf Leonardo steunen. Ooit zag ik hem wonderlijke dingen doen in This Boy's Life, The Basketball Diaries en What's Eating Gilbert Grape. Een acteur met een groots talent die nog altijd last ondervindt van z'n voormalig tieneridoolimago.
Edward Norton. Behoeft dit nog uitleg? Met uitzondering van Frida heb ik alleen maar uitzonderlijk sterk zien spelen. Al bij mijn eerste kennismaking met het talent Norton in Primal Fear begreep ik dat Norton een uitzonderlijke goede acteur ging worden.
Phillip Seymour Hoffman. Speelt alleen maar onvergetelijke goede rollen. Behoort qua talent zeker tot het kleine percentage topacteurs maar is desondanks te weinig bekend bij het grote publiek. Erg jammer.