- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Beste jonge acteurs: De Pacino, De Niro en Nicholson van deze generatie
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
Johnny Depp speelt schitterend in Ed Wood, in Edward Scissorhands, in Chocolat, in Fear and Loathing in Las Vegas én in Donnie Brasco. Andere films heb ik van hem niet gezien (of kan ik me niet herinneren), maar dit vind ik voldoende om hem een 'steengoede' acteur te noemen. Maar hij is natuurlijk niet te vergelijken met Pacino of De Niro, hij speelt compleet anders.
Tara
-
- 682 messages
- 355 votes
Nou gelukkig zijn de meningen verdeeld, en om acteurs te vergelijken, dat is ook weer zo iets. Iedere acteur heeft z'n eigen talent.
Ik vond overigens Chocolat een mooie film, maar in de eerste instantie om Binoche niet om Depp.
Mischa
-
- 601 messages
- 2426 votes
En Sean Penn ligt mij blijkbaar gewoon niet. Zowel in Mystic River, 21 Grams en I am Sam (om er even een paar te noemen) vond ik hem niks aan.
Nee, maar dan noem je naar mijn mening ook wel een paar mindere films(m.u.v. River trouwens). In Falcon and the Snowman, Sate of Grace en vooral Carlito''s Way bewijst Penn één van de absolute topacteurs'van deze tijd te zijn.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Vind Penn ook erg sterk spelen in Casualties of War, Dead Man Walking en U Turn. Zeker een betere acteur dan bijvoorbeeld Johnny Depp.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Nee, maar dan noem je naar mijn mening ook wel een paar mindere films(m.u.v. River trouwens). In Falcon and the Snowman, Sate of Grace en vooral Carlito''s Way bewijst Penn één van de absolute topacteurs'van deze tijd te zijn.
Die films heb ik ook nog steeds niet gezien
, mijn mening kan nog veranderen dus 
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
In 21 Grams en Mystic River is hij overigens ook gewoon in topvorm.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
In Mystic River vond ik hem zo overdreven, maar het kan aan mij liggen. 21 Grams vond ik opzich al niet zo'n bijzondere film. Ik zeg niet dat hij een slechte acteur is, of minder dan Johnny Depp aangezien het twee totaal verschillende acteurs zijn.
MaryCorleone
-
- 391 messages
- 282 votes
Ik was bij Bad Boys erg onder de indruk van Penn (overigens nog felicitaties Kos!
)
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Ik merk dat ik maar nog erg weinig films met Sean Penn gezien heb 
MaryCorleone
-
- 391 messages
- 282 votes
Ik merk dat ik maar nog erg weinig films met Sean Penn gezien heb 
Bad Boys moet je zien! (tenminste vind ik dan hè...) 
Tich
-
- 130 messages
- 176 votes
Jason Statham niet in het lijstje met aanstormend talent?
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Heeft nog maar weinig noemenswaardige rollen gespeeld dacht ik zo, veel van het zelfde.
MarkFish
-
- 1070 messages
- 1505 votes
Edward Norton natuurlijk. Brad Pitt, Johnny Depp. Dat zijn drie erg goeie acteurs. Russel Crowe is goed. Tom Hanks is al iets ouder, maar een erg veelzijdige acteur.
GFM
-
- 1116 messages
- 1536 votes
Nicolas Cage heeft, op Leaving Las Vegas na, nooit echt een goede film "gedragen".... Nu heb ik Adaptiuon nog niet gezien, maar laten het er dan 2 zijn, dat is veel te weinig om een Pacino of De Niro te worden genoemd, zo groot is hij nog lang niet....
jassonn
-
- 5303 messages
- 3229 votes
Ik vond hem anders ook wel goed in Matchstick Men, Birdy en Raising Arizona. En er zullen er nog wel meer zijn.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ik noem ook een Face Off, The Cotton Club, Moonstruck, Wild At Heart....
MonicaRosu
-
- 22 messages
- 32 votes
Johnny Depp.
Hij heeft al in zoveel films zo ontzettend sterk gespeeld. Zelfs een aantal films waren zonder hem het kijken niet waard.
soboer
-
- 359 messages
- 293 votes
Zo zie ik het
Pacino & De Niro
Net daaronder Nicholson en bijv Antony Hopkins
dan heel lang niks
Huidige generatie met o.a. Benice del Toro en Edward Northon en nog enkele.
NERD
-
- 1718 messages
- 1429 votes
Ray Liotta (tevens de oudste in het rijtje), Edward Norton, Brad Pitt, Joaquin Phoenix, Jude Law, Jake Gyllenhaal...
Johnny Depp.
Hij heeft al in zoveel films zo ontzettend sterk gespeeld. Zelfs een aantal films waren zonder hem het kijken niet waard.
En Johnny Depp inderdaad, voor een voorbeeld van een film die Depp veel beter, of in ieder geval interessanter heeft gemaakt kijk vrijdag naar Blow op Yorin. Buitengewoon aardige film maar zeerzeker dankzij Depp.
En het klinkt misschien stom en ongeloofwaardig maar een acteur die mij vaak een beetje aan Jack Nicholson doet denken (en ik zeg zeker niet altijd van dezelfde kwaliteit) is Christian Slater.
Art
-
- 13507 messages
- 3658 votes
Philip Seymour Hoffman
Ik heb eigenlijk nog geen slechte rol van deze man gezien. Hij heeft vaak bijrollen maar hij laat zien dat hij een veelzijdig acteur is. Stilletjes begint deze man een favoriet acteur van mij te worden en ik vind hem zelf een van de betere acteurs van zijn generatie 
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Ja, Hanks maar ook Sean Penn zijn alweer wat ouder he. Dan komen er weer hele andere namen om de hoek kijken, ik wilde het nu even houden bij de 'jonkies' (tot begin 30). En daar trekken de Cruise (42) dan ook maar even bij voor het gemak. 
Brad Pitt is anders ook al ruim 40, dat noem ik niet meer jong.
Devastation HCT
-
- 405 messages
- 1414 votes
@ Art:
Philip Seumour Hoffman heb ik in veel films gezien en hij stelde nooit teleur. Alleen: hij heeft geen image. De Niro, Pacino en Nicholson zijn niet alleen hele goede acteurs, maar ze hebben ook wereldwijd een goede image. Als je iemand met de naam Al Pacino lastigvalt, dan reageren ze positief. Bij Hoffman hebben ze meer de neiging om je dom aan te kijken, want ze hebben er (vaak) nooit van gehoord.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
jhonny depp wordt de christopher walken van deze generatie: schitterend acteur, ongeloofelijk cool maar steeds weer net uit te top-lijsten.
Hij levert al jaren schitterende rollen en krijgt dan een oscar voor een disney-comedie aiai
dicaprio, edward furlong, elijah wood, brad pitt zijn wel heel goed op weg
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
over de Niro, Pacino en Nichelson gesproken, wat opvalt is dat ze alle drie na 1997 niets bijzonders meer hebben gemaakt (nou vooruit Nichelson 1 of 2 films).
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
over de Niro,
Analyze This en Meet the Parents vond ik erg geslaagd. De Niro bewijst dat hij ook in een komedie kan spelen.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Nee, die vond ik veel minder, maar dat hoeft niet per sè aan De Niro te liggen.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Analyze This en Meet the Parents vond ik erg geslaagd. De Niro bewijst dat hij ook in een komedie kan spelen.
nee, na Jackie brown heeft hij nooit meer zijn oude niveau gehaald.