• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

MovieMeter top 250 - 21e eeuw

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Ik stuur geen lijstje in, sowieso de laatste jaren weinig films gezien, maar ik volg de lijst weer met plezier om nieuwe tips op te doen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Nog een paar weken te gaan. Je hebt dus zeker nog tijd, maar vergeet dan ook niet om een lijstje in te zenden. Want zoals gezegd (en ervaren) heeft elk lijstje impact. Uiteraard zullen sommige films er in zitten, maar het is snel gebeurd dat een film er net wel of net niet in zit.

En we doen nog eens een nr 251, die er op dit moment dus niet in zit:

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjIxMjAzMzUwNl5BMl5BanBnXkFtZTcwNDQ3OTczNQ@@._V1_.jpg

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ga de aankomende twee weken de nodige films nog even herzien, daarna zal ik mijn lijst definiëren en opsturen. Ik ben nu bij een "top 100", maar de top 250 is zo gemaakt.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

"Snatch (2000)" (nog) niet in de top 250

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Theunissen wrote:

"Snatch (2000)" (nog) niet in de top 250

Staat bij mij héél hoog!

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Kondoro wrote:

Staat bij mij héél hoog!

Bij mij ook (bij de eerste 10 zelf). Mocht "Snatch" niet de top 250 halen (misschien wordt die inmiddels als 'oud' gezien ), dan denk ik dat het wel eens een bijzondere en aparte top 250 gaat worden.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

TornadoEF5 wrote:

Ik denk dat de mention/tag niet werkte, ik heb al een hele tijd niet meer ingelogd, ik kreeg de melding niet. Ik keek gewoon even op het forum om te zien of er iets nieuws was rond de top 1000. Ik zie dat ik getagd werd maar het staat niet bij mijn meldingen (tenzij ik begin juni had ingelogd maar ik betwijfel het).

Bij mij werkte de tag ook niet, maar gelukkig nog op tijd gezien om wat Aziatisch werk de top 250 in te duwen. Helaas zal deze geweldige film het niet gaan halen (tenzij jullie die allemaal nog effe gaan bekijken?):

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNzEyNTI3ZTItYTc0Yi00NTEzLWE4MjYtYmMwMDFhNmI2ZWY5XkEyXkFqcGc@._V1_FMjpg_UX1000_.jpg

Dou Niu (2009)

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Snatch staat bij mij ook hoog in de lijst. Komt wel goed met die film . Ik heb mijn 4.5* films inmiddels gerangschikt, en mijn 4* films had ik één/twee jaar geleden al een keer gerangschikt voor mijn top 500. Nieuwe films erbij en beetje husselen, en hij kan opgestuurd worden.,

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

De afgelopen dagen slokt Clair Obscur: Expedition 33 al mijn vrije tijd op. Een letterlijk en figuurlijk magische game die zelfs kans maakt om in mijn top 10 games aller tijden terecht te komen. Er staat een vakantie naar Parijs in de planning. En oja, ik ben ook al een paar maanden bezig de Franse taal onder de knie te krijgen (nee geen Duolingo, serieus de schoolbanken in). Daarom ook maar een Franse film in het zonnetje zetten.

Mektoub, My Love: Canto Uno (Film, 2017)

https://m.media-amazon.com/images/S/pv-target-images/f44379f5cfda7394e7eec471ed7cd8de03c41eac65dffe4df078a1602f53f081._SX1080_FMjpg_.jpg

Het is op dit moment warm in Nederland. In Frankrijk. In Europa. Maar tijdens het kijken van Mektoub krijg je het nog een paar graadjes warmer. Heel erg Frans, zomerse temperaturen en locaties, een loom tempo, veel geflirt en smachtende blikken, en Ophélie Bau. Meer heb je niet nodig. De speelduur van 3 uur is zo voorbij. Qua seks houdt Kechiche zich in, hoewel de man nog nooit een vrouwelijke derriere heeft gezien die hij niet op camera wilde vastleggen.

Deel 2 Intermezzo is ten onder gegaan aan controverse, maar blijkbaar staat er voor dit jaar een deel 3 in de planning. Met Bau, middelpunt van de controverse. Mij hoor je niet klagen...

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDU4ZDU2ZDEtYmZjNy00NmRkLWE1ZWUtZDJiZWVjM2MyNDNiXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Baggerman wrote:

Bij mij werkte de tag ook niet, maar gelukkig nog op tijd gezien om wat Aziatisch werk de top 250 in te duwen. Helaas zal deze geweldige film het niet gaan halen (tenzij jullie die allemaal nog effe gaan bekijken?):

Dou Niu (2009)

Ik heb dat met "Benny Loves You (2019)", zal ook niet de top 250 halen. De film heeft ook pas 36 stemmen en het lage gemiddelde (is wel aan het stijgen) helpt ook niet echt

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

Drie weken. Moet lukken haha.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Enige waar ik een beetje voor vrees is dat films uit de jaren 2020 (de meest recente) een beetje ondervertegenwoordigd zal zijn, omdat ik daar nogal wat achterstand heb opgelopen door wat minder in het algemeen te kijken de laatste jaren en ook veel meer klassieker en ouder werk tegenover vroeger. Dus hopelijk is dat niet een te groot probleem. Met de rest zal het wel goed komen, heel veel gezien in het algemeen uit deze periode.

Ik denk dat ik morgen mijn lijst ga insturen omdat het toch niet zo heel veel zin zal hebben om nog veel te kijken en omdat ik me niet te veel wil laten leiden door de recency bias. In juli een heleboel films gezien maar deze maand met wat andere dingen bezig.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

IH88 wrote:

maar blijkbaar staat er voor dit jaar een deel 3 in de planning. Met Bau, middelpunt van de controverse. Mij hoor je niet klagen...

He?! Hoe dan?

Betekent dat wellicht dat we deel 2 ook nog te zien krijgen? Ik had niet verwacht dat Bau ooit nog met hem zou willen werken, gebaseerd om de puzzelstukjes van de controverse van deel 2. Ik ben benieuwd welke info ik dan allemaal mis. Weet jij hoe en wat?

Maar idd, Ophelietje is een uitstekend excuus om je Frans bij te spijkeren.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)
He?! Hoe dan?

Betekent dat wellicht dat we deel 2 ook nog te zien krijgen? Ik had niet verwacht dat Bau ooit nog met hem zou willen werken, gebaseerd om de puzzelstukjes van de controverse van deel 2. Ik ben benieuwd welke info ik dan allemaal mis. Weet jij hoe en wat?

Maar idd, Ophelietje is een uitstekend excuus om je Frans bij te spijkeren.

Ja, kan natuurlijk zijn dat het allemaal 'back-to-back' is gefilmd, maar lijkt me stug.

Mektoub My Love: Canto Due review – gobsmackingly weird series drops another surreal sex shocker | Film | The Guardian - theguardian.com

'Mektoub, My Love: Canto Due' Review: Kechiche's Trilogy Meanders On - variety.com

'Mektoub: Canto Due' to Premiere at Locarno 2025 - indiewire.com

El Loco

• 1092 messages
  • 2371 votes

Leuk initiatief! Ik ben ook alvast begonnen met het samenstellen van mijn lijst.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

Mijn lijstje zojuist ingestuurd. Ik heb weinig tijd door werk en mijn gezinsleven om in ruim een week überhaupt nog iets te kijken. Momenteel ben ik veel oudere films aan het herzien en moet nog een inhaalslag maken in mijn kijkachterstand.

Het is uiteindelijk een lijst met 146 titels geworden die bestaat uit 5* en 4,5* films. Als ik er 4* films aan toevoeg, waarvan ik er veel heb, wordt het toevoegen om het toevoegen. Daarom een wat kortere lijst dit keer. Ik wacht nog even met het publiceren. Nu had ik in mijn top 250 lijst voor de top 1000 sowieso al veel films uit de 21e eeuw, en heb ik enkele films toegevoegd die ik in de afgelopen jaren heb gezien en echt heel goed vond.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mijn lijst gaat ook vandaag of morgen op de bus. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

Mijn lijst op de bus gedaan. Op plaats 250 is deze film de hekkensluiter.

Vozvrashchenie (Film, 2003)

(afbeelding)

Die heb ik bovenaan de lijst staan.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Bij mij #52

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Nog een paar dagen te gaan, je hebt tot zondag tijd om een lijstje in te sturen. Dan kan ik volgende week het eindresultaat en de presentatie verder voorbereiden. Deze filmliefhebbers hebben alvast een lijstje ingestuurd. Er zullen er vast nog bijkomen:

ArjanvDijk

Badalementi

Cinemanukerke

Collins

DVD-T

El loco

Emma!

Film Pegasus

horizon

IH88

Ikkegoemikke

joolstein

Mezzanine

mjk87

Movsin

mrklm

oup

Schmenkie

Shaky

Simonsav

Soom

Ste*

Theunissen

TornadoEF5

Warp

wendyvortex

Zjokke

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Opschieten John Milton!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ja ik weet het. Zo met andere dingen bezig

Donderdag overdag moet ik wel tijd kunnen maken (met weekend als onwenselijke reserve).

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

Ja ik weet het. Zo met andere dingen bezig

Donderdag overdag moet ik wel tijd kunnen maken (met weekend als onwenselijke reserve).

Ik ook hoor. Weet niet of het een filmdip is, of gewoon het lekkere weer en veel andere leuke dingen om te doen. En als ik achter een scherm zit, dan is om Claire Obscure te spelen. Ben een beetje verslaafd aan die game geef ik toe .

https://giffiles.alphacoders.com/223/223493.gif

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ik ook hoor. Weet niet of het een filmdip is, of gewoon het lekkere weer en veel andere leuke dingen om te doen. En als ik achter een scherm zit, dan is om Claire Obscure te spelen. Ben een beetje verslaafd aan die game geef ik toe .

(afbeelding)

Ik ook IH, in ook. Maar ik ben nog niet zover in die gimma.. Die soundtrack maakt mij helemaal gek trouwens, blijft maar in mijn hoofd spoken

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Ik heb vandaag ook mijn lijst ingestuurd met hieronder de verdeling per jaar:

Jaar Aantal

2000 6

2001 9

2002 13

2003 11

2004 12

2005 7

2006 13

2007 12

2008 8

2009 11

2010 12

2011 8

2012 13

2013 16

2014 21

2015 12

2016 20

2017 17

2018 8

2019 8

2020 1

2021 5

2022 4

2023 1

2024 2

2025 0

250

Van mijn grootste verrassing deze jaren is een oorlogsfilm uit 2013 die hier maar van 64 mensen een beoordeling heeft gekregen. Ik weet niet waarom want ik had al vaker hierna gezocht om te kopen besloot ik nog eens te kijken... en ja hoor, ik heb deze film daarom dan ook direct besteld voor € 9,50!!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Brave-Neo jammer dat je favoriete film niet een jaartje later is uitgekomen hé .

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Film Pegasus wrote:

Nog een paar dagen te gaan, je hebt tot zondag tijd om een lijstje in te sturen. Dan kan ik volgende week het eindresultaat en de presentatie verder voorbereiden. Deze filmliefhebbers hebben alvast een lijstje ingestuurd. Er zullen er vast nog bijkomen:

ArjanvDijk

Badalementi

Cinemanukerke

Collins

DVD-T

El loco

Emma!

Film Pegasus

horizon

IH88

Ikkegoemikke

joolstein

Mezzanine

mjk87

Movsin

mrklm

oup

Schmenkie

Shaky

Simonsav

Soom

Ste*

Theunissen

TornadoEF5

Warp

wendyvortex

Zjokke

Met zondag bedoel je zondagavond laat? Dan gaat het allemaal wel lukken namelijk

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Film Pegasus wrote:

ArjanvDijk

Badalementi

Cinemanukerke

Collins

DVD-T

El loco

Emma!

Film Pegasus

horizon

IH88

Ikkegoemikke

joolstein

Mezzanine

mjk87

Movsin

mrklm

oup

Schmenkie

Shaky

Simonsav

Soom

Ste*

Theunissen

TornadoEF5

Warp

wendyvortex

Zjokke

Ik sta daar nog niet bij, ik heb ook een lijst ingestuurd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.