• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

MovieMeter top 250 - 21e eeuw

Brave-Neo

• 607 messages
  • 1826 votes

Ik zag een overzicht van alle deelnemers die een lijst hebben opgestuurd.

Ik heb die gisteren aan de eind van de ochtend ook verstuurd.

Ik zie alleen dat ik per ongeluk mijn gebruikers naam van musicmeter heb gebruikt ( Bravejester )

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ben bijna klaar met invullen van mijn Excel!

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Ook begonnen aan een lijstje

Dievegge

• 3168 messages
  • 8191 votes

Na twee maanden ben ik er eindelijk uit. Ik heb nog behoorlijk wat recente films leren kennen en twijfelgevallen herbekeken. Zonet heb ik mijn lijst opgestuurd. Het is een top 250 geworden met veel variatie aan landen en genres. De VS is best vertegenwoordigd, maar minder dan in een lijst aller tijden. Het huidige decennium is nog wat ondervertegenwoordigd, maar minder dan twee maanden geleden.

Verdeling per decennium:

Jaren ‘00: 110 films

Jaren ‘10: 108 films

Jaren ‘20: 032 films

Verdeling per land:

76x VS

34x Verenigd Koninkrijk

23x Frankrijk

14x Denemarken

10x Duitsland, Spanje, Zuid-Korea

6x Japan

5x België, China, Iran

4x Nederland

3x Bosnië-Herzegovina, Canada, Ierland, India, Italië, Noorwegen

2x Argentinië, Finland, Hongarije, Polen, Roemenië, Senegal

1x Australië, Bulgarije, Chili, Colombia, Egypte, Ethiopië, Georgië, IJsland, Israël, Kazachstan, Kenia, Mexico, Oostenrijk, Saoedi-Arabië, Slovenië, Tsjechië, Turkije, Zweden

nathaniel177

• 574 messages
  • 2725 votes

Zojuist mijn lijstje afgekregen en opgestuurd!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Update van de deelnemers. Hopelijk niemand vergeten.

ArjanvDijk

Badalementi

Brave-Neo

Cinemanukerke

Collins

Dievegge

DVD-T

El loco

Emma!

Film Pegasus

Graaf Machine

horizon

IH88

Ikkegoemikke

joolstein

Mezzanine

mjk87

Movsin

mrklm

nathaniel177

oup

Schmenkie

Shaky

Simonsav

Soom

Ste*

Theunissen

TornadoEF5

Warp

wendyvortex

Zjokke

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Waar blijft Onderhond? Doen we eindelijk een toplijst voor recente films (met waarschijnlijk minder deelnemers), staat de levende MovieMeter legende er nog niet tussen met zijn lijst .

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

Dievegge wrote:

1x Tsjechië

Ben wel benieuwd naar deze?

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Kondoro wrote:

(quote)

Ik ook IH, in ook. Maar ik ben nog niet zover in die gimma.. Die soundtrack maakt mij helemaal gek trouwens, blijft maar in mijn hoofd spoken

De muziek is mooi he! Hier wel een interessant artikel over de totstandkoming van de muziek/score. De passie straalt er vanaf. Clair Obscur: Expedition 33: bijzondere samenwerking met een prachtig resultaat | NPO Klassiek - npoklassiek.nl.

Wel grappig hoe beide artiesten zijn ontdekt. De ene door een toevallig bericht op een forum, de zangeres via soundcloud.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Woland dit kan niet zonder onze bijzonder verfijnde, Texelse smaak. Hup hup. Hobbelen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

IH88 wrote:

Waar blijft Onderhond? Doen we eindelijk een toplijst voor recente films (met waarschijnlijk minder deelnemers), staat de levende MovieMeter legende er nog niet tussen met zijn lijst .

Ondertussen aangekomen met de postduif!

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ondertussen aangekomen met de postduif!

Ha. Ik dacht net aan je, toen ik Miss Zombie zijn plekje gaf.

Niet vanwege je postduif tempo hoor, ik ben nog bezig. Hopelijk krijgen we die erin!

IH88150/250 in de excel gepropt, met nog enkele kleine aanpassingen. Honderd te gaan, en ik vind die wel belangrijk; daar zitten toch net wat meer gewaagdere keuzes tussen die de steun hard kunnen gebruiken, mocht iemand anders ook zo gek zijn hem in de lijst te zetten.

Het moest wel een beetje uit mijn tenen komen, hoor. Maar ik weet dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe en straks mijn Darlings lager zie staan dan ik ze zou willen zien. Gelukkig was er wijn en black music om me op te peppen #JonBatiste #Sinners

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

John Milton wrote:

(quote)

Niet vanwege je postduif tempo hoor, ik ben nog bezig. Hopelijk krijgen we die erin!

Beetje puzzelen met die MM codes idd, vandaar dat het mij ook iets langer geduurd heeft. En films die niet op MM staan natuurlijk ☠️

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

IH88 wrote:

(quote)

De muziek is mooi he! Hier wel een interessant artikel over de totstandkoming van de muziek/score. De passie straalt er vanaf. Clair Obscur: Expedition 33: bijzondere samenwerking met een prachtig resultaat | NPO Klassiek - npoklassiek.nl.

Wel grappig hoe beide artiesten zijn ontdekt. De ene door een toevallig bericht op een forum, de zangeres via soundcloud.

Ja prachtig hé?! Ik zag van de week een live performance van de soundtrack, ik heb in lange tijd niet zoveel kippenvel gekregen, holy fuck.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

(quote)

IH88150/250 in de excel gepropt, met nog enkele kleine aanpassingen. Honderd te gaan, en ik vind die wel belangrijk; daar zitten toch net wat meer gewaagdere keuzes tussen die de steun hard kunnen gebruiken, mocht iemand anders ook zo gek zijn hem in de lijst te zetten.

Het moest wel een beetje uit mijn tenen komen, hoor. Maar ik weet dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe en straks mijn Darlings lager zie staan dan ik ze zou willen zien. Gelukkig was er wijn en black music om me op te peppen #JonBatiste #Sinners

Eens. Daarom heb ik ook een top 250 ingestuurd. Na 150 films kwamen er toch wat "gewaagdere keuzes" langs. Geen heel onbekende films hoor, maar wel films die niet zo snel in de toplijst komen.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Poeh ik had toch eerder moeten beginnen met de herzieningen. Toch wel een aantal films uit mijn vorige lijsten die vrijwel compleet uit mijn geheugen lijken te zijn gewist. Eergisteren 30 geworden, dan beginnen dat soort taferelen op te spelen natuurlijk.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik heb mijn top 250 opgestuurd en daarmee definitief afgerond!

En daarmee is ook een top 10 verandering ontstaan die ik voor het eerst sinds 2013 echt hard heb aangepakt. Na het herzien van bepaalde films, en mijn gevoel en blik richting films drastisch is veranderd, komt de top 10 zoals ik hem nu heb wel echt het beste overeen met mijn smaak en kijk gedrag. Geen hele grote bijzondere namen die er bij zijn gekomen (Interstellar heeft de plek van Stalingrad overgenomen) is het voornamelijk nu positiewisselingen.

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ook ik heb heb mijn top 250 ingestuurd. Vol discutabele films, gewoon omdat het kan.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ik moet nog even de puntjes op de i zetten, maar als het goed is komt ie er later vandaag aan!

Hermes

• 216 messages
  • 1347 votes

Ingestuurd!

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

John Milton wrote:

Vol discutabele films, gewoon omdat het kan.

Daar doen we het voor haha

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Ook mijn lijstje is op de post.

Bij deze nog een eervolle vermelding voor Dreams on Fire (2021) die ik niet heb kunnen vinden op MovieMeter.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Poe, op de valreep, maar de lijst is ingestuurd! 250 pareltjes gevonden, al zijn de meningen daar waarschijnlijk over verdeeld.

• 31144 messages
  • 5447 votes

De laatste dag om een lijstje te bezorgen! Ik heb 40 deelnemers, een mooi aantal dat ongetwijfeld voor een boeiende lijst zal zorgen met evidente titels en een hoop leuke tips. Dit zijn momenteel de deelnemers:

ArjanvDijk - Badalementi - Brave-Neo - Cikx - Cinemanukerke - Collins - Dievegge - DVD-T - Dying Rose - El loco - Emma! - Film Pegasus - Graaf Machine - Hermes - horizon - IH88 - Ikkegoemikke - John Milton - joolstein - Kondoro - Mezzanine - mjk87 - Movsin - mrklm - nathaniel177 - Onderhond - oup - Pieter Montana - Rick18 - Schmenkie - Shaky - Simonsav - Soom - Ste* - Theunissen - TornadoEF5 - Warp - wendyvortex - Woland - Zjokke

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Ben wel benieuwd naar deze?

Ik meen het te weten. Hopelijk haalt ie de lijst.

• 31144 messages
  • 5447 votes

Update van de deelnemers. De laatste uren gaan in. Als je een lijst had ingestuurd, maar je naam staat hier niet tussen is er waarschijnlijk iets mis gegaan en kan je best een seintje geven.

ArjanvDijk - Badalementi - Baggerman - Brave-Neo - Cikx - Cinemanukerke - Collins - Dievegge - DVD-T - Dying Rose - ekmichel - El loco - Emma! - Film Pegasus - Graaf Machine - Hermes - horizon - IH88 - Ikkegoemikke - John Milton - joolstein - Kondoro - Mezzanine - mjk87 - Movsin - mrklm - nathaniel177 - Onderhond - Origineelhe - oup - Pieter Montana - remorz - Rick18 - Schmenkie - Shaky - Simonsav - Soom - Ste* - Theunissen - TornadoEF5 - Warp - wendyvortex - Woland - Zjokke

John Milton

• 24219 messages
  • 13383 votes

Ik heb er zin in. Lijstje maken even tegenaan gehikt dit jaar (normaal vind ik dat óók niet vervelend), maar ik kijk erg uit naar het leukste gedeelte

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Het is een top 150 geworden. Hoe meer films, hoe makkelijker het leek om te knippen.

Velen zullen het niet halen, wel fijn om de titels weer op mijn radar te brengen. Een herziening dient zich aan.

Zoals vanouds kijken we uit naar de lijst Film Pegasus. Ongetwijfeld maak je er weer iets moois van.

MisterPink

• 1352 messages
  • 6857 votes

MisterPink wrote:

(quote)

Ik meen het te weten. Hopelijk haalt ie de lijst.

De Tsjechische film moet haast wel Otesánek zijn. Mag nu wel raden toch? De uitslag kan niet meer worden beïnvloed.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.