• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

MovieMeter top 250 - 21e eeuw

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Haha, ik had net hetzelfde bedacht (geïnspireerd door jouw berichten uiteraard vorige edities)!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

John Milton wrote:

Haha, ik had net hetzelfde bedacht (geïnspireerd door jouw berichten uiteraard vorige edities)!

Dan doe jij de zaterdag en ik de zondag .

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Nou, ik heb een barebones top 250 hoor. Om hem goed te krijgen moet er nog flink aan gesleuteld, maar als het ECHT zou moeten zou ik hem in kunnen dienen en mijn smaak redelijk weerspiegeld voelen in de lijst.

Dievegge

• 3166 messages
  • 8191 votes

John Milton wrote:

(quote)
Dear lord, ik heb 1360 titels van 4* of hoger tussen 2000-2025

Ja, ik zal wel wat strenger zijn met mijn scores. Ik ben van plan de komende maanden wat van mijn 3.5*'jes te herbekijken, want daar staan nog veel goede films tussen. Sommige titels van het begin van deze eeuw roepen nu al nostalgie op. Grootste probleem bij mij is dat het huidige decennium nog ondervertegenwoordigd is. Het coronajaar 2020 blijft zeer zwak. Naar goede recente films moet ik dus ook nog zoeken.

RimbaudArthur

• 23 messages
  • 898 votes

Oh leuk, hier ga ik ook wel een lijstje voor maken! Ga ook wel weer een top 500 of all time samenstellen, alleen voor mezelf dan. Tweejaarlijkse tradities zijn er om in ere te houden

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ik doe mee, uiteraard, Leuk. Alleen nog even bedenkenken of ik principieel de films uit 2000 uit mijn lijst houd.

Emma!

• 30 messages
  • 468 votes

Fijn initiatief. Ik doe ook graag weer mee. Als liefhebber van oude films moet ik wel even kijken tot hoeveel films ik geraak, maar een mooie lijst moet wel lukken.

mrklm

• 11374 messages
  • 9897 votes

Mijn voorselectie is gedaan. Ik heb 200 films uit de periode 2000 tot heden een 9 of hoger gegeven (*****). 41 titels uit de jaren nul (toen ik nog fulltime werkte), 106 uit de jaren 10 en 53 uit de jaren 20.

Ik moet nog uitzoeken of er korte films tussen zitten, dus mijn uiteindelijk lijst kan iets korter uitvallen.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5398 votes

DVD-T

• 15565 messages
  • 3122 votes

John Milton wrote:

DVD-T de Letterboxd?

Yes. Die wil ik wel weer op me nemen.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Kijk. Eerlijk zullen we alles delen.

Rvdz

• 633 messages
  • 2692 votes

Leuk! Meestal komen dit soort dingen er niet van, maar ik zal het proberen!

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Yes, leuk! Ik doe mee. Niet te doen natuurlijk, maar dat is deel van de lol.

mrklm

• 11374 messages
  • 9897 votes

Ik heb mijn lijstje ingeleverd. Het is "slechts" een Top 100 geworden omdat ik me beperkt heb tot de films waarvan ik me meer dan flarden kan herinneren.

Het meest opmerkelijke aan mijn lijst: er staan 17 documentaires in en daarvan staan er twee in mijn Top 10!

77 films zijn in het Engels gesproken en er staan 5 Nederlandstalige films in.

Zonder titels (lees: spoilers) te noemen: ik ben wel benieuwd of er bij jullie een genre is dat domineert.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Bij mij zal dat vermoedelijk drama zijn. Ik ben nu eenmaal heel dramatisch.

Meer serieus: toch staan Historisch en Oorlog er nog net boven in mijn all-time stats:

https://i.ibb.co/jSJWKrb/image.png

Je ziet hier wel duidelijk dat ik amper 'een smaak' heb, kennelijk vind ik wat genres betreft alles dat beweegt op een scherm praktisch even mooi . Maar wel een eclectisch lijstje wat landen en talen betreft!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zonder het uitgezocht te hebben, denk ik dat Thriller wel het overheersende genre is bij mij. Met veel overlap natuurlijk.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Leuk idee! De traditionele lijst was inderdaad een beetje vastgeroest. Kudos dat je durft te veranderen.

Moet voor mij geen probleem zijn een lijst te maken, bij de vorige editie zie ik dat zowat 300 (van mijn toen Top 450) al van deze eeuw zijn dus een beetje updaten en opfrissen en dan moet ie snel klaar zijn.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik moet er nog even voor zitten, maar we hebben nog even dus ik kom daar later op terug. Ik heb eerst wat af te maken op MusicMeter, volgende week een week lang richting een festival, en daarna weer tijd.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Ik heb met dat van mezelf er bij, nu 4 lijstjes. Genoeg voor een top 250, al verwacht ik uiteraard nog een heel pak meer toplijsten. Benieuwd welke 250 titels de eindlijst zullen halen!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik ga de aankomende twee maanden sowieso nog gebruiken om veel films te herzien, ik kom er achter dat, dat wel echt nodig is.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ste* Tijd om eens mee te doen, de drempel met 50 films is ditmaal ook een stuk lager.

Ste*

• 2069 messages
  • 1385 votes

mjk87 wrote:

Ste* Tijd om eens mee te doen, de drempel met 50 films is ditmaal ook een stuk lager.

Dan zal ik eens meedoen ja.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Lijstje ingeleverd

Na het indienen van mijn lijst vallen me een paar dingen op:

- Het is een top 120 geworden.

- Met 13 films is 2011 het jaartal met de meeste films in mijn lijst.

- 2005 is de grote afwezige met geen enkele film in mijn top 120 (en dat terwijl ik toch echt 265 films uit 2005 gezien en beoordeeld heb)

Ik kijk nu al uit naar de einduitslag.

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

Is er een manier om je stemmen te filteren/sorteren op de 21e eeuw?

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

robertinho: zoekveld --> uitgebreid zoeken --> eigen stemmen --> jaartallen correct invullen --> ongelooflijk goede Top 250 maken.

robertinho

• 1512 messages
  • 2934 votes

Shaky wrote:

robertinho: zoekveld --> uitgebreid zoeken --> eigen stemmen --> jaartallen correct invullen --> ongelooflijk goede Top 250 maken.

Thanks. De "eigen stemmen" knop kan ik niet vinden op mijn telefoon, maar daar zal ik de laptop eens voor openslaan binnenkort.

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Op de telefoon is het een afbeelding van een ster, naast 'plot'.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Je kan zelf ook een export van je eigen stemmen maken (via pc). Dan filter je de jaren 2000-2025 en heb je snel een mooi overzicht.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik heb even gekeken via Letterboxd. Ik kan makkelijk een top 250 maken, dat is totaal geen probleem. Ik filter voor mijn top 250 lijsten altijd tussen de vijf en vier sterren, alles wat sowieso binnen die range valt.

- 149 films in de range van 2000 - 2009

- 222 films in de range van 2010 - 2019

- 96 films in de range van 2020 - nu

Dat maakt dus een makkelijke 467 films waar ik uit kan kiezen. Ik heb besloten om een lijst bij de houden met films die ik dan ook nog wil herzien in deze tijd, of het allemaal gaat lukken is maar de vraag, ik wil mijn lijst natuurlijk zo mooi mogelijk fine tunen. Veel van die 467 films zijn ook films die ik jaren geleden voor het eerst en direct ook voor het laatst heb gezien, en waarvan ik dus ook niet helemaal meer zeker ben van wat ik er nou precies van vond. Ik ga daar ook films in zetten die ik een 3.5* heb gegeven, en waarvan ik me dus afvraag of die misschien niet hoger kan en toch een plekje kan krijgen.

Een heel project dus, waar ik denk ik mooi de aankomende twee maanden voor uit kan trekken. Ondertussen zal ik mijn top 250 opbouwen, zodat ik die uiteindelijk (ik denk voor de laatste week van augustus) op stuur naar FP, aangezien we dan het dorpsfeest hebben en daarna de deadline al is verstreken, en ik in die week ook richting Schotland vertrek voor een week.

Kondoro’s 21th century top 250 - Re-watches

Kondoro's 21th century top 250

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Als hij niet perfect is, en je hebt niet alles kunnen herzien, TOCH insturen Kondoro! Beter je imperfect doorgegeven smaak vertegenwoordigd, than not at all, toch?

Ik heb mijn eerste editie geskipped omdat ik niet helemaal tevreden was met mijn lijst, maar bij de presentatie bleek dat veel van mijn favorieten beduidend hoger hadden gestaan als ik wel had meegedaan. Dat er dan een paar iets hoger of lager staan dan je ze eigenlijk zou gunnen met veel meer bedenktijd, is wat mij betreft secundair.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.