• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.997 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2023

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Badalamenti wrote:

(quote)

Bij mij op #93..... McSavah heeft het laten afweten dit jaar.

McSavah, TheBunk, kappeuter en uiteraard Metalfist mis ik wel. Hoewel al langer hier niet meer actief (behalve Kappeuter), je mist hun films wel in de top 1000 uiteindelijk. Maar goed, daar tegenover staan veel nieuwe mensen waarvan je niet weet wat er allemaal in hun lijst staat. Ook leuk. Plus een aantal terugkerende mensen.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

Terrence Malick is bij mij echt zo'n regisseur waarbij ik Days of Heaven en Badlands veel te lang geleden (op een te jonge leeftijd, vermoed ik ook zo) heb gezien, waarbij ik The New World en A Hidden Life toevallig zag maar geweldige films vond en The Thin Red Line en The Three of Life eindeloos uitstel. Ergo, geen pijl op te trekken.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

Voila, gezien deze avond Tja, David Lynch. Moet ik nog meer zeggen

En nog een resem Top-1000 materiaal (of in een selectie van deelnemers zoals stephan-0115) dat ik gekeken heb de laatste dagen is :

Ran (1985)

Arsenic and old Lace (1944)

A man there was (1917)

Ménilmontant (1926)

The red balloon (1956)

Morgen "The best of Youth" .... Ben benieuwd.

Gezien je stemgedrag op deze titels (op 'Ran' na) vrees ik voor het ergste, en dan is 6 uur een lange zit. Ben benieuwd..

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Dat er geen top-waardering voor Inland Empire uit zou rollen had ik wel verwacht Peter, maar ik vermoedde dat je Arsenic and Old Lace wel aardig zou vinden… Niet dus, jammer genoeg.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

John Milton wrote:

Dat er geen top-waardering voor Inland Empire uit zou rollen had ik wel verwacht Peter, maar ik vermoedde dat je Arsenic and Old Lace wel aardig zou vinden… Niet dus, jammer genoeg.

Ik heb toch al een redelijk aantal Cary Grant films gezien (12-tal. 'k Weet, is nog maar een klein deel van zijn totale oeuvre) en over het algemeen kan ik wel enorm genieten van de films waarin hij meedoet. Maar deze werkte me wel enorm op mijn zenuwen

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

It happens. Screwball is bij mij ook heel erg hit or miss, en dat van die zenuwen heb ik dan ook wel eens. Zelfs bij Grant. Kijk hier, ik gebruik het woord zelfs

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Per decennium:

1920 - 6

1930- 18

1940 - 33

1950 - 46

1960 - 32

1970 - 31

1980 - 30

1990 - 67

2000 - 99

2010 - 130

2020 - 8

Regisseurs:

Hitchcock - 12 films

Spielberg - 10 films

Scorsese - 9 films

Kubrick - 9 films

Tarantino 9 films

Oudste film: Safety Last! (Film, 1923) - MovieMeter.nl

Nieuwste film: Aftersun (Film, 2022) - MovieMeter.nl

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

John Milton wrote:

It happens. Screwball is bij mij ook heel erg hit or miss, en dat van die zenuwen heb ik dan ook wel eens. Zelfs bij Grant. Kijk hier, ik gebruik het woord zelfs

Hahaha. Ja deze Grant film kon mij ook niet echt smaken. Ik kan me dus wel vinden in deze quote : "Toegegeven, ik ben al niet ècht een screwball fan, maar dit was me echt veel te chaotisch. Vooral Hepburn werkte me op de zenuwen, het stemvolume ligt ook eerder bij gillen dan praten. Nee, ik heb een redelijk brede smaak, maar dit kan ik (nog) niet waarderen." En eigenlijk vind ik dat hetzelfde van toepassing is voor "Arsenic and Old Lace". Die halvegare die om de haverklap de trap opstormt terwijl hij "Charge!!!!" schreeuwt, was grappig de eerste keer. Na de derde keer irriteerde het me meer dan dat het me zou moeten doen lachen

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

ikkegoemikke over de LB stats: klik

tackle je ook de ads mee.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

tbouwh wrote:

ikkegoemikke over de LB stats: klik

tackle je ook de ads mee.

Ik heb Patron lidmaatschap maar heb geen flauw idee hoe je stats kunt krijgen van een opgebouwde lijst.

Heb er al eens achter gezocht en in communities schreeuwt men al geruime tijd voor deze optie

Je kan dus alleen stats van geregistreerde films opvragen (alles of per jaar). Zoals ze zelf zeggen "Personalized annual and all-time stats pages based on diary entries and watched films."

Tanguy

• 455 messages
  • 2051 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

Ik heb Patron lidmaatschap maar heb geen flauw idee hoe je stats kunt krijgen van een opgebouwde lijst.

Heb er al eens achter gezocht en in communities schreeuwt men al geruime tijd voor deze optie

Je kan dus alleen stats van geregistreerde films opvragen (alles of per jaar). Zoals ze zelf zeggen "Personalized annual and all-time stats pages based on diary entries and watched films."

Bij lijsten op Letterboxd kan je bijvoorbeeld wel decennia aanklikken om zo gemakkelijk te zien hoeveel films uit die lijst uit een bepaald decennium komen. Landen zou eventueel ook kunnen, maar op Letterboxd vind ik dat niet ideaal door de vele co-productielanden. Alleen regisseurs zou je dan zelf uit moeten zoeken, dat is wel een klusje inderdaad.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Dan heb ik je verkeerd begrepen, helder:) zoals hierboven al gesteld wordt zijn er bij lijsten alsnog talrijke sorteeropties, maar sorteren is net even iets anders dan de gezochte stats inderdaad en die ken ik verder ook alleen van de persoonlijke stats-pagina's.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Inmiddels met Lola Rennt (1998) ,Tasogare Seibei (2002) en Possession (1981) al drie films gezien die eigenlijk ook in mijn lijst hadden gemoeten. Lola (plek 421 in 2021) en Possession (plek 256) zullen het normaal gesproken ook zonder mijn hulp wel redden. Tasogare (niet op de kaart in 2021) zal erom spannen.

Hoe het ook zij, de eerste nieuwkomers voor mijn lijst van 2025 zijn alvast binnen!

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Tanguy wrote:

Bij lijsten op Letterboxd kan je bijvoorbeeld wel decennia aanklikken om zo gemakkelijk te zien hoeveel films uit die lijst uit een bepaald decennium komen.

mooie tip (bijna weer handmatig willen doen )

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Vrijdag start ik met de show. Vanavond de officiële aankondiging, en vrijdag begint de pret.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Film Pegasus wrote:

Vrijdag start ik met de show. Vanavond de officiële aankondiging, en vrijdag begint de pret.

Aankonding als nieuwsbericht op de homepage nog een idee?

• 31144 messages
  • 5447 votes

Het duurt altijd even om iets op de homepage te krijgen. Dat hebben we als crew zelf niet in de hand. Ik zal nadien nog wel een bericht schrijven als de top 1.000 afgelopen is.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mooi nieuws. Vrijdag toevallig vrij. Dat wordt onder tropische omstandigheden lekker vroeg een biertje open trekken en de top 1000 updates volgen .

• 31144 messages
  • 5447 votes

Vrijdagavond voor alle duidelijkheid.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

We zitten al met zweet billetjes te wachten!!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

Vrijdagavond voor alle duidelijkheid.

Ah ok. Dan wordt het de lijst volgen in iets benevelde toestand .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Even een statistiekje tussendoor hoeveel films staan in je lijst

MM top 250: 4

MM flop 100: 3

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

TOP 37

FLOP 0

cinemanukerke

• 1820 messages
  • 1037 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

Morgen "The best of Youth" .... Ben benieuwd.

Ik weet niet hoe je die bevallen is maar ikzelf werd er koud noch warm van. Beter vond ik zijn tijds- en landgenoot Buongiorno, Notte (Film, 2003) - MovieMeter.nl stukken beter. Cineast Marco Bellocchio vertelt ook een deel van de Italiaanse politieke geschiedenis (het gaat over de ontvoering van Aldo Moro in de jaren '70) maar doet dit in zijn eigen poëtische stijl doorspekt met nieuwsbeelden uit die tijd waardoor er een spanning bestaat tussen fictie en actua..

Zelf heb ik Brimstone gezien maar te middelmatig om in mijn lijst te belanden.

Intussen hebben we nog even tijd voor een stat : wanneer ik alle edities vergelijk, stel ik vast dat pas nr 8 van editie 2021 (American beauty) eens buiten top 20 heeft gestaan maw alle eerste zeven titels zijn al 10 jaar in top 20 aanwezig. Meer nog : pas nr 12 (Seven) heeft in alle edities eens (1x) buiten top 50 gestaan maw alle eerste 11 titels in 2021 staan al 10 jaar in top 50 en er zijn 26 titels die sinds 2013 in de top 50 staan (onder voorbehoud dat ik alles juist heb geteld).

Toch opmerkelijk. Verschillende users in die 10 jaar maar toch veel dezelfde films. Benieuwd of deze editie deze trend zal blijven volhouden.. .

• 31144 messages
  • 5447 votes

Tja, wie zal het zeggen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Krijgen we, omdat we zo braaf zijn geweest, nog de films te zien die het net niet hebben gehaald (buiten To The Wonder).

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

John Milton

stephan-0115

cinemanukerke

Vandaag "La meglio gioventù" afgekeken. Ik heb het wel in twee brokken gedaan want 6 uur aan een stuk kijken is toch een beetje onmogelijk tijdens de werkweek En jullie waren benieuwd ...

Wel, ik vind het gewoonweg een prachtige Italiaanse familiekroniek. Nee, niet een absoluut meesterwerk. Maar als een 6 uur durende film me zo kan boeien dat het zelfs niet aanvoelde alsof het 6 uren waren., dan kan ik niet anders dan beamen dat dit een hele speciale en fantastische film is. En ook telkens die schitterende beelden van verschillende streken en plaatsen in Italië. En die Mirella vond ik dan ook nog eens een lekkere mokkel

Mooiste moment van de film: Nicola en Mirella wandelend door de natuur waarna Matteo eventjes meeloopt. Mooi symbolisch en ontroerend.

Ja, "La meglio gioventù" zal ook opgenomen worden in mijn lijstje voor de volgende Top-1000

• 31144 messages
  • 5447 votes

IH88 wrote:

Krijgen we, omdat we zo braaf zijn geweest, nog de films te zien die het net niet hebben gehaald (buiten To The Wonder).

Ik kan voor vrijdag nog wel iets prijs geven...

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

ikkegoemikke wrote:

John Milton

stephan-0115

cinemanukerke

Vandaag "La meglio gioventù" afgekeken. Ik heb het wel in twee brokken gedaan want 6 uur aan een stuk kijken is toch een beetje onmogelijk tijdens de werkweek En jullie waren benieuwd ...

Wel, ik vind het gewoonweg een prachtige Italiaanse familiekroniek. Nee, niet een absoluut meesterwerk. Maar als een 6 uur durende film me zo kan boeien dat het zelfs niet aanvoelde alsof het 6 uren waren., dan kan ik niet anders dan beamen dat dit een hele speciale en fantastische film is. En ook telkens die schitterende beelden van verschillende streken en plaatsen in Italië. En die Mirella vond ik dan ook nog eens een lekkere mokkel

Mooiste moment van de film: Nicola en Mirella wandelend door de natuur waarna Matteo eventjes meeloopt. Mooi symbolisch en ontroerend.

Ja, "La meglio gioventù" zal ook opgenomen worden in mijn lijstje voor de volgende Top-1000

Mooie woorden, én een positieve verrassing toch wel. Ook ik heb mijn eerste keer La Meglio Gioventù in 2 delen gedaan om de 2e keer in 1 ruk af te kijken. Toen begon ik 'm nog beter te vinden, dus hoop dat voor jou hetzelfde gaat gelden in de toekomst

origineelhe

• 60 messages
  • 1291 votes

Nog een paar statistieken van mijn top 250 voor de liefhebbers:

Ik heb een sterke voorkeur voor recentere films. Dat resulteert erin dat ik ze vaak hoger beoordeel, en ook vaker opzet, waardoor maar 37 films van voor het jaar 2000 zijn, en 213 van erna. Jongste jaar dat niet in mijn lijst staat is 1990.

De films komen uit 30 verschillende landen, waarvan de meest voorkomende:

- Verenigde Staten: 112 (iets minder dan de helft, en hopelijk over 2 jaar weer iets minder)

- Frankrijk: 27

- Verenigd Koninkrijk: 26

- Italië: 16

- Nederland: 12

- Duitsland: 8

- Spanje: 8 (vooral te danken aan 1 regisseur)

- Denemarken: 4

210 verschillende regisseurs. 27 films zijn door vrouwen geregisseerd, 218 door mannen, en 5 door een duo.

- Pedro Almodóvar: 5

- Paolo Sorrentino, Quentin Tarantino: 4

- Alexander Payne, Denis Villeneuve, Krzysztof Kieslowski, Martin McDonagh, Richard Curtis, Richard Linklater, Tim Burton, Wes Anderson: allen 3

Echt grote uitschieters zijn er dus niet echt. Mijn conclusie hieruit is vooral dat ik wil proberen meer complete filmografieën van mijn favoriete regisseurs te kijken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.