• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik vond Sucker Punch toen in de bios heel erg tof met een maat en een potje bier erbij. Bij thuis herkijken (en het veranderen van mijn gevoel bij hoe Snyder film maakt), ben ik beduidend minder enthousiast geworden. Toch kan ik niet uitsluiten dat ik die ooit nog een keer ga bekijken

80/110

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Morgen gaan de bioscopen in België weer open en mijn eerste ticket is al besteld voor deze donderdag: The Lady from Shanghai op het grote doek! Had bij mij al een 3.5*, maar misschien doet een herziening in volle glorie de score wat stijgen. Ik kijk er sowieso naar uit.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

"Sucker Punch" gaat in ieder geval al op mijn watchlist

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Sanderkeuh wrote:

Maargoed, ikzelf heb nooit begrepen waarom Finding Nemo hoog gewaardeerd wordt..

Zelfde reden als bij de Toy Story's, maar dan zijn de Toy Story's voor mij toch iets beter (al vind ik de 2 de minste uit de trilogie). En de reden waarom Toy Story enorm gewaardeerd wordt is omdat het de eerste volledig door de computer getekende animatie is, maar daar ga ik zelf geen rekening mee houden. Ik denk ook dat bij Finding Nemo meer mensen weten een band op te bouwen met Nemo en zijn wereld, en ook net iets meer mensen in spanning afwachten hoe het zou aflopen. En een onderwaterwereld intrigeert mij toch meer dan een wereld waar speelgoed tot leven komt. That being said, toch geef ik nog steeds de voorkeur aan de Toy Story's, maar de nog grotere voorkeur gaat uit naar andere Pixars. Coco vind ik het beste van dehene die ik zag.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Niet al teveel nominaties van nog, en die degene die er tussen zitten zijn vaak toch sterk gedaald. Wel leuk dat Profondo Rosso er weer opnieuw instaat.

Wordt stiekem ook wel benieuwd naar Monos.

Slechts 37/110 gezien tot dusver.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

bijgewerkt, 95/130 voor mij.

The Man With the Movie Camera flink gedaald, maar eindelijk gerechtigheid met Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922) in de lijst. Ik kan niet geloven dat die er eerder niet instond

Sta een beetje te kijken dat ik die Almodovar niet in mijn lijst had.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik zit zelf aan 78/130. Lang lijstje met tips dus.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

III (2015) komt wel lekker binnen. Niet zien aankomen eigenlijk.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

leatherhead wrote:

III (2015) komt wel lekker binnen. Niet zien aankomen eigenlijk.

Ja, da's mooi.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

40/130, van de laatste batches gaat III op de watchlist. Profondo rosso, Redline en Honey PuPu stonden daar al op.

madmadder

• 371 messages
  • 3057 votes

55/130

Gisteren alvast Light of My Life gezien, eerste mooie ontdekking n.a.v. de lijst. Straks tijd voor l'Intrus.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Altijd leuk als er titels in de lijst komen waar ik nog nooit van had gehoord, zoals nu III.

Als ik de commentaren bij die film moet geloven vooral audiovisueel knap met een wat minder uitgewerkt verhaal, niet écht mijn straatje in het algemeen maar gaat toch wel op de watchlist.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Stond Nosferatu nog nooit in de lijst? Vreemd gezien de trend over meerdere edities toch wel is dat oudere / klassieke films flink dalen. Wel weer twee Aziatische films die hun laagste notering ooit halen. III haalt wel nieuw de lijst als troostprijs voor Onderhond

Zeker en vast wel veel films die ik graag nog wil zien, dat dan weer wel.

28/130 toont dat ook wel aan. Maar bvb. die Hobbit film heb ik ook nog niet gezien.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik heb die Hobbit-films ook nog niet gezien, omdat de originele LotR-trilogie mij al zo hard tegensloeg. Zal er misschien ooit eens van komen...

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Veel Aziatische kijktips weer. Aan de afgelopen twintig films zie je wel hoe veelzijdig de top 1000 is. Echt van alles staat erin.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

Ik heb die Hobbit-films ook nog niet gezien, omdat de originele LotR-trilogie mij al zo hard tegensloeg. Zal er misschien ooit eens van komen...

Dan zal ik er maar niet beginnen als ik jou was. In de bioscoop vond ik het nog wel aardig (vooral de eerste twee films), maar de CGI is echt verschrikkelijk. Wat Peter Jackson bezielde weet ik niet. De special effects in sommige jaren 90 films zien er beter uit, en dan doe je toch wat verkeerd.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

62/130 voor mij.

Jammer dat Starry Starry Night zo laag staat . Fijne binnenkomer van Sucker Punch. En bizar dat een film als Nosferatu nu pas voor het eerst in de top 1000 staat. En dat maakt deze lijst ook meteen weer zo leuk. Status zegt niets over een bepaalde film. In een gerenommeerde lijst zul je nooit geen Sucker Punch tegenkomen en zou Nosferatu veel hoger staan.

horizons

• 5688 messages
  • 2406 votes

IH88 wrote:

(quote)

Dan zal ik er maar niet beginnen als ik jou was. In de bioscoop vond ik het nog wel aardig (vooral de eerste twee films), maar de CGI is echt verschrikkelijk. Wat Peter Jackson bezielde weet ik niet. De special effects in sommige jaren 90 films zien er beter uit, en dan doe je toch wat verkeerd.

Bij the Hobbit ging echt alles digitaal terwijl in Lord of the Rings de legers voor groot gedeelte ook nog uit figuranten bestond.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

horizons wrote:

(quote)

Bij the Hobbit ging echt alles digitaal terwijl in Lord of the Rings de legers voor groot gedeelte ook nog uit figuranten bestond.

Ja dat weet ik. Daarom zag het er ook zo realistisch uit. Maar ik heb de derde Hobbit film in de bioscoop gezien. En ik heb er nog steeds nachtmerries van (hoewel het wel een vermakelijke film is). Maar de special effects zagen er zo ongelooflijk slecht uit.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb de LOTR films stuk gekeken toen (extended), inc alle extra's van de 4 disc sets. Meerdere keren.

Wat een deceptie waren The Hobbit films daarna.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

DVD-T wrote:

62/130 voor mij.

Jammer dat Starry Starry Night zo laag staat . Fijne binnenkomer van Sucker Punch. En bizar dat een film als Nosferatu nu pas voor het eerst in de top 1000 staat. En dat maakt deze lijst ook meteen weer zo leuk. Status zegt niets over een bepaalde film. In een gerenommeerde lijst zul je nooit geen Sucker Punch tegenkomen en zou Nosferatu veel hoger staan.

De gerenommeerde filmlijsten hebben zo ook wel hun kwaaltjes. Starry Starry Night is ook één v/d films die ik graag nog eens wil zien.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Voorlopig 36 nieuwe binnenkomers, daarvan zag ik er slechts 17. Ik neem aan dat hoe verder de lijst vordert ik er gemiddeld meer zal gezien hebben.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Haha, toch mooi Strange Color erin gestemd met z'n drieën .

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Mmmh lekker, Amerikaanse taart. Een blijvertje!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Zo, mijn nummer 1 is ook alweer gepasseerd Een droevig gezichtje omdat ik hoopte dat die wel hoger ging staan, maar kom: een wederoptreden nadat die in 2019 schandalig genoeg verdwenen was. Verder ook blij met Nosferatu en Marilyn Monroe kan natuurlijk ook niet ontbreken! Al vermoed ik dat Some Like it Hot misschien nog hoger gaat staan?

14 van mijn nominaties zijn ondertussen al in de toplijst gepasseerd maar het valt me wat tegen hoeveel ik effectief al heb gezien. Ik zit (volgens de Letterboxd site) maar op 47/140 films. Toch ook een aantal films waar ik absoluut niet van snap wat ze in de lijst doen maar dat maakt het leuk natuurlijk.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Op Letterboxd staat nu ook de editie van 2013. Naast hier en op ICM, zijn we daar nu ook compleet.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Icm bijgewerkt.

129/170 zag ik er, met een hoop mooie titels ertussen, best wat nominaties en een hoop dat al (sinds vorige edities) op de kijkstapel ligt, zoals The Vertical Ray of the Sun, Hetun en Why Don't You Play in Hell?

Jammer dat Carol ook gedaald is, en wat mij betreft hoeft Crank er niet zo nodig in, al is het mogelijk dat ik toen gemist heb wat er zo indrukwekkend aan moet zijn; mij deed het niet veel.

leatherhead wrote:

Haha, toch mooi Strange Color erin gestemd met z'n drieën .

Opvallend idd! Well done Hier ook 4*, maar buiten de top 500 beland, dus goed dat jullie hem erin gestemd hebben. Al was het maar om die prachtige poster.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

52/170

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Als Life of Pi de grootste daler blijkt te zijn (331 --> 847),...goed (mijn excuses aan de fans).

War of the Worlds? Waar komt die opeens vandaan? Is die aan een revival bezig?

Entre Les Murs is zo'n prachtige film, erg blij dat die er weer instaat.

Pegasus, ik denk dat er een foutje is ingeslopen bij je laatste bericht (met de nummer-notering 940-930). Ook de meester maakt fouten soms

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Bad Timing

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.