• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.676 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2200 votes

De grootste verrassing tussen alle titels was voor mij vandaag toch écht Toy Story 2. Vrij random titeltje voor m'n gevoel.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

3 nominaties van mij deze ronde, kan slechter

Sorry dat ik Hetun nog steeds niet gezien heb OH. Bij deze beloofd dat ik hem voor komende editie kijk. Of hij de top 500 haalt is punt 2, maar ik ga hem in ieder geval kijken.

74/100. Als ik niet moe was en vroeg op zou moeten zou moeten zou ik er nog even iets niet-Elephant-Sitting-Still-igs ingooien voor een mooie 75 rond, maar ik denk niet dat dat hem wordt.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Onderhond wrote:

(quote)

SS5+ lag ook niet echt in de videotheek ofzo ... laat staan dat de meeste mensen hier zich laten tegenhouden door wat er op een bekendere streaming dienst staat

Ah, dus dan worden ze wel gekeken maar worden ze steeds minder goed gevonden. Of misschien positiever: er zijn meer films in waarde gestegen en die komen niet tot Azië?

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

27/100. Toch al aardig wat interessante titels gezien die op de wensenlijst kunnen. Daar staat Survive Style 5+ overigens al heel lang op, binnenkort dan eindelijk maar een keer ‘afvinken’. Leuk dit!

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik heb daar net de trailer van gekeken, en dat oogt vrij bonkers. Well leuk, maar of ik daar na de volledige speelduur 4* of meer aan kwijt kan? Denk dat ik Why Don't You Play in Hell meer ga waarderen, but who knows.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

horizons wrote:

Of misschien positiever: er zijn meer films in waarde gestegen en die komen niet tot Azië?

Ik weet niet wat "films komen niet tot Azië" betekent, maar het komt er gewoon op neer dat een hoop eerdere fans niet meer op MM zitten en nieuwere users Azië makkelijker naast zich neerleggen. Of iemand bij de Oscars moest het leuk vinden natuurlijk. Parasite en Shoplifters zullen wel hoog staan.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Ow, auto correct deed iets niet goed.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

24/100 momenteel

waarvan er 14 ook in mijn lijst stonden.

Verrast me eigenlijk dat Take Shelter er nooit eerder in stond, leuk dat die er nu wel in staat.

Meest verrast door Wolfwalkers, een animatiefilm die nog maar een half jaar uit is en toch in de lijst komt.

De stills hebben een heel grote meerwaarde aan de lijst inderdaad, al enkele films toegevoegd op watchlist.

Comet; The Fog; The Parallax View; My Blueberry Nights; An Elephant Sitting Stil; Survive Style 5+ ; Why Don't You Play in Hell

En anderen die al op watchlist staan maar ik nog niet aan toegekomen ben: Light of My Life; My Sassy Girl; Blow Out; The Last Samurai

Hoe dan ook leuk om nu al veel variatie te zien & om nieuwe films te ontdekken.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Take Shelter is misschien wel een beetje een omissie op mijn lijst, net als Light of My Life. Nu ik er zo over nadenk kan ik vast 2 titels vinden die ik best zou willen bumpen in ruil voor die twee.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

42 /100

8 Nominaties zijn afkomstig uit mijn lijstje.

Kûkai (2017) (Legend of the Demon Cat) Heerlijke film en maar wat fijn dat deze erin is geraakt!

Forbidden Planet (1956)Wow, verrassend dat deze nu toch Nieuw binnen komt!

The Forbidden Room (2015) is gezakt naar dat de film vorig keer juist wat was gestegen!

Twee terugkerende oudjes King Kong (1933) en Das Cabinet des Dr. Caligari (1920)

De overige drie waren; The Fog,(nieuw) Planet Terror,(herintreder), en Laura (zakkend)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

Ik tel 75/100

Is er iemand die elders een lijstje bijhoudt (IMDb, Letterboxd, ICM), dat vergemakkelijkt het tellen

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik link hem nog wel steeds, potverdrie

DVD-t houdt hem bij op Letterboxd, maar die is as we speak nog niet helemaal bij.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

John Milton wrote:

Ik link hem nog wel steeds, potverdrie

Vakantie, dan volg ik alles maar met een half oog

Officieel 72/100 dan. Komt omdat ik Sleepers, My Sassy Girl en Interview with the Vampire nog steeds niet herzien heb sinds ik in 2003 mn stemmen hier ben beginnen bijhouden.

Ome henk

• 30 messages
  • 0 votes

Geen slecht begin, eerste dag al 8 nominaties. Ik zal goed slapen zo:).

997. Den Skyldige (299)

996. Light of My Life (343)

990. Ford v Ferrari (206)

978. The Matrix Revolutions (21)

940. I Am Legend (117)

934. The Village (228)

926. Planet Terror (240)

923. Oblivion (141)

Polytechnique (2009) toevallig paar dagen geleden gezien dankzij de vorige top 1000. Sorry We Missed You (2019) ook laatst gezien. Ingrijpende film, maar net niet m'n lijst gehaald. Geen idee waarom ik Oblivion zo hoog heb staan trouwens.

Ik leg Aziatische films helemaal niet naast me neer, maar voor dat soort films moet je gewoon van het gebaande pad. Ik heb trouwens 4 Aziatische films op mijn lijst, was The Handmaiden vergeten te tellen en nog een Zuid-Amerikaanse dus kom nu op 39/350 niet Amerikaanse films, heb nog wel een aantal Britse films niet meegeteld. Is James Bond eigenlijk Brits of Amerikaans?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Blij met Hetun en The Shop on Main Street (mijn eerste toptiennominatie)! Die laatste wel véél te laag, net als Survive Style 5+, maar die had ik zelf ook wel wat hoger mogen zetten zie ik nu, grrrr!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Toch al 35/100 en 4 nominaties

En deze avond al eentje erbij gedaan met "The Shop Around the Corner". Een beetje te zoetsappig en voorspelbaar naar mijn smaak. Maar moeder de vrouw hier heeft zich kostelijk ermee geamuseerd. En bij mij kon er af en toe een monkellach vanaf. Ben die oude films wel gaan appreciëren na de Horror Challenge van vorig jaar. Maar deze zou toch niet in mijn eindlijst zijn geraakt.

Nu nog de interesse voor Aziatische films aanwakkeren Doe al pogingen maar blijf stuiten op dat eeuwige staren naar de onderkant van het scherm (waarna een rewind zich telkens weer opdringt).

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

stephan-0115 wrote:

De grootste verrassing tussen alle titels was voor mij vandaag toch écht Toy Story 2. Vrij random titeltje voor m'n gevoel.

Ja, daar ga ik wel mee akkoord. Maar dat valt hier nog mee tov internationeel en in Amerika. Altijd het gevoel gehad dat in Nederlandstalige kringen het Toy Story-enthousiasme lager is dan in Amerikaanse kringen. Kijk maar naar zelfs een forum als ICheckMovies. Compleet gericht op klassieke en arthouse films eigenlijk, en zelfs daar doen ze het zo goed. Maar dat is bij Reddit top 250 etc. ook het geval. Ik vind ze zeker niet slecht, maar wel behoorlijk overschat vanwege inwisselbaar met elke andere blockbuster of zeer veel andere Pixars / Disney films. En die lijken het deze editie nog beter te doen dan anders. Als zelfs een film als Dumbo de lijst haalt... Maar ja velen zullen ze gezien hebben natuurlijk.

Qua Aziatische films is inderdaad bereikbaarheid problematisch. Ook een fysieke uitgave hebben veel films niet, en nog veel minder als je NL uitgaves wilt. Zeker nu zijn ook de Aziatische films van de jaren '00 en ouder nog veel moeilijker bereikbaar. Een ander probleem is de cultuurshock die men ervaart bij die films toch groter is dan bij andere continenten / Europese of Noord-Amerikaanse films. Ik vind het toch een heel andere cinema hebben dan elders. Soms ook met andere thema's en een andere insteek. En naar mijn idee ook minder gericht op "plot", wat veel kijkers zal afschrikken. Daar staat tegenover dat het vaak fijngevoelige introverte filmpjes zijn die wel veel sfeer uitademen. Maar een groot percentage is toch niet "makkelijk" om naar te kijken, vind ik persoonlijk.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

Van iemand die Toy Story 2 op plaats 72 heeft, met voorsprong de hoogst genomineerde animatiefilm in mijn lijst..

Heeft voor mij toch wel een groot stuk met nostalgie te maken, zag de film in de bioscoop toen ik 7 jaar was, eerste film die ik met ondertiteling zag ook volgens mij.

En ookal heb ik de film al jaren niet gezien heb ik er heel goeie herinneringen aan.

…misschien té goede, wie weet zou het bij herziening veel zakken in mijn lijst…

Maargoed, ikzelf heb nooit begrepen waarom Finding Nemo hoog gewaardeerd wordt..

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

Weer bij op Letterboxd

46 uit 100. Gezien het aantal films ik sinds de laatste editie heb gezien, geen slechte score.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

91 van deze 100 gezien

Container, Bande a Part, Le Rayon Vert, Trys Dienos, Un Lac en En Kärlekshistoria zijn de grootste favorieten

Van de 9 ongezien staat alleen Polytechnique op mijn kijklijst. Comet was de enige film waar ik niet eerder van had gehoord.

cinemanukerke

• 1821 messages
  • 1037 votes

Slaapoogjes uitwrijven, kop koffie en dan top 1000 bekijken en een vroege ochtend hoera gevoel maakt zich van mij meester met de notering van The paralallax view. Fijn om een pure seventies film (Warren Beatty, paranoia, fantastische fotografie) in de lijst te zien.

The village had ik niet op gestemd (ik heb wel 3 andere Shyamalans in de lijst) maar een waardige opvolger.

Shuzhou river had ik ook niet op gestemd want ik had de film te lang geleden gezien en het stond niet meer vers in het geheugen maar dankzij de lijst ga ik die eerstdaags opnieuw bekijken want die maakt grote kans voor mijn nieuwe lijst editie 2023 (ja, ja het werk is al begonnen).

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

cinemanukerke wrote:

Slaapoogjes uitwrijven, kop koffie en dan top 1000 bekijken

Hah! Gaat hier precies zo

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Als iedereen klaar zit, komt de volgende blok er aan.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

Sucker Punch.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

42 uit 100 gezien, waarvan op 12 zelf gestemd.

Blij met Light of my life, Nocturama en Western, hoewel ze allen op de wip zitten om eruit te vallen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ha heerlijk begin. Ik heb zelf niet op Sucker Punch gestemd, maar ik snap wel waar de liefde voor die film vandaan komt. Met de grond gelijk gemaakt, maar tegelijkertijd de hemel in geprezen. Een middenweg lijkt er niet te bestaan.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Ik heb er 65 van de eerste 100 gezien, dus dat valt niet tegen.

Ben benieuwd of sommige favorieten het nog wel gaan halen, als ze het al zouden gaan halen had ik ze nu wel ongeveer verwacht.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

IH88 wrote:

Ha heerlijk begin. Ik heb zelf niet op Sucker Punch gestemd, maar ik snap wel waar de liefde voor die film vandaan komt. Met de grond gelijk gemaakt, maar tegelijkertijd de hemel in geprezen. Een middenweg lijkt er niet te bestaan.

Klopt ik heb niet zo vaak dat een film zo'n grote aversie bij me oproept. Snyder is dan ook een regisseur waar ik met een grote boog omheen loop. Alleen Watchmen vond ik dan wel vrij goed, al zou ik die ook niet moeten herzien denk ik.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Sanderkeuh wrote:

Van iemand die Toy Story 2 op plaats 72 heeft, met voorsprong de hoogst genomineerde animatiefilm in mijn lijst..

Heeft voor mij toch wel een groot stuk met nostalgie te maken, zag de film in de bioscoop toen ik 7 jaar was, eerste film die ik met ondertiteling zag ook volgens mij.

En ookal heb ik de film al jaren niet gezien heb ik er heel goeie herinneringen aan.

…misschien té goede, wie weet zou het bij herziening veel zakken in mijn lijst…

Maargoed, ikzelf heb nooit begrepen waarom Finding Nemo hoog gewaardeerd wordt..

Ik weet het niet. Ik heb de Toy Story films pas op latere leeftijd gezien, en voor mij zit er dus weinig nostalgie aan vast. Maar ze blijven goed, hoewel Toy Story en Toy Story 2 wel laag op mijn lijst staan. Ben benieuwd of ze er over twee jaar nog in staan. Bij 3 zal dat sowieso wel het geval zijn.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.