• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.552 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Met Woodstock volgens mij ook de eerste muziekdocumentaire ooit in de top 1.000? (als ik mij niet vergis...)

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Still The Water moet ik ook eens zien... dan kan ik zien of Kawase iets voor mij is. Heeft ook wel een coming-of-age thema.

Blij dat ik een doorslaggevende stem heb gegeven aan Suzhou He die na een sabbateditie terug zijn opwachting maakt. Mijn "nieuwe" stem zal belangrijk geweest zijn. Heel mooie film, aanrader zeker en vast.

Ook een paar films waar ik weinig mee heb. Dumbo lijkt mij fors overdreven (dan heb ik nog liever het nieuwe blockbustermateriaal van Disney) en Comet vond ik ook een zeer slechte film door de hoogdravende dialogen en het geforceerde hippe karakter van die film.

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Top! In mijn lijst: Le Rayon Vert, Still the Water

Top, maar niet in mijn lijst: Western, L'Intrus

Op de watchlist: Kukai, Rubber's Lover

Mwoah: The Illusionist, Ford vs. Ferrari, The Boat that Rocked

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik ga die Suzhou River (2000) ook opzoeken trouwens, Vertigo meets Chungking Express , aldus iemand op ICM. Geen idee in hoeverre dat nauwkeurig is, maar het nodigt uit om erachter te komen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12839 votes

John Milton wrote:

Ik ga die Suzhou River (2000) ook opzoeken trouwens,

Er is een BluRay van. Beetje tricky aangezien er wel wat aan de kleuren gemorreld is, maar zou dit toch verkiezen boven de DVD versies. Die zijn qua kwaliteit redelijk belabberd.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Ik zag het staan in je review, dat weerhield me er direct van, maar ik heb 'de BR' gevonden, oogt heel schappelijk

Was die kort na je bericht verschenen ofzo?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

13/30

Nog geen nominaties van mijn lijstje, al zou ik zweren dat ik Suzhou He in mijn lijst had staan? Blijkbaar vergeten!

De Chen Kaige heb ik helemaal gemist, dus die zoek ik op. Lijkt me leuk om eens te zien. Verder nog veel meer interessante tips, dus dat begint al goed!

De Fukui laat ik maar links liggen, vrees dat het in de zelfde linkerhoek ligt als Tetsuo, Eraserhead en dergelijke en -hoe interessant ook- dat zijn niet films waar ik voor warm loop.

leatherhead

• 3556 messages
  • 1813 votes

Rubber's Lover erin

Lekker begin van de lijst in elk geval. Forbidden Room staat al eeuwig op mijn watchlist, goede reminder dat ik die eindelijk eens moet kijken.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Voor het eerste een film in de lijst die meer dan 100 jaar oud is.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Wat begon King Kong hoog zeg, de eerste editie.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

Al 5 nominaties van mijn lijstje voorbijgekomen bij de eerste 30 films. My Fair Lady al 3 edities op een rij bij de laatste 100. Niet opgeven, Eliza!

Opvallend van The Sting en King Kong, ja. Ooit bij de eerste 400, en elke editie achteruit gedonderd, en nu nog maar net bij de gelukkigen.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Klopt niet helemaal, King Kong is terug van weggeweest, zat er niet bij in de 2019 editie. Al wel meer leuke re-entries geteld trouwens.

DVD-T

• 15565 messages
  • 3123 votes

De Sting begon behoorlijk hoog. In de jaren veel gezakt, maar nog steeds in de lijst.

kaketoe

• 827 messages
  • 1708 votes

1/30 uit mijn lijst, alleen Still the Water. Ik zag er slechts 6/30. 2 films stonden al op mijn watchlist en 5 nieuwe films toegevoegd. Leuk begin!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

14/30 en geen enkele nominatie

Het kiezen voor vanavond zal er niet makkelijker op worden

Ik voeg "The Shop Around the Corner" toe.

Mat_

• 737 messages
  • 1335 votes

Als er nu één film was die bij mij hoog scoort en waarvan ik niet had verwacht dat die de lijst ging halen dan is het wel Comet. Heel mooie verrassing, onderbelicht pareltje. Het gemiddelde hier op MM is ook onbegrijpelijk. Absolute aanrader

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Laatste batch is ook een mooie update. Yeopgijeogin geunyeo overleeft gelukkig nog dit jaar. Bandé a part, Letters Never Sent, Take Shelter, Noruwei no Mori en Container wil ik onder andere nog graag eens zien, maar dat zal allemaal niet voor 'direct' zijn vrees ik.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1833 votes

Erg fijn dat we begonnen zijn! Tot nu toe is het weer lekker gevarieerd en zitten er genoeg tips tussen.

Ook erg blij met de notering van Woodstock.

• 31148 messages
  • 5448 votes

In deze laatste blok vooral zelf blij met Nocturama. Ik heb die pas in februari gezien en daardoor is die niet in mijn lijst geraakt. Had nog gekund, maar toen al bezig met voorbereidingen van de top 1.000 en mijn lijst zo goed als definitief klaar. Gelukkig nog bij de beste 1.000 geraakt.

En Breakfast at Tiffany's is een verrassing. Dat deze romantische klassieker er nu pas bij is. Mooie toevoeging!

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Leuk voor The Descendants. Staat er bij mij altijd wel in. Nocturama moet ik nog steeds kijken.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Bizar inderdaad dat Breakfast at Tiffany's er nu pas instaat. Leuke lijst sowieso tot nu toe.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Woland!!! Waar is jouw lijst, you naughty little shitkicker.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Ik ben verrast dat Light of my Life het heeft gehaald.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

'Dawn of the Dead' op 999, om te huilen.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

The Wicker Man zakt enorm, wat raar is gezien ik een "nieuwe stemmer" ben die niet voor de film stemde in 2019. Door mijn stem behoudt de film wellicht nog zijn plaats in de top 1000.

Down By Law zakt iedere editie wel. In de eerste editie top 200. Nu er nog maar net in.

Verder wel ook een mooi tiental denk ik.

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

Oh, leuk, we zijn begonnen. Begin is lekker gevarieerd. Wel jammer om te zien dat een film als Rubber's Lover nog hoger had gestaan als ik een lijstje in had gediend. Ik zal de komende weken regelmatig eens een filmpje uit de lijst pikken om te zien.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Weer zo een film waar ik nog nooit van gehoord heb - The Parallax View. Altijd wel leuk zo een compleet - out of the blue - notatie.

Bepaalde diepzinnige arthouse films die toch wel flink zakken, lijkt mij een eerste trend te gaan worden (Weerasethakul en die Hongaarse film). Oudere films is wat gemixt, bepaalde nieuw, bepaalde die flink zakken. Aziatische ook gemixt, deels een kleine rechtzetting tegenover 2019 toen ze wel in de hoek van de klappen vielen. Maar de meer gekende films of meer blockbusters lijken vooralsnog niet echt te profiteren. Als we aan 700-800 komen zal de trend wel duidelijker worden (als er één is).

Het kan wel zijn met dat er zoveel nieuwe stemmers en zoveel wegvallen dat het een beetje door elkaar zal zijn. Maar ik had eigenlijk nog grotere verschuivingen verwacht op basis daarvan. Bepaalden staan toch vrij stabiel in de lijst, en tot nu toe lijkt het meer om zakkers te gaan dan om nieuwkomers. Maar het is nog vroeg.

nathaniel177

• 574 messages
  • 2726 votes

Van de eerste 60 maar 13 gezien waarvan 2 in mijn toplijst stonden.

horizons

• 5687 messages
  • 2404 votes

19 gezien, 7 uit m'n lijst.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

25/50

Toch wel een aantal tips opgedaan. The Parallax View en Blow Out lijken me wel wat. Ace in the Hole wil ik al heel lang zien, maar ik heb hem nog niet te pakken gekregen. Ook een aantal vroege films van erkende regisseurs (waar ik vaak niet zo weg van ben) die me ook wel intrigeren. The Last Samoerai vind ik echt een miskleun in deze lijst.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.