• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.404 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik denk alleen batman van alles foto's. Ben ik een filmbarbaar dat ik de rest niet ken?

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

ook die midboven niet, Kubricks Lolita? das toch best een bekend shot

En Disney's 101 Dalmatiërs ook niet?

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Kondoro wrote:

Ik denk alleen batman van alles foto's. Ben ik een filmbarbaar dat ik de rest niet ken?

Je kent de dalmatiërs toch van Disney? Met nadien nog een 'sequel' in 2003, 2 live action versies en dit jaar een spinoff rond Cruella met Emma Stone.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

(quote)

Omdat je zo lief kijkt. Dogman zat in 6 lijstjes, waaronder dat van mezelf trouwens. Zelfs als regisseur van de top 1.000 kan ik mijn favoriete films er niet zo maar in krijgen natuurlijk.

Zes lijstjes wauw. En dan nog niet in de top 1000. Zal wel heel laag op al die lijstjes hebben gestaan.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Oja kut die dalmatiërs staat er ook tussen. En toen ik geboren was had ik een dalmatiër versierde tuin door die film, hoe kan ik dat vergeten .

Twee dan

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

"Dogman"

Excel: "Er zijn geen zoekresultaten opgehaald"

Tsja, ik heb er veel hoge stemmen uitgegooid omdat ik de lijst zo persoonlijk mogelijk wilde maken. Maar hey, als ik geweten had dat 'ie in de top 1010 zou belanden had ik hem wel op 366 gezet:) Gomorrah vind ik persoonlijk iets minder maar er mag toch wel iets van Garrone in.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Bij mij was Dogman ook een van de laatste afvallers. Dat er zoveel lijstjes nodig zijn om in de top 1000 te komen voorspelt weinig goeds voor mijn verborgen parels. Maar goed, daar zijn het dan ook verborgen parels voor.

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

Begint als een broken record te klinken, maar ook bij mij is Dogman één van de afvallers in het laatste stadium geweest. Teveel films met 4*, sja... er zal iets moeten sneuvelen. Erg benieuwd naar de uiteindelijke lijst, fijn deze spanningsopbouw

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Isabella wil ik ook graag eens zien, maar het is er nog niet van gekomen. Mede ook omdat die film echt heel moeilijk te vinden is.

Dogman wil ik ook graag nog eens zien! Misschien dat ik beide wel tegen 2023 zie, en Dogman kan ik in principe vanavond nog wel zien.

oup

• 587 messages
  • 3181 votes

Hier ook nog mijn Letterboxd lijst.

Zag bij het doorlopen van de lijst dat ik Nightcrawler, Black Swan, Parasite en Whiplash ben vergeten. Gelukkig zijn deze films sowieso wel zeker van een plekje in de de top 1000.

Inmiddels zouden Apollo 11 (4,5) en Menq (4,0) ook een plaatsje in mijn top 500 krijgen. De filmreis gaat gewoon verder!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

TornadoEF5 wrote:

Dogman wil ik ook graag nog eens zien! Misschien dat ik beide wel tegen 2023 zie, en Dogman kan ik in principe vanavond nog wel zien.

En dat is dan ook gebeurd. Om het nog "zuurder" te maken voor de fans van Dogman, had de film mijn lijst uiteindelijk wel gehaald. Maar dan toch eerder de tweede helft ipv de eerste helft. Maar op zich goede film. Herinnert me eraan dat ik Gomorra en ook Suburra ook eens zou moeten zien eigenlijk.

• 31148 messages
  • 5448 votes

We zijn vertrokken!

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4885 votes

Film Pegasus wrote:

We zijn vertrokken!

Ik zit al meer dan een uur te wachten

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Geweldig! Gaat de komende werkdagen een stuk dragelijker maken.

Interessant dat Kûkai (2017) maar 3 stemmen heeft maar wel 2 top 10 noteringen. Toch snel maar eens gaan kijken!

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Kukai is inderdaad een verrassing. Nog nooit van gehoord. Leuk dat het gestart is trouwens.

Rubber's Lover is ook zo een verrassing, zeker omdat die er nog nooit in heeft gestaan. Zeker geen slecht begin, maar nog geen enkele film uit deze batch gezien. Den skyldige staat wel al wat langer op de watchlijst. Misschien bekijk ik die vandaag ook nog eens.

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

6/10. Western was een van de titels die ik graag had willen zien, maar wat niet is gelukt. Had ook niet gedacht dat die zou dalen eigenlijk, nu meer mensen de kans hebben gehad om hem te kijken.

Zit geen enkele van mijn 500 nomi's bij nog, al twijfelde ik of ik Light of My Life erin zou zetten, net niet gehaald. De Claire Denis moet ik nog zien, en (niet geheel verrassend) de 2 Aziatische films. Kukai stond wel op de radar, Rubber's Lover echt nog nooit van gehoord, die gaat op de lijst.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Zo zie je maar dat de plaats van een film in je lijst heel veel kan schelen. Den skyldige staat in negen lijstjes, maar staat alsnog onder bijv. Kukai. The Illusionist is aardig gedaald, maar gelukkig staat hij er nog in.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Leuk dat het begonnen is. Al gelijk een paar tips opgedaan met Sleepers, Light of my Life en L'Intrus

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Ah fijn, het is begonnen.

Die van Fukui laat ik denk ik aan me voorbij gaan gezien mijn ervaringen met 964 Pinocchio. Kukai lijkt me wel interessant, een Chinees-Japanse productie zie je ook niet zo vaak.

Light of my Life is volledig langs mij heen gegaan maar ziet er ook wel goed uit.

De twee films uit mijn lijst staan er waarschijnlijk voor het laatst in gezien de trend.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Er zijn zelfs al Aziatische films in de lijst!

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Flavio wrote:

Die van Fukui laat ik denk ik aan me voorbij gaan gezien mijn ervaringen met 964 Pinocchio.

Die durfde ik niet te kijken, na OH's review. Hopelijk is deze minder schreeuwerig, want ik zet hem nu aan. Hoef toch pas 11:30 uur te werken, late dienst.

En idd, FP. Twee zelfs! Niets meer aan doen, dit is genoeg

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

John Milton wrote:

(quote)
Die durfde ik niet te kijken, na OH's review. Hopelijk is deze minder schreeuwerig, want ik zet hem nu aan. Hoef toch pas 11:30 uur te werken, late dienst.

Nou vooruit, mocht er een ronkende review komen dan wil ik het nog wel overwegen

Maar na die eerste dacht ik "Fuck You Fukui"

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Meh.

Mad screaming people? Check.
If you hear around a little, this film will generally be referred to as the one with the crazy, loud-screaming and madly grunting actors. It's somewhat of a trademark for Fukui and Rubber's Lover takes it even beyond the levels found in 964 Pinocchio
The new experiment goes horribly wrong (or right, depending on how you look at it) and chaos ensues. That, and a lot of screaming of course.
Aldus onze Onderhond. Na jah. Ik heb hem nu al opgesnord. Here we go. Maar ik denk dat je je in dat geval misschien de moeite kunt besparen, Flavio

• 31148 messages
  • 5448 votes

Opvallend dat op een handvol (echte) musicals na in de top 1.000, My Fair Lady het gelukkig altijd weer goed doet. Al voor de 3e keer onderaan de lijst. Stijgen doet die nooit, maar het lukt toch maar mooi om er elke keer bij te zijn.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Comet staat echt al eeuwig op de watchlist. Gaat er nu wel echt van komen .

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

En daar is met The Forbidden Room (2015) mijn eerste nominatie. Jammer dat hij een flinke daling maakt, maar anderzijds ben ik blij dat zo'n eigenzinnig werkje er voor de derde keer op rij instaat.

Ford v Ferrari (2019) ook enorm van genoten, tegen mijn eigen verwachting in (autoracen kan me gestolen worden IRL). Mijn lijst had hij niet gehaald, maar alsnog 4*

13/20

Finisterra

• 15532 messages
  • 4689 votes

Still the Water van Kawase had ik toch wat hoger verwacht. L'Intrus is ook een zeer mooie entry die nog veel stijgingspotentieel heeft in m'n eigen lijst.

Geen lijst van Alastor is overigens wel zeer jammer voor enkele onbekende parels...

John Milton

• 24220 messages
  • 13385 votes

Still the Water ben ik ook wel benieuwd voor, heb ik wel klaarliggen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Still the Water voorbije weken nog gezien. Was niet slecht, maar ik had het toch niet in mijn lijst gezet.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4885 votes

Woopie. En we zijn vertrokken

7/20 en geen enkele nominatie

Dagelijks ga ik er ook eentje uitpikken om de avond mee op te vullen. En de kanshebbers zijn op dit moment toch wel "Kûkai" ofwel "Sleepers"

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.