• 178.147 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.201 actors
  • 9.373.946 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Hergebruiken jullie echt je lijst?

Nog nooit gedaan. Dit is de eerste keer dat ik zo'n lijst maak. Maar ja, ik zou het wel zeker gebruiken bij de volgende keer.

tbouwh

• 5810 messages
  • 5402 votes

Film Pegasus, je pikt ze er op MovieMeter ID uit toch? Dan ga ik geen moeite doen afwijkende speciale tekens in de Excel-export aan te passen om de titels volledig kloppend te doen maken.

SimonSav

• 337 messages
  • 3414 votes

Ik ben ook wat aan de late kant deze editie, maar ik stuur zeker ook nog weer een lijst in.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

IH88 wrote:

Op Moviemeter (en ook Letterboxd) staan je stemmen gerangschikt op de datum dat je de stem hebt uitgebracht. Dus veel zoekwerk levert dat niet op . En ik begin ook opnieuw, maar ik gebruik wel mijn lijst van 2019 als beginpunt. Dan de nieuwe films erbij, en dan rangschikken.

Dat systeem zou bij mij toch niet lukken vrees ik. Ik laat nu wel eens makkelijk een hoog genoteerde film vallen omdat ik er geen herinnering meer aan heb (ik heb bijvoorbeeld Saving Private Ryan in mijn 4,5* lijst staan maar niet meegenomen in de top 250 terwijl daar wel 4* films in staan) maar als ik die dan herzien heb, dan zou de datum nog altijd mijn stem van +10 jaar geleden zijn. Ach, zo heeft ieder wel zijn eigen systeem zeker

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

tbouwh wrote:

Film Pegasus, je pikt ze er op MovieMeter ID uit toch? Dan ga ik geen moeite doen afwijkende speciale tekens in de Excel-export aan te passen om de titels volledig kloppend te doen maken.

Als ik de MM ID heb, dan maakt een fout leesteken veel minder uit bij de verwerking. Je moet die speciale tekens dus niet speciaal te vervangen dan.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Dat systeem zou bij mij toch niet lukken vrees ik. Ik laat nu wel eens makkelijk een hoog genoteerde film vallen omdat ik er geen herinnering meer aan heb (ik heb bijvoorbeeld Saving Private Ryan in mijn 4,5* lijst staan maar niet meegenomen in de top 250 terwijl daar wel 4* films in staan) maar als ik die dan herzien heb, dan zou de datum nog altijd mijn stem van +10 jaar geleden zijn. Ach, zo heeft ieder wel zijn eigen systeem zeker

Ah nu snap ik wat je bedoelt. Nee, dat heb ik ook hoor. Ik heb ook films in mijn lijst staan die ik al tien jaar niet heb gezien, en die misschien bij herziening wel lager horen te staan (of hoger, of helemaal niet in de lijst). Daartegenover heb ik ook veel films in mijn lijst staan die ik pas de afgelopen 2/3 jaar heb gezien, en die misschien iets te hoog staan. 'Recency bias' heet dat volgens mij . Het is al vaker gememoreerd hier, maar zo'n lijst is toch echt een momentopname.

TornadoEF5

• 5616 messages
  • 1726 votes

Mijn lijstje is bij deze ook ingestuurd, en ik hoop dat deze correct ontvangen is. Laatste tijd wel geen film meer gezien (helaas).

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

Met het zien van Love sluit ik mijn toplijst af, een lijst die met deze toevoeging precies een top 350 is. Love van Gaspar Noé is binnengekomen op plaats nummer 6. Ik stuur hem nu in.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het lijstje van nathaniel177 was nummer 40. En ik verwacht nog wel wat lijstjes komende dagen. Ziet er goed uit!

Ludo92

• 81 messages
  • 29 votes

Hoop dat Mochizuki Rokuro nog lijst opstuurt. Zou groot gemis zijn. En McSavah, wacht tot laatste dag?

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

En van mij mag Staaajn_ ook een lijst inzenden.......

Dan haalt Kong Bu Fen Zi (1986) het misschien wel

Staaajn_

• 103 messages
  • 1914 votes

Badalamenti wrote:

En van mij mag Staaajn_ ook een lijst inzenden.......

Dan haalt Kong Bu Fen Zi (1986) het misschien wel

Ik ben ermee bezig

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Ik niet. Koning uitstel heeft zich hevig van me meester gemaakt.

Gelukkig heb ik dit weekend nog

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Inmiddels ook mijn lijst ingeleverd.

Het is een Top 300 geworden, hofleveranciers: Sion Sono, Takeshi Kitano & Hayao Miyazaki.

Ik hoop ook nog op lijstjes van: Observator leatherhead Montorsi Knisper & remorz

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Leuk hier genoemd te worden: deze is helemaal aan mij voorbij gegaan en dat laat ik even zo (ook omdat mijn vorige lijst verloren is gegaan). Ik zal de uitkomsten hier wel meer in de gaten houden. Benieuwd naar jullie lijstjes

Montorsi

• 9716 messages
  • 2375 votes

maxcomthrilla wrote:

Het is een Top 300 geworden, hofleveranciers: Sion Sono, Takeshi Kitano & Hayao Miyazaki.

Ik hoop ook nog op lijstjes van: Observator leatherhead Montorsi Knisper & remorz

Sorry, gaat me niet lukken qua tijd

SergioMalick

• 1232 messages
  • 1833 votes

Heeft er iemand toevallig een klein voorbeeld van zo'n excel-lijst met nr, filmtitel, jaartal en moviemeter-code? Ben een beetje onzeker hoe het er nu precies uit komt te zien.

• 31148 messages
  • 5448 votes

SergioMalick wrote:

Heeft er iemand toevallig een klein voorbeeld van zo'n excel-lijst met nr, filmtitel, jaartal en moviemeter-code? Ben een beetje onzeker hoe het er nu precies uit komt te zien.

Als je lijst al klaar is, mag je de versie die je hebt gewoon doorsturen. Dan zie ik wel of het in orde is.

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2204 votes

nathaniel177 wrote:

Met het zien van Love sluit ik mijn toplijst af, een lijst die met deze toevoeging precies een top 350 is. Love van Gaspar Noé is binnengekomen op plaats nummer 6. Ik stuur hem nu in.

Met jouw lijstje en mijn lijstje die ik zo nog even ga finetunen kan La Vie d'Adèle hopelijk nog een mooie sprong maken. Staat met plek 28 in 2019 natuurlijk véél te laag.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

stephan-0115 wrote:

(quote)

Met jouw lijstje en mijn lijstje die ik zo nog even ga finetunen kan La Vie d'Adèle hopelijk nog een mooie sprong maken. Staat met plek 28 in 2019 natuurlijk véél te laag.

Ha zeker. Die mag wel een sprongetje maken. Alleen jammer van Generation War .

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2204 votes

IH88 wrote:

(quote)

Ha zeker. Die mag wel een sprongetje maken. Alleen jammer van Generation War .

Om die 'fout' te compenseren heb ik speciaal voor jou last-minute alsnog een plekje ingeruild voor The Fellowship of the Ring in mijn lijst. 248e van de 250 omdat een Heimat jammerlijk genoeg niet mee mag doen.

IH88

• 9731 messages
  • 3184 votes

Vriendin zegt trouwens net dat ze ook mee wil doen. Ik wens haar veel succes, want het wordt echt kort dag om 250 films te rangschikken .

stephan-0115

• 1358 messages
  • 2204 votes

Lijstje klaar, qua aantal films per decennium zit er (op de 70's en 80's na) een mooie stijgende lijn in:

1900 - 1909 0

1910 - 1919 1

1920 - 1929 4

1930 - 1939 6

1940 - 1949 11

1950 - 1959 16

1960 - 1969 20

1970 - 1979 15

1980 - 1989 21

1990 - 1999 33

2000 - 2009 49

2010 - 2019 74

2020 - 2029 0

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

John Milton wrote:

Ik niet. Koning uitstel heeft zich hevig van me meester gemaakt.

Gelukkig heb ik dit weekend nog

Haha, Koning uitstel. In mijn jonge jaren noemden wij dat, naar klank van het toenmalige televisieprogramma Koning Klant, steevast Koning Klad. "Koning Klad is er in gekomen".

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Hehe, Ja dat werkt ook, komt eigenlijk op hetzelfde neer toch

Eens kijken of ik er morgen wat puf voor heb!

Graaf Machine

• 9794 messages
  • 1412 votes

Ja, komt op hetzelfde neer, daar gaat het niet om. Vond het gewoon grappig dat ik zo ongeveer 25 jaar later een soortgelijke uitdrukking zie, terwijl ik die nergens anders de laatste 20 jaar gezien heb.

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Wou mijn lijst iets verder afwerken zodat ik morgen klaar zou zijn, wederom ligt de zoekfunctie er hier weer uit dus ik leg mijn werk even stil. Moet nog 40 titels invoegen waarbij één nieuwe die ik zojuist heb gekeken.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

maxcomthrilla wrote:

Heb mijn lijstje ingeleverd!

nathaniel177

• 574 messages
  • 2727 votes

stephan-0115 wrote:

(quote)

Zeker! Die mag een stuk omhoog.

John Milton

• 24225 messages
  • 13388 votes

Nou ik zit hoor.

die 125 stuk 4,5* gingen wel, al heb ik alleen de nieuwe toegevoegd en nog niet echt zitten slepen aan de classering van 2 jaar geleden.

Alleen zelfs als ik shorts weglaat heb ik 1236 waarderingen van 4*. Daar moeten er dus 1236 - 375 = 861 titels van afvallen om de top500 aan te vullen. Wat een bloedbad...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.