• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.062 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

MovieMeter top 1000 project - Editie 2021

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik zal er ook dit Pinksterweekend mee aan de slag moeten, Ik heb die van 2 jaar terug, maar verder ben ik nog nergens

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Die laatste twee jaar heb ik ook ferm onderschat. Ben er vanaf, gelukkig maar

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Nog een week te gaan! De deadline komt dichter bij. Vergeet niet om je lijstje op te sturen. Ik heb alvast 36 lijstjes, toch al een mooi aantal. Met alvast dank aan volgende deelnemers:

Badalamenti, beavis, Brave-Neo, Cikx, cinemanukerke, Collins, Dievegge, DVD-T, Film Pegasus, Fisico g_unitboy, GoodOldJack, Hega, Horizons, IH88, Ikkegoemikke, joachimt, Joolstein, Kaketoe, Ludo92, Metalfist, mjk87, Movsin, MRDammann, mrklm, Norma, Onderhond, oup, RimbaudArthur, Shaky, Soom, TheBunk, Warp, wendyvortex, wwelover en Zjokke.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Vrijdag kan het heel de dag nog? Ik ben bezig, maar van maandag t/m donderdag is het overdag druk en dus moet ik er vrijdag misschien nog een laatste hand aan leggen.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het kan zelfs nog tot zondag. Deadline is 30 mei. Dan kan ik vanaf die maandag alle resterende lijsten verwerken en aan de eindlijst beginnen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

tbouwh wrote:

Vrijdag kan het heel de dag nog? Ik ben bezig, maar van maandag t/m donderdag is het overdag druk en dus moet ik er vrijdag misschien nog een laatste hand aan leggen.

Tot volgende week zondag 30 mei. De hele dag.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Film Pegasus wrote:

Nog een week te gaan! De deadline komt dichter bij. Vergeet niet om je lijstje op te sturen. Ik heb alvast 36 lijstjes, toch al een mooi aantal. Met alvast dank aan volgende deelnemers:

Badalamenti, beavis, Brave-Neo, Cikx, cinemanukerke, Collins, Dievegge, DVD-T, Film Pegasus, Fisico g_unitboy, GoodOldJack, Hega, Horizons, IH88, Ikkegoemikke, joachimt, Joolstein, Kaketoe, Ludo92, Metalfist, mjk87, Movsin, MRDammann, mrklm, Norma, Onderhond, oup, RimbaudArthur, Shaky, Soom, TheBunk, Warp, wendyvortex, wwelover en Zjokke.

Wel wat nieuwe namen. Leuk!

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik ga mijn lijst ook nog insturen. Ik ben nog druk bezig met mijn lijst.

• 31148 messages
  • 5448 votes

kappeuter wrote:

Ik ga mijn lijst ook nog insturen. Ik ben nog druk bezig met mijn lijst.

Leuk dat je terug meedoet. We hebben u gemist vorige editie.

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Oh, verrek, had em even verward met een ander deadlinemoment in een andere context. Dat moet lukken:)

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Vandaag een film met twee helaas te vroeg overleden sterren.

Rebel without a Cause (Film, 1955) - MovieMeter.nl

https://jojud265nia2bj9sy4ah9b61-wpengine.netdna-ssl.com/wp-content/uploads/2017/11/Rebel-Without-a-Cause-4-1600x900-c-default.jpg

James Dean en Natalie Wood. Twee sterren met een ongelooflijke charisma en acteertalent. Helaas te vroeg overleden (zeker Dean), maar gelukkig is hun (film)erfenis er één om in te lijsten. Rebel Without a Cause is een film over een rebellerende jeugd met een onzekere toekomst, volwassen worden, de (eerste) liefde en het avontuur. Dean en Wood zijn perfect gecast, maar ook Sal Mineo mag niet onbesproken blijven.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Sal Mineo werd ook maar 37 jaar helaas.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Ja dat zie ik nu inderdaad. Lijkt wel een vloek op deze film te rusten

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik was van de onderstelling dat ik mijn top 100 al af had, een fout in de opslag en nu moest ik weer beginnen bij 49. Ben nu bij de 120ste film maar, ga nu eerst zelf even een filmpje kijken. Wellicht morgen anders loop van de week is hij af.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Ik heb al mijn 5 sterren en 4 sterren films nu gerangschikt. Is het echt nodig om minimaal 250 films in te dienen? Dan moet ik ook nog weer 45 films met 3 sterren gaan selecteren.

Kan gewoon een lijst met 205 films ook?

• 31148 messages
  • 5448 votes

Graaf Machine wrote:

Ik heb al mijn 5 sterren en 4 sterren films nu gerangschikt. Is het echt nodig om minimaal 250 films in te dienen? Dan moet ik ook nog weer 45 films met 3 sterren gaan selecteren.

Minimaal 250 films. 3* zijn idd dan niet de topfilms, maar ze zijn ook niet slecht natuurlijk. Dus toch graag een lijst van 250.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik haal de 250 films sowieso wel. Dan eindig ik waarschijnlijk wel in de 3.5* of net aan de 3*. Maakt mij niet uit, wordt dan wel een puzzel werk om te kiezen welke ik dan daaruit de leukste ga vinden, daar waar ik de meeste stemmen op heb.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

ok

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine wrote:

Je hebt een aantal mooie films in je 3* gedeelte staan. Kunnen zo worden meegenomen

TheBunk

• 746 messages
  • 3093 votes

Ik gun iedereen zijn plezier om mee te doen, maar als je in 3* of 3.5* films moet gaan graven om aan 250 films te komen zou je kunnen overwegen of het wel zin heeft een lijst in te leveren. Dan kun je beter lekker veel cinema kijken en ontdekken en over 2 jaar een knaller van een lijst vol favorieten insturen, lijkt me.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Het is wel zo dat er een verschillende waarde aan sterren wordt gegeven. Wat voor de ene een 3 is, komt wat overeen met een 3,5 of 4 misschien bij een ander. Ik hoop wel dat je sowieso geen 'mindere' films in een lijst zet. Ik laat het aan het gezond verstand over van de mensen. En ik denk dat het wel een uitzondering is trouwens. De meeste deelnemers zitten met films vanaf 4*en.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine geeft geen halve sterren he. Dan kom je al sneller terecht bij de 3* categorie.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Ik zorg bij de presentatie weer voor een still uit elke film, met verschillende foto's dan die uit 2017 en 2019. Met de bedoeling om zo een mooi visueel overzicht te krijgen van 1.000 topfilms. Voor mij doen die beelden toch altijd (nog meer) de liefde voor film aanwakkeren.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Kruipt toch veel extra werk in. Knap dat je dat wil doen en het is inderdaad zeer fijn om zo door de pagina’s te scrollen!

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

TheBunk wrote:

Ik gun iedereen zijn plezier om mee te doen, maar als je in 3* of 3.5* films moet gaan graven om aan 250 films te komen zou je kunnen overwegen of het wel zin heeft een lijst in te leveren. Dan kun je beter lekker veel cinema kijken en ontdekken en over 2 jaar een knaller van een lijst vol favorieten insturen, lijkt me.

Zelf geef ik alle films die ik onvoldoende vind niet meer dan 1 ster.

Vanaf 2 sterren beginnen bij mij de films die ik minimaal voldoende vond, en die deel ik in in vier categorieën. Mijn sterren zijn dus zeker niet te vergelijken met rapportcijfers op school.

Ik denk dat films die ik met 3 sterren waardeer volgens het systeem dat velen hanteren al snel hoge 3,5 of lage 4 sterren films zijn. Dat zijn doorgaans best goede beoordelingen en films waar men toch wel goed van genoten heeft.

Fijnere scheiding in halve sterren is overigens voor mij niet nodig, ik vind vier categorieën wel goed.

Dus wat bij mijn 3 sterren zit, is doorgaans toch al aardig gewaardeerd door mij. En dan heb ik alleen de 45 beste daarvan geselecteerd.

Lijstje ingeleverd. Volgende keer moet ik het niet zo lang uitstellen als ik toch maanden de tijd heb. En toch gaat dat weer gebeuren, mezelf kennende.

Sanderkeuh

• 582 messages
  • 2953 votes

In die maanden tijd dat je 'uitstelt' kan je wel nog films zien die mogelijks nog in je lijstje thuishoren.

Vind scores altijd wat moeilijk omdat het een momentopname is, meestal net nadat je de film gezien hebt. & bij sommige films ben ik wat milder omdat ze sterk zijn in hun genre.

Sommige films worden zonder herbekijken beter in mijn herinnering terwijl er andere films zijn die ik hoge score gegeven heb die ik niet meer goed herinner (en daardoor ook lager in mijn lijst komen, wat uiteindelijk ook een momentopname is natuurlijk. ).

Ik ben eens door de top 1000 van 2019 gegaan en heb door de mooie stills ook een hoop films op mijn watchlist gezet.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Graaf Machine Voordeel is wel dat je nu een lijst hebt gemaakt. Dat hoef je in ieder geval de volgende keer al niet meer te doen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

IH88 wrote:

Graaf Machine Voordeel is wel dat je nu een lijst hebt gemaakt. Dat hoef je in ieder geval de volgende keer al niet meer te doen.

Daar heb je helemaal gelijk in. Volgende keer aanpassen, en als de volgende keer over twee jaar is, dan ga ik met alleen mijn 5 en 4 sterrenfilms de 300 hopelijk wel halen.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

IH88 wrote:

Hergebruiken jullie echt je lijst? Ik begin gewoon altijd opnieuw in de eerste plaats omdat ik weinig zin heb om te zoeken welke hoge scores er nieuw zijn bijgekomen maar met uitzondering van de echt hoogste regionen staat er weinig vast bij mij. Al geef ik toe dat het sowieso wat natte vingerwerk is bij mij, de lijst zou er nu misschien wel een stuk anders uitzien mocht ik hem nu indienen.

IH88

• 9727 messages
  • 3182 votes

Metalfist wrote:

(quote)
Hergebruiken jullie echt je lijst? Ik begin gewoon altijd opnieuw in de eerste plaats omdat ik weinig zin heb om te zoeken welke hoge scores er nieuw zijn bijgekomen maar met uitzondering van de echt hoogste regionen staat er weinig vast bij mij. Al geef ik toe dat het sowieso wat natte vingerwerk is bij mij, de lijst zou er nu misschien wel een stuk anders uitzien mocht ik hem nu indienen.

Op Moviemeter (en ook Letterboxd) staan je stemmen gerangschikt op de datum dat je de stem hebt uitgebracht. Dus veel zoekwerk levert dat niet op . En ik begin ook opnieuw, maar ik gebruik wel mijn lijst van 2019 als beginpunt. Dan de nieuwe films erbij, en dan rangschikken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.